{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
10.583 visninger | Oprettet:

holde mus og rotter fra stalden :( {{forumTopicSubject}}

ud over at ligge gift er der så andre måder man kan få dem ud af stalden de dumme mus og rotter. min svigermor sir at en radio med musik gør de ikke vil være der men der tror jeg der skal mere til.

staldkat vil manden ikke høre tale om da han vil være ked af at skulle samle den op på vejen.
musene bider hul i bøtter og lign og ødelægger mange ting. vi har dem i huset også men der er mange huller så der må musfælde tage dem jævnligt.

men nogle hærdede hestemennesker der har lett tip til at holde de dumme dyr væk ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  holde mus og rotter fra stalden :(
  • #1   4. nov 2012 Det bedste våben mod rotter er marsvin. Rotterne er paniske, når de hører lyden af marsvin. De er væk efter en times tid.
    Til musene skal i have en kat.

Men der bil altid være en mus eller 2 engang i mellem.

• #2   4. nov 2012 anskaf jer en kat eller en hund, der ude på hvor jeg står derhjemme der har de gårdhunde, og hvergang de finde en mus eller en rotte så fanger de den og slår den ihjel. Men her på efterskolen der har vi 8 staldkatte og hverdag bliver der ca fanget 5 mus/rotter.. Og skolen lægger lige ud til en vej, og kattene har aldrig være derude smiley

• #3   4. nov 2012 Hvis ikke man vil have en kat, så er det giften man må tage. Der er altså ikke særlig stor risiko for, at den bliver kørt med.

• #4   4. nov 2012 i har en stor hund men den er vist ikke så intelligent. kat har vi men den er inde kat og gider ikke være ovre i stalden.. dovne kat smiley

• #5   4. nov 2012 Musegift er stærkere end rottegift. Så hvis i lægger rottegift ud, spiser musene det, og bliver immune over for det. Det var det skadedyrsbekæmperen sagde til vores mus og rotter i stalden. smiley

• #6   4. nov 2012 rottegiften er noget kommunen har været at ligge men de blir ved at være her.

• #7   4. nov 2012 Som jeg siger. Læg musegift ud istedet. Rotterne spiser det lige så gerne, som det der er lavet til rotter.

• #8   4. nov 2012 den vi har ovenpå førstesalen er åbenbart meget intelligent nu i 2 dage har den formået med en fælde at spise indholdet i fælden ,altså er klappet i og spist det . idag har den lige akkurat spist udenom og fælden ikke klappt i . GGGRRRR.

• #9   4. nov 2012 Min veninde har sin hest opstaldet et sted, hvor ejerne af stalden har sat en seddel op med at fodder, mad i det hele taget ikke skal stå på jorden eller ligge på jorden vist, for at holde mus og rotter væk smiley

• #11   4. nov 2012 Den med radioen holder ikke, vores radio køre 24/7 også om natten, og vi har stadig mus. Vi har rottegift lagt ud, og jeg tænker på at høre om vi ikke kan få en staldkat eller to. smiley

• #12   4. nov 2012 Vi har katte.
    Inden vi fik dem havde vi også store problemer, men der er intet efter káttene er kommet.

• #13   4. nov 2012 Kan kun sige det igen. Rotter er paniske for lyden af marsvin. De er væk 1-2 timer efter marsvinene er flyttet ind. Altafhængigt af hvor mange rotter der er.

• #14   4. nov 2012 kat vil manden desværre ikke høre tale om . smiley selvom jeg meget gerne så det.

• #15   4. nov 2012 Når markerne bliver høstet, flytter musene ind hos mig. Jeg ligger gift i huset og katten tager dem der er udenfor. Et super arrangement der fungere. I starten var jeg bange for at katten ville blive syg, hvis hun spiste musene. Men der var for mange mus indenfor, så jeg var nødt til at tage chancen. . . Det virkede ikke godt nok med mussefælder.

• #16   4. nov 2012 hvor lang tid tar det når de har spist giften. og hvis den ligger et sted død så lugter det nok smiley men katten er i huset og det er de rum der er luket til de er manden kan specielt høre dem onm natten. det et gammelt hus med mange huller så næsten umuligt. har en ide om der er en rotte også men har ikke set den men lortene er ret store.

• #17   4. nov 2012 Ope hos mine heste er der rotteproblem så jeg har en stor rotte klapfælde som har levert masser af rotter om vinteren,

• #19   4. nov 2012 Mit bedste råd vil også være katte fast boende i stalden. Vi har to hankatte, bor meget tæt på vej (stalden ligger nærmest på vejen) men kattene er kloge og bliver ikke kørt over, de er begge 1 år gamle.

Vi har ingen mus og rotter. Vi havde en enkelt rotte da vi flyttede ind i februar, men den fangede kattene og vi har ikke set tegn på nogen siden.

Men ja ellers et bur i stalden med 2 marsvin i, det kan også få rotterne til at smutte. Marsvin er nemme at passe, de er gode skraldespande til div grønsagsrester fra køkkenet.

Ellers så en hund mere, dansk svensk gårdhund er en mester i at fange rotter og mus.

• #20   4. nov 2012 skadedyrs bekæmpelsen har været her flere gange så de ligger bare gift. utrolig nok så jeg en meget langsom mus idag da jeg mugede ud har ikke kunne find eud af om det var en mus eller rotte . men den lå så død ( troede jeg ) den lå helt på siden som en død på staldgangen, og da jeg hentede et par handsker og kom tilbage ja så var den på vej til et hul. flabet er de også.

• #21   4. nov 2012 idag fjernede jeg halmen i den ene ene af stalden hvor jeg har set dem meget . så der var lige 3 styk så halm er smidt ud .den ene mus kom i klemme da vi løftede en palle og hylede i vilden sky men slap væk. . de fleste ting har jeg rykket ud fra væggen så der er temmeligt åben derovre. mit frøgræs har jeg på paller men der er det ca hver anden md jeg får at se om de gemmer sig da der så skal nyt frøgræs ind ..

• #22   4. nov 2012 Bare lige, det der med marsvin virker altså ikke, vi havde tre marsvin i stalden, og rotterne gnavede sig ind i burene, og åd deres gulerødder, og så smittede de marsvinene med noget, så de døde... Så Marsvin/rotter= dårlig kombi smiley

• #23   4. nov 2012 Ja, mus lugter når de ligger og er døde. Men de lugter kun i kort tid, og så er de væk. Når de bare bliver taget i starten , når de lige kommer ind fra marken, er det hurtigt overstået med gift. Der kommer sjældent flere i løbet af vinteren.

Og jeg har også kat inde i huset, men selv om hun er en dygtig mussefanger, kan hun ikke tage dem i væggen og under gulvbrædderne. . . Det er der min gift gør gavn smiley

• #24   4. nov 2012 Og ps. Jeg har også hørt at det er en skrøne, at det hjælper at have hamstre i stalden.

• #25   5. nov 2012 Vi har haft rotter i stalden da vi flyttede herud, vi så dem som sådan ikke da vi har katte (altid minimum 5 stk) og havde heller ikke problemer med de gik i foder, bed ting i stykker osv. Men vi havde godt set nogle gange de havde lavet i halmen der var stablet udenfor stalden (vores stald er bygget som et rum i en maskinhus).

Vi har dybstrøelse i boksene og muger kun 2-3 gange pr vinter med maskine, og der var vi så "heldige" og få spydet en kæmpe rotte og den skreg selvfølgelig helt vildt til vi fik fundet skovlen og slået den ihjel (vi slap den ikke igen) det siges og jage de andre væk og vi har intet set siden når vi har muger, hverken mus eller rotter.

Efterfølgende fik naboen så bøvl med rotter, så ingen tvivl om de var flygtet herfra.

For et par måneder siden kom vores kat hjem med nogle kæmpe mus fanget på marken, vi troede det var store rotteunger, men det viste sig og være halsbåndmus.
    Det var heldigvis ikk nogle vi så mere til.

Så katte er super til dette formål, og jeg plejer sige, at jeg hellere fodre på kattene som på mus og rotter som kan gøre både mennesker og dyr syge af deres sygdomme.

Jeg hader disse dyr og ser dem helst ikk i min stald, jeg er nærmest panisk for og røre ved dem - også med handsker, og får kuldegys bare ved tanken om de klamme dyr.

Kommentér på:
holde mus og rotter fra stalden :(

Annonce