{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.486 visninger | Oprettet:

Rotter i stalden.. igen igen igen! {{forumTopicSubject}}

Hvad pokker gør man for at holde de skadedyr væk?
det er nu 3 gang siden i vinters vi har rotter!

-vi har giftfælder ude
-vores hund har dræbt en 5-8 stks
-jeg har banket et par stykker ihjel
-min far har fanget og dræbt en del stykker også!

Så har vi haft fred i en 2-3 måneder og nu.. bum så møder jeg en IGEN IGEN IGEN! -.-'

Vi har hestenes mad forsvarligt tillukket og stående så de ikke kan komme til..

alligevel dukker de da op i vores halm! vi har mange gange flyttet alt vores halm for at være sikker på det kom helt væk.

De små bæster vender bare tilbage! -.-'
heldigvis har de ikke gnavet i nogle af mine ting endnu! og det jeg da så glad for!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rotter i stalden.. igen igen igen!
  • #1   23. jun 2013 Køb en stor og stærk staldkat - eller lej en vens gravhund, de er gode til sådan noget smiley

• #2   23. jun 2013 lyder fristende! dog har vi en kat.. men den er mere huskat og gider ikke være i stalden..

Og vores hund er også god til at snuppe dem! den er bare med mine forældre på camping..

Men kan man ikke gøre et eller andet som de ikke kan lide og derfor holder sig væk???

• #3   23. jun 2013 gift gift og atter gift. lad det stå selvom i mener de er væk, der vil altid være en som gemmer sig eller en strejfer.
    har selv haft store problemer med rotter her i foråret både i hestestalden og fårestalden, har brugt vildt meget gift men de er heldigvis på retur nu,

• #4   23. jun 2013 musik i stalden kan holde dem væk i perioder.

• #6   23. jun 2013 Vi har gift stående fremme.. kommunen var og sætte noget i vinters. og her da der sidst var rotter tjekkede vi om der overhovedet var mere tilbage (hvilket der var) de havde ikke spist særlig meget at det.. dog var nogle af rotterne lidt sløve? så de var nok lidt påvirket.

• #7   23. jun 2013 Rotter er panisk bange for marsvin. Den lyd marsvin laver harmonerer ikke så godt rotters øre, så rotterne flytter lige så snart de kan høre og lugte marsvin.

Derfor har vi stadig marsvin.

Og husk, I har pligt til at indberette til kommunen, når I ser rotter.

• #8   23. jun 2013 Okay? altså bare have dem i et bur i stalden så eller?

Tro mig! det har vi gjort hver gang! smiley

• #9   23. jun 2013 Vi havde marsvin i stalden en overgang smiley
    Vi byggede en stor løbegård til dem, som er lukket, så katten ikke kan komme ned til dem:)

• #10   23. jun 2013 Rotter er utrolig smarte. Det er derfor, de er så svære at slå ihjel med gift.
    De spiser kun noget de kender. Så hvis der er noget nyt, så er der kun få rotter, der spiser af det. Og de spiser kun meget lidt af det. Hvis de får det dårligt, indenfor 24 timer, så spiser ingen fra flokken det igen.

• #11   23. jun 2013 Vi har vores i et bur. Vi har tænkt på at give dem en boks til vinter.

• #12   23. jun 2013 Aha! det var dog frygteligt irriterende at de er så smarte!

• #13   23. jun 2013 Få evt. et par staldkatte - de skal nok holde dem væk smiley

Man kan også få en maskine som udsender en lyd som rotter ikke bryder sig om (de vil have fred og ro) , og måske i supplement med en radio som larmer lidt i en periode vil de vælge at flytte....

Har aldrig haft problemet selv, men kan forestille mig hvor ubehageligt det må være smiley

• #14   23. jun 2013 problemet er lidt at den med radioen tror jeg ikke på!
    Her i vinters har vi haft rotter. hestene de har radio på om natten da jeg har det indtryk de er mere rolige når den er tændt?

i vinteren 2011 kom jeg ud og ordnede stald. Vi har en stor balge under vores vandhane som vi øser vand fra. Den var halvt fyldt da jeg skulle til at tage vand fra den da jeg så, så en stor fed rotte som var druknet i den!?
    det var bare SÅDAN et klamt syn!!! blev simpelthen så forskrækket!

• #15   23. jun 2013 Kender flere, der bruger marsvin til det.

Nu er jeg dyrepasser i en zoologisk have, alle zoo bruger dem til foder, men mange har dem også for at holde rotter væk.
    Derfor ser man tit at de står lidt over det hele i parken.

• #16   23. jun 2013 Vi har 3 katte men skal af med 2 af dem.

Så hvis nogen mangler 2 stk. "killere" så bare sig til - så kommer vi med dem, dog kun til et godt og blivende hjem.

De er både inde og ude, og fanger alt hvad der rør sig (mosegrise, muldvapper, mus, fugle osv.)

• #17   23. jun 2013 Okay. jamen det vil jeg prøve at forslå min far.
    De er vel heller ikke som sådan dyre i drift? vel ikke når man har hest og derfor har godt med halm de kan få som størrelse.

der ud over er det så nok at have dem i et bur? eller skal de have lov at rende rundt vel halmen for at "jage" rotterne? smiley

• #18   23. jun 2013 Ismulerne

Jo tak for tilbuddet smiley
    Det kommer lige an på hvad min far helst vil af løsning.

Nu skal der altså gøres noget så de rent faktisk bliver væk! smiley

• #19   23. jun 2013 Marsvin må ikke gå i halm - de skal gå i spåner og have hø eller wrap.
    De er dog meget billige i drift smiley

• #20   23. jun 2013 Okay? hvorfor må de egentligt ikke det? smiley

• #21   23. jun 2013 De kan stikke i deres øjne og det suger ikke særlig godt, bliver glat for grisene at gå på, lugter hurtigt, og næringsmæssigt er det ikke meget værd heller.
    Så det er der ingen der bruger.

En kæmpe sæk savsmuld hos DLG/Land og Fritid koster omk. kr. 80 og der´har du til rigtig lang tid.

• #22   23. jun 2013 Perlehøns brugte man i gamle dage - de snakker så meget, og så højt at rotterne ikke kan holde ud at bo i nærheden af dem smiley

Spørgsmålet er så om man selv + ens naboer ville kunne holde kævlen ud smiley

• #23   23. jun 2013 haha! ej skal godt nok ikke have sådan nogle kræ i stalden! høns er da forfærdelige smiley

• #24   23. jun 2013 Er der egentligt andre dyr ud over Marsvin der gør at rotter flytter helt frivilligt?

• #25   23. jun 2013 Vi har hverken mus eller rotter i stalden - vi har 6 staldkatte, som holdet alt væk. Dog har vi denne vinter haft Rotter i vores hønse gård. Vi har fanget 6-8 stykker - og det er noget værre bæst at ha på ejendommen. Vi har åbent ind til hønsegården om dagen, hvor hønsene går frit - så kattene også har adgang der ind til. Men vi har aldrig set en kat fange en rotte - tror de er kloge nok til kun at komme frem om natten, så der er katte i nærheden..

Så katte kan varmt anbefales - staldkatte smiley

• #26   23. jun 2013 Vi har en dansksvensk gårdhund, der er rigtig dygtig til det med rotter (hun dræbte 7 unger indenfor 1 time). Vi har køer der går i dybstrøelse, så der vil de gerne være. Min far kan se på hunden når den tror den har fundet noget, så tager han bare traktoren og flytter rundt der hvor han tror den er smiley

• #27   23. jun 2013 Killerkatte er så godt smiley
    Vi har to missede som tager både mus, rotter og den ene tager i tilgift mosegris's og muldvarpen engang i mellem smiley

• #28   23. jun 2013 Vores marsvin går nu altså i halm:)
    Der er et tykt lag savsmuld i bunden og så er deres hus fyldt op med halm, da det varmer godt om vinteren smiley
    marsvin vil generelt gerne have noget at gemme sig i smiley

• #29   24. jun 2013 Vores får hø da vi ikke vil risikere øjenskader.

• #30   24. jun 2013 Har heldigvis aldrig set en levende rotte i stalden- men jeg er så også den heldige ejer af 2 Jack Russell terriers med NUL-tolerance overfor den slags kryb smiley

Så de rotter jeg ser, er ALTID meget døde smiley

• #31   24. jun 2013 Min veninde har haft marsvineopdræt i en stald. Hun havde ca 70 stk og på trods af foder i tønder og andre forholdsregler bosatte rotterne sig i stalden. Så jeg har ikke den store tiltro til deres evner ift. rotter.
    Selvom I har gjort jeres for at holde rotter væk, så synes de tilsyneladende at det er et godt sted I har. Er der rimelig med ro, adgang til gemmesteder og vand. Så vandrer de gerne for at søge foder.
    Jeg har on/off haft rotter hos mine kaniner og på trods af fælder osv. kom jeg dem aldrig rigtig til livs. Til sidst anskaffede jeg en voksen kat der bor ude og kun kommer ind i bryggerset for at spise. Der gik ikke ret lang tid efter den kom til før vi ikke så rotter mere. Jeg har set enkelte strejfere her, men de bliver enten fanget eller flytter videre.

• #32   24. jun 2013 Få et par staldkatte, så slipper i af med rotter og mus for den sags skyld smiley

• #33   24. jun 2013 Mus er vi faktisk ikke særligt slemt plaget af smiley

Men nu får vi at se.. det lod til min far syntes den idé med marsvin var god?
    Er ikke så meget for en staldkat da den så ville skulle lukkes inde i stalden. Desuden ville mine forældre ikke tillade at have en kat i stalden når vi i forevejen har en i huset. smiley
    Den kan bare ikke lide at være i stalden da den er møg bange for hestene og tisser den også på mine ting hvis jeg ikke holder den under opsyn smiley

Kommentér på:
Rotter i stalden.. igen igen igen!

Annonce