{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
680 visninger | Oprettet:

Mundkurv {{forumTopicSubject}}

Jeg er kommet til den konklusion, at min hest skal have mundkurv på, nu hvor hun skal på sommergræs.
Hun vejer i forvejen lidt for meget, så det dur ikke at hun tager mere på her i løbet af sommeren, hun kan slet ikke styre alt det græs.

Men der er jo så mange forskellige, og jeg har ingen erfaringer med det. Så hvilke synes I er bedst? De behøver ikke være voldsomt dyre. Og er der noget jeg skal være opmærksom på, mht. mundkurven? Alt kan bruges! smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hænge et 85” TV op i stuen. Gasbeton mur beklædt med gipsplade. 400 kr.
  • Opsætning af reol, hylder, stor billedramme og TV 1.800 kr.
  • Rengøring 1.500 kr.
  • Fjernelse hvepsebo 500 kr.
  • Oprydning og rengøring i havestuen 2.000 kr.
  • 12 volts LED lys i have 1.300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mundkurv
  • #1   27. jun 2012 Den fra equithem, med indbygget grime, går hurtigt i stykker, men ellers god, hvis man max skal bruge den en måned.

Men synes, Green guard er god. Den er billigere i tyskland, tror jeg sparede 100 kr. Den slider lidt på hagen, men man kan godt overleve det.

Og så er den meget holdbar.

Dem med tyk gummi kan blive snaskede, og varme.

• #2   27. jun 2012 Okay, hvor kan man købe den fra Green guard? og kan hun havde den på hele døgnet? Kan de godt klø/gnubbe med den, og er det svært for dem at drikke med den på?

• #3   27. jun 2012 Nu siger jeg ikke det her fordi jeg ikke synes du skal købe mundkurv, men du kunne jo også bare sætte hende på jordfold? smiley

Det gør hoppen jeg rider fordi hun simpelthen bliver farlig når hun kommer på græs (har sparket en tidl. rytter i maven fordi hun ikke ville med ud fra folden).

Kan dsv. ikke hjælpe dig med nogle gode mærker da jeg intet kender til mundkurve smiley

• #4   27. jun 2012 Det dur ikke med jordfold, for hun kan ikke gå alene og hendes mave kan ikke tåle alt det jord. smiley

Hun er ikke farlig på folden, hun kan bare ikke styre græsset.

• #5   27. jun 2012 Ah, okay, så går det jo ikke smiley

Mente heller ikke at din skulle være det, blot en forklaring på hvorfor "min" ikke kan gå på græs :b

• #6   27. jun 2012 Jeg ville anbefale en mundkurv med indbygget grime og en hård skål.. Og så skal der være "lufthuller" i smiley

Check evt den som jeg har til salg, den er dig for lille til din, men den er af super kvalitet - og den ville jeg anbefale smiley

• #7   27. jun 2012 Greenguard er bedst - og det bedste er hvis du kan prøve af finde en på nettet et eller andet sted. Den er dyr, men den holder...

• #8   27. jun 2012 Jeg synes godt om Geenguard. Har selv prøvet den til min hest for flere år siden.
    Jeg har købt min direkte fra producenten i Tyskland: http://www.nordic-medica.de/index.php?lang=DEU
    Men den kan også købes i nogle butiker med hestudstyr. Jeg ved bare ikke lige nu hvor.

• #9   27. jun 2012 Mette A - Hvad mærke er den? smiley

• #10   27. jun 2012 synes det ville være synd at lade den bære mundkurv 24 timer i døgnet, nogle timer kan være ok, men hele døgnet er et stort indgreb i hestens natur. den kan jo ikke gabe, eller klø sig selv eller de andre. så hellere en anden løsning. hvad med græs om dagen og jordfold med hø;frøgræs eller halm om natten

• #11   27. jun 2012 Vi har kørt denne model med jordfold med grene, hø og halm hele døgnet og så på græs et par timer om dagen i flere år nu og vi har aldrig haft en hest med hverken mavesår, kolik eller andet og vi har endda en tidligere forfangen hest som bare trives perfekt med denne måde og ikke har haft tilbagefald.
    Tror bare folk er meget forskellige i om de kan lide mundkurv eller ej, ligesom så meget andet. Jeg personligt synes det er imod hesten frihed og natur, men det er bare min mening,jeg respektere at andre gør det på deres måde. - smiler

• #12   27. jun 2012 Tina K - fordi det ikke er muligt. Min hest kan ikke stå alene, så smadrer hun sig selv. Så når alle de andre skal på græsfold, kan hun ikke være på jordfold. Der ville desuden ikke være mulighed for at blande det, så hun skulle på græs om dagen og jord om natten - det hedder enten eller, her hvor hun står, det andet dur ikke.

Desuden kan hun ikke tåle at gå på jordfold mere end max et par timer, selv hvis der er andre der, får hun kan ikke tåle at få jord i maven.

Det kan godt være du synes det er imod dens natur og frihed, men det er også imod dens natur at lade den stå alene det meste af tiden, og så kun lukke hende ud til de andre et par timer om dagen. Så hellere lade hende gå med mundkurv, så hun i det mindste kan være sammen med de andre. I dette tilfælde, vil jordfold være et langt større indgreb i hestens natur, end en mundkurv ville være.

Fint det virkede for jer, men der er forskel på heste, og også forskel på opstaldningsstederne, med hvad der er muligt.

Christina - Hvor har du købt din henne? smiley

• #13   27. jun 2012 Og hvis hun skulle ind/ud, ville jeg være nød til at tage ud til hende flere gange om dagen, for at lukke hende frem og tilbage, og det går heller ikke pga. den forholdsvis lange transporttid, og at jeg også skal på ferie osv. Nej, det er simpelthen for bøvlet.

• #14   27. jun 2012 Okay, tak smiley

• #15   28. jun 2012 Min hest kunne godt klø sig selv og andre med Greenguard på. Han kunne drikke ud af en automatisk vandtrug uden problemer også. Så det er måske forskelligt fra hest til hest.

Kommentér på:
Mundkurv

Annonce