1.824 visninger
|
Oprettet:
Islandske hest - Tølt? {{forumTopicSubject}}
Jeg har fået et gavekort til Kommandoergaarden.
Det er et sted hvor man rider på islandske heste på Strand, mark, skov, grusstier osv...
Men, jeg har Aldrig redet tølt før, og den her tur er inkl. tølt...
Hvordan gør man og hvordan skal man sidde???
Hvis i har noget info så skriv det gerne ned!:)
jan 2009
Følger: 5 Følgere: 5 Heste: 6 Svar: 1
Det er et dejligt sted, med nogle rigtig gode islændere, jeg har været der adskillige gange.
God fornøjelse
nov 2008
Følger: 45 Følgere: 47 Heste: 5 Emner: 17 Svar: 57
maj 2008
Følger: 114 Følgere: 105 Heste: 3 Emner: 1 Svar: 98
jun 2007
Følger: 152 Følgere: 146 Heste: 3 Emner: 1.085 Svar: 3.795
Mine islænder går ihvertfald ikke i tølt, når jeg sætter den i trav. Måtte grine lidt da jeg læste det.
Jeg har været fast kunde hos kommandørgården, og min far har arbejdet der...
nov 2008
dejligt at i ved noget om det, og vil dele det med mig!:)
nov 2008
Følger: 150 Følgere: 179 Emner: 397 Svar: 5.860
aug 2007
Følger: 42 Følgere: 46 Heste: 10 Emner: 17 Svar: 192
Læner sig tilbage og sædde med vægten i sædet er nok nogle af de største fejl man kan begå... Grundprincipperne ligger i at vægten skal ligges i stigbøjlerne og IKKE i sædet, en belastning på ryggen i tølt er også med til at ødelægge bevægelsesfriheden, samt med en meget LILLE let sæde med en meget LILLE foroverhældning med kroppen, faktisk også metoden man bruger til gangsætning af de unge heste også dem jeg bruger til træning af de ungheste jeg får ind og som de professioneller bruger, tror sågar også den står beskrevet og ikkustreret i karins ryttertips, intet er værre end en islænder der er redet forkert ?? Så hvis man skal grine af andre skulle man måske lige være 200 % sikker på det man selv kommer med
Men mon ikke turguiderne giver de instrukser til den pågældende hest ?
feb 2004
Følger: 106 Følgere: 97 Heste: 4 Emner: 412 Svar: 2.006
men hvis det er turistridning, så er heste ofte stive grissepasser eller meget travbundet. Da mange af dem ikke bliver redet og trænet "rigtigt"
Så ved ikke om du kan forvente den helt store tølttur, men hvis det er så er jeg sikker på at de kan hjælpe dig på stedet.
Det er nok lettere der frem for at forklare det via. nettet.
Men ellers så bare nyd naturen og det gode selvskab hvis du er afsted med en veninde eller to.
okt 2009
Følger: 29 Følgere: 28 Heste: 7 Emner: 28 Svar: 92
rider dog islændere normalt, så ved hvordan man gør. Men hestene de bruger kan finde den selv, og guiden fortæller hvordan du skal gøre. De spørger om du har prøvet før og hvis ikke så fortæller de dig det
Personligt bryder jeg mig ikke så meget om stedet. Guiderne er flinke nok, og det er de også på stedet. Hestene er også super fine. Men de virker også bare meget rideskole-agtige som om de ved hvor og hvordan de skal gøre - rigtig rutine. Den guide jeg havde fortale også hende som ejer stedet er det mest "buisness" og men jeg følte bare ikke de havde det så super. Men det var dog bare lige et første hånd indtryk.. De har det vel okay.
Jeg red med en guide som efter min mening red lidt for hurtigt på en alt for snoet og lille sti og det blev bøvlet da hun ville have os til at vende om og galoppere den anden vej også.
men ellers var det faktisk en fin tur, smuk natur og søde nok heste
tror bare jeg fik et dårligt indtryk af dem. Men alt i alt var det fint nok, måske får du et lidt bedre indtryk. Men ellers skal du bare nyde at hestene kan tølte uden du skal gøre særlig meget. Så god tur
og undskyld for romanen jeg lige har skrevet.
nov 2008
Islandske hest - Tølt?