1.039 visninger
|
Oprettet:
Helt ærlig.. {{forumTopicSubject}}
Fortæl jeres mening..
jeg sidder i bestyrelsen i en lille rideklub hvor vi mangler heste.. både køb og lån.. har en ann her inde( se mine ann) med ikke en eneste henvendelse,,
er vi virkelig stadig sååååå meget i mod rideskoler på trods af at 9 ud af 10 af os alle starter på de ponyer?
Kom med jeres helt ærlige mening..
aug 2009
Følger: 122 Følgere: 272 Heste: 19 Emner: 386 Svar: 7.148
men hesten skal også kunne trives med de mange mennesker hver dag
jun 2004
Følger: 160 Følgere: 264 Heste: 7 Emner: 348 Svar: 1.827
Mange er genneralt ikke meget for at låne deres heste ud.
jan 2008
Følger: 103 Følgere: 422 Heste: 14 Emner: 116 Svar: 1.343
jeg ved bare at når hestene havde gået på rideskolerne nogle år, blev de ofte ustyrlige, og derfor skiftet ud.
mange rideskoler, får heller ikke tilpasset sadler af sadelmager.
det er bare nogle få ting jeg kan nævne til hvorfor jeg ikke ønsker at sælge til eller låne ud til en rideskole.
der er dog undtagelser, nogle rideskoler tænker over disse ting, men ikke de jeg har gået på.
har haft lånt en pony ud, det var dog til en rideefterskole, hvor der maks var 2-3 elever. og der var berider til netop disse elever 2 gange i ugen hver.
sep 2009
Følger: 62 Følgere: 83 Heste: 23 Emner: 63 Svar: 7.254
de få ikk sadler som er tilpasser dem og skal alle mulige forskellige børn/voksne op og ride min hest. det bestemt ikk et liv jeg ville give min hest.
Så det ikk fordi at jeg mener de bliver passer dårligt men sys bare ikk det ok.. og derud over vil dem som har rideskoler jo ikk betale en skid for hestene men vil alligvel have en helt masse af dem..
og udlån til rideskole det tror jeg meget meget få mennesker vil da folk i forvejen ikk vil låne heste ud også er til rideskole ikk lige stedet
mar 2007
Følger: 35 Følgere: 41 Heste: 2 Emner: 284 Svar: 6.321
Jeg har selv siddet i bestyrelsen på en rideskole, og det er ikke nemt at fide gode elevheste, og endnu svære at sørge for de har det godt.
apr 2008
Følger: 131 Følgere: 128 Heste: 5 Emner: 623 Svar: 4.636
-Når men, da vi skulle finde en rideskolepony hos os, måtte vi altså bare lede selv, vi oprettede også en annonce her og G&G, og der kom ret mange henvendelser, men vi ville så også købe den, og vi var klar over folk kan være skeptiske, men så blev de inviteret ned og se, og så vidste vi også godt, at man ikke får en super pony for 13.000 kr
Det er muligt (:
mar 2008
Følger: 137 Følgere: 120 Heste: 11 Emner: 263 Svar: 7.590
Tror mange har det "problem" at deres heste bliver snot forvirret med flere forskellige ryttere på en dag, eller uge for den sags skyld..
mar 2007
Følger: 32 Følgere: 30 Heste: 5 Emner: 6 Svar: 22
Vi ved det:) jeg ved heller ikke rigtig hvad folk gerne vil vide før de overvejer udlån/salg til rideskole.. syntes bare det er sådan lidt når man ved hvor godt de har det hos os.. det er selvfølgelig ikke nemt for "jer" at vide:) de bliver passet med smed , dyrelæge og har tandlæge 1 gerne to gange om året.. de fleste går med 2 hvis ikke 4 sko.. de står i egen boks med hø og halm. der bliver fodret 2 gange om dagen med super mysli. de går ude hele dagen og får hø på folden hver dag.. de går alle med dækner og er klippet om vinteren.. alle har egen tilpasset sadel og trense. de går 4 dage om ugen med et max på 2 dage x1 time og 2 dage x2 timer har fri hver fredag og enkelte har part i weekenden hvor de er i skoven osv..
grunden til der ikke står hvad vi mangler er at vi reelt mangler alt..
sep 2009
Følger: 62 Følgere: 83 Heste: 23 Emner: 63 Svar: 7.254
Må nok indrømme jeg nægter og tro i har brugt rigtig mange penge på og købe sadlet som passer perfekt til jeres heste.. nå i ikk engang har råd til og købe en rideskole hest.. Og tænker det nok ikk er de dyreste sadler i har på hestene..
Uden at det skal virke at jeg beskylder dig for noget.. men forstå mig ret tvivler bare ret meget på det.. ikk at det er forfærdeligt sadelen ikk passer perfekt for der er bare så mange heste som går uden en sadel som faktisk passer..
Men jah chancen for at den slet ikk passer på en rideskole er bare rigtig rigtig stor.
Men ligemeget hvad så ville jeg stadig ikk sælge til en rideskole af alle de grunde jeg har skrevet og det har intet med jeg tror hesten ikk er passer som den skal.. men grunden ridningen, sadel, mange forskellige rytter, og heste som tit bliver ustyrlige og få meget dårlige vaner
mar 2007
mar 2007
alt respekt for din holdning:)
okt 2004
Følger: 98 Følgere: 160 Heste: 5 Emner: 156 Svar: 9.684
mar 2007
Helt ærlig..