{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.039 visninger | Oprettet:

Helt ærlig.. {{forumTopicSubject}}

Fortæl jeres mening..

jeg sidder i bestyrelsen i en lille rideklub hvor vi mangler heste.. både køb og lån.. har en ann her inde( se mine ann) med ikke en eneste henvendelse,,
er vi virkelig stadig sååååå meget i mod rideskoler på trods af at 9 ud af 10 af os alle starter på de ponyer?

Kom med jeres helt ærlige mening..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Helt ærlig..
  • #1   28. jul 2012 jeg synes det er noget pjat, på nogle rideskoler bliver hestene altså passet i hoved og røv!
    men hesten skal også kunne trives med de mange mennesker hver dag

• #4   28. jul 2012 Jeg vil me e at det er fordi i øndker at låne.
    Mange er genneralt ikke meget for at låne deres heste ud.

• #6   28. jul 2012 tja, det er nok ideen om at hesten kommer til at gå flere timer, med forskellige ryttere, ikke kommer vanvittig meget ud- det er dog forskelligt fra sted til sted..
    jeg ved bare at når hestene havde gået på rideskolerne nogle år, blev de ofte ustyrlige, og derfor skiftet ud.

mange rideskoler, får heller ikke tilpasset sadler af sadelmager.
    det er bare nogle få ting jeg kan nævne til hvorfor jeg ikke ønsker at sælge til eller låne ud til en rideskole.
    der er dog undtagelser, nogle rideskoler tænker over disse ting, men ikke de jeg har gået på.

har haft lånt en pony ud, det var dog til en rideefterskole, hvor der maks var 2-3 elever. og der var berider til netop disse elever 2 gange i ugen hver.

• #7   28. jul 2012 Jeg kunne aldrig finde på og udlåne til rideskole og heller ikk sælge.. jeg har skam også været på rideskole som helt ung men hestene bliver jo total umugelige fordi ingen rigtig kan finde ud af og ride dem ordenlig så de få dårlige vaner og andet

de få ikk sadler som er tilpasser dem og skal alle mulige forskellige børn/voksne op og ride min hest. det bestemt ikk et liv jeg ville give min hest.

Så det ikk fordi at jeg mener de bliver passer dårligt men sys bare ikk det ok.. og derud over vil dem som har rideskoler jo ikk betale en skid for hestene men vil alligvel have en helt masse af dem..

og udlån til rideskole det tror jeg meget meget få mennesker vil da folk i forvejen ikk vil låne heste ud også er til rideskole ikk lige stedet

• #8   28. jul 2012 Som de andre skriver så er der ikk mange der vil låne sin hest ud til en rideskole. Og der er ikke mange rideskoler der er gode til at passe på deres elevheste.
    Jeg har selv siddet i bestyrelsen på en rideskole, og det er ikke nemt at fide gode elevheste, og endnu svære at sørge for de har det godt.

• #9   28. jul 2012 Jeg vil sige, hvis jeg havde en pony/hest der mentalt kunne klare det, ville jeg gerne sælge til den rideskole jeg tilhører, og hvis andre rideskoler skulle have den ville jeg være helt sikker på det var godt smiley

-Når men, da vi skulle finde en rideskolepony hos os, måtte vi altså bare lede selv, vi oprettede også en annonce her og G&G, og der kom ret mange henvendelser, men vi ville så også købe den, og vi var klar over folk kan være skeptiske, men så blev de inviteret ned og se, og så vidste vi også godt, at man ikke får en super pony for 13.000 kr smiley

Det er muligt (:

• #10   28. jul 2012 Jeg er ikke i mod rideskoler, ved bar at ingen af de heste jeg har i stalden ville fungere som rideskole hest..

Tror mange har det "problem" at deres heste bliver snot forvirret med flere forskellige ryttere på en dag, eller uge for den sags skyld..

• #11   28. jul 2012 Fedt der er så mange der svarer:)

Vi ved det:) jeg ved heller ikke rigtig hvad folk gerne vil vide før de overvejer udlån/salg til rideskole.. syntes bare det er sådan lidt når man ved hvor godt de har det hos os.. det er selvfølgelig ikke nemt for "jer" at vide:) de bliver passet med smed , dyrelæge og har tandlæge 1 gerne to gange om året.. de fleste går med 2 hvis ikke 4 sko.. de står i egen boks med hø og halm. der bliver fodret 2 gange om dagen med super mysli. de går ude hele dagen og får hø på folden hver dag.. de går alle med dækner og er klippet om vinteren.. alle har egen tilpasset sadel og trense. de går 4 dage om ugen med et max på 2 dage x1 time og 2 dage x2 timer har fri hver fredag og enkelte har part i weekenden hvor de er i skoven osv..
    grunden til der ikke står hvad vi mangler er at vi reelt mangler alt.. smiley

• #13   28. jul 2012 Maja..

Må nok indrømme jeg nægter og tro i har brugt rigtig mange penge på og købe sadlet som passer perfekt til jeres heste.. nå i ikk engang har råd til og købe en rideskole hest.. Og tænker det nok ikk er de dyreste sadler i har på hestene..

Uden at det skal virke at jeg beskylder dig for noget.. men forstå mig ret tvivler bare ret meget på det.. ikk at det er forfærdeligt sadelen ikk passer perfekt for der er bare så mange heste som går uden en sadel som faktisk passer..

Men jah chancen for at den slet ikk passer på en rideskole er bare rigtig rigtig stor.

Men ligemeget hvad så ville jeg stadig ikk sælge til en rideskole af alle de grunde jeg har skrevet og det har intet med jeg tror hesten ikk er passer som den skal.. men grunden ridningen, sadel, mange forskellige rytter, og heste som tit bliver ustyrlige og få meget dårlige vaner

• #14   28. jul 2012 glemte at skrive at vi selvfølgelig har alle omkostninger:)

• #15   28. jul 2012 vi køber ikke nye vi tilpasser hvad vi har og en del a dem går med bumløse:)

alt respekt for din holdning:)

• #16   28. jul 2012 Camilla: Kender mange rideskoler som bruger wintec sadler netop fordi man kan skifte copfjernet i dem så den passer til hesten.

• #17   28. jul 2012 præcis:) har bare ikke så god erfaring med dem da vi primært har små piger og de sidder ikke så godt i dem

Kommentér på:
Helt ærlig..

Annonce