{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.116 visninger | Oprettet:

Priser på heste. {{forumTopicSubject}}

Da jeg står og desværre skal af med min prinsesse pga. personlige årsager, har jeg kigget lidt på hvad de forskellige forlanger for deres heste. og undre mig lidt. for så et sted hvor hesten har en lille skads, som ingen betydning har, vil have 25.000 kr. er det bare mig, eller er det ikke mange penge for en hest med skade? /:
min har en smule skævt bækken, men dyrelægen siger at det ingen betydning har for ridning, og derfor tænkte jeg at jeg ville sætte hende til salg for måske 8000kr. syntes i at det er for meget, eller er det en fair pris? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Priser på heste.
  • #1   29. aug 2012 en hest med billet til dyrlægen, bør være værdsat efter det. skadens betydning kommer jo an på, hvad hesten bruges til og skadens indvirkning på det.

  • #2   29. aug 2012 Det er meget svært, jeg fik 10.000 for en spat hest, hvilken var held, men hvis der er røntgen og dyrlæge atest og ren bøjprøve på det ikke har betydning kan du sagtens smiley

  • #3   29. aug 2012 Den er lidt tricky, for kommer jo an på hvad hesten er værd, og hvad skade den har. Min far køber tit de skadede hopper til at avle på, hvis de kan holde til det, og han giver mellem 4-6000 for DH hopper. Men heste er idag ikke ret dyre. Du kan nemt finde en hest til 25.000 som er OK i dyrlæge og har rendt nogle stævner smiley

  • #4   29. aug 2012 jamen jeg viste allerede da jeg købte hende at hun havde skæv bækken, ringede til gammel ejers dyrlæge og han fortalte at det ikke betyder noget, men at man ikke ville kunne ride de helt høje dressur klasser på hende. og jeg har altid bare redet let dressur på hende. gav 14.500 for hende dengang. så hvad er en fair pris i dag? smiley

  • #5   29. aug 2012 Svært at svare på. Hesten er 10 år gammel, har skævt bækken, så det er ikke engang sikkert man kan avle på hende. Men kan hun gå igennem en handelsundersøgelse og der bliver lavet papirer på man kan bruge hende som ridehest, hvad er så problemet? smiley

  • #6   29. aug 2012 jeg syntes der er en fin pris. jeg har selv haft en der var skæv, og den fungerede fint

  • #8   29. aug 2012 Hvis hesten ikke kan bruges til de højere dressur klasser, betyder jo den ikke kan holde til hårdt arbejde med bare lidt samling, det er jo både samling inden spring og i afkortninger.

    Ville se om du ikke kan finde en hygge rytter, der bare søger noget at ride på et par gange om ugen eller som lærehest.
    De 8000.- lyder i mine øre fint, da der kan komme en del penge til kiropraktor og lign. Solgte selv min gamle hest billigt da han formodentligt aldrig kommer op og gå på samme høje niveau.


  • #9   29. aug 2012 8000 kr., synes jeg er en hel fin pris, det burde du nok kunne få den solgt for.

  • #10   29. aug 2012 så kan jeg vist sagtens sætte hende til salg til 8.000. smiley tak for svarene.

Kommentér på:
Priser på heste.

Annonce