{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Priser på heste
  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #1   11. jun 2018 Jeg syntes at priserne er helt fair.

    Selvfølgelig er det lille lise, som syntes at hende fede lille pony er en million værd. Men generelt for man meget hest for pengene.


  • #2   11. jun 2018 Der er jeg så lidt uenig feks er der en shetlænder herinde uden rødt pas til 5000kr

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #4   11. jun 2018 man kan ikke tage udgabgspunkt i 2-3 snnoncer, også antage at det er sådan over hele linjen

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #5   11. jun 2018 Therese: det er har jo intet at gøre med at priser er for høje.

    dit eksempel er ren og skær snyd og bedrag


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #8   11. jun 2018 Theresa: Der er ingen fast pris på en hest, som der er på et par jeans.

    Derfor kan en hest i realiteten være alt og intet værd, det er fuldstændig op til ejer hvad denne vil have for sin hest.

    men den historie du fortæller, er jo et godt eksempel på en sælger der håber at køber, køber hesten ubeset.

    om hesten er 15000 værd.. det er ikke urealistisk - heller ikke selvom at den endnu ikke kan noget..

    om markedet er for dyrt, eller om køber er for nærrige, og mentalt stadig er under finanskrisen.. tja, det er ikke til at vide.

    men uanset hvad, så ksn msn inke få mere end hvad man har råd til.


  • #9   11. jun 2018 Nå give AMT ret. Jeg synes priserne er helt fair.
    Jeg har lige solgt en skadet hoppe til langt mere, end hvad i vil mene hun er værd pt.. Nye ejer er lige glad, hun forelskede sig i hesten, trods hun kun kunne skridte på hende. Det går vel også an på hvad man selv synes om priserne. Jeg synes ikke 15.000kr er meget for den TS beskriver.
    Jeg har selv lige købt min nye hest, en rå 4 års haflinger til 26.000kr, hvilket jeg synes er en fin pris.


  • #10   11. jun 2018 nu er det flere år siden jeg sidst har købt hest
    men syntes da ikke at priserne er højere nu end før.
    jeg har givet 15000 kr for et føl, 18 000 for en 1 års og 22000 for en 2 års. godt nok med rødt pas, men de har ikke kunne noget som helst. og det er ca 16-17 år siden



  • #11   11. jun 2018
    Man kan altid finde heste, som folk mener er mere værd end de er fordi det er sælgers lille sødeste og skønnese musse. Man kan altid finde heste, som ikke har noget og gøre med det der står i annoncen.

    Det gælder sådan set også for alt andet man køber "brugt".

    Men generelt, så synes jeg priserne virker ganske fair pt.


  • #12   11. jun 2018 Udbyd og efterspørgsel..
    der er mangel på heste på markedet, derfor stiger priserne..

    Synes priserne for de 'billige' heste langt hen ad vejen er fair.. altså. 10-30.000 kr hestene..

    Men synes derimod der er for høje priser på LA-heste. De ligger og svimler rundt over 100.000.. og her snakker jeg ikke om de upcomming heste, de koster endnu mere..


  • #13   11. jun 2018 Tja.. Om 15.000 er meget det kommer meget an på hesten og dens kapacitet. Jeg selv kigger hest og skræmmes ikke nødvendigvis af en tre års til 50.000 der stadig er i gang med tilridning.
    For omkring 15 år siden gav jeg 20.000 for en pony på 2,5 år med grønne papirer, der bare gik og passede sig selv på en mark med en anden pony, der var menneskesky. Meget? Måske, men den havde kapacitet og også en salgspris på 100.000+ da den blev solgt igen. Dermed ikke sagt at alle bliver meget værd, men det er svært at vurdere noget kun ud fra en pris.


  • #14   11. jun 2018 Jeg syntes også priserne er fair.

    faktisk så syntes jeg nærmere købere mener de skal have ting for næsten ingen penge idag. det et ikke kun heste, men generelle ting.


  • #16   11. jun 2018 syntes nu priserne oftes ligger meget fair.. min DV vallak, på 160½ cm, aldrig set et stævne, men var klar til LC, var bange for springene og var generelt en røv - 50.000 smiley jeg fik så lidt særligt tilbud for både hurtig handel samt jeg var medarbejder i stalden smiley

    Ponyen som er fjord-araber, dengang 7 år og 145 cm, ikke tilredet, var kun tilkørt - gik til 12.000 smiley

    Dven købte jeg i 2011 og ponyen i 2008 smiley har også arbejdet i salgsstald, og ved generelt at man får meget hest kontra prisen man giver, desværre vil man som køber ofte gerne have det bedste billigst.. smiley


  • #18   12. jun 2018 Jeg synes ikke at man kan sige at priserne er generelt høje eller lave det kommer an på hvad der er til salg og hvem der har det til salg pågældende dag.

    En grønt passet shetter til 5000 kan sagtens være 5000 værd - jeg kunne desværre ikke finde annoncen. Måske mfølger der udstyr med, måske er den tilkørt, måske er den en rigtig god lille begynderpony, som bare går hvor den skal og opfører sig pænt overfor en lille rytter. Man kan ikke bare sige 5000 for en shetter er for dyrt, man er nødt til at kigge på den enkelte hests kvaliteter.

    Jeg synes ikke umiddelbart at 15000 er dyrt for en råp hest, hvis den er 3-4 år og har en kanon gang og vil kunne blive et rigtig godt stævnedyr, så er det faktisk billigt.

    Hvis man ikke er tilfreds med priserne, mere eller mindre over hele linien, så burde man måske kigge på, om man måske selv har for høje forventninger til hest i forhold til pris. Eller vente på at der kommer hesten til den rigtige pris - det hjælpe nok ikke at sidde her og brokke sig over priser


  • #20   12. jun 2018 En hest er vel kun sin kilopris værd, og så er resten liebhaveri.

    Det som nogle gerne beltaler for, er måske ikke noget jeg vil give penge for.

    Feks.pony nr 1 en god børnepony, den er sød og rar, den er til at stole på og børne kan selv hådtere den. Den vinder måske ingen rosetter, men den er guld værd.

    Pony nr 2 er en springpony, med et højt energiniveau. Den springer godt, og får ofte rosetter med hjem.

    Dem der har pony nr 1 vil ikke have nogen glæde af pony 2 og omvendt.

    Nu er salgsprisen, jo vejledende, det er jo ikke sikkert at det er det den bliver solgt til.


  • #22   12. jun 2018 Stald Phoenix: Nu er det ikke fordi at jeg ikke kan tåle en debat omkring priser, men fordi at der skal være noget reelt at forholde sig til. Jeg kan lave en debat omkring at 65 kroner for smørchokolade er dyrt, men hvis der ikke står noget omkring om det er nutella eller et billigt mærke, eller om det er for 200 gram eller 5 kg, hvordan kan man så have en reel debat omkring det? Som jeg skrev før er shetteren så tilkørt eller en bevist meget stabil børne-begynderpony, eller er det en der er 27 år og har været foldbums hele livet. Hvordan kan vi give ts ret i eller være uenige i om prisen er skruet for højt op, når der reelt kun står at den har gået på en fold og ikke er tilreddet...

  • #23   12. jun 2018 Jeg synes egentligt også, at de fleste priser er ret rimelige.
    Men jo, jeg synes også, at jeg har kunnet se en stigning i priserne i løbet af de sidste par år. Som flere påpeger, er det ganske naturligt efter priserne dykkede under finanskrisen. Nu er vi i højkonjunktur igen - og når folk har flere penge mellem hænderne, så stiger priserne også på den slags "ting".
    Jeg ser (selvfølgelig) også heste på markedet, hvor prisen er helt ude i skoven. De heste står typisk også til salg i lang, lang tid. Jeg undrer mig jævnligt over, at jeg bliver ved med at se de samme par heste på markedet, der har stået til salg i over et halvt år. Men det handler jo om sælgere, der er blottet for realitetssans.


  • #25   12. jun 2018 Jeg stemmer i med de andre omkring at de fleste priser virker fair nok, dog synes jeg at skulle have en stabil LB/LA hest i spring eller dressur virker for mig lidt dyrt i prislejet 85.000-150.000. Men generelt set synes jeg ikke markedet er værre end det var været tidligere.

    Der hvor jeg stiger af er priserne på heste som er skadet, hvor det har påvirket dem i sådan en grad at de har været taget ud af ridning i enten en periode eller for altid. Hvorfor skulle jeg ville betale 15.000kr-20.000kr for en hest som indtilvidere godt har kunne holde til en tur i ny og næ, men ikke noget egentlig ridning uden at få ondt - men den kan da godt gå på fold. Altså ejer vil i fleste tilfælde selv af med de heste for at undgå de månedlige udgifter på en "ubrugelig ridehest", og så vil de også gerne lige have en god skilling for det. Nej tak herfra, man køber sig allerede til aflivningsudgifterne på et tidspunkt.


  • #26   12. jun 2018 Hm.

    Sagen er vel den, at sælger suverænt bestemmer udbudsprisen.
    Køber bestemmer så, om man vil slå til ved den pris.

    Heste prissættes ofte på slump. Der anslås en circa værdi.
    Men, hvis man vil se mere matematisk på det:
    Slagtepris
    Værdi af stamtavle
    Værdi af træning
    Affektionsværdi / liebhaveri (fx farve)
    (og uudnyttet potentiale)

    For nogle af de billige heste, så er det uudnyttede potentiale for en 13 års, der har svært ved anspring til galop måske ikke så stort.
    Det havde også været helt fair, hvis hesten blev udbudt til salg som bundstabil kammerat, eller hvilke kvaliteter den nu reelt har.
    Men jeg ser det reelle problem, at sælgere beskriver heste som "gang over middel" osv, i stedet for at være ærlig for sig selv og køber. Kan sælger ikke selv se forskel?

    Nogle heste er skarpt prissat.
    Og andre er prissat med en fantastisk fantasi. Det går nok, hvis bare sælger er villig til at forhandle, ellers kommer hesten til at vente længe på et nyt hjem...

    Personlig anser jeg en hest, der er granvoksen, sat i sine vaner, som kun lige kan trækkes og få renset hove for at have pris nær slagteværdi. Og det er vel også denne type heste Trådstarter tænkte på??

    Dog, salg af skadede heste - det kan hurtigt blive amoralsk. Hvis du ikke selv vil betale dens foder og tage højde for dens mangler, hvordan kan man tænke det er logisk andre vil passe på et sygt dyr? Hvorfor ikke selv slagte den?? Er salgspris mere værd end ren samvittighed??


  • #29   12. jun 2018 Der har jo altid været dyre og billige heste, der med ikke sagt at en bilig hest ikke kan være en god hest.

    Min pointe er vel at en hest, som ikke i sig selv er noget særligt rent ridemæssigt (stævnebrug) sagtens kan være en fantastisk hest, for den som bare ønsker en sød og drift stabil hest og de koster faktisk også, men det er bare nogle andre kvaliteter man betaler for.

    Om priserne er blevet højre, tja... det er de vel, men det er alle de ting jeg køber....

    Der har da også været stor forskel på hvad jeg har givet for mine heste, over de ca. 35 år jeg har været heste ejer.


  • #30   12. jun 2018 Uha da priser og heste er en svær kombi - for jeg ved hvad jeg synes er dyrt at købe for, og jeg ved hvad mine guldklumper ville koste i salg - og de to priser hænger sjovt nok ikke sammen smiley

    Personligt synes jeg da, at skulle betale 50.000 kr for en hest er dyrt - fordi for mig er 50 kg bare mange penge.

    Men jeg ville så heller ikke synes en la-hest til 50.000 kr er dyr - tværtimod er det da billigt, set udfra hvad arbejde der er lagt i den smiley

    Der hvor prissætning er svært, er fordi at der er et stort mellemniveau af heste på LA-plan og rent faktisk også på MB-plan, som reelt sælges billigt - men hånden på hjertet da heller ikke hverken kan gå la eller mb.
    Dvs at man som køber kan stå og se “en flok af la-heste eller mb-heste” til vidt forskellig pris - fordi de reelt er vidt forskellige i forhold til uddannelse og kapacitet.

    Lidt ligesom shettere, som jo kan koste alt fra “bare tag den og skrid” til 20.000 kr for en fantastisk børnepony, som dine børn kan omgåes og lære af.

    Er et føl 100.000 kr værd ???? Tjaaaa ikke hvis den kun kommer til at rende lc-klasserne - men hvis den kan sælges til 250.000 kr som nytilredet 3 års, så er det jo et godt køb.

    Er en 8 års la-hest til 30.000 kr et dårligt køb ??? Tjaaa ikke hvis det er en kammerat, fantastisk ledsager til en masse sjov på bane og i skov - så er det jo et scoop at finde sådan en til 30.000 kr.

    Jeg synes personligt at priserne generelt er fair - og så finder man ind imellem nogle hvor man tænker waaauuuu det er godt nok billigt, og andre hvor man tænker, æhhhh det kan du da ikke få for musse.

    Hvis man ikke har så mange penge / ikke vil bruge så mange penge på en hest, så må man lærer at se et godt køb, være meget tydeliggjort overfor en selv, hvad der er “Nice to have” og “need to have”.
    En billig hest er billig af en grund - men hvad kan du leve med af “fejl” - er grønt pas en fejl der betyder noget ? Er det en fejl at hesten tidligere har været skadet ? Er den lidt for lille eller lidt for stor ? Er den rå eller vant til ridning/håndtering ?

    Salg af skadede heste er en helt anden historie, hvor jeg kun kan være enig med de fleste i, hvorfor skal jeg passe din gamle skadede hest, og give den det sidste hjem, hvis den ejer som kender den og holder af den åbenbart ikke gider ?
    Til gengæld er heste som er kommet sig over en skade ikke et problem i min verden, hvis den er tilbage på fuld vigør.

    Mvh Charlotte


  • #31   12. jun 2018 Har ikke læst alle kommentarerne, men come on folkens! Hvad forventer i virkelig at få for sølle 15.000 kr? Det er en hest, den koster! 15.000 synes jeg er helt naivt og absurd at tro man kan få en fin velfungerende hest for... Hvad forventer i så af en hest til 50.000? En grand prix hest? smiley

    Når man har valgt at engagere sig i sådan en sport, så bør man lige have i mente at intet er billigt her. Det dyreste er ikke engang købsprisen, men det at have hesten i år efterfølgende...


  • #32   12. jun 2018 Det kommer jo også an på race, linjer og potentiale.
    Vores vil mange danskere nok finde dyre, men vi følger den europæiske standard da der er så få i landet at der endnu ikke er et marked for netop den race.

    For 15.000 ville jeg ikke forvente meget.
    - Startet under rytter og grøn til let tilredet
    - En hest uden det store potentiale
    - En ældre model
    - En hest med handelsfejl
    - En fin avlshoppe


  • #33   12. jun 2018 Har heller ikke læst alle kommentarene, men jeg vil sige ja prisen på heste er steget meget de sidste par år, dog er der også blevet mange flere hesteejer der er villige til at forhandle om prisen hvis man giver dem et godt hjem. Jeg vil sige 15.000 for en hest som bare skal være foldbums er lidt meget, men jeg ved at det sagtens kan lade sig gøre med lethed at finde nogle der er billigere, så frem man selv gider at ligge lidt arbejde i.

    Vi købe for år tilbage en sen kastaret vallak med rødt pas og god stamtavle til kørt og tilredet dog havde han en del hingste nykker og han var en mands hest, og han havde stået stille i et par år, fordi han havde en tildens til at stejle. Men han blev købt for omkring de 10.000 jeg red senere spring og jagter på ham, han var blot blevet misforstået i ridningen inde vi fik ham. Men desværre kom skolen i vejen og han blev solgt. Men det er skam muligt at få gode heste til få penge.


  • #34   12. jun 2018 Der findes gode billige heste - men de er ENORMT hurtigt væk, så man skal holde øje og slå til, når de kommer på nettet smiley

    15.000 kr. får man ikke meget hest for - men du kan få en del mere for pengene, hvis du selv er villig til at lade den gå et års tid og selv vil ride til.

    En færdig klar ridehest får man bare ikke til de penge, medmindre de er "i stykker". Oftest i hvert fald smiley

    Men man kan være heldig. Jeg fik min til 16.000 kr. som 2 års. Rødt pas, gudesmuk hvis du spørger mig, og i dag har jeg mig en fantastisk skøn ridehest, som jeg forventer mig rigtig meget af, og han er vurderet væsenligt højere i dag. Jeg var ENORMT heldig, at de lige stod og skulle af med ham, fordi han var klaphingst og ikke kunne bruges i avlen. Ellers skulle han have været avlshingst hos deres pintostald. Jeg er enormt taknemmelig for, at jeg nåede at få fat i ham! Men han er så også en anden race, end man typisk går efter. Han var kun 1.60, så tror flere overvejede, om han blev stor nok (i dag måler han 1.68 og er bred som bare f*nden). Jeg kom ind mellem to andre købere - nogle ville være kommet fra Sjælland få dage efter og taget ham med hjem med det samme, hvis han var noget. Men jeg slog til, og hvor er JEG GLAD for den beslutning smiley Billedet er fra hans salgsannonce. Avler blev meget glad, og jeg tror virkeligt, han kunne se, den ville få det godt hos mig.

    Så de findes. Man skal bare være villig til at ligge noget arbejde i det og se sig godt for - og så skal handlen gå hurtigt smiley

    Held og lykke smiley


    profilbillede
  • #36   12. jun 2018 Det er super urealistisk at få en færdig udannet hest, med stamtavle og masser af potentiale til kun 15.000kr jeg købte min, 5 år, super store gangarter og extremt cool over for absolut alt vi udsætter hende for! Går lige ind i trailer, står stille ved dyrelæge og smed og jeg kunne blive ved. 45.000. Måske lidt meget men både min mor og jeg kunne se at den ville blive en super dejlig dressurpony

  • #37   12. jun 2018 15.000 er ikke mange penge, langt fra. Og jeg synes faktisk mange af priserne jeg er ser fair.
    Lotte købte vi til 3.500. Hun stod faktisk til 5000,- men vi havde bare ikke flere penge at gøre med i det tidspunkt. Ponyen og jeg matchede og mine forældre og sælger indgik til at hvis selv stod for vaccination, så gik det nok med de 3500. Hun er tilkørt, tilredet og sød i al omgang, end dog en smule reserveret på folden. Havde jeg haft de 5.000 havde jeg givet de penge, uden at rynke på brynet. Vi har fået en helvedes masse god pony for meget få penge.

    Hope er også en af de succes ting. Hun kostede 9.000 som 3 års. Lige godt over 150 høj, redet i alle tre gangarter i 2 måneder. Hun har en utrolig flot trav, hvilket er kommenteret mange steder fra, fra stævneryttere, og så bare et temperament du ikke møder alle steder. Jeg ville sælge hende til mindst 15.000 nærmest bare for temperamentets skyld - og jeg ville da også have givet det, hvis det var sådan det var.

    Som køber er man også nød til at sætte sig ned og kigge på hvad man ønsker.

    Og så må man simpelthen sætte sit budget derefter!

    Men det er vel det samme som priser på hunde?
    Den hund jeg skal have næste år eller året efter, kommer til at koste 12.000 som hvalp. Det er mere end Hope kostede, selv efter vi købte udstyr til hende. Og jeg har intet problem med at give de penge for den. Så nej, jeg synes ikke at 15.000 er meget at give for en hest.


  • #38   12. jun 2018 Jeg synes at 30.000 er for meget for en med strubepibe og spat, priserne er skruet alt for højt op

  • Louise P
    Louise P Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 36
    #39   12. jun 2018 Heste/ponyer er det værd som køber og sælger bliver enige om.
    Man kan få rigtig mange heste og ponyer til fornuftige penge synes jeg. Og ja den lille shetter med grønt pas kan godt koste 5000 kr. Hvis den er tilredet, bund stabil og børnevenlig. Alt dette koster penge - ikke kun passets farve.


  • #40   12. jun 2018 Jeg synes egentligt priserne er ret fair.
    Jeg gav 16.000 for min Haflinger. Han var 4 år, ikke tilredet og havde ikke rigtig været i hænder det sidste halve år, inden jeg købte ham.


  • #42   12. jun 2018 efter min mening er hestene totalt billige...............
    vi køber ikke kød, men heste der først kan bruges, når de er 4 år, og indtil da koster den måske 10000 at fodre om året, smed dyrlæge og måske også andet, hoppen skal også have mad i mindst et år, hvor den skal rides begrænset og fodres på, og så er der bedækningsprisen oveni, og så kan man købe dem til den nette sum af 15000. Det er virkeligt tosset at avle, næsten alle sætter penge til, men hvor er jeg glad for, at der er nogen, der vil. Jeg har selv en islænder, købt som 4 års til 16000, en anden islænder købt som 3 års til 6000, en oldenborg købt som 3 års til 14000, sikke en pris jeg skulle have givet hvis jeg skulle betale alt. Ikke nok med det, så er der heste der på trods af, at de har fået foder osv ikke overlever eller har skader, eller fejl, så de skal aflives inden de er 4.


  • #43   12. jun 2018 tænker også at hvis man synes 15000 kr for en hest der er vant til at have rytter på er meget.. så bør man finde en anden hobby smiley priserne på heste er heldigvis steget de sidste par år, men folk er blevet vant til at de kan få lækre ponyer og heste til bund priser.

    Men prøv at tænk hvor meget det koster..

    bedæknings pris.
    opstaldning, fodring, smed, dyrlæge til hoppen til hun foler
    fodring, smed, dyrlæge mm. af føllet fra fødsel
    tilridning (hvilket gerne koster 3000 kr + om måneden)

    Når alt dette er regnet sammen og føllet er blevet 3-4 år og klar til at komme i brug, så er de 15.000 kr langt overskredet.. og det er uanset om man avler med eller uden stambog.

    Bare smed på 4 år koster i alt 8000 kr. (for 5 beskæringer om året, til 400 kr, så er sko, evt. problemer mm. ikke engang talt med..)



  • #44   12. jun 2018 Stald Phoenix,
    Det er 3,5 år siden smiley


  • #46   12. jun 2018 IM: Man plejer vist at sige, at fra hoppen bliver bedækket til hesten er 3 år, har den kostet ca 70.000kr.. "bare" for bedækning af hoppen, foder osv osv.. Så Ja, 100% enig.. Det er dyrt at lave føl.

  • #47   12. jun 2018 En ikke redet hest som bare har stået på en mark, ville jeg stadig gerne give 15.000 kr for - hvis altså resten er i orden. smiley

  • #50   13. jun 2018 Prisen de står til salg til i annoncen er jo kun vejledende. Du kender først prisen, når den er handlet.

    Jeg deler holdningen til, at defekte heste, der sælges til mere en slagtepris - det er latterligt. Man skal kun være glad for at sælge sådan noget til slagtepris, hvis ikke andet at forære den væk, for de omkostninger der er ved at bortskaffe sådan noget til DAKA... Det er kun fordi sælger ikke selv vil betale for dyrlæge og destruktion, og der er købere, der er ikke aner, hvad omkostningerne er.


Kommentér på:
Priser på heste

Annonce