{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.027 visninger | Oprettet:

Har ikke sat pels - dækken? {{forumTopicSubject}}

Jeg flyttede min unghest på 4 år fra sommergræs til løsdrift for to uger siden, inden da, har han altid stået i boks og aldrig med dækken, hverken ude eller inde. Men jeg er blevet lidt i tvivl om han sætter nok pels til at kunne holde varmen. Han er endnu ikke begyndt at sætte den mindste smugle vinterpels, men det er jo heller ikke så koldt endnu.. Jeg købte ham i februar i år, så hans 'pelscyklus' kender jeg ikke rigtig. Han havde dog pels nok til at stå i stald uden dækken da jeg fik ham.

Han skal ikke klippes og kommer ikke til at lave noget fysisk hårdt dagligt.

Jeg vil helst have, at han kan gå uden dækken, men selvfølgelig ikke hvis han fryser.

Han er forresten halv palomino, kvart araber og kvart fjordhest.

Hvad vil i anbefale? Se tiden lidt an og se om pelsen kommer eller investere i et dækken? Hvis ja, hvilket? (har aldrig haft hest med dækken før)..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Har ikke sat pels - dækken?
  • #1   7. sep 2012 Jeg ville se tiden lidt an..
    Det er endnu ikke så koldt i vejret.

Nogle heste sætter ikke ret meget pels,men det behøver ikke at betyde at den fryser.

Jeg har en pony der hver vinter sætter meget lidt pels,den holder varmen fint selvom den går i løsdrift.

Hvis ellers hesten er ved godt huld og almindelig sund og rask,skulle det ikke være nødvendigt med dækken.

• #3   7. sep 2012 Han skal nok sætte pels, to af mine er heller ikke begyndt endnu det er kun den lille. Og den ene får faktisk ikke ret meget vinterpels, men hun fryser ikke og går også i løsdrift.

• #4   7. sep 2012 Han er i fin huld og de har både et skur og en tæt skov at gå ind i. Han har fri adgang til godt hø og er dækket ind med vitaminer! (:

Men jeg ser tiden an, vil jo bare ikke have, at min lille guldklump skal fryse!

Og når jeg tidligere har haft shetlænder, som ville have en pels på min 10 cm nu, blev jeg lige lidt bekymret!

- Men tak for svar! (:

• #5   7. sep 2012 Tror de små ponyer er hurtigere ude med at sætte pels smiley

• #7   8. sep 2012 nu er temperaturen jo heller ikke særlig lav for heste endnu, så det ville jeg ikke være nervøs for.
    Det fleste heste har det faktisk bedst omkring 10 grader, og indtil videre har vi vidst kun haft en nat under det

• #8   8. sep 2012 Lad vær med at give den dækken på. For hvis du spørger mig trives en hest bedst uden. Jeg bruger dog dækken, men det er fordi jeg klipper den, og den ikke får lov til at beholde sit naturlige vinterpels. Lad den gå uden da det er mest naturligt for hesten (; jeg tror ikke den ville komme til at fryse.(;

• #11   8. sep 2012 Første år satte min pony en JAMMERLIG pels. Grim og unyttig for at sige det pænt.
    Men jeg valgte at give så lidt dækken på som muligt, altså kun når han frøs eller hvis det var vådt vejr.
    De to efterfølgende år har han sat en god, tyk pels som den på mit profilbillede, hvor han ligner en shetlænder. Hans pels er stor, fedtet og rigtig god i vintervejret. Det er kun hvis det regner og blæser og er koldt at den ikke duer og han gerne vil hyggevarmes om. smiley

• #12   8. sep 2012 Alså min pony Tonette plejer at gå med dækken ved tidligere ejer, men jeg har aldrig i de 2 år jeg har haft hende, og min fjordbolle bruger heller ikke dækken:-)
    Men den hest jeg havde på et tidspunkt, havde simpelhen så tynd pels at han var nødt til at have et dækken på;-)

• #13   8. sep 2012 Jeg vil give hesten tid til at sætte pels. Hvis du giver dækken på nu, så forhindrer du kun at han sætter pels. Der høre meget til, før en hest fryser. Jeg her overbevist fra, at der går alt for mange heste med dækken, som ikke ville være nødvendigt.
    Du kan have en regndække liggende, som du kan give din heste nogle enkelte gange på, når vejret bliver alt for dårligt til efterår med regn og vind, og hvor du kan se, at din hest fryser.

Kommentér på:
Har ikke sat pels - dækken?

Annonce