{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  horsemannship
  • #1   13. sep 2012 Vores (hesten og mig) egen metode virker allerbedst for os (-;

  • #2   13. sep 2012 Jeg foretrækker at søge viden flere stedet og sammen sætte den form man synes falder bedst i ens egen smag, og det som fungere bedst i samspillet med hesten (: Ellers www.zentaur.dk

  • #3   13. sep 2012 Jeg træner en stor kombination af en masse trænere. Jeg er åben overfor alt ligemeget om du rider grandprix eller om du hygger med en shetlandspony. Man kan aldrig lære for meget og man kan lære noget af alle smiley

    Så mit er en god kombi!


  • #4   13. sep 2012 vores egen lol - ej jeg lærte det af Angels avler og har brugt det på alle vores heste lige siden )

  • #5   13. sep 2012
    Se deeeet kommer jo an på hvad man syntes horsemanship er for noget ;o).


  • #6   13. sep 2012 Hvis du tænker natural horsemanship som i daglig tale dækker over de "alternative træningsmetoder" Så syntes jeg det er meget vigtigt at drage sine egne konklusioner ud fra flere synsvinkler.

    Jeg syntes rigtig godt om Ute Lehmann. Hende er jeg stor tilhænger af. I starten da min natural horsemanship interesse begyndte at visse sig, læse jeg en del Monty Roberts. Han er dygtig og har fanget noget som mange almindelige trænere ikke har. Men et minus ved hans pricipper er at de er udviklet i forbindelse med vildheste. Desuden ønsker de fleste N H folk ikke at dominere og etablere lederstatus over deres heste men i stedet ønsker de ligeværdighed.
    Dermed ikke sagt at hans metoder er forkerte, slet ikke! Men de virker ikke til alle heste!

    Se en hest som min. Hun gik alene fra hun blev vænnet fra og til hun var 4 1/2år, i en lille løsdrift. Og jeg mener HELT alene. Ikke engang en ged som selvskab. Familien der havde hende havde hunde og katte. Hvor skulle hun vide fra at hun er en hest? Hun kender ingen heste, kun mennesker og hunde/katte... forestil jer et menneske vokse op i en øde skov, uden menneske kontakt til engang i teenage årene... Kan man så automatisk spise med kniv og gaffel og tale et sprog med de første mennesker man møder?
    -Min hoppe var 100% uimodtagelig overfor de der kropssprogs metoder i meget lang tid... Og det tog hende lang tid at forså hvornår de andre i hendes nye flok leger og hvad der er alvor. Hun er nu, mange år senere blevet "normal" på den front. Hun falder fuldstændigt naturligt ind i flokken. Dog stadig en enspænder og IKKE højt i hierakiet. Hun går hellere alene og hygger sig end at lege...

    Så tag det bedste fra alle verdener. Brud det du kan få til at fungere for dig og din hest. Der er ikke noget ideal og en facitliste. Alle metoderne har fordele og ulemper. Sund fornuft er den eneste hovedregel smiley


  • #7   13. sep 2012 Som tilføjelse kan jeg sige at der er MEGET delte meninger om brug af godbidder samt klikkertræning. Igen kan man sige at det er forskelligt fra hest til hest hvordan det fungere.
    Min hoppe er ret godbidssyg og mister nemt koncentrationen fordi hun bare gerne vil have godbidden. Det gør det svært for hende at udføre det man beder om når hele hendes fokus er på min hånd med en godbid i og ikke på min stemme, mine signaler osv. Der er man igen nødt til at finde ud af om det fungere for hesten eller ej.


  • #8   13. sep 2012 Jeg har lært rigtig meget om horsemanship af bl.a. Klaus Hempfling, Michelle Wolff, Bent Branderup, Monty Roberts og Ute Lehman, både håndværksmæssigt og spirituelt.
    Får rigtig meget ud af, at læse bøger og gå til clinics. Selvom man ikke er enig i alt hvad én person laver, kan man godt være enig i dele af det, og synes det er vigtigt, at man fordomsfrit observerer forskelle horsemen's arbejde, og ser på, hvad der virker og hvad der ikke virker. Rigtig mange har rigtig meget tilfælles - det kommer bare til udtryk på forskellige måder.


  • #9   19. sep 2012 Er der nogen der kender Mia Nielsen? og hvis ja, hvad syntes i om hende??

  • #11   19. sep 2012 Annamaria H:
    Jeg har været på hendes ridelejr - hun er super nice og helt klart dygtig med heste. MEN lidt som Monty Roberts, så går hendes metoder ud på at opnå lederstatus! og det synes jeg ikke virkede for mine heste eller mig.
    Hun har også trænet vilde heste i USA

    kan klart anbefale Uthe Lehmann! (:


  • #12   24. sep 2012 Ute Lehmann, hvad er det præcist hun arbejder med?


  • #13   24. sep 2012 klik ind på hendes hjemmeside horseinharmony.dk - der kan du se videoer af hendes arbejde ^^


  • #14   25. sep 2012 ok tak smiley

Kommentér på:
horsemannship

Annonce