{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  købe hest med sommereksem?
  • #1   20. sep 2012 Hvorfor skulle det være dårligt? Den kræver lidt ekstra pleje, men hvis du har nogle spørgsmål, så bare skriv en PB, har haft en pony med, ja nok noget lignende den værste sommereksem - kender til alt, og har navnene på en masse midler, der hjælper smiley

  • #3   20. sep 2012 Kommer helt an på hvor slemt det er for den følgende hest (':
    Man skal være forberedt på at hesten kan klø sig helt til blods og det er dyrt.
    Men kan klart anbefale "Blue Hors Anti Kløe Liniment", det virkede godt på vores frieser også sør for at der er så lidt som muligt inde i boksen den kan klø sig op af (':


  • #4   20. sep 2012 Jeg har haft en og mine bedsteforældre har haft en. Jeg vil sige lad være! Det kan være det ikke er slemt nu, men det bliver bestemt ikke bedre med tiden!
    Det er ikke altid det er nok med eksemdækken, måske hjælper det nu, men om et par år kan den stå uden man og hale uanset hvad du gør! Ja måske køber du en hvor det ikke er slemt, men det kan også være at du køber en hvor det er vildt slemt..
    Både min gamle og mine bedsteforældre fik at vide at det ikke var slemt, men mine bedsteforældre har lige sendt deres til slagt for 1 måned siden, da den slet ikke kunne være til, ikke engang i stalden..
    Tit er det faktisk eksemen der er grund til den lave pris....


  • #5   20. sep 2012 Lena: Nu havde min pony Candy den værste form for sommereksem - næsten totalt skaldet overalt. Vi havde hende i 4 år, og da vi begyndte at smøre med noget specielt gel, fik hun alt pels igen, og havde det super - så jo, det kan godt blive bedre med tiden smiley

  • #6   20. sep 2012 det kan du sagtens hvis du kan pleje den som den skal husk du skal have tiden til det og pengene

  • #7   20. sep 2012 Vi prøvede alt tænkeligt.. Jeg har bare fortalt om mine erfaringer med denne sygdom.. smiley

  • #9   20. sep 2012 Det er helt sikkert træls at have en hest med sommereksem, tro mig, min har det i virkelig slem grad.
    Men hvis den er sød, og du er indforstået med den ekstra pleje det kræver, så synes jeg ikke det er et problem :-).
    Der er en masse ting du kan gøre, og det er jo ikke sikkert at der er i så slem grad. Nogen perioder er også værre end andre ;-).
    Men hvis den er sød, synes jeg godt du kan købe den.


  • #10   20. sep 2012 Jeg ville aldrig gøre det.. Jeg villle hade at se min hest gå og klø sig...eller skulle give speciel foder, gele, creme, tilskudsfoder...gå med dækken året rundt...ind om natten i mittesæson osv... Men det er et temperament spørgsmål..det kan kun du afgøre.. Men jeg vil sige at du også skal tænke på at det koster ekstra...ikke kun eksemdækken men også diverse fodermidler, cremer mm. Alle jeg kender som har eksemheste, bruger mange penge og meget energi på problemet.. Energi på at tænke hvordan og hvorledes..

  • #12   20. sep 2012 Enig med Gitte F! Det kan godt være at hesten er billig og at den er fristende, men alle de ekstra produkter som den har brug for vil løbe op i mere end hvis du købte en rask hest.. Den skal leve med ''medicin'' resten af livet selvom den ser rask ud ...

  • #14   20. sep 2012 Ville holde mig langt væk da ikke alle heste får gavn af de samme produkter. Min veninde har en der er meget plaget og en der har lidt. Hun har prøvet alt mulig uden held. Hun fandt så til sidst et produkt der hjalp men det er meget omstendig. Hesten skal have nogle piller hver dag, blive smurt med et middel hver dag og et andet middel en gang pr uge. Dette koster en formue og må bestilles i tyskland. Så jeg ville ikke have taget chansen.

  • #15   20. sep 2012 Vi brugte en Arnika gel på Candy. Vi smurte den på, masserede det godt ind, og det gjorde vi 1 gang om dagen - en flaske holder rigtig længe. Vi købte vores i travdiscount. Det virkede så godt, og hun havde aldrig problemer med sår eller noget efter det. Og så fik hun hvidløgspulver i hendes mad.

  • #16   20. sep 2012 Altså jeg har ikke 40000 til en "rask" hest.
    Men ville bare lige høre jeres erfaringer med det..
    Hestehospitalets dyrlæge sagde nemlig at jeg sikkert kunne holde det nede med et virkelig godt insektmiddel og en gang vask ca hver 14 dag;-)


  • #17   20. sep 2012 Jeg synes du skal købe den, hvis den virkeligt bare er "hesten" smiley

  • #18   20. sep 2012 Han er virkelig sød,rar,flot og så har han nogle virkelig gode gangarter;-)
    Han er ikke så gammel og så har han en okay str
    smiley


  • #19   20. sep 2012 Jamen, så synes jeg altså, du skal købe ham, hvis du virkeligt er så vild med ham smiley

  • #20   20. sep 2012 Pernille S..... Hvor tit giver du det kiselgur? hele året rundt eller kun i de mdr hesten døjer med eksemen?

    Som mange andre siger, hvis man bare er indstillet på den ekstra pleje der kræver, ville jeg heller ikke tvivle med at købe en med eksem. Har selv gjort det og fortryder stadig intet.


  • #21   21. sep 2012 Nej, det er bestemt ikke dumt!

    Min har sommereksem, hun har gået med fuld insekt maske og insektdækken hele døgnet, og så er der næsten ingenting.

    Ligeså snart jeg har haft det af hende 1-2 døgn, klør hun sig helt vildt!!

    Men du ved, sålænge jeg insisterer på at pakke hende helt ind, så er der altså indenting.

    Jeg rider tit i skoven med fluemaske på også.

    Hellere en DEJLIG hest, man er helt vild med, og som man bare skal sørge for at pakke ind, end en hest, der fejler noget andet, men måske ikke er ligeså synligt.

    For de har alle deres svagheder , allergier og skvavanker ligesom mennesker.


  • #22   21. sep 2012 Altså jeg ville ikke selv købe en med sommereksem.. Hvorfor købe sig til problemer? Men det handler rigtig meget om at få hesten under behandling inden foråret kommer. Min venindes hest har sommereksem. Hun starter allerede inden foråret med at dække den ind. Også bruger hun en masse midler mod sommereksem. Hun siger hvertfald selv at det IKKE er hel billigt med sådan en hest.

    Hestene er mest plaget omkring søer/enge hvor mitterne lever.. Så hvis det ikke er tilfældet kan det være det bliver nemmere for dig, at holde det nede..


  • #23   21. sep 2012 Jeg vil ikke have skrupel, efterhånden kan man med alternative behandlingsformer kom af med det. Homøopati kan få det helt til at forsvinde.

    Men det der kisel noget lyder også spændende ! det skal jeg lige se nærmer på....


  • #24   21. sep 2012 Nu er sommereksem jo en allergisk reaktion på mitternes spyt, derfor vil et eksem (insekt) dækken ofte hjælpe.
    Jeg ville nu ikke være bange for at købe en hest med sommereksem smiley


  • #25   21. sep 2012 Jeg ville ikke have problemer med det smiley et godt eksemdækken (bemærk: ikke et fluedækken) og lidt kløestillende + fluespray, så har de fleste heste det godt smiley men hvis den skal gå op af en skov/sø så skal du nok tænke dig lidt ekstra om, om det så er at ikke købe hesten eller finde et andet sted den kan stå smiley

  • #26   21. sep 2012 Jeg købte en hest med sommer eksem, uden at vide det sælger sagde det ikke og han fik 12.000 for ham... men den pony her havde ikke nogen udvej!? vi prøvede ALT det eneste der virkede var hvis han fik noget der sænkede hans emun forsvar... hele sommeren igennem kløde han sin ryg op, til blods, man hale og panelok med i købet! og de 4 koldeste måneder kløede han ikke... her voksede hans hår ud igen men han begyndte forfra året efter... specielle dækner der skulle hjælpe blev kløet i stykker efter en uge! cremer og hvad der ellers er opfundet havde ingen virkning overhovedet.... selvom han var inde om natten når det var sommer kløede han sig... jeg ved ikke hvordan men han formåede at klø aller øverst på sin ryg og ellers ned efter... det kostede MANGE penge i dyrlægeregning uden at have nogen virkning!.... men jeg vil sige som de fleste andre.... hvis du selv har energien og viden til det + pengene og hesten bare er en du skal eje... så syntes jeg du skal overveje at købe ham smiley bare min oplevelse... og for at fortælle ikke alle er til at rede... uanset midlet smiley

  • #29   29. mar 2013 En eksem hest kan man prøve at " lindre" men en ting er gældende for dem alle: Det bliver ALDRIG kureret, vi har i islænderverdenen kæmpet og bøvlet så meget med det eksem, det er et bøvl og dyrt ! endvidere kan man kun lindre og prøve at forebygge men man kan ikke kurere det skidt, da det er mitterne som hesten er alergiske over for, hvis jeg var dig ville jeg ikke invistere i sådan en hest, det er et BØVL om sommeren og kræver en hulens masse arbejde med sådan en.. medmindre du bor helt ude ved vesterhavet hvor der stort set ingen mitter er så lad for guds skyld være...
    Den dag der kommer noget på markedet der rent faktisk virker, ville det være dejligt smiley


Kommentér på:
købe hest med sommereksem?

Annonce