{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.186 visninger | Oprettet:

Min hest er et svin på boks {{forumTopicSubject}}

Min hest på 7 år, er det største svin på 4 men når han er på boks, han sider, i krybben, vandkoppen, i vindueskarmen, over muren til naboboksen og ud på staldgangen... Der er nogen i stalden der brokker sig over han skider i deres boks (har jeg hørt fra nogen af de andre) og vil have ham flyttet til en anden. men jeg kan jo ligesom ikke skælde ham ud og sige det må han ikke...

Hvad ville i gøre? Skal jeg bare sige jaja, jeg flytter ham i en anden boks...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hest er et svin på boks
  • #1   25. sep 2012 jeg har også et stort bokssvin som skider hvor hun vil og ikke mindst alt det der så bliver i boksen bliver rodet rundt og på halm skal der bundmuges hver anden dag.

    jeg har ikke fundet en løsning på dette andet ind at bruge de ekstra 10 minutter på at muge og rengøre efter hende kontra min anden.

    du kan jo ikke gøre så meget, men hvad så når han rykkes over i den anden boks? kommer der så ikke bare de samme problemer? hvis det er en bedre løsning havde jeg måske rykket den hvis det løser konflikten - ellers ikke, det er jo ikke nået du kan gøre for eller ændre på.


  • #4   25. sep 2012 Tina C:
    Nu har jeg også en hest som gør det.
    Hvad sker eller kan der ske når man ligger den ind???


  • #5   25. sep 2012 Helt ærligt. Det er ikke dit problem, at din hest er et svin smiley Min sked også i krybben, vandkoppen og vinduet der hvor han kom hen, da jeg købte ham. Det var SÅ ulækkert, men væk skal det jo.
    Vanen gik stille og rolig af, og nu går han i løsdrift, så der kan han skide overalt smiley

    Jeg synes det hjalp, at jeg glemte og fjerne det i vandkoppen en dag, og så havde sat en spand ind med vand i stedet. Men ved ikke, om det bare har været held.


  • #6   25. sep 2012 Har prøvet alt... Også den med møg fra en mere dominerende hest. havde ham som føl til han var 3, han har været solgt i 3½ år, hvor han nu er hjemme igen. og det har ikke hjulpet noget.

    Foderet har ikke noget at sige. han har været fodret med noget forskelligt uden effekt,


  • #7   25. sep 2012 Har du overvejet at din hest måske er pisse stresset, og det måske er derfor den roder rundt?


  • #8   25. sep 2012 Har prøvet at lade det ligge i vandkop og krybben og give ham mad oveni, ingen effekt... smiley Han er uforbederlig...

  • #9   25. sep 2012 Hmm. måske. men så er han født med stress. for han har gjort det altid.


  • #11   25. sep 2012 Hmm.. vores hest er også et svin i boksen - ikke at han skider i krybben, vandkop og så videre - men han skider altid et nyt sted i boksen, hver gang. Der er intet system i det..

    Og han stresser ikke..


  • #12   25. sep 2012 min er også noget af et svin, og der bliver muget hver dag, ellers ligner det der har været sprunget en bombe derinde smiley

  • #14   25. sep 2012 Mener nu ik bør la det ligge i vandkoppen og bare fylde foder oveni smiley Heste er forskellige og du bør lære at elske han selv om han måske er mere svin som hest smiley Særlig stressede heste som gør i vand og fodertrug, men kan jo også være et hændelig uheld... Snak med de andre i stalden om det i stedet for sladder i krogende, det hjælper tit på det. Du har jo i sidste en dejlig klog hest som hellere skider hos naboen som hos sig selv SMIL herfra smiley

  • #15   25. sep 2012 Min gjorde det også engang, men så en dag jeg så hende skide i krybben, råbte jeg 1 gang højt og tro det eller ej, hun har ikke gjort det siden smiley

  • #17   25. sep 2012 Tror desværre Diablo er uden for pædagogisk rækkevide. har prøvet at lade den bagerste del være og ikke strø der, det hjalp heller ikke. har kun prøvet at undladet at tømme kryppen og vandkoppen et par gange. for at se om det ville gavne. men heller ikke...

    Må nok bare indse der ikke er noget at gøre...


  • #18   25. sep 2012 Jeg ville fjerne kryppen fra boksen også fodre ham i en spand. Og så hænge en spand med vand så højt oppe at den ikke kan skide deri. Så har han trodsalt rent vand hele tiden, ellers tror jeg desværre ikke der er så meget at gøre. Måske kan du også putte hans hø i et hø net smiley

  • #19   25. sep 2012 Han får hø i net.

    Han står opstaldet, og det bliver bare et bøvl med en spand som skal fjernes igen hver gang. Havde jeg ham stadig "hjemme" ville det ikke være så træls... Men må bare håbe han da snart bliver mere renlig


Kommentér på:
Min hest er et svin på boks

Annonce