{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.165 visninger | Oprettet:

Uheldig men heldig hest!! {{forumTopicSubject}}

Hej der ude..

vil lige dele min hingst historie med jer.. han er nemlig lidt af en særlig hingst som kan trylle på en eller mærkelig måde:-)

Nu har jeg snart haft ham i 1.5 år og han er en dejlig nem og rolig hingst.

Men han har det med at trylle sig selv i nogle farlige situation..

Han kan åbne alle bokse!! aner virkelig ikke hvordan, men der er ikke den boks han ikke kan åbne eller komme ud af!

så i dag har jeg en fjeder led over logen med lidt strøm i det åbner han ikke eller prøver af gå ud af..

nå men en af de gange han har tryllet sig selv ud af boksen før der kom strøm på er han kommet om bagved et lukket område i stalen hvor halmtransbutøren står hvor der kun er den plads som den fylder altså IKKE MEGET.
men der er han altså kommet om på en eller anden mystisk måde og stået på line på den!!
Han skal springe over en brede som er over 1 meter og ikke meget plads hvor han så har vendt rundt der inde så han stod og kiggede ud!! Det er snart et år siden, Jeg fik ham ud der fra og ingen skader!! mirakeløs nok!!!

Nå men en anden gang han fik åbnet boksen med anden lås havde han fået på en eller anden måde en palle på det ene forben!! pallen var stabler på inde i maskinhuset!! hvordan han har fået hoven der op og fået sig sat fast.... PAS.
Men jeg fik ham fri og igen skadesfri!!!

Så har han på mystisk vis skiftet fold, hegnet er højt på hans foldm men han har på en eller anden måde kommet over på den anden fold!! Han kan trylle!! hegnet lagde ikke ned og var ikke løs nogen stedet!!

Hans nyeste nummer: Han går i en boks med høje side altså næsten lige så høj som mig og strøm ved lågen! Den anden morgen jeg kom der ud havde han den ene og kun den ene ben hen over den ene side i boksen!!!!!!!!!! altså han havde fået benet der op på en eller anden måde og den ene ben sad så fast! hvor mange timer han havde stået sådan ved jeg ikke, da jeg var ude om aften for at fodre, give vand, hø og halm var der intet og kl 7 næste morgen sad han fast!!
Han skulle løftes fri! Og IGEN IGEN ingen skader!!

Altså af han er sådan en ulykkes fugl er han sku heldig men nogle af de ting han nogle gange får rodet sig ud i er altså et mysterium ..

Jeg ville bare lige dele det med jer hvor heldig en hest kan være selv om den er meget uheldig..

alle negative kommentar frebedes.. Hold en ordenligtone hvis i har noget at sige smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af toilet 1.500 kr.
  • Samle spisebord 356 kr.
  • Mureropgave. Se på og evt lave en revne på en mur 3.000 kr.
  • Tilslutning og opsætning af vaskeskab 2.500 kr.
  • Gummibælg vaskemaskine 1.050 kr.
  • Vaskemaskine 850 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Uheldig men heldig hest!!
  • #1   5. nov 2012 hehe prøv af sætte overvågning op så du kan se hvordan han gør :0)

• #2   5. nov 2012 Ja det bliver da det næste.. Han er jo ikke en af de mindste hingste!!!

Han har faktist oogså en gang åbnet en anden bok og gået der ind, fået lågen lukket og lagt sig til at sove der inde!!!!

Han er mærkelig.. og vores stald er aflåst om natten!!

• #3   5. nov 2012 Ja prøv at sætte en video kamera op om natten. Det kunne være sjovt at se hvordan han kommer til at gøre det (-:

• #4   5. nov 2012 Han render ikke ud mere efter der er kommet strøm på, men det med at han har fået det ene ben helt op på siden af boksen og sad fast der det bekrymre mig.. godt nok er han virkelig heldig ingen skader at have fået men det kan jo gå meget galt.. smiley

det er overvejet men hans boks er STOR 4.5 - 4,5 så den skal entne højt på eller langt væk for at kunne filme alt hvad han laver og det har jeg ikke mulighed for..

• #5   5. nov 2012 De kan nogle ting de heste.. Kavan kan komme under hegn uden at ødelægge dem.. han triller simpelthen under smiley Og han er ikke ligefrem den slankeste og mindste i verden smiley

• #6   5. nov 2012 Ja de er underlige.. jeg her 3 rakker hegn på mit mellem foldene, den nedeste er på kun 40 cm over jorden da jeg har en miniature hingst på den anden fold og den højste er omkring 130cm høj.. så hvordan han skifter fold må kun guderne vide smiley

• #7   5. nov 2012 Han åbner da bare leddet og lukker efter sig;-) ej ved det sq ikke.

Ja overvågning og fra flere vinkler

• #8   5. nov 2012 han er en klods det er hvad han er smiley

• #9   5. nov 2012 Lækker hest! smiley

• #10   5. nov 2012 Tak smiley

• #12   5. nov 2012 Jeg har aldrig kunne få ham til rigtig at springe når jeg har trænet med ham. så ved det ikke rigtig måske

Det ender det nok.. man kan da få sådan et ifol kamera.. smiley

• #13   5. nov 2012 Haha hvor sjovt smiley
    Hvor er det godt han slippe uskadt smiley

Video, video, video please smiley

• #14   5. nov 2012 det er sku et mirakel han slipper gang på gang uden skaber.
    Jeg har måtte save ham fri en af gangene..

• #15   5. nov 2012 Jeg stod engang og mugede dengang jeg var staldpige/part. Fra stalden kunne jeg se folden og jeg kunne pludselig ikke finde den ene plag. Men da jeg kigger langt til højre, kan jeg se at hun står på ridebanen, som lå ud til folden. Jeg går ud for at se hvor der er hul på hegnet og få hende tilbage på folden, men der er kun gået et stykke af på den aller nederste træplade. Jeg aner simpelthen ikke hvordan hun kom ud af folden og ind på banen..

Dagen efter skete det samme... Der stod hun så bare i stalddøren i stedet for.. Og om sommeren kunne jeg hente hende flere gange på nabofolden eller i naboens have uden at hegnet havde fået så meget som et lille ryk. Fandt aldrig ud af hvordan hun gjorde, den lille skid :b

• #17   5. nov 2012 Buddy har en kæde på sin staldboks som er viklet flere gange rundt, ellers så står han også og hygger på staldgangen om morgenen.

De små piger kan ikke åbne boksdørene, men Buddy, han kan! smiley

• #18   5. nov 2012 Og flok siger at heste er et dumt dyr..

Min er da vist ikke den eneste der kan trylle smiley

• #19   6. nov 2012 da jeg hade min gamle hest begyndte hun også at kunne komme ud tros der er skyde slå på døren vi trode det hva os der hva glemsomme at man ik lige fik lukket for hende men så en dag fejet jeg stald gang så jeg hende skubbe til døreren nederfra så slåen gik op fra dens holder og nabo heste hjalp så til og ja så hav hun fri adgang til lækker wrap . så der blev sat en slå på for neden pg så fik det ende .

• #20   6. nov 2012 Uha kender det godt. Min kommer også ud af boksene og løfter bokslågen af.
    Men heldigvis har han ikke prøvet det endnu i sin nye udeboks smiley

• #21   6. nov 2012 Jeg er enig med Alicha Z, det gjorde vi nemlig også engang smiley

• #23   6. nov 2012 Keder han sig? Er der nok at spise? Og tja ellers har i måske nisser vær sikker på at stille nok grød ud til jul hehe

Men ja jo kun sjovt indtil det går galt en dag. Må håbe han vokser fra det. Men ja i ved han er en der finder løsninger på problematikker, ham skal i nok få glæde af, husk det i træningen en klog hest keder sig hurtigt ved gentagelser.

• #24   6. nov 2012 Tina C
    Ja han har både hø-net med wrap og hø ved siden af og massere af halm vand og hvad eller se hest skal bruge når den står inde om natten.

Jeg træner med horsemanship og western så det er ikke min træning der er kedeligt!
    Jeg træner ingen gentagelser men mindre der er noget han er bange for hvilket der ikke rigtig er!!
    han er jo kun lige blevet 2 år så det er jo kun jordtræning!

• #25   6. nov 2012 Jeg er glad for at hører at Antonio ikke er den eneste der kan lukke bosken så..
    Men han har bare noget med de ben skal prøve alt og sidde fast!!!

Kun heldet har beskyttet ham indtil videre.. håber da ikke han løber tør ! smiley

• #26   6. nov 2012 Hingste kan bare trykke..

Jeg hade en hingste plag som fik ved siden af mine 2 hopper.. og jah så havde jeg kigget ude hos demder var ikk noget et et par timer kiggede jeg igen også gik de alle og græssede på samme fold... total mærkeligt... satte hingsten ind på sin fold igen og skete aldrig igen.. springe over kunne han ikk om han har haft lagt si ned og måske rullet eller noget ind under på en mystisk måde ved jeg virkelig ikk.. men skete aldrig igen..

Min pony har også på en mystisk måde kommet ud af hegnet ud på vejen og løbe rundt.. vi har sådan noget sikkerheds hegn som kan give sig sådan at heste ikk sidder fast i det så vi overvejer om hun måske har fåer møvet sig ud imellem.. eller noget men ved det faktisk ikk.. springe over tror jeg ikk for hun gik sammen med hendes fold kammerat og havde ingn grund til og hoppe ud på en trafikeret vej. me jah mystisk mystisk..

Kommentér på:
Uheldig men heldig hest!!

Annonce