{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
878 visninger | Oprettet:

Anderledes holdning med kandar? {{forumTopicSubject}}

Hej alle dejlige heste mennesker. smiley

Da jeg ikke er top rytter og ikke har været det store stævne menneske har jeg kun prøvet at ride med kandar en gang til træning på en venindes hest. Jeg red ikke med tøjlen der sidder i stangen da jeg simpelthen ikke turde det i frygt for at rive den i munden, netop fordi jeg ikke havde prøvet det før. Men jeg oplevede at det var som om den skiftede holdning ? Altså til hverdag uden kandar går den med en lang hals som på dette billede http://www.google.dk/search?hl=en&tbo=d&site=webhp&tbm=isch&source=hp&q=ridning&oq=ridning&gs_l=mobile-gws-hp.3..0j0i24l4.2287.3594.0.3836.8.6.0.2.2.1.321.926.3j1j1j1.6.0.les%3B..0.0...1ac.1.Lacpr6pv1nw&biw=320&bih=416&sei=7DOpUMXOH4fJswba44G4DQ#i=169
Men når den har kandar på og selvom jeg kun havde fat i bid tøjlen og ikke i selve stang biddet (den gør det også med ejer) så straks får den denne holdning http://www.google.dk/search?hl=en&tbo=d&site=webhp&tbm=isch&source=hp&q=ridning&oq=ridning&gs_l=mobile-gws-hp.3..0j0i24l4.2287.3594.0.3836.8.6.0.2.2.1.321.926.3j1j1j1.6.0.les%3B..0.0...1ac.1.Lacpr6pv1nw&biw=320&bih=416&sei=7DOpUMXOH4fJswba44G4DQ#i=101

Mit spørgsmål er så, skifter heste holdning når de får kandar på ? Jeg har set flere billeder herinde hvor hesten har en lidt mere "flad" holdning, også på de billeder hvor de har kandar på får de sårn en "rund" holdning?
Mange tak på forhånd, og vil ikke høre om det er mig der river den i munden osv da jeg fik undervisning af uddannet berider.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Anderledes holdning med kandar?
  • #2   18. nov 2012 Årh træls , Hm håber i kan forstå mine flad og rund holdning forklaring :b

  • #3   18. nov 2012 jeg forstår ikke dine forklaringer -.-


  • #5   18. nov 2012 Malene fuldstændig enig, det er bestemt ikke noget man leger med! Syns bare jeg flere gange har set at hesten er sårn mere 90 grader vinkel i Hals og hovede (overdrivelse fremmer forståelsen) med trense , men med kandar går de mere som dem i tv'et med helt rund hals . Også blev jeg bare i tvivl om hesten opfattede kandaret så meget anderledes , for er sikker på de reagere anderledes fordi det er så (efter min mening) voldsomt et bid. Og er også faldt over at der er en der skrev i et forum omkring bid, at hendes hest gik direkte i holdning med kandaret uden hun tog fat i tøjlen. Så blev bare nysgerrig omkring kandaret da jeg jo ikke har så meget forstand på det smiley

  • #6   18. nov 2012 Smuk hingste basse !
    Jaa men der er det også ligesom om han går med hovedet lidt længere oppe på kandaret hvor det ser ud som om han søger længere ned på trensen, men er det pga hvordan du rider ham eller er det pga kandaret ?? Ikke negativt ment , det ser virkelig flot ud , men er bare nysgerrig på det kandar smiley


  • #7   18. nov 2012 DD lige præcis , og nu har jeg bare spekuleret på det så længe ??

Kommentér på:
Anderledes holdning med kandar?

Annonce