{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af Philips Hue Simirue panel på soveværelse (lampe) 590 kr.
  • Nedrivning 1.000 kr.
  • rengøring 100m2 900 kr.
  • Min ene stikkontakt virker ikke 600 kr.
  • Elektriker 1.200 kr.
  • Tilslutning af opvaskemaskine 510 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Det at få børn
  • #1   24. nov 2012 Man skal bare holde benene samlet, og lade være med at få børn smiley

• #2   24. nov 2012 Syntes ikke nødvendigvis man skal have en uddannelse, men syntes man skal have en fast indtægt, et ordentligt sted at bo og da gerne en partner som kan hjælpe til med det hele, så man er to om det smiley

• #3   24. nov 2012 Når man er klar til det smiley

• #5   24. nov 2012 Når man har prøvet at bo alene, har en uddannelse, en fast indtægt og et sted at bo, og gerne en mand eller kæreste man har lyst til også at se op også de næste 30 år.
    Jeg har aldrig ønsket mig børn og forstår ikke dem som får dem. Det jeg ser omkring mig er folk som får børn ud fra en eller anden lyserød hormonelt ubestemmeligt trang uden at gøre sig begrebet om hvad de pålægger sig selv eller andre, og så folk som får børn fordi de enten ikke har mere at snakke om med partneren, eller bare er ensomme.

Jeg ser frem til årene med karriere, fritid, økonomisk og følelsesmæssigt overskud og tid til venner, kærlighed, rejser, alle de heste jeg orker.

• #6   24. nov 2012 Hvis man har lyst og er parat sammen med sin partner, så er det bare at hoppe ud i det. .. Og så skal man huske at det er døgn arbejde at ha små børn, og fuldtids arbejde til de flytter hjemmefra smiley

• #7   24. nov 2012 Jeg er 29 år. Jeg har en datter på snart 6 år. Jeg var 22 da jeg blev gravid og 23 da jeg fødte. Hvis jeg kunne ændre noget - for Guderne skal vide at jeg aldrig ville bytte hende for NOGET i hele verden - så ville jeg have mig et fast ståsted i livet først. Et fast job, hvor jeg kunne se mig selv i mange år og en god bolig - helst med have, men det er jo en smagssag.

Nu savner jeg ikke at gå i byen, det betyder ikke rigtig noget for mig mere, men er man typen der godt kan lide det, så ville jeg vente indtil den del ikke trak så meget mere.

Så ville jeg have et seriøst parforhold, evt. med bryllup overstået eller i sigte. Jeg ville sørge for at jeg sammen med min eneste ene havde haft et dyr af en slags, som vi sammen skulle passe - gerne en hund, da de kræver mere. Det lyder måske banalt, men det er overraskende hvor svært det er at blive enige om opdragelse. Her til ville jeg drøfte opdragelse og dets lignende med min mand inden vi sprang på babyvognen.

Alt dette lyder måske meget omstændigt, men en baby er andet end nuttet tøj og hygge - MEGET andet. Det er i den grad en beslutning som ændre ALT i ens liv. Ikke engang dine tanker for lov at være de samme længere. Dette skal ikke lyde som en slem ting, det overrasker bare mange - tror jeg - hvor meget alt i livet ændre sig. Pludselig er du ansvarlig for et lille menneske, som du elsker så højt at du er ved at sprænges indeni. Du frygter hverdag for at gøre det forkert, du tvivler på dig selv, du føler dig alene, du mister det liv du kendte og skal til at finde dig selv i en helt ny rolle.

• #8   24. nov 2012 Jeg synes man skal have en fast partner, som man har været sammen med en del år, og som man ikke regner med, at gå fra smiley
    Derudover mener jeg, at man skal have et godt arbejde, med en fast indtægt og have overskud i økonomien til et barn (ca. 3500,- om måneden).
    Bo et ordentlig sted, med plads til børn.
    Have tid i hverdagen til en baby.

• #9   24. nov 2012 Ejeren af fem guldklumper: nu har jeg har set en kommentar fra dig til en anden i en annonce, og jeg synes du opfører dig enormt barnligt overfor andre mennesker. Hun er da i sin fulde ret til oprette dette spørgsmål, det er der da absolut ingenting galt i! Hvis ikke du snart begynder at tænke over hvad du siger, så giver jeg dig en udstemme. Jeg skrev en kommentar til dig på annoncen, men den slettede ejerendesværre. Og til trådstarter
    : når man har styr på sit liv, mht økonomi mm. Og når man føler sig klar til det. smiley

• #10   24. nov 2012 Det er svært at sige, synes jeg. Man kan godt sige at man skal vente til man har styr på det ene og det andet, vente på det rigtige tidspunkt i ens liv - men det tidspunkt kommer bare aldrig, tror jeg ikke. Der vil altid være et eller andet der taler imod eller er i vejen. Er det ikke uddannelsen, er det bare arbejdet eller parforholdet eller økonomien eller eller eller.
    Jeg er 17 år, gravid og enlig. Og nej, det er da ikke noget jeg vil anbefale nogen smiley Men det er nu engang sådan det er gået mig og jeg er da ikke et sekund i tvivl om at jeg nok skal blive en god mor samt klare alt det praktiske. Det passer fint med at den lille starter i vuggestue når jeg starter på uddannelse. Så får jeg mere tid til ham end hvis jeg havde haft fuldtidsarbejde. Og når jeg engang skal ud på arbejdsmarkedet er jeg attraktiv, fordi jeg allerede har fået børn. Det må arbejdsgivere ikke vælge udfra, nej - men det gør de.
    Det jeg vil sige er, at det helt rigtige tidspunkt nok aldrig kommer - men når man først er gravid og fast besluttet på at blive jordens bedste mor, så tilpasser man sig og GØR tidspunktet til det rigtige tidspunkt smiley
    Men jo, jeg vil da klart mene det bedste er at planlægge så godt man kan. Men nu er graviditeter bare ikke altid planlagte smiley

• #11   24. nov 2012 For mig var det vigtigt at jeg havde afsluttet min uddannelse og havde den "rette" partner (garantier er der jo aldrig). smiley
    Ellers er det vigtigt at DU og din partner er klar til en drastisk ændring af jeres liv, for om man vil eller ej, så ændre et barn ens liv på mange måder.

smiley

• #12   24. nov 2012 Efter min mening, skal man have tid, lyst og råd, før man springer ud i det. smiley

For mig er det vigtigt at jeg har uddannelse og et fast job med god indtægt, et fast sted at bo og en partner jeg vil dele livet med. smiley

• #13   24. nov 2012 smiley Ejeren af 5 guldklumper smiley - Det var dog et sært svar....

Mia H - Jeg kunne altså ikke lade være med at trække på smilebåndet da jeg læste din kommentar: "Jeg har aldrig ønsket mig børn og forstår ikke dem som får dem", - Det var ski da heldigt dine forældre var så fornuftige at få børn smiley

Til TS: Det er altså lidt et svært spørgsmål synes jeg, jeg personligt blev gravid ikke planlagt som ung pige, vi valgte at få barnet og har efterfølgende fået 3 børn mere, vi er gift, har taget 3 uddannelser, har bil og hus, 2 hunde og 2 heste, så synes ikke der er en skabelon, tror bedst selv du kan føle det, og naturligvis sammen med din kæreste. Jeg er glad for at jeg valgte at få børn da jeg var ung, og ikke skulle igang nu.

Pøj pøj med projektet smiley

• #14   24. nov 2012 Personligt vil jeg have min uddannelse (dyrlæge) eller i hvert fald første del af uddannelsen, før jeg tænker seriøst i børn. Har heldigvis allerede et fantastisk sted at bo med en dejlige kæreste. Villa, volvo og vovse smiley

Og ellers skal der lige tændes den der gnist indeni mig som siger: nu er jeg klar smiley

• #15   24. nov 2012 Don't have sex, you will get pregnant and die

• #16   24. nov 2012 Man skal tænke på at børn kræver ufattelig meget tid og tænke over om man er villig til at skubbe sig selv til side en hel del gange dagligt smiley

Men børn er også det dejligste i hele verden. At side der og se på sit nyfødte barn er lykken og se dem vokse op er fantastisk, men man skal ikke regne med at er lyserødt smiley

Jeg var 22 år da jeg fik Jasmin og 24 da jeg fik hendes lillebror og jeg hoppet bare ud i det. Havde dog en uddannelse, fast sted at bo og råd til at have børn.

Men det er først nu hvor de er blevet så stor at der har været tiden til at anskaffe sig en pony og kun fordi min datter er vild med heste og min søn hygger med farmand eller legekammerater smiley

• #18   24. nov 2012 Dolnra - Du skider også, så er der sikkert heller ingen der gider have dig.

• #20   24. nov 2012 Så meget skider de nu heller ikke. smiley

• #21   24. nov 2012 Man skal have en masse tålmodighed, og hvis man er ung skal man være parat til at stå model til lidt af hvert også fra kommune og pasningsmuligheder..

Man skal kunne sætte sig selv sidst.. barnet kommer først og barnet VIL være først

• #22   24. nov 2012 Frederikke - Du kan også godt dø selvom du aldrig har haft sex smiley

• #23   8. jan 2013 Tjah man skal være sikker på at man vil dem og selvfølgelig have rimeligt styr på sit liv, men nu om dage kan man sagtens tage uddannelse med et barn... Og det er ikke alt, jeg har ingen uddannelse og får det heller aldrig da jeg er førtidspensionist, til gengæld har jeg tiden og dedikere praktisk taget alt min tid og energi i mine børn..
    Det vigtigste er at man er moden nok til at tilsidesætte sig selv og lade barnet komme først og at man har kærligheden..

• #24   11. jan 2013 hmm man er aldrig 100 % parat til at få børn... jeg havde uddannelse, fast job, hus, kæreste, styr på det meste i følge min egen opfattelse.. vi havde snakket om at få børn, og kort efter smed jeg p-pillen. blev gravid efter 14 dage. og fortrød med det samme... pludselig blev jeg bange for at jeg ikke kunne klare at være mor, var ked af alle de ting jeg jo ikke havde nået (var 22 på det tidspunkt) blev usikker på om min kæreste var den rigtige osv.

Igennem hele min graviditet var jeg usikker på ALT.

Det var først da lillepigen blev født at jeg fandt mig til rette i rollen som mor..
    i dag er min datter 2 år, og har aldrig været mere lykkelig. er stadig sammen med faderen, og vi er en glad lille familie.

I stressede tider kan jeg godt nogle gange få tanken om at jeg skulle ha ventet, og at det kunne ha været rart at jeg havde kunne ride en lang tur på 4 timer uden at skulle tænke over hvor lillepigen skulle være osv.
    Men når jeg så ser på hende, ved jeg at det er det rigtige smiley

mange siger at du skal vide at en baby er "dyr i drift" men mener at det er hvad man selv gør det til.. man behøver jo ikke købe barnevogn til 8000 kr, og man behøver ikk købe det dyreste tøj. mange gange kan man være heldig at købe nogle ting brugt. - de vokser trods alt fra tøjet på en måned. heh...

hvis det er det dig og kæresten ønsker så syns jeg i skal springe ud i det...
    held og lykke

• #25   14. jan 2013 Det her er ''HESTEGALLERI'' Gå ind på ''Babygalleri''

• #26   14. jan 2013 Emma - nu står der ingen steder man KUN skal snakke om heste herinde..

• #28   14. jan 2013 Ja det er rigtigt den skal under offtopic, men igen, det betyder ikke at man SKAL snakke om heste kun herinde smiley

• #29   14. jan 2013 Hvis du og din kæreste føler jer parat til at få børn, så er det bare springe ud i det smiley Men du skal nok ha i mente at man har absolut ikke samme tid til hesten når det sker smiley

• #30   14. jan 2013 Hvorfor er man lige til den lukkede, hvis man synes at børn er noget fanden har skabt i vrede?

Børn er altså ikke for alle. Jeg skal sateme heller ikke have sådan en skrigende kødbolle.

• #31   20. jan 2013 Elsker bare CTS og Dolnras lille snak xD

• #32   20. jan 2013 Syntes man skal have en økonomi som først og fremmest tillader det, så skal man have viljen til at have det her barn og man skal have styr nok på sit liv - hvilket vil sige at man skal vide at det er slut med byture hver weekend, eller bare at sove når man ikke gider være vågen. Man skal trods alt have et barn og ikke et babydukke som kan smides ud efter 5 dage, når man liiiiige er træt af den;)

• #33   20. jan 2013 Må erklære mig enig med Melanie Divine, jeg har aldrig haft interesse i at få børn, og jeg tvivler på, at jeg nogensinde får lysten.

• #34   20. jan 2013 Regitze: Jeg har heller aldrig ønsket børn, faktisk har jeg aldrig brudt mig om dem.. Var 100% sikker på jeg aldrig skulle have børn.. Havde du spurgt mig for 3 år siden havde sværet været jeg aldrig skulle have børn.. Nu ja der venter jeg nr 2 til sommer smiley lige pludseligt skete der bare noget.. Jeg var næsten 32 år før jeg fik lysten til børn..

• #35   20. jan 2013 Signe: Det var da dejligt for dig, tillykke med det smiley

• #36   20. jan 2013 Regitze: Tak smiley så du kan nå at få lyst endnu og ellers jamen så er det jo også fint at lade være smiley

Kommentér på:
Det at få børn

Annonce