{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.609 visninger | Oprettet:

Imprægnering til 10-15 m2 næsten brugt på 1 dækken :( {{forumTopicSubject}}

Tja, så købte jeg imprægnering til telte ved thansen i går og det skulle være til 10-15 m2.
Iflg brugsanvisning skal de påføres med svamp eller pensel, så jeg går igang med at påføre det med en svamp...med resultatet at jeg brugte ca 3/4 af en liter for et dække str 140. FLOT...så bliver det en dyr omgang at imprægnere de resterende 7 dækkener.

Nogen som også bruger den slags imprægnering og kan fortælle mig hvordan jeg kan få det til at række til 10-15 m2 ?
Skal jeg måske hælde det i en sprayflaske eller virker det så ikke + det er heller ikke mere økonomisk ?

For vandtæt er det da nu...vandet perler bare af. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Imprægnering til 10-15 m2 næsten brugt på 1 dækken :(
  • #1   1. dec 2012 jeg køber det på spray i jem og fix, det koster 40 kr.. jeg synes det virker ok;)

• #2   1. dec 2012 jeg tænker at det ihvertfald ik er åndbart nu?
    Jeg plejer at købe spraydåser, og bruge en pr dækken.
    Måske du sku prøve at putte dit i forstøver flaske?

• #3   1. dec 2012 Man kan jo også få dæknerne imprægneret, når de bliver vasket.

Der findes et nyt imprægneringsmiddel, der faktisk både er godt og som ikke er skadeligt for hesten.
    Tidligere, så skulle vi næsten i rumdragt og bruge åndedrætsværn for at håndtere imprægneringsvæske, men det vi bruger nu er helt uden advarsler og lugt.
    Det virker rigtig godt og dæknet er stadig åndbart.

• #4   1. dec 2012 US Mustang
    Og hvad hedder det ?

Nu mener jeg jo at telte stadig skal være åbenbart for ellers ville der dannes meget kondensvand på indersiden når man sover i det. smiley
    Dog skal man lufte dækkenet godt ud inden brug, og lade det ligge et par dage inden man lægger det på hesten...for der stinker. smiley

Der hvor jeg får vasket dækkener imprægnerer hun ikke mere, kun hvis man selv kommer med noget som kommer i maskinen. Jeg vil dog helst ikke få dækkener imprægneret via vaskemaskinen, da det så også er på indermatierialen. smiley

• #5   1. dec 2012 Det kan desværre ikke købes i håndkøb. Vi køber det hjem, minimum 20L pr. gang. Til et 5 kg. dækken skal der bruges 100ml så der er jo til et stykke tid med 20L. Prisen er næsten 300,00 kr. pr. liter incl moms.

• #6   1. dec 2012 Jeg har købt mit i Harald nyborg til omkring 40 kr mener jeg det var.. her brugte jeg én sprayflaske til hvert dækken, og de fik to gange hver (fik lov at tørre ind i mellem) Og det HOLDER bare super godt, også i det værste møgvejr! Jeg har før brugt noget der var langt dyrere som ikke holdt en s..

Du sørger for at dækkenet er helt rent og tørt, og breder det ud så fladerne er tilgængelige (jeg plejer at hænge det over et par stole el. lign) og så sprayer du bare i et jævnt lag henover dækkenet, lige så du kan se det bliver vådt der hvor du har sprayet - helst med en afstand på 25 cm fra dækkenet ca. Husk at ryste flasken godt inden brug, og evt. undervejs smiley

• #7   1. dec 2012 jeg bruger også det fra harald nyborg. og til ALT dækner støvler jakker ja ALT der skal være vandtæt.
    deres er genial god og rækker langt. pga vinteren har de self sat dem op til 49kr men er stadig billigt.

• #8   1. dec 2012 Altså hvis jeg skal bruge 2 flasker fra Harald Nyborg for 1 dækken er det jo næsten kr 100 per dækken...det må da kunne gøres billigere.

Jeg har nu hældt 200 ml i en sprayflaske og brugt det på det næste dækken ved at spraye det på.
    Nu skal det lige tørre og så laver jeg vandtesten. Holder det, kan jeg imprægnere 5 dækkener for sølle kr 170. Det er da noget man kan forholde sig til. smiley
    Men jeg må lige se om det holder tæt selvom det er sprayet på. smiley

• #9   1. dec 2012 Ups...læste forkert.
    Du bruger 1 flaske til 1 dækken med det for bare 2 omgange med spray. smiley

• #10   1. dec 2012 ja en spraydåse pr dækken.

• #11   1. dec 2012 Holder det her ikke tæt når man sprayer det på må jeg prøve der fra Harald Nyborg.
    Har virkelig problemer med ar mine dækkener ikke holder tæt når det regner hele dagen... Og det er bare SÅ irriterende !!! smiley

• #12   1. dec 2012 Her så resultatet af "dråbe-testen"
    Ser i første omgang lovende ud. smiley
    Så må jeg se om det holder når hestene går med det hele dagen.

profilbillede
Kommentér på:
Imprægnering til 10-15 m2 næsten brugt på 1 dækken :(

Annonce