{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.271 visninger | Oprettet:

Er det kun mig? {{forumTopicSubject}}

Hej HG..

Nu vælger jeg at poste et "jeg-er-træt-af-det" emne, for det er lige hvad jeg er...
Dagligt læser og hører jeg om ryttere og hestefolk generelt, som ikke forstår hestens natur og instinkter..
Der er lavet så meget forskning og der er så meget viden omkring hestefolk, adfærd osv.. Og alligevel kører den gamle ånd videre med at hesten bare skal makke ret, domineres og have en. Røven hvis den stritter imod...

Jeg er så træt af det..
Træt af at folk spørger om råd, til en umulig g svær hest, for så alligevel ikke tage rådene til sig.. Hvorfor så spørge om råd...?

Jeg synes det er skrækkeligt at vide at nogle heste går dagligt rundt og bliver ikke forstået korrekt, bliver behandlet dårligt fordi at nogle mennesker ikke vil sætte sig ordentlig ind i den fine viden om hestehold...

Nej jeg er ikke perfekt, men jeg synes squ selv at jeg lever med mine heste, hvor de har det gd g bliver forstået..

Hvad synes I? Er det kun mig som r træt af det?

Det skal nok lige siges at det ikke kun er her på HG... Det er alle steder, så intet dårligt herfra om HG - for så havde jeg jo ikke været her.. smiley

Hold tonen...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er det kun mig?
  • #2   10. dec 2012
    Jeg er træt af mange ting, men jeg siger dem ikke fordi jeg efterhånden har taget diskussionen 117 gange her i forum. Måske derfor jeg nok også ses mindre i forum, fordi jeg holder mig fra de ting jeg ved hvor andre hopper på banen.

    Og fordi at jeg har fundet ud af at det ikke rigtigt nytter noget, at prakke folk det på - tit kan man fornemme hvilket svar folk vil have og får de ikke det, så bliver de mobset.


  • #3   10. dec 2012 Dani: ja der er heste der har det værre, dem har jeg skam tænkt på, har selv arbejdet med mishandlingsheste i 18 år... smiley

    Krikken... Enig.. Desværre


  • #5   10. dec 2012 Der er lige så mange holdninger om hestetræning som der er hestefolk. Man må accepter at folk ikke altid er enig i hvad man siger. Selvom man spørger om råd betyder det jo ikke at man nødvendigvis er enig i de svar man får.
    Du skal huske at trådstarter jo uanset hvad er den der kender hesten bedst. Selvom det lyder som om man liiiige kender svaret, så kan der altid ligge mere bag som vi ikke får at vide.
    Og så er der faktisk slet ikke så meget forskning indenfor heste. Det hele er stadig meget nyt og de fleste undersøgelser er ukomplette. Derfor er det okey hvis man tænker selv og ikke lytter til alt hvad man hører eller læser om undersøgelser.


  • #6   10. dec 2012 Jeg er delvist enig, men syntes og at man skal respektere at folk har forskellige meninger og det er forskelligt hvordan man vil holde hest smiley

  • #8   10. dec 2012 Nogle synes der er latterligt og livsfarligt man ikke tør at klappe hesten en på røven hvis den er farlig fordi "det må man ikke", mens andre mener at det er helt acceptabelt.

    Jeg er en af dem midt i mellem. Jeg synes det er okay lige at klappe hesten en i farlige situationer eller når hesten bare ikke vil lytte for 117´s gang. Jeg er imod at piske hesten fordi den ikke vil i galop eller lign. TRÆN det for pokker smiley Jeg ryster på hovedet af trænere som ikke tør at sige fra, men mener at alt kan trænes på en u-voldelig måde. Det er fint for mig de vil bruge flere år på at få en farlig ting trænet af, men den går altså ikke hos mig og ALLE heste får altså et "ryk" i tovet og et fyha skæld ud hvis de bider, er bøvlede eller ikke vil lytte efter mange gange. Jeg vil ikke bruge et lille forsigtig skub og siger "nej, hold så, det må du ikke." Ved mig er den hård og jeg bliver hård i min stemme og siger "Fyyyyha! Nu holder du simpelhen!"

    Synes nu også min hest har det rigtig rigtig godt og er balanceret. Pt har jeg ikke opdraget hende i en hel måned og lige nu er hun bare et monster og rigtig uopdragen og sur.

    En anden ting er så at mit temperament løber af med mig en gang imellem, det er dog heldigvis blevet meget bedre nu.


  • #9   10. dec 2012 Jeg er helt enig med: Jasmin og Camilla 2012.. Jeg synes der er gået alt for meget uha man må ingen ting med sin hest længere, alt er næsten synd for den.. Hesten er et stort dyr som kan være farlig og når der kommer en farlig situation bliver man nødt til at gøre noget..

  • #11   10. dec 2012 Måske skal du bare akceptere at folk kan have forskellige meninger og holdninger til ting.. Nogle gange må jeg også stoppe og tænke: i guder hvad var det lige den natur rytter sagde? - hun har da vist rygende fis i kasketten! Men skriver ofte ikke noget!(: også sådan er det bare! Det er ikke sikkert din viden er den eneste holdebare viden i denne verden ligesom min ikke altid er!(: så akcept af at andre måske har andre meninger end dig det er det man kommer længst med:)

  • #12   10. dec 2012 Fuldstændig enig med Krikken.

    Man skal jo ikke spørge hvis man ikke vil modtage. Man behøver jo ikke bruge det, men det hjælper jo ikke at springe i luften på folk der helt reelt prøver på at hjælpe med den praktiske erfaring de måtte have. Men selvfølgelig må man respektere forskellige holdninger, men igen hvorfor spørge om råde hvis man overhovedet ikke vil lytte. Det samme med "ynke" indlæg hvor man ønsker medfølelse hvor man egentlig godt ved at man selv er trolden i æsken. Ja det kan uddybes meget mere


  • #14   10. dec 2012 Man er nød til og sætte sig i respekt for en hest. DOG siger jeg ikke at det er okay at "banke" sin hest når den gør noget forkert. men jeg mener det er okay at den får et rap i røven hvis den ikke opfører sig ordentligt. Min hoppe har flere gange fået et rap i røven fordi den nogen gange slår op når man rider og vil slå i galop.

    Heste er et store stærkt dyr og de kan i princippet gøre med os hvad de vil. Tænk på at vi kan gå med 500-900kg levende dyr i en grime og i et stykke tov. Hvis hesten vil kan den sagtens trække os a h til... Hvis den ikke har respekt for os....

    Men bare min mening.....


  • #15   10. dec 2012 Enig!

  • #16   10. dec 2012 Jeg siger ikke at heste skal pakkes ind i vat, kommer man i en farlig situation skal man selvfølgelig reagere efter det... Men ofte reagerer folk forkert synes jeg.. Hvis en hest panikken midt i skoven hjælper det jo ingenting at sige: du respekterer mig ikke og nu hiver jeg dig i biddet og sparker med benene og råber for fuld skrue af dig... Det gør jo bare situationen værre... Man er nødt til at kigge på hvorfor hesten gør som den gør...
    Jeg er en af dem som er temmelig fanatisk med at omgåes heste, men ikke helt overdrevet... Jeg sætter bare sindssyg stor pris på at have et fantastisk tillidsbånd og have nogle heste som bliver trænet på deres eget sprog..
    Jeg ved godt at der er ligeså mange meninger som der er hestefolk, men jeg synes alligevel at det er trist at folk spørge om råd men ikke vil lytte til dem der kommer, selv når 25 mennesker siger det samme i en diskusion..,

    I min verden er der altid en grund til at hesten gør som den gør, og det er vores ansvar at handle ud fra det, og finde årsagen til reaktionen.


  • #17   10. dec 2012 Jeg er mest overrasket over, hvor mange hesteejer ikke kender noget om grundviden vedr. hestehold. Men kan have mange forskellige meninger om, hvordan en heste skal trænes, men hvis man ikke kender noget som helst om hestehold, så skal man lade være med at købe sig en hest. Undskyld min hårdt mening, men jeg er mest træt af det.
    Enig med krikken!


  • #18   10. dec 2012 Jeg har præcis samme holdning som DD. Jeg har da på INGEN måde tid eller ro i mit hoved til at tænke "hvorfor løber min hest, hvad tænker den mon, hvordan handler jeg på den bedst mulige måde", hvis min hest er ved at stikke af med mig!

Kommentér på:
Er det kun mig?

Annonce