Foder, taber sig i hul. {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen.
Har haft min dejlige hoppe i en månedes tid nu.
Hun er begyndt og tabe sig, selvom hun får meget at spise.
Hun får Lucerne, musli og piller. morgen og aften. og ellers har hun adgang til hø/wrap hele tiden.
Problemet er at vi satte hende lidt op igår med ekstra lucerne, hun har ikke spist op da jeg kom derud idag.
Hvad kan jeg give hende at spise som vil hjælpe hende med at holde hul? det må hverken være med stivelse eller sukker i da hun er krybbebider og jeg forsøger at vænne hende af med det ved at starte fra en ende med det man nu kan gøre for en krybbebider.
på forhånd tak
Vh Susan
mar 2010
Følger: 21 Følgere: 23 Heste: 2 Emner: 124 Svar: 1.028
Hvilken müesli og piller giver du, og hvor meget?
dec 2004
Følger: 66 Følgere: 65 Heste: 5 Emner: 172 Svar: 271
dec 2004
Jeg er faktisk ikke helt klar over hvad det er for noget musli og piller .. hun får 2 store håndfulde musli og 3 bæger piller..
sep 2009
Følger: 62 Følgere: 83 Heste: 23 Emner: 63 Svar: 7.254
okt 2009
Følger: 62 Følgere: 62 Heste: 4 Emner: 80 Svar: 3.126
Ellers olie i foderet. Husk på at hestens mave ikke er særlig stor, så at give den store måltider krybbefoder er ikke vejen frem.
Den skal have små og hyppige måltider.
Har i undersøgt om der er en grund til den krybbebider? Har dyrlægen tjekket den igennem.
Har den fået tjekket tænder og er den tjekket for orm?
mar 2008
Følger: 20 Følgere: 56 Heste: 3 Emner: 66 Svar: 554
Linamix eller risklid.. Risklid er helt fantastisk:)
Evt equsana Champ fra land og fritid den er rigtig god.. Både for huld og muskler
feb 2011
Følger: 26 Følgere: 19 Heste: 3 Emner: 5 Svar: 95
Hvis det hun får egentlig bare er div. mineraler kun du regulerer alt det du vil på hendes foder uden noget resultat.(:
Men egen pony, Basse, har også stor tendens til at blive for tynd. Han får 3 l. sixteen plus fra brogaarden + wrap.
Men ellers har jeg i hvert fald også gode erfaringer med kalvepiller(:
sep 2009
Følger: 62 Følgere: 83 Heste: 23 Emner: 63 Svar: 7.254
feb 2008
Følger: 41 Følgere: 35 Emner: 31 Svar: 671
En anden ting der kan hjælpe til at få hestens mave i orden er loppefrøskaller, som den får som et tilskud i foderet.. det er godt hvis hesten nu skulle have sand eller andet skidt i mavesækken, som jo hindrer hesten i at optage foderet ordentligt, og som også kan være synderen til at den taber sig.. Generelt er der ikke noget "farligt" i at give loppefrøskaller uanset om hesten fejler noget eller ej - min hest får en kur et par gange om året for lige at holde mavsen i orden.
dec 2004
som skrevet får hun hø og wrap ad libitum.
sætter hende ned i lucerne og prøver at suplere op med det andet og ser om det hjælper indtil hr dyrelæge kommer
dec 2004
feb 2009
Følger: 161 Følgere: 154 Heste: 6 Emner: 74 Svar: 699
det giver jeg min for at ´holde hul på ham
Foder, taber sig i hul.