{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hingste kæde?
  • #2   28. dec 2012 En hingstekæde fungerer ved at man enten lægger den igennem grimen under kæben, eller over kæben eller endda rundt om er der nogen der gør, når man så trækker hesten kan man ved træk i den sætte et stort pres (og pådrage den smerte hvis ikke man passer på) på den og derved nemmere få styr på en ustyrlig hest. Men de er ikke legetøj og ligesom så mange andre hårde midler til heste skal man holde sig fra dem medmindre man ved hvad man laver smiley

  • #3   28. dec 2012 Den er god til at holde en stærk hest tilbage. Bla, bliver den brugt til at trække hingsten til og fra fold, og rundt i stalden osv.

    Man kan placere kæden både over og under mulen. Når hopperne er i brunst-sæson, bruger jeg den på min hingst. Ikke fordi han er ekstremt hingstet, men han ved at han er hingst, og jeg vil gerne kunne holde ham tilbage vis noget sker.


  • #4   28. dec 2012 jeg bruger hingstekæde på min fjordheste vallak, da han meget gerne vil løbe fra mig, og jeg ikke rigtig kan holde ham! og jeg er bange for at han løber ud på vejen, og der sker noget med ham da hans fold er tæt ved vejen, og det er for hans egen skyld, da han er meget stærk:-)

  • #5   28. dec 2012 Jeg brugt engang en da min pony blev ved med at løbe væk når han skulle læsses, men det var fordi han vidste at han var stærkere end mig, og at jeg ikke kunne holde ham! Jeg brugte den 1 gang, og har ikke haft problemer med det siden smiley

  • #6   28. dec 2012 Det er som de andre beskriver en kæde til under eller over hestens mule smiley
    den er rigtig fin hvis man har en stærk hest der gerne vil ''gå tur med en'', eller som en sikker hed hvis man trækker fx. en hingst smiley
    Jeg har en på mit ''stævnetov'' da min pony den ene dag til stævne er heeeelt cool under opsadling, og den anden meget vågen og vader rundt. Så jeg har den på fordi så kan min mor eller far holde ham, når jeg sadler op :))
    - Har dog ikke haft synderlig meget brug for den, endnu smiley :) smiley


  • #7   28. dec 2012 Sæt ALDRIG kæden over næsen, da den kan brække næsebenet.
    Jeg bruger kæde når min har sine perioder hvor han ikke høre efter


  • #8   28. dec 2012 jeg trækker kun georg i kæde - så ved jeg at jeg kan holde ham.

    jeg bruger den for sikkerhedens skyld. stalden ligger rimelig tæt på en befærdet hovedvej, og jeg vil ikke risikere andres liv og førelighed fordi jeg ik ku holde hesten.


  • #9   28. dec 2012 Bruger kun min en gang imellem da min hoppe er stærk og godt kan trække med mid, derfor har jeg den altid på hende når jeg trækker... Super måde....

  • #10   28. dec 2012 bruger den til min pony hun er enorm stærk og hvis hun går, går hun og der er den rigtig god og man kan få hende stoppet. til nogen hest skal den også bare bruges et par gange også kan hesten gå ordenligt.

  • #11   28. dec 2012 Mange tak for de mange svar! Jeg vidste godt hvordan den skulle side, men har aldrig forstået virkningen - det har jeg så nu smiley

  • #12   28. okt 2013 Hesten kan ikke stikke af fra dig og du har mere kontrol over den! (:

Kommentér på:
Hingste kæde?

Annonce