{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.786 visninger | Oprettet:

Afmagret hoppe hjæællp {{forumTopicSubject}}

HJææælllpp har i Onsdags (23 jan 2013) hentet en meget tynd og afkræftet hoppe i sdr jylland. Mangler lige nu dækkener str 135-145 så hun kan holde sig varm, hun drak ca 40liter vand da jeg hentede hendeog har ikke fået ordnet hove i hvert fald et år, stakkels hoppe. hun er 20 år gamme og jeg nænnede ikke at det va sådan hun skulle ende et lant liv, derfor tog jeg hende til mig. kørte 300 km for at hente hende.er rystet or folk kan få sig selv til at forsømme et dyr sådan..
Så hvis du eller du kender nogle der har dækkener, staldbandager og andet til at ligge som bare samler støv, vil i tage imod det med kys hånd, bor i Bjerringbro Midtjylland.. har køb stald dækken til hende, men hun "ønsker sig" flere, vinter dækner og regndækkener så kun kan komme lidt ud når hun er kommet lidt til kræfter igen. Mvh Randi

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Afmagret hoppe hjæællp
  • #1   25. jan 2013 Husk også at få tjekket tænder smiley godt at der findes nogle som kan finde ud af at have dyr:-) nogle mennesker burde bare ikke have lov til at have dyr..

• #2   25. jan 2013 undskyld jeg skriver ikke for at lyde negativ, men du søger dækner i to str men har et stalddækken til den så må du jo også vide hvad str den bruger.

• #3   25. jan 2013 der er bestilt tid til tandlæge, dyrlæge og smed smiley

• #4   25. jan 2013 har du ikke nogle billeder af den hoppe og det er godt du har tage den til dig smiley

• #5   25. jan 2013 kig min annonce

• #6   25. jan 2013 Hvad skal staldbandager hjælpe på en tynd hest?

• #7   25. jan 2013 8 sekunder siden

undskyld jeg skriver ikke for at lyde negativ, men du søger dækner i to str men har et stalddækken til den så må du jo også vide hvad str den bruger.

svar
    hun kan bruge begge str.! derfor søger jeg i de str. for hnde betyder det ikke noget om det passer 100 procent... bare hun får dt varmere!

• #8   25. jan 2013 stald bandager til athjælpe med at holde hende varm, hvorda ligger jeg billeder ind?

• #9   25. jan 2013 Jeg ville nu gerne se de billeder, for din profil er også ny så det kunne nemt være en tigge annonce, hvis du forstår.

Hertil kommer jo at hvis man vælger at tage en hest til sig som er som du beskriver, ja så var det ikke lige et stalddækken jeg ville starte med at købe.

Virker altså lidt underligt.

• #10   25. jan 2013 det skal da stadig passe og især når hun er afkræftet og gammel ellers får den da gnave sår ovs der bliver betændte ovs..
    her på siden aller nederst kan du vedhæfte billeder..

• #11   25. jan 2013 Hver gang du skriver en besked, kan deu vedhæfte et billed.

• #12   25. jan 2013 Staldbandager holde på varmen, den skal jo da nok holde varmen hvis den får foder.

• #13   25. jan 2013 enig miss smiley

• #14   25. jan 2013 Du lyder som en person, som har forstand på heste, men jeg vil alligevel give dig et godt råd til opfedning: Olie i foderet, poppede majs, slubber mash, og husk rigtig mange små måltider. Så kan hun bedre optage næringen end 2-3 store måltider. Husk at checke tænder nu og for orm i foråret . De hæmmer optagelsen af foderet.
    Husk at gå en tur med hende hver dag, så hun kommer ud og får sollys og frisk luft, hvis du ikke vil lukke hende på fold Det hjælper på humøret og appetitten at komme lidt ud.
    Afhængig af hvor tynd hun er, så vil du kunne fede hende op på ca. 3 måneder.
    OBS! Pas på forårsgræsset. Det lyder ikke til, at hun er vant til det!
    Held og lykke med projektet smiley

• #15   25. jan 2013 har billederne på min tlf men send jeres nummer så sender jeg billed, jeg købte et stald dækken da hun stod og rystede af kulde!! plus special foder til hende, så hun kan få lidt huld på kroppen!

• #16   25. jan 2013 Nej tak.

Held og lykke

• #17   25. jan 2013 betaler du porto eller afhenter du..

• #18   25. jan 2013 undre mig over at folk er så skeptiske, hvis folk ikke tror mig er de meget velkomne til at komme med ned og se den afmagrede prinssse smiley

ville aldrig bede om det hvis jeg ikke jeg virkelig virkelig ik hade andre valg!

• #19   25. jan 2013 du svare jo ikke på mit spørgsmål ang. om du afhenter eller betaler porto..

• #20   25. jan 2013 henter gerne eller betaler porto alt afhænig af hvor i landet det er smiley

• #21   25. jan 2013 nu henter en tynd hest hjem og skriver hjælp, har du ikke råd til en dækken eller hvad? jeg beklager hvis det er mig der spørger dumt, men tager men sådan en hest ind, må men også betale hvad det koster for at få den op igen. vi modtager selv en del heste der er meget dårlig, så har du brug for et godt råd er du velkommen- mit råd her og nu til dig er.. ud på marken med hende en time eller to med en dækken på. Får hun godt med foder fordelt gerne over 4 gange, skal hun nok hurtig komme sig.

• #22   25. jan 2013 grindsted

• #23   25. jan 2013 ville gerne have hende ud et par timer om dagen, men ikke uden et ordenligt dækken til at holde hende varm!

• #24   25. jan 2013 Hvorfor ikke købe et Vinterdækken hun også kunne bruge udenfor? Stakkels hest, godt hun kommer til at få det godt nu smiley

• #25   25. jan 2013 charlotte, betaler gerne porto.

stald zederkof : alt dette er jegklar over og der er købt special foder, bestilt dyrlæge, smed og "tandlæge" men da jeg ikke endnu ved hvad disse regninger løber op i vil jeg hellere være sikker på at kunne betale disse og så spørge om der var nogle der kunne undvære et dækken, end omvendt! beklager!

• #26   25. jan 2013 Nu har jeg selv lige gjort det samme. Og må indrømme jeg ikk tikker dækner. Jeg har taget valget og få hoppen ind med de udgifter der er med det. Det inklusiv dækkener. At tikke dækkener sys jeg endelig er flabet. Og især uden lige og vise hvad det endelig er du tikker dækkener til. Jeg vil da fortælle at rideudstyrs butikkerne sikkert har nogle rigtig fine nogle og der er endda tilbud pt så man kam få lækre nye dækkener til ingen penge 300-400,- og har du ikk råd til og købe sådan 2 burde du måske have tænkt en ekstra gang over at have taget hesten ind

• #27   25. jan 2013 Camilla den side hvor du kan købe vintedækner til 3-400 vil jeg gerne se, har mindst skulle give 900-1000 for et

• #28   25. jan 2013 Jeg tigger ikke om dækkener, spurgte om der var en dr kue undvære et gammelt et.... billeder har jeg på min mobil da hoppen jo som sagt lige er hentet... send nummer og jeg sender bileder, det her med computere er ikke lige min stærke side!

• #29   25. jan 2013 Tja Tika.dk har blandt andet og horsepoint.dk og mange herinde sælger også dækkener til 200-300kr

• #30   25. jan 2013 Tja Tika.dk har blandt andet og horsepoint.dk og mange herinde sælger også dækkener til 200-300kr

• #31   25. jan 2013 Slap af man. Gå lige amok, hvis ikke i tror hende og kun har skeptiske kommentarer overs - så lad hende da værre. (Og nu kommer alle kommentarerne om ytringsfrihed, jaja;).
    Syntes det er fint, hesten vil 100% få det bedre hos en, der spørger om et dækken eller 2 end hvor den kommer fra, så hvorfor så kæphøje? Jeg kan ikke hjælpe dig, men kan sagtens sætte mig i situationen at have ondt af hesten uden at være millionær og have råd til både dyrlæge, smed, mad, dækkener, grimer osv. 1 ting af gangen, og kan folk hjælpe ville det da være en hjælp - ingen tvinger jer til at hjælpe folkens.

• #32   25. jan 2013 tak for hjælpen CoDoK smiley dejligt med lidt hjælp i stedet for diverse krtikker, hun har fået lavet foderplan og får majsflager lidt fuldfoder og hø... samt vitaminer og hvidløg

• #33   25. jan 2013 MATO- tak smiley

• #34   25. jan 2013 mato hvis man ikke har råd til dyrlæge,smed,mad og dækner som du skriver skulle man jo ikke tage den ind.
    men igen ser det lidt mistænktlig ud man lige opretter profil,søger flere dækner i to str, det er i min verden lidt underligt.

• #35   25. jan 2013 hov hesten har jo kun brug for et regn,et overgang og et vinter dækken ikke..

• #36   25. jan 2013 Charlotte - jamen du er da også af hjertet velkommen til at syntes det er mærkeligt. Det kunne også være hun havde fået denne hjemmeside anbefaler efter hun fik hoppen hjem, som en mulighed til lidt hjælp.
    Som sagt, er det da klart bedre hesten er et sted hvor mennesker vil den - end et sted hvor den står udsultet og fryser. Hvem ville lade sådan en stå til, bare fordi man ikke er millionær? Jeg havde da gjort det samme, men har da heller ikke råd til at ligge 40.000 kr på en gang.

• #37   25. jan 2013 Ved ikke om du har tjekket hele tika igennem med ellers her: (link fjernet) til kun 300kr.
    Er nu enig med MATO, forstår ikke hvorfor folk ikke bare kan klappe i;-)
    -men held og lykke med hende, kan desværre ikke selv hjælpe.

• #38   25. jan 2013 Kunne være det var som en start, istedet for at købe ALT på en gang. Men bare få noget midlertidigt og når så hesten er kommet sig kan man købe resterende småting. Det fint du syntes det er yderst mærkværdigt, men come ón. Det er et par rådne dækkener hun spørger om - ikke 5.000 kr.

• #39   25. jan 2013 det siger heller ikke men at der spørges efter dækner ind der er behov for.
    jeg ville også tage en hest ind og skrev også til hende at det var godt hun kunne tage den så den får det godt.
    jeg hjælper gerne dyr og mennesker i nød men vil bestemt ikke bare give flere dækner ind der er behov for.

• #40   25. jan 2013 Kunne være det var som en start, istedet for at købe ALT på en gang. Men bare få noget midlertidigt og når så hesten er kommet sig kan man købe resterende småting. Det fint du syntes det er yderst mærkværdigt, men come ón. Det er et par rådne dækkener hun spørger om - ikke 5.000 kr.

• #41   25. jan 2013 helt enig mato men de dækner jeg har som gerne ville donere vil jeg da heller ikke have at hun så sælger videre hvis der er 10 der donere..

• #42   25. jan 2013 Beklager den sender flere gange, kan ikke slette det.

• #43   25. jan 2013 jo, regn overgang og vinter, men hvis i er så mistænksomme er i velkomne til at ringe 22 66 21 81 eller skrive en sms for billed

Jeg har afsat penge til sme, opstandning, dyrlæge, special foder og som i sikkert ved er det dyrt at holde hest, og man har ikke råd til alt på en gang.

Spugte om der var en person med et stort hjerte der måske lå inde med div brugte udstyr, ikke noget ny, men bare noget der var brugbart. da hun har brug for noget ekstra, da hun absolut intet fedt har på kroppen!

hvis i kun har kritik at komme med så hold den venligst for jer sev, jeg gør ALT hvad jeg kan for at hjælpe hoppen, sådan at HUN kan få et bedre!

JEG kan nemlig ikke bare vende den anden kind til, når jeg ser etmishandlet dyr!

jeg vil ikke beklage at jeg har et stort hjerte!

• #44   25. jan 2013 Charlotte - fuldt ud forståeligt. Men tænker, at de dækkener hun søger jo er nole som folk har liggende og som ikke er så brugbare mere. Så det er nok dækkener af typen der ikke har den vilde værdi på markedet smiley

• #45   25. jan 2013 Gå ind på ab rideudstyr de har dækkener til 300

• #46   25. jan 2013 Tja Tika.dk har blandt andet og horsepoint.dk og mange herinde sælger også dækkener til 200-300kr

• #47   25. jan 2013 Arg hvad sker der for den bliver ved og sende samme besked. Sådan noget lort

• #48   25. jan 2013 Så er der et billed af hende inde på min profil !

• #49   25. jan 2013 enig med MATO !! held og lykke med hende, tag dig ikke af børnehaven herinde smiley

• #51   27. jan 2013 Hesten har i dag haft smed:) hun har sunde hove, og nu også i en passende længde. hun fejede det lige med at rulle sig oppe i vores ridehal (hvor den blev sluppet løs ) og derefter en rask galop hele vejen ned igennem hallen smiley ørene fremme og hovedet højt.

Mini : hvad pokker bilder du dig ind? selvfølgelig er det i dyrets tarv at tage hende til mig. Ved egentlig ikke hvad pokker du bilder dig ind. har du ikke noget pænt at sige så flet gebisset. Du kan ikke dømme mig da du ikke kender mig.!!!
    desuden kender du ikke til hoppen så kan heller ikke bedømme hva der er bedst for hende!

• #53   27. jan 2013 Kan kun sige I Lige Måde!

• #55   27. jan 2013 Flot Randi S, du skal da aldrig skrive i noget jeg skriver, så filterliste til dig.

Så ny og så grim i munden, det er ikke gode tegn.

Min mening er nu også at hvis du ikke har råd til at tage en hest til dig, så skulle du lade være, og hvis og hvis, men man kunne vælge et opstaldningssted uden ridehal og spare der.

For mig er der ikke andet end egoistiske bevæg grunde for den her skjult annonce og det handler om tiggeri, det bryder jeg mig ikke om.

• #56   27. jan 2013 Uha .... det gør så ondt at læse så mange hårde ord og meninger fra begge sider... er livet virkelig ik mere værd? ... undskyld useriøs besked, blev bare helt ked af det og jeg plejer at være ligeglad med andre mennesker.
    Håber at i alle sammen finder ud af det igen.

Knus til dem der har brug for det smiley

• #57   27. jan 2013 syntes godt nok at folk herinde er nogle kold hjertede skiderikker!

• #58   27. jan 2013 randi s undskyld jeg skriver det her men syntes ikke du kan tillade dig at skrive, det er dig der tager en hest til dig og sprøger om dækner hvor du selv burde havde råd når man gør dette.

så vil det være det samme hvis jeg gik ind og skrev at jeg også søgte alle ting til de tre heste jeg har valgt at tage da min søster desværre gik hen og døde og havde to børn på 6 og 11 år plus tre heste som jeg tog i min stald ej kom on man vælger sku selv sin situation husk det,

• #59   28. jan 2013 Jeg hentede også selv en total tynd hest her i Sønderjylland, jeg fodrede med majsflager,lucerne,havre og musli, havre og musli i små mængder og majs i store mængder.

Hun er nu efter to mdr her hos mig begyndte at se normal ud igen og er en rigtig lad fræk hest.

Når du kan se en hest er udtørret må du aldrig lade den drikke så meget vand på en gang, du skal give den lidt af gangen gerne lunken vand og du kan så også give den havregrød ved siden af i mens,ellers kan du risiker kolik.
    Glæder mig til at se billeder af tøsen.
    Kan du ikke sende mig en privat besked ang hvor du har købt den

• #60   28. jan 2013 Så tynd er den altså heller ikke, den er tilmed meget blank i pelsen, dog er jeg enig i at den ikke er fed.

Der aflives nu nok flere heste pga. fedme og hvad det måtte indebære end af heste hvor man ser lidt riben.

Vedhæftede billede er en tynd pony og lur mig når jeg siger den får mere mad end alle mine 7 heste og 2 køer får til sammen, den var blot syg, det kan de god blive meget tynde af, den har også et føl ved siden som er under 1 mdr gammel, den fejlede ikke noget.

Blot fordi man han se lidt riben er altså ikke det samme som mishandling eller vanrøgt, bare lige husk det.

profilbillede
  • #61   28. jan 2013 Den her hoppe har føl ved siden og har blot været lånt ud i 21 dage, der kan man se hvad 21 dage ved folk der ikke lige kan det der, kan gøre ved en ellers sund og rask hest.

profilbillede
  • #62   28. jan 2013 hold nu kæft i opføre jer som nogle svin herinde, hvis i har mistanke om at hun tigger dækkener, så kan i da bare smut ud af hendes profil!!! hun spørger pænt om nogle vil give et gammel dækken ud og ikke om hvordan man passer en syg hest!!!!! dem som tror hende sender hende et dækken og det behøver i ikke stikke jeres næser ind i! i er bare for meget! ....tigge annonce" hold nu kæft jeg er målløs over folk fyrer sådan noget af smiley om hun så tiggede dækkener kunne i være ligeglad, ligemeget om hun har en udmagret hest eller sund hest...har hun brug for dækkener..
    jeg tror på dig og håber folk har nogle dækkener du kan bruge smiley

• #63   28. jan 2013 katrine k så må du jo donere fler dækner til hende når du har ondt i røven over hvad folk skriver, når man beder om flere dækner i to forskellige str. så er der noget i gærret..

• #64   29. jan 2013 Altså Charlotte h, jeg har en annonce her inde, hvor jeg gerne vil købe et overgangsdækken til min hest, jeg søger da også i 2 størrelser, til én hest? Ville du så også sige at der var noget i gætte ved det, min hest passer tilfældigvis både 145-155 og begge dele kan ligge 100% iorden på ham! Bare fordi du synes det er mystisk så behøver du da ikke svine hende til, så bland dig dog udenom, fair du skriver den første besked om du synes det er mærkeligt, men så tror jeg også hun havde fårstået det, og tvivler på det hjælper du skriver det samme igen og igen! Og miss, hvis du ikke mener de billeder du har sat ind er vandrøgt, så ville jeg nødig se dine heste, for INGEN følhoppe må have så tydelige ribben, muskelmangel og dårlig pels! Synes helt ærligt det er dårligt i skyder ende i jorden bare fordi i ikke selv har nosser til at gøre hvad hun har gjort, så lad hende da f******** være!

• #65   29. jan 2013 ja som sagt søger du et, ts søger flere i de str. jeg syntes det er ok at søge et dækken til den,men sku ikke flere.
    men igen kan det ikke være mit eller andrs ansvar at forsyne hende med flere dækner..

• #67   29. jan 2013 hun beder stadig ikke kun om et, MEN FLERE..

• #68   29. jan 2013 Helt ærlig det er da som om folk ikke stoler på når ander siger noget her inde.....

jeg er dybt rystede over at folk han skrive om man tigger el ikke har råd til at have hest!!!!

bliver så tossede, der bliver spurt OMDER ER NOGLE DER KAN UBDVÆRE ET DÆKKEN, hvi i ikke har så lad vær med at svare.

Tror nok Randi s har tænkt sig om før hun hentede hesten om hun har råd til dyrlæge, smed, fodder, osv til hesten.

Så slap lige af med om der bliver tigget eller ej.

Det må være nogle der sidder med dårlig smag i munden hvis de kan spørge om sådan noget????

• #69   29. jan 2013 overhovedet ikke, men jeg kan også bruge alle ting til heste da jeg har taget min afdøde søsters heste til mig, SÅ I SKRIVER BARE HVAD I HAR SÅ KOMMER JEG smiley

• #70   30. jan 2013 har man ikke råd til at give 200-300 for et dækken har man ikke råd til at have hest, og da slet ikke en forsømt hest, det render let op i 30-40.000 at få den på fode igen smiley

• #71   31. jan 2013 charlotte h, seriøst tag dig sammen! der står du er 33 år, opfør dig derefter! hun søger dækkener folk vil bortgive om det så havde været en sund og rask hest, søger hun det stadig. Havde givet hende dækken hvis det var de størrelser jeg havde. Du er sådan en typisk en på HG der bare skriver for at lave ballade.

hun spørger ikke om vejledning til om hun har råd eller ikke har råd. Det skal hun nok selv styrer spørgsmålet er om nogle vil give et dækken.

• #72   31. jan 2013 Katrine..

MEN hvis hun søger at andre skal give hende dækkener så er dettte jo en annonce og burde ikk være her men i marked..!!

• #73   31. jan 2013 undskyld camilla, hvor kom det fra? det har intet med min diskussion at gøre, send en privatbesked til emnets ejer hvis du vil lege politimand.

• #74   31. jan 2013 Du skriver hun søger dækkener som vi vil bortgive.. men hvis hun kun gør det jamen så høre denne tråd da til på marked for så må man ikk være her i marked..

• #75   31. jan 2013 Og hvad ville jeg da få ud af og sende en besked til hende for?? hahaha

• #76   31. jan 2013 HUn kan bare tage ansvar for de heste hun taget ind istedet for andre skal gøre det for hende..!!! Og derud over så er hesten jo ikk engang kriminel tynd..!

• #77   31. jan 2013 hør her camilla hvad har det med mig at gøre at hun ligger annoncen ud forkert.....tror du at du får mere ud af at skrive det til mig, for så må jeg skuffe dig? ...
    hvis du har noget imod annoncen så anmeld den????
    fordi hun søger dækkender betyder ikke hun ikke passer på den!

• #78   31. jan 2013 Jeg skriver bare en konstatering i en tråd herinde.. !! skriver skam ikk til dig som sådan ved ikk hvem du er er hahaha.. Du er da virkelig for mærkelig...

Og joh kan man ikk sørger for dækkener til din hest så kan man ikk passe den

• #79   31. jan 2013 øhhh så skal jeg lige da lige skrive det ned du skrev til mig hvis du kigger længere oppe.

Katrine..

MEN hvis hun søger at andre skal give hende dækkener så er dettte jo en annonce og burde ikk være her men i marked..!!

og du siger jeg er mærkelig find lige ud af hvem du skriver til i stedet for bare at lukke lort ud smiley

• #80   31. jan 2013 Åha gider ikk engang spilde tid på åha må hellere holde det pæne sporg så..... som dig..

• #81   31. jan 2013 Undskyld mig over halvparten af Jer (Har ikke læst alt) Men hvad har dog sket med empatien her i landet? Hun beder om hjælp og alt i gør er at svine hendes gode gerning til???Hvad sker der for Jer??Hun har ikke bedt Jer om at købe nye dækkener til hende men om I måske havde nogle gamle som I ikke bruger/får brugt som I kunne afse! Hold da op hvor er jeg skuffet.....

TS - Jeg skulle ønske jeg kunne hjælpe men ejer intet du kan bruge:-(

• #82   31. jan 2013 Vi er bare nogle mennesker som kan tage ansvar for vores handlinger og ikk skyde den over på andre...

Også kan jeg virkelig ikk have folk som tikker må jeg indrømme.. Har intet imod og hjælpe men da ikk hvis folk tikker.. !!

• #83   31. jan 2013 katrine k jeg ved ikke hvad du mener med en typisk hg bruger der vil lave problemer at du kommetere min alder er jo ikke noget med sagen at gøre, for d. 1 skriver jeg faktisk aldrig i forumer og at jeg lige så vel som ts gerne vil have ting gratis hvis folk vil forære det væk, jeg har sku ikke valgt at min søster døde fra hendes børn og dyr og jeg kunne ikke bære at de skulle til andre da det er heste vi har haft i 21 år.
    men netop sådan en kloge åge som dig der skaber drama ved at skrive sådan som du gør, det kan jeg se i tråden at der er flere der syntes så hvis jeg skal tage mig sammen skal du bestemt også smiley

• #84   31. jan 2013 helt enig med camilla smiley

• #85   31. jan 2013 og for at lige vende tilbage til emnet så ville ts gerne betale150- 200kr i porto på de dækner jeg havde hun kunne få hmm så kan hun da ligeså godt købe nye ?

• #86   31. jan 2013 katrine.. rolig moster, ved ikke om du er venner med hende med virker sådan smiley men nu ligger landet sådan her , tager man en vandrøgtet hest ind må man vide hvad man går ind til. det er dyrt meget dyrt o har man så ikke råd til at give 200-300 for et dækken.. ja så kan man lige så godt aflive hesten, for så har man da slet ikke råd til at få den på fode igen smiley

Team tindur.. så skulle du måske læse tråden smiley et dækken er fair nok.. men flere af hver slags virker mærkeligt, og hun er slev ubehøvlet.. så må man forvente at få igen, sådan er livet nu en gang smiley

• #87   31. jan 2013 JH - Det virker dog som hun tager ansvar. Og hvordan skal man bede om hjælp uden at du ser på det som tikkeri?
    Charlotte - Hvis mig hvorhen man får to dækkener for 150-200kr for så skal jeg købe, have liggende og give i julegave...

• #88   31. jan 2013 anja - Man burde jo have noget at bytte med så det kan vaskes men hvad ved jeg....

• #89   31. jan 2013 tika har tit billige dækkener.. så er det problem løst, og tænk så er de nye !!!!

• #90   31. jan 2013 hvis du ikke kan købe et regndækken til 200kr har lige købt 3 stk i give rideudstyr til 189kr stk som er fra horze da de er gået konkurs, hvis man gider at lede team tindur så skal man nok finde det og tika sælger også billige dækner så kom on..,

• #91   31. jan 2013 Hvad sker der efterhånden herinde på HG.. Finder det altså usmageligt at der evig og altid skal sidde en masse klogeåger og komme med kække bemærkninger til alt og alle. Hvis man har det sådan at man syntes der herskes tvivl omkring et emne...så smut dog uden om det. Hvorfor skal der altid høvles ned..forstår det ganske enkelt ikke. Det kan godt være der findes utroværdige mennesker..men samtidig vil jeg da mene at størstedelen af de mennesker der trækker ned på standarden herinde på HG..desværre er alle dem der konstant skal tale nedværdigende og være ubehøvlet. Hvis der er nogen der syntes det billede der er lagt ind ikke ser særlig slem ud...tja så er det godt ikke at være hest der! Desværre har jeg ikke noget dækken at bidrage med..men kun et nødråb om vi dog ikke kunne holde trådene herinde i en sober tone.

Mvh Susanne

• #92   31. jan 2013 Calina..

Altså vi siger ikk heste skal se sådan ud men at der kan findes meget værre tilfælde,,

Og mine heste er til til runde siden så jeg kommer ikk i nærheden af dette...

Og nu har jeg selv gort det samme som trådstartet men kan godt selv købe dækkener har fundet nogle brugte til en fin pris=) istedet for og tikke som er usmageligt efter min mening

• #93   31. jan 2013 -Galina & castillo... og du har læst tråden eller ??

• #94   31. jan 2013 Regndækken ja men det holder IKKE på varmen. Find et godt vinterdækken til 200 kr og send mig et link. Jeg sidder tit og kikker på udstyr og sammenlikner priser og gider ikke at spilde mere af min tid på det fordi I er uempatiske og påstålige...

• #95   31. jan 2013 Charlotte h.

jeg nævner den ikke for at køre personligt, men fordi at jeg er lamslået over en på 33 år kan fyre sådan noget pis af. Jeg er rasende over den måde i behandler folk på som siger sådan nogle grimme ting og i fortjener på ingen måde et pænt svar tilbage! ........
    og i ikke kan tage at der er en der spørger om disse dækkener, så kan i jo bare smut.

• #96   31. jan 2013 camilla...typisk som folk smutter ud af en diskussion, når de finder ud af at de er gal på den, men det er okay;) den der ler sidst ler bedst haha smiley

• #97   31. jan 2013 team tindur 299kr i tika så gå du ind på den side og bestil nogle,vil da heller have et nyt ind et med huller og når hun har et vinter stalddækken kan du da godt nok smække regn dæknet udenover,men det kan godt være du ikke kunne det smiley

• #98   31. jan 2013 katrine k kan ikke ikke se hvad der gør at jeg siger nogle grimme ting, at jeg søger det samme som hende hvis folk vil forbarme sig,kan jeg ikke se noget galt i,men syntes det bliver personligt når man går på en profil og nævner min adler ovs.
    kan sagtens se at hvis hun spurgte om et dækken det er ok men flere det lyder som tiggeri, som jeg skrev tilbød jeg hende dækner selv og hun ville gerne give porto så kan hun da sagtens købe et nyt mener jeg..

• #99   31. jan 2013 katrine.. der findes også et liv ud over nettet smiley så rooolig nu med dit hån ...

• #100   31. jan 2013 Hahah Jah nogle af os har andet og lave end og side herinde.. Og nej mener bestemt ikk du har ret jeg gider endelig ikk spilde min tid på sådan en som dig som netop er det du selv omtaler en som bare skal lave drama..

Jeg håner i det mindste ikk nogen som dig eller sviner folk til.. Måske du skulle tænke lidt selv om hvad det er for en opførsel du lægger for dagen..

Og endelig kan jeg ikk se at trådstarter har mere brug for hjælp end charlotte har eller jeg selv men vi kan bare godt selv tage ansvar..

• #101   31. jan 2013 Anja P : Ja da..selvfølgelig har jeg læst tråden..ellers ville det være lidt fjollet fra min side af at komme med udtalelser.. smiley

• #102   31. jan 2013 Og ja man kan aldrig finde noget der ser værre ud....desværre.

• #103   31. jan 2013 ej men hoppen er jo ikk afmarget bare lidt tynd.. Det ikk sådan at dens liv hænger i en tynd tråd den er tynd jah men altså en måneds korekt fodring og de ribben er væk..

• #104   31. jan 2013 Om dens liv hænger i en tynd tråd, skal jeg ikke gøre mig til dommer for. Godt ser den ihvertfald ikke ud når mine øjne kigger. Den har en meget tydelig rygrad og stikker kraftigt ud alle steder...lidt tyk mave...mon den er smækker fyldt med orm..tja...det kunne også være en mulighed.
    Randi S, jeg er selv en der havde kunne finde på det samme..at tage en hest til mig..forsøge at gøre en forskel med de midler jeg nu selv havde mulighed for. At spørge herinde om nogen skulle ligge inde med nogle dækkener..jo hvorfor ikke. Syntes da ideen er god nok..man bestemmer jo selv om man har lyst at bidrage eller ej. Der er som regel altid nogen der har noget liggende som man ikke bruger og det man så selv " sparer" kan altid bruges på en ekstra pose gulerødder eller andet godt til hesten.

• #105   31. jan 2013 Galina..

Men så kan man i det mindste lave en annonce hvia man søger et eller 2 dækkener..

og nej personligt kunne jeg ikk finde på og spørger andre..

Jeg tog en hoppe til mig her for en uge siden og få 2 dækkener hjem imorgen jeg har købt.. for viste godt selv hvad det indebar og tage denne hoppe ind.. Og må derfor selv betale...kunne ikk finde på og tikke...

Og nej har ik råd til dyre dækkener så har fundet 2 pæne brugte dækkener

• #106   31. jan 2013 jamen, så bed om hjælp i stedet for at have ondt i røven over andre måske får den.. og det er sindsygt dobbeltmoralsk og begynde at sige i også beder om ting når i nedgør en, der spørger folk pænt!!!!

jeg er på vej mod en prof. boksekarriere, det blir man ikke ved at leve livet gennem en computer, så knyt!

• #107   31. jan 2013 Katrine.

Jeg beder netop ikk og hjælp som jeg siger netop jeg godt selv kan tage vare på hoppen ellers havde jeg ikk taget den ind..

Og hvad er det dog for et grimt ordforråd du har dig.. Tag og bliv voksen og snak ordenligt..

• #108   31. jan 2013 camilla, nu er der andre end dig her i verden, stod dit navn på min besked?
    jo snakker pænt til, folk der er respektfulde og kan opfører sig pænt. Dem jeg har snakket grimt til har sikkert ikke gjort det... bliver nød til at snakke på et niveau, som dem der selv er dernede, de forstår det åbenbart ikke på den søde måde.

• #109   31. jan 2013 Den voksne er netop den som ikk går ned på det lave niv som andre.. som jeg ikk går ned på dit..

Og du har da på intet tidpunkt holdt en ordenlig tone..

• #110   31. jan 2013 det er da fordi de ikke har fortjent andet, når de stiller så usselt et spørgsmål til et andet menneske...

nej, så ingen grund til det.

• #112   31. jan 2013 katrine k man kan i det mindste snakke pænt, det kan godt være du og andre syntes der bliver skrevet nogle grimme kommentar,men når man lægger dette i et offenligt forum må man forvente der kan forkomme grimme svar.
    igen pointere jeg at havde tilbudt dækken til ts som hun vil betale porto for, og igen får/køber man brugt dækner ved man ikke hvordan de er behandlet eller om de er vand tætte. så kan ikke se at hvis man ikke har 100-150kr mere til så man får et nyt til sådan en sølle hest..

• #113   31. jan 2013 katrine. vi andre er voksne mennesker så ord som luk osv. videre er ikke kommet fra vores munde.. du er kun 18 altså stadig en teenager så du ved ikke bedre og ja piger i din alder har hverken ordenligt ordforråd eller pæn udtagelse..

og er du igang med en proff bokseverden hvordan har du så tid til at have hest ? og der lære man da netop at snakke pænt smiley

• #115   1. feb 2013 Det er fantastisk, lige gyldig hvor længe man holder sig fra forum på HG render man altid ind i den samme meget grimme tone.. Hvis alle parter havde valgt at tænke og formulere sig ordentligt og måske trække vejret, inden de trykkede send, kunne denne tråd have været en helt anden..

Som Sine siger, AB-rideudstyr har pt billige, gode dækkener med 300 gram fyld, der har jeg købt til mine, jeg har nemlig også lige hentet en tynd hoppe hjem, som så samtidig er drægtig smiley

Når det er sagt, undrer det mig egentlig at admin ikke har fjernet tråden,da det jo er en søgeannonce..

• #116   9. feb 2013 Hold da op. Hun spørg om der er nogle der har nogle dækner de ikke længere bruger. Ikke at hun skal have et splinternyt mærke dækken.
    Hun hare brugt mange penge på smed, dyrelæge, tandlæge osv..
    Jeg synes det er super flot at du tager en syg hest til dig,
    Og det er da lige meget hvor tynd hesten er, men hun mangler dækner.
    Hvordan kan i sige hun bare burde ha få den aflivet, istedet for at kæmpe for dens liv? Men ja, der har vi forskellige meninger. Jeg synes det er flot du har taget den til dig! smiley

• #117   9. feb 2013 Sikken gang mudderkast - det beviser blot at HG er som den ondeste svigermor kombineret med den ledeste nabo forfulgt af den mest modbydelige kælling i byen!

Håber hesten kommer sig - og at der er nogen som vil hjælpe. smiley

• #118   9. feb 2013 Og min hest går ikke med dækken desværre, har heller ikke bandager eller noget:3

• #119   9. feb 2013 Jeg synes nu heller ikke de billeder ts ligger op af hesten er specielt slemme. Min vallak så i hvert fald værre ud da han havde orm, lus og voksede.. Også selvom han fik fedende fuldfodder og hele møget. smiley

Held og lykke med at finde dækkener.
    Tingsryd har nogle rigtig lækre dækkener till få penge, der er mine indkøbt smiley

• #120   9. feb 2013 Jeg synes også der er for megt hg! Hun spørger om at dækken til sin tynde og afmagrede hest, fordi hun har været sød at tage den til sig, og vil den det bedste!
    Der er bare nogle der har SÅ meget brug for at være bedre end alle andre herinde.. Det er trist..
    Hvis jeg havde et dækken i en af de størrelser havde du fået det smiley og hatten af for det du har gjort, held og lykke med hende smiley

• #122   10. feb 2013 helt enig lizzi p.

Kommentér på:
Afmagret hoppe hjæællp

Annonce