{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvis hesten IKKE har ansvarsforsikring
  • #1   23. feb 2013 vil da lige forhøre mig ad..

• #2   23. feb 2013 En hest kan da ikke være ansvars forsikret?

• #3   23. feb 2013 Tak smiley

Annika H: Det er faktisk lovpligtigt smiley

• #4   23. feb 2013 I kan forsikre den, hvis den kommer til skade. Men du kan ikke ansvars forsikre en hest, da den ikke på samme måde som en hund kan forvolde skade.
    Da en hund jo er et rovdyr smiley

• #5   23. feb 2013 ANnikaH : jo en hest kan ansvars forsikres på lige vilkår med en bil. SÅ du har forsikring på de skader som den kan forvolde hvis den rammer en bil fx. Der har i årevis været problemer med at folk ikke kunne holde hestene inde i foldene og de løb ud foran biler. Derfor indførte man vist den lovpligtige forsikring smiley

• #6   23. feb 2013 jo, heste skal have ansvars forsikring.....det blev et lov krav for et par år siden, mange er dog dækket ind under ejers indbos forsikring

• #8   23. feb 2013 Annika h en hest SKAL ansvars fosikres.
    Hvis den forvolder skade på nogen eller noget skal dette dækkes.

• #9   23. feb 2013 Annika H

Hesteansvarsforsikring
    Ansvarsforsikring for heste er lovpligtig

Det har siden 1. juli 2008 været et krav at have sin hest lovpligtigt ansvarsforsikret. Heste ejet af klubber under Dansk Ride Forbund er allerede dækket, og der skal ikke tegnes yderligere forsikringer. Klubbernes heste er dækket via ansvarsforsikringen, som klubben har via medlemskabet af Dansk Ride Forbund.

Hvis man som privatperson har hest, bør man checke hos sit forsikringsselskab. Dansk Ride Forbund har forespurgt hos Tryg Forsikring, som oplyser, at såfremt man har en indboforsikring hos Tryg, så er man automatisk dækket af forsikringen.

• #10   23. feb 2013 En hest SKAL ansvars forsikres MEN de er dækket af ens inboesforsikring.. =) Det er mine.. Så har man det behøver man ikke lave en forsikring ved siden af.. det kun hunde der skal have det..

• #11   23. feb 2013 Det er vel ejer af ponyen der er ansvarlig, hvis der skulle ske noget.. I og med du ikke er ejer eller rytter, så vil jeg da ikke mene det er dit ansvar...

Giver jer andre ret, ansvarsforsikring af sin hest er lovpligtig:-) I øvrigt meget fornuftigt synes jeg.. det er sgu ærgeligt at få smadret sin bil, hvis en løbsk hest skulle løbe ud foran og intet så dækker

• #12   23. feb 2013 Mitte<3: Nej, det vil jeg umiddelbart heller ikke mene. Men vil bare gerne være helt sikker. Og skulle bare helst vide det til i morgen, men kan jo selvfølgelig ikke få fat i forsikringen i weekenden smiley

• #13   23. feb 2013 Hvis de ikke har den lovpligtige ansvarsforsikring kommer de til at stå med egenbetaling til skadelidte i tilfælde af at der skulle ske noget smiley .

Du kan ikke overdrages ansvar medmindre hesten er din.

• #14   23. feb 2013 hvis det er arbejde, så bør arbejdspladsen have en forsikring..men hvis ikke så er det ens egen forsikring..altså elevens/hestens/din der deler skaderne alt efter hvad der sker... hvis hesten løber ud og skader en bil..så hestens ansvar (som typisk er indbo), hvis eleven falder af og smadre hjelm..så elevens ulykkesforsikring/indbo...hvis eleven falder af fordi du har udvist uagtsomhed..så din ulykkesforsikring...

• #15   23. feb 2013 Altså du vil aldrig kunne stå med noget ansvar da ponyen ikk er din og der er ejeren som skal sørger for forsikringen og gør de ikk det er det deres fejl ikk din.. kan og vil det aldrig blive

• #16   23. feb 2013 Hm. Men står jeg ikke med en form for ansvar når jeg er ansat? (men jeg ved ikke hvordan det er med deres forsikring, da det er gennem kommunen)

• #17   23. feb 2013 Hvordan kan du stå til ansvar?? Du stå jo heller ikk til ansvar for at der hvor du arbejder ikk har deres forsikringer i orden..

Kommer du aldrig til..

Og hvis det er noget kommunen styre så har de nok forsikret den rigtig.. Ligesom klubber som er under dansk rideforbund er dækket

• #18   23. feb 2013 Arbejder i et hjem, med en pige med et handicap - Hun har en pony, og de presser virkelig på, for at komme ud og ride nogle ture. Kommunen har bevilliget nogle timer til pigen.

Så tvivler på at kommunen har en forsikring på hesten smiley

Mit ansvar kunne ligge i at jeg skal hjælpe pigen.?

• #19   23. feb 2013 Altså, bare i det at jeg er der, og håndtere hesten.

• #20   23. feb 2013 Vi har været igang med at undersøge noget lignende på min hest der er udlånt.

Det er LÅNERS indboforsikring der skal dække hesten og hvad skade den må forvolde da den er i HENDES varetægt.
    Hvis hun nu er ude at gå med hesten og den render fra hende eller noget så er det jo hendes ansvar og hendes forsikring der dækker hesten.
    Det er hvad vores forsikringsselskab har givet besked om.

Men hesten er også udlånt til hende og står opstaldet et fremmed sted. Så selvom hesten er min er den ikke i min varetægt.

Måske er det noget andet når du bare er ude at trække med hesten der står opstaldet hos ejer.

• #21   23. feb 2013 Ejer/datter er med, så skal ikke alene afsted med hesten smiley

• #22   23. feb 2013 Nej jeg vil heller ikke i det tilfælde mene du kan stå til ansvar for noget.

• #23   23. feb 2013 jeg vil godtnok få tjekket op med kommunens forsikring..kommuner er ofte meget dårligt forsikret... og jeg tænker også at hvis hesten gør noget, så er det hestens/ejeren forsikring der dækker..men tænker godt at du kan komme i klemme hvis det er pigen der kommer til skade....

• #24   24. feb 2013 Men hvad så hvis hesten har en ansvarsforsikring? Så er det vel den, der skal dække? (Hesten er ikke ejet af kommunen)

• #25   24. feb 2013 Min hest er ansvar for i vores indbo. han fik lavet en skade på anden hest på folden og vores indbo forsikring dækkede dyrelægeregning. det er lovpligtigt.

• #26   23. maj 2013 Min hest er ansvarsforsikret. Men det er den som dækker hvis hesten gør skade på andre personer, hvis den gør skade på ting er det min indbo.
    Vi havde nogle heste der løb igennem en have det kostede næsten 30000 kr det dækkede indbo, på trods af jeg har en ansvar via min hesteforsikring

• #27   23. maj 2013 Kommuner er selvforsikret, så de ska selv betale.
    Fx hvis kommunalt ansatte kører ind i andre, er det kommunen der ska betale.
    Det gør så osse, at de virkeligt prøver at løbe uden om.
    Har hørt om et par sager, hvor de nægtede.

Men i dette tilfælde er det ponyens ejers indbo, hvis man har en indbo der dækker.

Kommentér på:
Hvis hesten IKKE har ansvarsforsikring

Annonce