{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.276 visninger | Oprettet:

Hvilken sadel rider du i? {{forumTopicSubject}}

Som overskriften siger...Hvilken sadel rider du i? Jeg står og skal have en ny sadel, men det er jo en jungle, når man ikke ved noget om sadler, så prøver at hente lidt inspiriation her... :o)

Hvordan har du valgt sadel?

Hvorfor valgt du netop den sadel?

Hvad har din sadel kostet?

Hvilken hest rider du?

Sæt meget gerne et billed i af din sadel eller linke til den du bruger.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilken sadel rider du i?
  • #1   23. mar 2013 http://www.horsepoint.dk/shop/new-wintec-isabell-3397p.html

Jeg fik sadlen hjem i tirsdags.

• #2   23. mar 2013 Få en sadelmager ud. smiley

• #3   23. mar 2013 Zjakke - det vil jeg da også gøre - men nu var det ikke det som var mit spørgsmål.

• #4   23. mar 2013 Mette M

Hvilken hest rider du?

• #5   23. mar 2013 Jeg har en altair sadel som er helt fantastisk! Jeg har to ponyer med helt forskellig kropsbygning og den passer dem begge perfekt! Den er så fleksibel at jeg tror den passer stort set alle...

• #6   23. mar 2013 Og vi har købt den af nogen med en antarés butik, brugt... Og det er en springsadel smiley

• #7   23. mar 2013 Mia - findes den kun i brun?

• #8   23. mar 2013 Rider i:

Bomløs barefoot lexington og en wintec isabell werth.

Under kyndig vejledning fra div. sam. arb. partnere, ud fra min egen viden, prøvet et utal af sadler.

Fordi den/de passer mine heste optimalt smiley Samt at den kan justeres og tilpasse på flere måder.

5500 for den ene og 6300 for den anden.

Hvilken hest rider du?

DV, holstener og en blanding af trakhener og araber smiley

• #9   23. mar 2013 jeg rider med passir optimum - dressur

fik hjælp af træner og sadelmager

det er en fantastisk sadle, og en af de eneste der kan lige på min hest, da hun har en meget dårligt sadelleje

20-25.000

Hvilken hest rider du?
    Tysk Oldenborger - Dressurhest

og så rider jeg i prestige versailles - spring

fik hjælp af sadelmager

Den er god til min hest, som har en meget høj front, og ikke er særlig " bredskuldret

16.000
    Hvilken hest rider du?
    Dansk Varmblod - Springhest

• #10   23. mar 2013 jeg rider med to forskellige sadler , kieffer combi sadel, kostede 2000 kr, købte den af en som ikke kunne bruge den. Så har jeg købt en bomløs sadel bareback den gav jeg 2ooo kr for , de ligger godt og så syntes jeg også det er rart for hesten at den kan bruge sin krop med den bomløse. Jeg rider bidløs . og min hest er en travhest fra tyskland den har aldrig gået løb , den var 4 år da jeg købte den, nu har jeg eget den i 4 år og har siden jeg fik den redet uden bid . Men du kan jo ride butikken med sadler låne med hjem og prøve om den passer din hest,det har jeg prøvet. pøj med det håber du finder din sadel . god påske

• #11   23. mar 2013 Josephine - passier optimum, den ser godt nok lækker ud ;o)

• #12   23. mar 2013 Jeg har en Passier Corona

Jeg ringede til Duus fra Tyskland og fik ham op til mig. Han kører i det meste af DK (Jeg bor i Østjylland). Han er gratis hvis du køber en sadel af ham.

Fordi min hest kun kan passe Passier sadler. Og han har lidt med ryggen så det er en nødvendighed. Corona var den billigste af dem som lå godt på ham af Passier sadlerne.

18.000 (fik dog stigeremme og en lækker kieffergjord med i købet)

Hvilken hest rider du?
    Dressur vallak på 1.68. Bred over ryggen. Trakehner vallak.

http://hoffmannsrideudstyr.dk/hest_pony/sadler_saddel_ny/passier_corona_2_dressur_sadel_passier

• CSF
    CSF Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.917
    #13   23. mar 2013 Jeg rider i en Christ Iberica, hvis man kan kalde det en sadel. smiley Fordi den er billig og fin til skridtture. Den sidste rigtige sadel jeg havde, var en Windsor Elite. Den var udmærket.

Det er så forskelligt, hvad man sidder godt i, så jeg ville prøve at sidde/ride i nogle forskellige. smiley

Ventede en sommer omkring 8 uger på at få en sadel hjem, som passede hesten, men som jeg ikke sad specielt godt i. Det var rigtig ærgerligt at vente så lang tid på en sadel, når man så alligevel køber en anden.... smiley

• #15   23. mar 2013 Jeg har en Startrekk Shorty med paneler fra en Hidalgo Valencia.

- Var bare heldig at få den ud på en sadelprøvning med lidt andet fra klassisk-dressur, efter laaang tids søgen efter den rette. Den her matchede så heldigvis hestens behov smiley

- Det er den eneste der kan ligge på min hest / som min hest vil acceptere. Og så kan kopfjernet udskiftes samt panelerne flyttes på, så jeg kan tilpasse den som han lægger muskler på.

6000 kr brugt inkl Grandeur underlag

Hvilken hest rider du?
    Irish Cob, 147 i stg, ret smal for racen, super hys med sadler og kun 40 cm sadelleje.

• #16   23. mar 2013 Valgte den, da jeg prøvede en af de andres i stalden. og fordi den ligger rigtig godt på ham, og jeg sidder godt i den..

Grunden til at jeg valgte den, er at den passer 95% af alle heste, da den kan justeres i alle leder og kanter. Man kan også gøre den højre bagtil og fortil uden at skulle stoppe den om.. Så hvis hesten ændre sig, som den gør, kan sadlen passes derefter..

Bruger den på Quintus, men har ingen billeder af den på ham endnu, da jeg fik den i tirsdags,

profilbillede
  • #17   23. mar 2013 Min sadel: Sensation G4
    Jeg har kun lige det her billede, men der kan man også se at den ligner en alm. dressursadel meget, og du kan også lige ane min skitopad imellem underlag og sadel

http://hest2.webgallerier.dk/galleri/608/628/471/3036803-haflinger-jhosie-a-rosendal

http://www.optimalsadel.dk/product_info.php?cPath=47_51_83&products_id=684&sessionid=8e2053ca64fdb1d7a19d7dbd135c8f4c

Hvorfor: jeg skulle bruge en kort sadel som samtidig kunne ligge på min haflinger (bred men forholdsvis lige ryg) og sensation sadlen kan ligge på stort set alt smiley
    Den var dog længere end der først var beskrevet på hjemmesiden (er rettet nu), men det virker som om min pony er godt tilfreds alligevel (nok fordi den jo er så blød og bøjelig som den er)
    Jeg red før i en barefoot london, men jeg følte mig ikke nok i kontakt med hesten, følte jeg kom for højt op og sidde, og så var den for lang
    I sensation sadlen er der smal talje ligesom i en alm. dressursadel, så man føler ikke man skal sprede benene, der er en god rygsøjlefrihed og den er bare super lækker at sidde i, man opdager ikke at man sidder i en bomløs smiley og så er der ikke alle de problemer med omstopning osv.

11.700 + at man skal have trykfordelende under, jeg har så valgt et skito pad så jeg stadig kan ride med underlag smiley

Hvilken hest rider du?
    Haflinger

• #18   23. mar 2013 Jeg her en Contact supreme (bomløs dressursadel)
    Den har kostet ca. 10.000 kr brugt
    Jeg har valgt denne sadel, da min hest "sagde" god for den efter 2 års problemer med at finde en sadel.
    Min hest er en DV

• #19   23. mar 2013 vi har kentaur sadler

Til: oldenborg/trakehner blanding på 168 cm har vi en 17,5" medusa dressursadel bom 3 med dobbelt fransk læder købt som ny i samråd med sadelmager fordi den lå godt på hesten (har meget markeret manke) og passede godt til rytter. Nypris kr 11.500,-

Til 1´er pony 1,47 i stang (newforest type) har vi:

en 16,5" penelope dressursadel bom 3 købt som demo sadel (nærmest som ny) i samråd med sadelmager fordi den har gode lange sadelklapper og ikke så stort sæde til langbenet og tynd ponyrytter (ca.) pris 5.000,-

en 16,5" athen springsadel bom 3 købt let brugt af sadelmager (ca.) pris 3.500,-
    begge også købt fordi de ikke er så lange og pony er lidt kort i ryggen

Synes man får meget sadel for pengene. Meget flot læderkvalitet, sadlerne kan bomændres 1 nr op og ned

Kentaur sadler er lidt mindre i det end f.eks. Kieffer.

har desværre ikkelige billeder af sadlerne på hestene uden rytter

• #20   23. mar 2013 Jeg har en Prestige versalliers!

Prøvede den hos en sadelmager, super lækker og side i! smiley

Den var super lækker og side i!! smiley

14500,-

Hvilken hest rider du?
    Palamino

• #22   23. mar 2013 Altså jeg har to sadler, så starter lige med den første. En kentaur Afrodité dressursadel.

Jeg manglede en sadel, og kunne godt lide mærket. Så bestilte to sadler hjem til prøvning. Derefter bestilte jeg en sadelmager som sagde god for den.

Kunne som sagt godt lide modellen, og så sad jeg fantastisk i den. Desuden er den tøs til heste med en kort, lidt bred ryg - som min er!

Jeg gav 6000 for den. Den havde været brugt 5 gange. Og så fik jeg den tilpasset for lidt ekstra. De koster 8500 fra ny.

Hvilken hest rider du?
    En dansk varmblod. 166 høj og en anelse bred over ryggen.

Så har jeg også en sadel til den anden hest - en wintec 500 new dressursadel.

Jeg havde en sadel til salg som ikke passede hende, og valgte så at bytte med denne. Jeg tænkte, at jeg alligevel ikke kunne få noget "værre", da jeg jo ikke kunne bruge den anden. Selvom det var en lækker sadel.

Som sagt, bytte. Men jeg sidder godt i den, og den ligger super på hesten.

Jeg byttede lige over. Min var sat til salg til 2800. Wintec sadlen var helt ny. Så fik den ret billigt smiley

Hvilken hest rider du?
    En new forest hoppe på 146 cm.

• #24   23. mar 2013 Jeg rider i en bomløs Harmony fra Sensation, og både hest og jeg elsker den - jeg kan mærke hver en lille bevægelse, hun laver, i min bagdel, selv hvis hun begynder at gå den mindste smule mere stift eller skævt, kan jeg mærke det. Især hendes tölt er blevet megt lettere at træne, efter vi har fået bomløs, fordi hun nu meget bedre kan mærke signalere, jeg giver med sædet, og forstår derfor, om det er tölt eller trav, jeg forlanger. Sadlen koster fra ny 9500 uden tilbehør - den, jeg har, er købt brugt 2 år gammel for 7800 kr, og der fulgte to Skito underlag med almindelige og ekstra tykke indlæg, stigbøjler, plejemidler, stativ til sadlen, ekstra knæstøtter og gjord med, så jeg synes, jeg har fjorten rigtig god handel der. Jeg rider btw en lille, muskelfattig og tussegammel ishest med en rygsøjle så spids, så man tror, det er løgn. Hun sendes dog hjem igen til Jylland om en uge, og så kommer sadlen til at ligge på en lidt større 5-års, forhåbentlig passer den...

• #26   23. mar 2013 Jeg var virkelig ude i et problem sidste år med sadler
    Jeg hade købt en helt ny Wintec Pro med luft og den sad at r.... til og den blev rettet og rettet uden held
    Så gik jagt igang med at finde en
    Og en af mine venner her inde har en masse sadler og vi var igennem dem alle og kun en som kunne side på hesten , men desværre var den for stor til mig
    Så gik jeg til den sadelmager som jeg hade købt den anden af, og der prøvede jeg alt det hun hade
    Og den alder sidste hun hade hjemme en Triners kombi var der bingo den sad på hest som den skulle
    Jeg gav noget i bytte på den gamle men den stod til 6500,-
    Den hade varet på prøve ved en og var prøvet på hendes hest men aldrig redet i, man kunne knap se gjord hade været på
    Jeg kunne med det samme mærke på hest da den fik den på at det her passede til hende
    Sadelmager siger jeg måske får et problem igen når hesten er 7 år
    Det håber jeg virkelig ikke, det her var nok for mig
    En anden sag er hovede tøj har jeg faktisk samme problem med
    En helt alm. hest har jeg en kryds mellem haflinger /fjordhest og Araber
    Hesten hovedetøj er stykket sammen af 3 str. for at kunne passe til Hackamore og hest
    held med jagt
    VH
    Annette

• #27   23. mar 2013 Jeg har endnu ikke selv en sadel, men venter opkald fra sadelmager ang. en tid om at prøve 3 forskellige sadler smiley
    Har selv sat i dem, og sad godt i dem, mangler bare at prøve dem på hesten.
    Mærkerne er Totti, Wintec Pro og en Isabella Werth. de ligger fra 2500 - 8000 kr.
    og min hest er en dansk varmblod smiley

• #28   23. mar 2013 Hvilken sadel rider du i?
    - lige nu rider jeg i en kieffer wien, forhåbentligt får jeg snart råd til en windsor elite.

- lige nu bruger jeg min venindes, da jeg ikke lige har pengene til en ny og derfor ingen har.

- Kiefferen: fordi den kan ligge på min hest og jeg kan side nogenlunde i den.
    - Windsor Eliten: Fordi det er en lækker sadel med dybt sæde og stor støtte og som ligger super godt på min hest.

- kieffer koster vel 2500 som brugt en windsor koster mellem 4000-6000 brugt 12500 ny.

Hvilken hest rider du?
    - en lille hollandsk varmblod og en stor dansk varmblod smiley

• #29   23. mar 2013 Jeg har en Sensation Ride Jump, og jeg elsker den virkelig. Den er så fantastisk at ride i, der er virkelig god føling med hesten og den er bare så dejlig blød at sidde i. Og Jamiros ryg har aldrig været bedre, og han er pludselig noget lettere for mig på højre volte, hvor jeg ellers før har haft problemer med at ride ham korrekt.

Den har kostet knap 13.500 inkl trykfordelende underlag. Jeg har valgt den fordi jeg ville have en sadel jeg kunne bruge på flere forskellige heste med god samvittighed, og en der ikke skal tilpasses i takt med hestens alder og muskelsætning. Det går bare ikke i længden med så mange ungheste.
    Indtil videre har den i hvert fald ligget super på dem jeg har prøvet den på, og jeg er så glad for at jeg har købt den.

• #30   23. mar 2013 Hvilken sadel rider du i? Har en Kentaur Elektra (dressur) og en springsadel jeg ikke ved hvad hedder

Hvordan har du valgt sadel? Valgte efter hvad der lå bedst på min hest

Hvorfor valgt du netop den sadel? Det var dem der lå bedst på min hest og så sidder jeg selv godt i dem

Hvad har din sadel kostet? Mener min Kentaur kostede 8000-9000 og min springsadel kostede 1600

Hvilken hest rider du? En Holstener

Sæt meget gerne et billed i af din sadel eller linke til den du bruger. - Har desværre ikke billede af nogen af dem

Held og lykke med jagten smiley

• #31   23. mar 2013 Jeg fik min Sadelmager ud og måle min hest. Hun vidste så hvilke mærker jeg skulle gå efter der ville passe min hoppe bedst muligt.
    Jeg har en kentaur elektra dressur sadel og en Frank baines closecontact springsadel. De skulle begge to omjusteres lidt, men det kan ikke rigtig undgåes hvis de skal ligge perfekt smiley

• #32   23. mar 2013 Gav forresten 4500 kr for min dressur sadel brugt og 3500 kr for min springsadel brugt

• #33   23. mar 2013 jeg rider med en dressur kombineret sadel, den samme som min også red med på hendes fjordhest da hun var barn;-) vi fik en sadel mager ud som til passede den yderligere:-) og den kostede ikke noget da den bare har hængt i foder rummet i... 10 år???? nej ved ikke... men den rider jeg med og den er udmærket, jeg spinger også med den;-) men vil gerne have en bom løs da den skåner hestens ryg mere plus så kan man nok også mere mærke min fjordhests bevægelser...;-)

• #34   23. mar 2013 Hvordan har du valgt sadel?
    - Det kan jeg ikke huske smiley

- Jeg prøvede min venindes, og tænkte "sådan en sadel vil jeg også ha!"

- 6000 let brugt.

Hvilken hest rider du?
    - Rider en araberblanding (Matchless Fairytail)

(kentaur elektra)

• #37   23. mar 2013 en Supreme Dressage Extra. Havde sadelmageren ude, han havde den som demo.
    Har haft store problemer m at finde en der passer, denne her er super!
    Jeg gav 15.000.
    Han er en stor bred hest på 170, tøndeformet og med sadelleje langt fremme!

• #38   23. mar 2013 Hvad rider du i?
    En kieffer wien dressur sadel
    og en lemetex spring sadel

Kiefferen var en min mor brugte til sin gamle hest, men nu bruger jeg den.
    Lemetexen valgte jeg fordi jeg var inde i Virum brugt rideudstyr og jeg så så denne her lækre sadel.

Lemetexen var rigtig blød puderne og den var utrolig lækker, vi gav kun 3000 kr. for den. og vi har fået rigtig meget for pengene. Den er med skum stopning så den former sig efter hvordan hesten er formet! smiley

Kiefferen kostede 4000 fra brugt af, men de findes billigere smiley
    Lemetexen kostede 3000 kr.

Hvilken hest rider du?
    Jeg bruger dem på mine 2 ponyer og sidder også fint på min mors hest, så de kan bruges til alle.
    Min ene pony er sådan "heste bygget" og min 2. pony er "pony bygget" og de sidder stadig utrolig godt på dem smiley

• #39   23. mar 2013 http://www.weiss-reitsport.ch/contents/media/stuebben%20excalibur%20dressursattel.jpg

Stübben Excalibur, fordi det er den der har lagt bedste på min dv hoppe på 1.70 smiley OG den er helt fantastisk at ride i! smiley

• #40   23. mar 2013 Spring : trainer
    Dressur: trainer jessica
    Jeg har valgt dem fordi de ligger skide godt på min hest, som er ret svær at finde sadler til. Og så synes jeg der er god støtte og de er dejlige behagelige at ride i:)
    Har givet 5500kr for min spring som brugt, mener jeg har fundet den ny et sted til 8000kr. Har givet 45000kr for min jessica, og den har jeg fundet til 8500kr som ny.

Jeg har en appaloosa pony:)

• #41   23. mar 2013 Sommer sadler er i øvrigt også rigtig lækre smiley

• #42   26. mar 2013 Tak for alle jeres svar, godt lige at læse om.

Jeg har i dag købt en tilridningssaddel, en Bates, så starter vi ud med den. Og når han så er klar til ny sadel så får jeg en sadelmager ud for at hjælpe. :0)

• #43   3. apr 2013 Jeg ridder i en Passier Young Champ Dressur sadel!..:) Jeg bruger den da min pony har en meget kort ryg, og det vil ramme et punkt på ryggen af hende, så hun vil komme til at blive stiv i kroppen, hvis jeg fik en større sadel.

Link: http://ingdams-brugtesadler.dk/dressursadler-fra-ingdams/passier-young-champ-16-2/attachment/ingdams-passier-young-champ-1-2/

• #44   4. apr 2013 Jeg rider i en Baloun C2 bomløs dressursadel på både min lille bredryggede islænder og min mere markerede lusitano

Jeg har valgt på baggrund af mine hestes bygning og deres reaktion på alle de sadler vi har prøvet

Det var den eneste af de mange sadler jeg har prøvet som hestene går afslappet med. Stort set alt andet forhindrer dem i at bruge skulderen korrekt. Sensation kunne også være et bud, men Balounsadlen er kortere og har bedre plads til lusitanoens manke og så synes jeg der er bedre støtte i Balounsadlen og den er meget smal i taljen så jeg som rytter får en rigtig god opstilling uden på nogen måde aat skulle anstrenge mig for det eller spekulere over det.

Den er købt på tilbud til 10.500 kr - og så købte jeg et grandeur sadelunderlag til 750 for at give lidt ekstra plads til lusitanoens mankeben.

Hvilken hest rider du?
    islænder og lusitano

Har ikke et billede af hesten med sadlen på, men den kan ses næstnederst på denne side

http://lusitano.mono.net/10149/Dressursadler

Kommentér på:
Hvilken sadel rider du i?

Annonce