{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
871 visninger | Oprettet:

er han for dyr ? overvejer køb tinker {{forumTopicSubject}}

Hejsa ha'er.
Jeg vil lige høre om der er nogle der er mere inde i tinker/irish cob verdenen end jeg er..
Det drejer sig om min gamle hest som jeg solgte da han var 1,5 år gammel.. Han er nu 5 år, hingst, ikke kåret men er muligt... Han er ikke tilredet eller kørecant eller lign.
Jeg ville bruge ham til kørsel og måske ridning senere, sagen er så bareat jeg ikke ved om prisen er realistisk.. Jeg ville skullevive 30.000 for ham hvis jeg ville bruge ham til avl, dvs kåre ham... Men hvis jeg ville bruge ham som køre/ridehest så 20.000.- men jeg ved ikke rigtigt om prisen er realistisk ???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  er han for dyr ? overvejer køb tinker
  • #1   16. apr 2013 20-30.000 for en hest, der intet kan? Nu ved jeg ikke, om han har stamtavle (Hvilket han jo må have hvis han kan kåres) men jeg ville ikke give så meget for en hingst, der hverken er tilredet eller noget..

• #2   16. apr 2013 Hmmm jeg sys personligt 30.000 er lige dyrt nok, nå han intet kan og er 5.. altså 20.000 virker realistisk men om du vil kårer er da dit valg. og kan ikk se hesten skal koste 10.000 mere af denne grund

• #3   16. apr 2013 det er super urealistisk for en hest der intet kan

• #4   16. apr 2013 Det kommer da helt an på hvordan de tavle osv ser ud.. Vil da gerne selv give mange mange penge for en hest der har de rette papir og "evner" til sporten smiley så hvis den har potientiale så er 30.000 ikke mange penge..

• #5   16. apr 2013 20.000 måske, afhængig af stamtavlen. Men ikke mere. Ikke når han ikke er uddannet til mere.

• #6   16. apr 2013 Hvad er dog det for noget pjat.... Man kan ikke vurdere prisen alene ud fra hvad hesten kan! Du betaler også for stamtavlen. Hvordan tror i ellers at man kan købe føl for mellem 50 og 100.000 når de slet ingenting kan, de kan mange gange ikke engang stå bundet, og de skal fodres og plejes i 3 år inden du overhovedet kan komme til at ride. Det er naturligvis papirer og avlsarbejdet man betaler for, og det har jeg personligt den største respekt for. Og er man rimelig klar i spyttet ang. Hvad man vil med sin hest, giver man gerne pengene for den rigtige stamtavle. Jeg aner intet om tinkere, men det lyder til at du kan købe en hingst der har muligheden for at blive kåret, og avlsgodkendt, og det må betyde at den har sin tavle i orden. Hvis det er rigtigt syntes jeg bestemt ikke at 30.000 er dyrt, og naturligvis er der forskel i prisen om du køber den som hingsteemne, eller udelukkende som ridehest og herved vallak! Hvor tidligt tilrider man tinkere.... Jeg spørger for at vide hvor langt bagefter den er i sin uddannelse. Er det ikke senere end andre racer?
    Held og lykke!

• #9   16. apr 2013 Hvis du skal file i prisen nogen steder, ville jeg gøre det hvis du skal købe den som vallak..... Og alt efter hvor langt bagefter den reelt er i uddannelse. Der kan det diskuteres om 20.000 måske er for dyrt. Men som hingst du lyder rimelig sikker i kan kåres er 30.000 Ikke til diskussion ville jeg mene

• #10   16. apr 2013 Non.

Helt enig. Og derfor mener jeg også at der måske kan diskuteres om de 20.000 er or dyrt. Jeg kender ikke til avlforbundet for tinkere, men kan den kåres og avlsgodkendes er 30.000 ingen penge

• #11   16. apr 2013 Jammen mor er kåret i tinker foreningen dvs. Stambog på mors side er ukendt, faren er holm's picasso så det er som sådan OK stamtavle på fars side.. Jeg spørger mest ind til det da jeg er fuldstændig blank hvad angår pris på netop denne type hest, jeg vil dog personligt IKKE fremstille ham men derimod kastrere og bruge ham til kørsel.. Og det er der jeg er i tvivl mht. Om 20 er for meget for en 5 års relativt rå tinker.. jeg er islænder nørd så en lidt ny verden at begi sig ud i smiley

• #14   16. apr 2013 Han har rødt pas og dvs. Han kan kåres da mor er kåret og optaget i tinkerforeningen

• #15   16. apr 2013 The gypsies: kan den overhovedet kåres når mor ikke har tavle, og hvordan er hun selv blevet kåret?

• #16   16. apr 2013 jeg vil nok højest give 20000.
    men jeg vil nok give 15000

• #17   16. apr 2013 Jeg melder mig på 10 holdet når den ikke engang har fuld tavle.... Jeg vil måske endda sige max 10, det lyder ikke til at den har kåringsmuligheder?

• #18   16. apr 2013 Nå mor ingen tavle har så er det bestemt dyrt.. ville ikk give mere end 20.000 og det uden vilkår.. tinker ligger ok i priserne.. så de kommer ikk så meget ned i priserne som med mange andre blandinges heste og ponyer...

• #20   16. apr 2013 Nu der forskel på hvad det er man køber..jeg betalte da 25.000 for en rå 3 års som intet han overhoved.. Hun er welsh cob og der ligger de priser gerne 20.000-25000

• #22   16. apr 2013 Jeg skrev ikk høj jeg skrev ok i priserne..

• #24   16. apr 2013 Er helt enig med Kijofreg som har sagt det meget tydeligt smiley så med mindre at den er speciel, er prisen for høj

• #25   16. apr 2013 Vil sige jer alle mange tak for hjælpen kan godt høre at man kan få noget der er redet/kørt til prisen, som sagt har kåring ingen interesse for os..
    Selvom hans aftegn og farver er lidt specielle og den type han er vil vi inden for islænderverden kalder vi den splach broget, men ud over at han i sig selv er lidt speciel i aftegnene er han også KÆMPE stor ca. 165 stg.
    Men jeres svar gør overvejelserne nemmere da der ligger meget arbejde i ham i nu.. smiley

• #27   16. apr 2013 hejsa nu vil jeg lige starte med at sige at tinkere er dyre i forhold til der er finans krise smiley vil så sige at jeg syntes de må op med en pris du må jo selv bestemme hvad du vil med hesten ellers må de jo selv kåre ham det koster os ca 10000 at få den kåret med rønken mm. men ja det kommer jo os an på hesten du kan se på min dreng han var til salg som hingst fik ham ikke solgt den første måned så blev han vallak og han var solgt på en uge og havde tre i kø på ham. han var på det tidspunkt tre år redet 5 gange og tilkørt pæn højdet kanon temp og super smuk for racen smiley han kostede 25000. det er lidt svært at sige om det er fair for din når man ikke har set hesten men 20-25.000 for en dreng er fair i mine øjne. som hingst er en ekstra udgift til evt kastration. og opstaldning ville bestemt ikke betale ekstra for det der er ikke mange hopper til bedækning så det er ikke noget du bliver rig af smiley har købt min tinker basse tilbage savnede hans fantastiske temprement kan klart anbefale racen smiley

Kommentér på:
er han for dyr ? overvejer køb tinker

Annonce