{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
614 visninger | Oprettet:

Ikk en rigtig hest {{forumTopicSubject}}

Nu tænker jeg li over en ting.. Hvorfor mener nogle at travheste ikk er "rigtige" heste.. altså de kan også ride dressur og springe, de kan være lige så gode som alle andre.. måske går de ikk lii MB i dressur eller hva det hedder af de høje klasser.

men det er da stadig en rigtig hest, nogle siger også "Ja de er kun skabt til at løbe travløb, og ikke til dressur og spring"

ja de er måske skat til at løbe travløb, men så kan man også vende den om og sige at en belgier (eks.) heller ikke bruges til dressur..

SYntes godt nok at mange mennesker har fordomme overfor Traver!!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ikk en rigtig hest
  • #1   6. dec 2006 smagssag!

• #2   6. dec 2006 har før snakket med en, der var engang en der sagde det i en tråd for lang tid siden om traver

• #4   6. dec 2006 Min kusine har en traver der går de høje klasser i både spring og dressur på landsplan og også internationalt, så jeg har bestemt ingen fordomme.
    Afviser dog ikke at en del af hestene ikke er lige dem jeg ville vælge som min næste ridehest, da man på de fleste godt kan mærke det når man rider (har redet en del stykker så ved det)

• #6   6. dec 2006 Det er jo det sammen med fjordheste/oldenborg de er jo trækkeheste!!!

men de er da også rideheste....

• #7   6. dec 2006 altså jeg bryder mig ikke om travere når det kommer til dressur men det er fordi jeg slet ikke kan sidde på dem men når der skal springes eller rides en tur i skoven så er de i mine øjne perfekte :o) hmm men ligefrem sige det ikke er en hest, ja hvad er den så?????

• #9   6. dec 2006 ja det synes jeg ¨bare e noget PJATT.. jeg så fx en traver som virkelig sprang højt.. hvorfor er det nødvendig at sige de ikk er "RIGTIG" heste.. så kan man lige så godt sige andre racer ikk er en rigtgi heste.. Traver er ige så meget værd som andre heste.. de mister ikk værdi fordi de løber løb.. min søster har simpelhen den meste dejlige traver.. Odil (Hesten) hun er bare super hun er ik bange for at prøve noget nyt. et RIGTIG godt forbilled til min 4 årig traver.. heh :).. men min MENING er at Traver har MEGET værdi lige som andre heste..

• #10   6. dec 2006 Jeg har også hørt mange fordomme om dem herinde ..
    Men jeg har overhovedet ik noget imod dem !

• #11   6. dec 2006 syntes det er en fin hest.

Dem af dem der kan springe springer tit rigtig godt.

Og for rytteren der ikke har mulighed for at ride hver dag, er det jo en perfekt hest, da den kan holde til at stå længere tid.

• #12   6. dec 2006 Jeg kan i øvrigt ik have nogen fordomme for travere , da jeg ik kender og aldrig har kendt en traver . smiley

• #13   6. dec 2006 Folk kan godt sige at de ikke bryder sig om racen.. men syntes som sagt ikke at man kan sige at det ikke er en "rigtig" hest

• #14   6. dec 2006 Jeg synes traver er er søde.. :o)
    Jeg kender en som er mega sød, den er 3 år og har haft en skade i benet, så den kunne ikk bruges til travløb... Så fik Louise den gratis og han sprang da 1,15m i løsspring for lidt tid siden... Det med at det ikk er en rigtig hest er bare pjat..

• #15   6. dec 2006 travere er lige så meget hest som alle andre. de har nogle kanone egenskaber som tit ligger til racen.

Der er mange der har fordomme fordi de måske ikke er de smarteste af bygning og sådan, men de har et dejligt temperament.

Dog kan dem der har været brugt til løb være noget tændte, men det er jo klart smiley

• #16   6. dec 2006 Jeg synes også at det er en smagsag... Der er da også mange der har fordomme over for Fulblods Araber eller engelsk fulblod... Eller hvis vi skal gå i den ande boldtgade så, Beilger og Jyder... Jeg synes alle hest er hest og at alle har ret til et verdigt liv...

• #17   6. dec 2006 Høre tit kommentaret, jamen det er jo bare en traver...

Selv der hvor min hest står,---nej nora du skal ikke snakke med en traver, du er altså en fin dansk varmblod!

• #18   6. dec 2006 Jeg synes altid der laves forskellige indlæg om hvor mange foredomme folk har om traveren. Synes det er alt for langt ude, da det jo åbenbart viser sig at ikke ret mange har det.

Og hvorfor gå sådan op i det, så længe man synes om sin hest?

• #19   6. dec 2006 Lena J
    ej hvor plat det med hestene..

• #20   6. dec 2006 Det er da næsten det sammen man høre med islændere. Det er ikke en hest i størrelse, men ikke desto mindre hedder det en islandsk hest og ikke en islandst pony. Den har også personlighed/vilje så man skulle tro at det var en hest i størrelse (ihvert tilfælde dem jeg har redet).
    En traver er i mine øjne en god hest til rigtig mange ting, ja har de haft det meste af deres liv på travbanen kan de være svære at vende om til dressur, men det kan lade sig gøre.
    Min mening og jeg har redet en del travere og islændere og dem foretrækker jeg frem for eks. DV.

• #21   6. dec 2006 Enig med Paddy.

• #22   6. dec 2006 idag hvor jeg var til klar parat start kirsus remsede hun hele tiden fjorhdetse op fordi de ikk lige havde bygningen til de høre pri klasser

WHAT THE FUCK WERE SHE THINKING OFF!

altså seriøst hun sagde bare hele tiden, atg nu en fjolle, den kan jo ikk

luk røven tænkte jeg og rystede på hovedet!

• #23   6. dec 2006 En hest er en hest, nogle er gode til noget og andre til noget andet, sådan tænker jeg på det.. Jeg har da set en 27 årig trav (han er død nu) han var da frisk som en 3 årig.. og han gik da LA i dressur efter han stoppede som travhest! Så det er da noget pjat at sige (:

• #24   6. dec 2006 jeg kan godt lide travere ikke de smalle men dem der har en ordenlig bygning... ''kender'' da osse en der rider Mb-Ma på sin og de har god placeringer med hjem tit da den er hurtigere end de andre for den sætter i ''trav'' når den syntes det skal gå hurtigere og tager lige et galop spring eller to før den springer.!!!!

• #25   6. dec 2006 har os engang fået at vide at en frieser kun var en vognhest :xD
    der kunne jeg altså ikke andet, end at grine..
    men altså, jeg ville aldrig vælge en travhest, ikke fordi jeg mener de ikke KAN blive dygtige, men fordi det er en enorm omvej hvis man vil ride dressur. Hvorfor vælge en hest, som er avlet og bygget til noget helt andet? Det er da også svært for den at skulle gå dressur, når den gennem mange generationer har "trav" i sig.

• #26   7. dec 2006 Jeg bryder mig bare ikke om måden, man træner dem på. Jeg synes de bliver kørt for hårdt fra en tidlig alder - dem der ikke kan holde til det (med diverse skader gives nærmest væk for en meget lille sjat penge!) Det er jo tit skadet heste på en 5 år, der vil få evige mén. Det piner mig virkelig!!!

Ser man annoncer med travheste har de altid skader i benene. Får det virkelig ikke folk til at tænke sig om, når de starter med træningen af deres plag!

Det er det jeg ikke bryder mig om i forbindelse med travheste og har egentlig ikke noget med hestene at gøre - mere med deres trænere og træningsmetoder!

• #27   7. dec 2006 Jeg mener Travheste er lige så gode som andre heste smiley
    Og synes endda i nogle tilfælde bedre om Travheste ..

• #28   7. dec 2006 selvfølgelig er de heste - ædle sportsheste.
    spring eller dressurtravere er bare ikke et hit

Kommentér på:
Ikk en rigtig hest

Annonce