"Forhandle pris?" Uden beset hest {{forumTopicSubject}}
Hej!
Nu har jeg for første gang i 7 år salgshest og oplever utroligt mange som spørger på min annonce "Kan prisen forhandles?".
Jeg kan ikke vurdere om det noget fis i en hornlygte at jeg bliver fornærmet over det, eller om der er noget om det.
Hvis jeg får en "Kan prisen forhandles?"-besked fra folk, der ikke set min hest, så vil jeg helst bare ignorere dem og bliver faktisk en smule fornærmet. Der er en grund til at prisen er sat som den er, det er ikke tilfældigt.
Hvis jeg finder en fantastisk køber, så ja, det er da ikke umuligt at prisen kan forhandles.
Men helt ærligt, er det ikke for useriøst at vurdere ud fra billederne at prisen skal forhandles? De må da komme og bese hesten, synes de ikke prisen er god nok, fint så kan vi snakke om det, da der jo så er to syn på sagen.
Hjælp mig, bliver jeg for hurtigt stødt?
Er det bare mig?!!
mar 2008
Følger: 125 Følgere: 129 Heste: 7 Emner: 34 Svar: 829
aug 2008
Følger: 67 Følgere: 67 Heste: 2 Emner: 53 Svar: 590
og dette var uden at have været ude og prøve hesten det er rigtig svært at vudere hvis folk ikke har været ude og prøve hesten
jeg selv orker ikke at skulle planlægge alt om udlån inden folk har været og prøve hesten det er altid nemmere at forhandle med nogen der rentfaktisk har prøvet hesten og er intrasseret i den virkelige hest end den de bare ser på blleder og video
sep 2007
Følger: 80 Følgere: 68 Heste: 19 Emner: 6 Svar: 1.595
Håber I forstår hva jeg skriver..
jun 2008
Følger: 63 Følgere: 80 Heste: 4 Emner: 260 Svar: 3.212
aug 2008
Følger: 67 Følgere: 67 Heste: 2 Emner: 53 Svar: 590
dec 2007
Følger: 11 Følgere: 9 Emner: 8 Svar: 203
Selvfølgelig skal man se varen for at kunne give et bud, men jeg gider f.eks ikke køre 20 km derhen og tilbage hvis sælger ikke er til at forhandle med. Man har som sælger altid en idé om at ens vare er guld når den kun er sølv.
dec 2005
Følger: 170 Følgere: 201 Heste: 6 Emner: 156 Svar: 2.039
apr 2008
Følger: 30 Følgere: 27 Heste: 3 Emner: 27 Svar: 543
Hun fik spørgsmålet "Er det fast pris?" på en af sine annoncer, og kom med svaret "Nej, men der forhandles ikke før hesten er prøvet." Det synes jeg er fint. Hun udelukker ikke muligheden om forhandling, men vil slet ikke diskutere det før
køber har været og prøve hesten.
Du skal nok ikke forvente, at få fuld pris for hesten. Med økonomien forsøger ALLE at forhandle, men det er meget forskelligt hvor meget der slås af prisen. Afslaget kan jo også komme i form af, at der følger noget udstyr med til hesten, der som udgangspunkt ikke var med i prisen
feb 2005
Følger: 57 Følgere: 80 Heste: 3 Svar: 3.471
De ved jo ikke om det er en hest fra helvede i deres øjne som de byder på eller drømmehesten.
apr 2005
Følger: 24 Følgere: 61 Heste: 6 Svar: 352
jan 2005
Følger: 66 Følgere: 66 Heste: 19 Emner: 13 Svar: 2.452
mar 2008
Følger: 66 Følgere: 65 Svar: 271
For mig kan man sgu IKKE forhandle en pris på en hest FØR man har set og evt prøvet den .
Først derefter ville jeg svare seriøst .
Der er jo mange ting , der spiller ind .
Så MIT svar er ALTID at kom ud og se og prøv og så kan vi snakke om det , ELLER : Jeg forhandler ALDRIG pris før folk kommer ud .
Så kan de sgu komme eller lade være .
apr 2005
Følger: 24 Følgere: 61 Heste: 6 Svar: 352
jul 2008
Følger: 297 Følgere: 299 Heste: 16 Emner: 211 Svar: 4.053
Kom og oplev hende, inden du forsøger på at forhandle pris.
Prisen er bare IKKE til forhandling, så længe jeg ikke har mødt personen..
feb 2007
Følger: 30 Følgere: 76 Heste: 6 Emner: 489 Svar: 2.099
men de fik bare svar tilbage at jeg slet ikke forhandler før de har set hesten.
jun 2008
dec 2005
aug 2007
Følger: 110 Følgere: 96 Heste: 3 Emner: 352 Svar: 7.709
Men nu er sådan noget med forhandling af pris i det hele taget kun noget, jeg begiver mig ud i, hvis jeg oprigtigt mener, hesten er sat for højt prismæssigt.
mar 2008
JEG stejler totalt over sådan noget .
Det er jo lidt det samme som, at sælgeren på forhånd skal garantere at gå ned i pris .
Og HVEM vil det ????
Derudover så kan man jo , hvis man er en bare lidt klog køber, jo ringe til folk og sige : Jeg har sådan og sådan af penge at købe for ( hvis ens beløb er mindre end udbudt pris) , må jeg kigge hesten alligevel . Så kan køber jo gøre op med sig selv om de FØR folk kommer er villige til at gå ned i pris . Eller de kan sige nej tak til et besøg , fordi det er tidsspilde , hvis sælger IKKE ønsker at gå ned i pris.
DET synes jeg er en meget bedre måde at gøre det på .
jun 2008
Det er så dér vi ser forskelligt på det. Sælger kan jo sagtens sige nej, prisen er fast, også ved man jo bare at nej, prisen kan ikke forhandles. Hvis sælger siger ja, prisen kan forhandles, så vil jeg da også håbe for køber at vedkommende tager ud til hesten før de begynder at komme med en pris de er villige til at betale ...
jun 2008
dec 2008
Følger: 17 Følgere: 20 Heste: 7 Emner: 6 Svar: 643
aug 2006
Følger: 42 Følgere: 44 Heste: 1 Emner: 75 Svar: 952
Specielt når der er tale om en ung, uprøvet sag, som man ikke ved endnu hvad rummer. Det er svært at vurdere, hvad evnerne rækker til, når de er helt grønne - og selvom papirer og evner ofte hænger sammen, så er det langt fra sikkert, for der er sindsygt mange fine blandingsheste derude.
Men mht. du bor i Kina, så kunne problemet meget enkelt løses ved at både du og den potentielle køber installerer Skype, så kan man ringe verden rundt ganske gratis.
dec 2009
Følger: 31 Følgere: 174 Heste: 1 Svar: 3.165
Ville ikke skrive på en hest der var sat til over halvdelen af hvad jeg selv havde af penge. Det er useriøst og urealistisk.
mar 2008
INGEN siger at prisen er fast , hvor i al verden har du DET fra. Alle kan jo komme med et prisbud.
DET , der ligger i det, er at DU ( eller en anden) , som evt køber, bare IKKE på forhånd kan forlange af en sælger, at vedkommende skal gå ned i pris FØR ( meget vigtigt) sælger har mødt dig, og FØR du har set og evt prøvet hesten !
Og JA . JEG og andre sælgere ville føle sig til grin og at det var totalt tidsspilde , hvis du kom ud . hvis du ikke havde pengene til hesten med mindre andet var aftalt.
Gør dog bare som jeg skriver, at HVIS man som køber har færre penge end hesten står til , så RING til køber og sig at du/I er faldet for hesten og at I godt kunne tænke jer at se/prøve den , men om det er ok selvom I har færre penge end den står udbudt til .
Så har en sælger da en fair chance for at kunne sige ja tak eller nej tak .
Alt andet er tidsspilde og dybt useriøst.
dec 2005
dec 2006
Følger: 76 Følgere: 107 Heste: 5 Emner: 202 Svar: 4.219
jun 2008
Du svarer jo i øst som jeg skriver i vest ... Du forstår jo slet ikke hvad jeg skriver!
Jeg skriver jo ikke at prisen er fast, men at hvis sælger bliver SPURGT om prisen er til at forhandle - kan sælger SAGTENS sige at ja, prisen er fast.
Grunden til at jeg synes det er fair at spørge på forhånd om prisen kan forhandles, er lige netop at man ikke kommer ud til sælger og spilder dennes tid når det kunne være undgået.
mar 2008
Der er nu heller INGEN , der siger at en pris er FAST . Hvor har du det fra ?
Alle kan vel forhandle en pris en smule .
JEG vælger så at KUN gøre det hvis jeg dels kan lide folk live og hvis de har set og prøvet hesten først .
Derudover så er det jo Hat og Briller , som nogle siger at kigge på en hest til 30.000 kr , hvis man KUN har 20.000 .
Enten er man usigeligt naiv og dum eller også glemmer folk at spørge om det er ok at komme , hvis eller når de kun har den pris.
mar 2008
jun 2008
Så nej, du læser jo ikke hvad det er jeg skriver når du svarer på noget jeg slet ikke har sagt ... Hvis du havde læst hvad det var jeg skrev ville du jo også forstår hvorfor jeg synes det er okay - og i hvilke situationer ...
Hvis du havde læst præcis hvad det var jeg skrev ville du også se at jeg ikke ser et spørgsmål om prisen kan forhandles som et bud på hesten, men for at se hvor køber og sælger står i forhold til hinanden ...
Dem der byder på hesten FØR de har prøvet den har jeg intet til overs for, men det kan virkelig ikke få mit pis i kog at man stiller et pænt formuleret spørgsmål om prisen før man går videre med evt. at komme ud og prøve den.
dec 2009
Følger: 6 Følgere: 37 Heste: 2 Emner: 608 Svar: 5.404
Hun er og bliver min lille drømmehest, jeg bare vidste jeg skulle have. Havde været hel vild med den allerede et halvt år tidligere inden, hvor avler solgte den. Havde dog en anden hest på daværende tidspunkt. Heldigvis for mig blev hun sat til salg igen (o:
dec 2005
Følger: 60 Følgere: 84 Heste: 5 Emner: 17 Svar: 2.728
Det er bare et sprøgsmål som alle andre, så det er der ik noget at blive fornærmet over.
Jeg ville heller ha de useriøse sorteret fra, inden de kommer ud at kigger.
Så hvis min hest ikke var til forhandling, men køber kom og prøvede, men ville forhandle, ville jeg være træt af, at ha spildt min tid.
Så jeg synes det er rart af vide, hvilken slags køber jeg har med at gøre.
jun 2008
Følger: 7 Følgere: 5 Heste: 1 Emner: 51 Svar: 133
mar 2008
Følger: 125 Følgere: 129 Heste: 7 Emner: 34 Svar: 829
Feks fik jeg et bud på 6000 til min hest der da stod til 25000....
Jeg blir sindsyg. Hvad tror folk egentlig. det handler som der også er skrevet længere oppe HVEM du er som person. Jeg ville feks ikke sælge min til en der ville bruge hende til bidløs og hyggeridning. (nu skal der ikke stilles spørgsmål til hvorfor jeg ikke vil det da det ikke er det tråden handler om)
sep 2009
Følger: 62 Følgere: 83 Heste: 23 Emner: 63 Svar: 7.254
Hvis hesten nå stil til 3000-6000 kr mere end jeg har råd til pt er det vel ret relevant og vide om prisen kan forhandles for ellers så er det jo spild af tid for køber og sælger at tage ud og prøve eller kigge på hesten hvis køber så ikk har råd alligevel..
Så jeg sys det yderst relevant
mar 2008
Den tager man da face til face med en køber EFTER man har været der og se/evt prøvet hesten .
Ved sgu ikke lige hvad folk er så sindsygt bange for ved at KIGGE folk personligt ind i øjnene .
Man kan jo KUN risikere at få et NEJ tak .Hvis man kommer med et bud .
NU må I sgu tage jer sammen . SMIL .
jun 2008
Dét synes jeg er useriøst og spild af sælgers tid.
jan 2013
Følger: 9 Følgere: 10 Heste: 1 Emner: 5 Svar: 1.372
dec 2005
Men der er tilsyneladene mange her i tråden, der har tid nok til den slags tidsspilde.
For jeg har det præcis som dig.
jan 2013
Følger: 9 Følgere: 10 Heste: 1 Emner: 5 Svar: 1.372
De mulige købere til min egen, jeg fortalte om, ævlede om, at det overben hesten havde, jo gjorde at den ikke var 55.000 værd. Øøøøh, der stod i annoncen, at den havde et overben (som endda var røntgenfotograferet og vurderet til at være uden betydning) Og for at det ikke skal være løgn, havde hesten ikke engang været til salg i 14 dage
dec 2005
Jeg ved ik hva folk nogen gange tænker på...
Har selv lige været ude at købe hest, jeg kigge en smule dyre, men hverken 15 eller 40000 mere.
Og jeg forhørte mig inden, ved dem lidt over, for ik at spilde noges tid.
Men over det halve i nedslag, ku jeg aldrig finde på.
Ha ha, det er en klassiker, lige at finde en lille fejl eller 2, og tro det ka gi, åbenbart, et kæmpe nedslag.
Ik engang hvis den havde været til salg i 1 år, havde jeg solgt til den pris.
Tror folk tænker gavebod og " den ka vi sagtens prutte ned"
feb 2006
Følger: 38 Følgere: 41 Heste: 4 Emner: 680 Svar: 7.842
Derfor ringede jeg og forklarede, og spurgte om hvis han viste sig interessant, om hun ville sælge til mine penge.
Omvendt er det også frækt at vise interesse for hest jeg ikke havde råd til. Derfor snakkede jeg m sælger før vi aftalte prøve.
"Forhandle pris?" Uden beset hest