{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.440 visninger | Oprettet:

"Forhandle pris?" Uden beset hest {{forumTopicSubject}}

Hej!
Nu har jeg for første gang i 7 år salgshest og oplever utroligt mange som spørger på min annonce "Kan prisen forhandles?".
Jeg kan ikke vurdere om det noget fis i en hornlygte at jeg bliver fornærmet over det, eller om der er noget om det.
Hvis jeg får en "Kan prisen forhandles?"-besked fra folk, der ikke set min hest, så vil jeg helst bare ignorere dem og bliver faktisk en smule fornærmet. Der er en grund til at prisen er sat som den er, det er ikke tilfældigt.
Hvis jeg finder en fantastisk køber, så ja, det er da ikke umuligt at prisen kan forhandles.
Men helt ærligt, er det ikke for useriøst at vurdere ud fra billederne at prisen skal forhandles? De må da komme og bese hesten, synes de ikke prisen er god nok, fint så kan vi snakke om det, da der jo så er to syn på sagen.

Hjælp mig, bliver jeg for hurtigt stødt? smiley
Er det bare mig?!!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  "Forhandle pris?" Uden beset hest
  • #1   25. apr 2013 personligt er jeg mega træt af folk forhandler inden de kommer ud. De ved jo ikke hvad de "prutter" om. Så i de tilfælde så er prisen fast ved mig.

• #2   25. apr 2013 vil give dig helt ret jeg har også rigtig mange der skriver og spørger om hesten kan lånes inden køb i op til et halvt år var der en der spurte om
    og dette var uden at have været ude og prøve hesten det er rigtig svært at vudere hvis folk ikke har været ude og prøve hesten
    jeg selv orker ikke at skulle planlægge alt om udlån inden folk har været og prøve hesten det er altid nemmere at forhandle med nogen der rentfaktisk har prøvet hesten og er intrasseret i den virkelige hest end den de bare ser på blleder og video

• #3   25. apr 2013 Jeg spørg gerne om prisen evt. Kan forhandles inden jeg ser hesten.. når jeg så har set hesten så kommer den enlige forhandling..

Håber I forstår hva jeg skriver..

• #4   25. apr 2013 Jeg ville sagtens kunne finde på at spørge om prisen kunne forhandles inden jeg havde prøvet hesten - simpelthen for at vide om det overhovedet kan betale sig at bruge tid/penge på at prøve en hest som måske ligger lige i overkanten af budget, men stadig lyder til at være noget for en :-).

• #6   25. apr 2013 syntes det er fint at høre om prisen er fast eller om den kan for handles men de skal ikke begynde at forhandle prisen inden de har prøvet hesten

• #7   25. apr 2013 Jeg spørger tit om folk kan forhandles med - uanset vare - fordi det her hvor jeg kommer fra - er normalt at man sætter højere end det er værd så der kan forhandles. Det er alt fra biler til heste, parfumer til elektronik.

Selvfølgelig skal man se varen for at kunne give et bud, men jeg gider f.eks ikke køre 20 km derhen og tilbage hvis sælger ikke er til at forhandle med. Man har som sælger altid en idé om at ens vare er guld når den kun er sølv. smiley

• #8   25. apr 2013 Det er selvfølgelig rigtigt DEJ-A, jeg kan sagtens se det fra den side, det er ikke det. Men så ville jeg personligt skrive en besked til sælger og fortælle situationen. Jeg finder det så useriøst når der dukker en besked op til alles beskuelse på min salgsannonce med sætningen "Kan prisen forhandles?"

• #9   25. apr 2013 Jeg har en veninde, der har et par heste til salg da hun er nødt til at skære ned.
    Hun fik spørgsmålet "Er det fast pris?" på en af sine annoncer, og kom med svaret "Nej, men der forhandles ikke før hesten er prøvet." Det synes jeg er fint. Hun udelukker ikke muligheden om forhandling, men vil slet ikke diskutere det før
    køber har været og prøve hesten.

Du skal nok ikke forvente, at få fuld pris for hesten. Med økonomien forsøger ALLE at forhandle, men det er meget forskelligt hvor meget der slås af prisen. Afslaget kan jo også komme i form af, at der følger noget udstyr med til hesten, der som udgangspunkt ikke var med i prisen smiley En del handler fx. sadel med.

• #10   25. apr 2013 Spørger folk mig om prisen kan forhandles, så har jeg et standart svar der hedder at de kan komme og se på den, så kan man tage det derfra..
    De ved jo ikke om det er en hest fra helvede i deres øjne som de byder på eller drømmehesten.

• #11   25. apr 2013 Jeg kan godt forstå dig. Men nu er jeg selv ved at se på hest og jeg køre helst i hele DK for at finde den rigtige. Tit og ofte spørger jeg ind til prisen inden jeg køre 200 km, ikke fordi jeg vil handle inden jeg har set hesten. Men de fleste har sat prisen lidt højere så der er lidt og handle med, og når ikke alle gør det er det ikke nem for køber at finde ud af. Hvis man har f.eks. 20.000 kr til rådighed, og man så finder -HESTEN- til 22.000 kr ville det så ikke være dumt ikke at spørge om prisen kan forhandles?

• #12   25. apr 2013 Jeg har ærlig talt ikke rigtig noget imod at folk spørger om prisen kan forhandles inden de kommer og kigger. Hvis man kun har et vist beløb at handle hest for, og prisen på hesten ligger en lille smule over det beløb, så kan det da være rart at vide om det er muligt at få hesten til de penge du har til rådighed inde. Du begiver dig ud for at se på den. Specielt hvis det er en hest der står langt væk. Jeg synes da ærlig talt også det er meget rart at de spørger inden, så slipper jeg for at min tid bliver spildt mere end højst nødvendigt hvis de kommer ud at kigger og de så ikke har alle pengene og jeg ikke er villig til forhandling.

• karina k
    karina k Tilmeldt:
    mar 2008

Følger: 66 Følgere: 65 Svar: 271
    #13   25. apr 2013 Beklager , men jeg kunne IKKE drømme om at besvare sådan en sma seriøst.
    For mig kan man sgu IKKE forhandle en pris på en hest FØR man har set og evt prøvet den .
    Først derefter ville jeg svare seriøst .
    Der er jo mange ting , der spiller ind .
    Så MIT svar er ALTID at kom ud og se og prøv og så kan vi snakke om det , ELLER : Jeg forhandler ALDRIG pris før folk kommer ud .
    Så kan de sgu komme eller lade være .

• #14   25. apr 2013 Men hvis man er træt af useriøse henvendelser kan man bare slå beskeder fra annoncen og bed folk om at ringe. Og så være hård og ikke besvare beskeder på nettet

• #15   25. apr 2013 Derfor har jeg også skrevet i min annonce med Ayla:
    Kom og oplev hende, inden du forsøger på at forhandle pris.

Prisen er bare IKKE til forhandling, så længe jeg ikke har mødt personen..

• #16   25. apr 2013 jeg fik en dag en sms om hvor langt jeg ville gå ned i pris for den iforvejen billige hest. godt nok havde jeg skrevet det kan forhandles til rette hjem.
    men de fik bare svar tilbage at jeg slet ikke forhandler før de har set hesten.

• #17   25. apr 2013 Nu smider man jo ikke et bud afsted bare fordi man spørger om prisen kan forhandles smiley .

• #18   25. apr 2013 Annabell Bækmand - Der er intet andet jeg hellere ville, det er bare for dyrt og besværligt, når jeg bor i Kina at folk skal ringe til mig smiley . Så henvendelser kan jeg kun modtage online

• #19   25. apr 2013 Min personlige holdning er, at det som udgangspunkt er en smule flabet at snakke om afslag i pris før, man overhovedet har set på hesten... medmindre der er tale om, at prisen er sat fuldstændig urealistisk i forhold til hestens reelle værdi. Ellers er det sådan noget, man kan tale om, når man har set og oplevet hesten og har en idé om, hvorvidt man overhovedet er seriøst interesseret i den eller ej.

Men nu er sådan noget med forhandling af pris i det hele taget kun noget, jeg begiver mig ud i, hvis jeg oprigtigt mener, hesten er sat for højt prismæssigt.

• karina k
    karina k Tilmeldt:
    mar 2008

#20   25. apr 2013 Aless b. : Måske ikke . MEN man , hvis man kender til godt købmandsskab , så begynder man bare IKKE at prutte om pris , FØR man har set varen .
    JEG stejler totalt over sådan noget .
    Det er jo lidt det samme som, at sælgeren på forhånd skal garantere at gå ned i pris .
    Og HVEM vil det ????
    Derudover så kan man jo , hvis man er en bare lidt klog køber, jo ringe til folk og sige : Jeg har sådan og sådan af penge at købe for ( hvis ens beløb er mindre end udbudt pris) , må jeg kigge hesten alligevel . Så kan køber jo gøre op med sig selv om de FØR folk kommer er villige til at gå ned i pris . Eller de kan sige nej tak til et besøg , fordi det er tidsspilde , hvis sælger IKKE ønsker at gå ned i pris.
    DET synes jeg er en meget bedre måde at gøre det på .

• #21   25. apr 2013 Karina - så hvis jeg skriver til din annonce og spørger om prisen kan forhandles, så er jeg allerede kommet med et bud og er begyndt at prutte om prisen?

Det er så dér vi ser forskelligt på det. Sælger kan jo sagtens sige nej, prisen er fast, også ved man jo bare at nej, prisen kan ikke forhandles. Hvis sælger siger ja, prisen kan forhandles, så vil jeg da også håbe for køber at vedkommende tager ud til hesten før de begynder at komme med en pris de er villige til at betale ...

• #22   25. apr 2013 Desuden garanterer sælgeren ikke noget ved at sige at prisen kan forhandles. Det kan ligeså godt være 5 kroner som 50.000 ...

• #23   25. apr 2013 Jeg kan godt forstå du bliver irriteret. Jeg tænker, har man ikke råd til at give den pris som hesten står til, så synes jeg ganske enkelt man kigger i det forkerte prisleje . En anden ting er så, at man efter man har set hesten synes den er lidt for dyr og så prøver at forhandle, det er fair nok. Jeg ville heller aldrig sige ja til forhandling uden at hesten var beset, og jeg kunne aldrig drømme om at spørge om det

• #24   25. apr 2013 Jeg synes faktisk det er dybt useriøst.
    Specielt når der er tale om en ung, uprøvet sag, som man ikke ved endnu hvad rummer. Det er svært at vurdere, hvad evnerne rækker til, når de er helt grønne - og selvom papirer og evner ofte hænger sammen, så er det langt fra sikkert, for der er sindsygt mange fine blandingsheste derude.

Men mht. du bor i Kina, så kunne problemet meget enkelt løses ved at både du og den potentielle køber installerer Skype, så kan man ringe verden rundt ganske gratis.

• #25   25. apr 2013 Hvis jeg fandt en hest jeg følte jeg bare blev nødt til at tage ud og se på og den så stod til 5-10.000 mere end jeg havde, så kunne jeg godt finde på at spørge om det kunne være en mulighed, før jeg tager ud og måske spilder min og sælgers tid. Står der til gengæld at prisen ikke er til forhandling, så ville jeg kigge efter noget andet, for så har sælger jo bestemt sig for at det er sådan det skal være.

Ville ikke skrive på en hest der var sat til over halvdelen af hvad jeg selv havde af penge. Det er useriøst og urealistisk.

• karina k
    karina k Tilmeldt:
    mar 2008

#27   25. apr 2013 Jeps NETOP Aless b.
    INGEN siger at prisen er fast , hvor i al verden har du DET fra. Alle kan jo komme med et prisbud.
    DET , der ligger i det, er at DU ( eller en anden) , som evt køber, bare IKKE på forhånd kan forlange af en sælger, at vedkommende skal gå ned i pris FØR ( meget vigtigt) sælger har mødt dig, og FØR du har set og evt prøvet hesten !
    Og JA . JEG og andre sælgere ville føle sig til grin og at det var totalt tidsspilde , hvis du kom ud . hvis du ikke havde pengene til hesten med mindre andet var aftalt.

Gør dog bare som jeg skriver, at HVIS man som køber har færre penge end hesten står til , så RING til køber og sig at du/I er faldet for hesten og at I godt kunne tænke jer at se/prøve den , men om det er ok selvom I har færre penge end den står udbudt til .
    Så har en sælger da en fair chance for at kunne sige ja tak eller nej tak .

Alt andet er tidsspilde og dybt useriøst.

• #28   25. apr 2013 Karina - jeg er helt enig! Tak, jeg føler mig ikke alene med frustrationen smiley

• #29   25. apr 2013 Folk spørger fordi deres budget måske er på 20.000 men din hest koster måske 30.000 og så vil de høre om hesten kunne være en realitet. Intet at blive fornærmet over ..

• #30   25. apr 2013 Karina, prøv nu lige at tage en dyb indånding og læs hvad det er jeg skriver ...
    Du svarer jo i øst som jeg skriver i vest ... Du forstår jo slet ikke hvad jeg skriver!

Jeg skriver jo ikke at prisen er fast, men at hvis sælger bliver SPURGT om prisen er til at forhandle - kan sælger SAGTENS sige at ja, prisen er fast.

Grunden til at jeg synes det er fair at spørge på forhånd om prisen kan forhandles, er lige netop at man ikke kommer ud til sælger og spilder dennes tid når det kunne være undgået.

• karina k
    karina k Tilmeldt:
    mar 2008

#31   25. apr 2013 Nej du tager fejl Aless b. Jeg læser PRÆCIS, hvad du skriver, og jeg SVARER, at DET ville jeg ALDRIG svare på men at folk skulle komme og se og prøve hesten FØR jeg i det hele taget ville snakke prisnedslag med dem .
    Der er nu heller INGEN , der siger at en pris er FAST . Hvor har du det fra ?
    Alle kan vel forhandle en pris en smule .
    JEG vælger så at KUN gøre det hvis jeg dels kan lide folk live og hvis de har set og prøvet hesten først .
    Derudover så er det jo Hat og Briller , som nogle siger at kigge på en hest til 30.000 kr , hvis man KUN har 20.000 .
    Enten er man usigeligt naiv og dum eller også glemmer folk at spørge om det er ok at komme , hvis eller når de kun har den pris.

• karina k
    karina k Tilmeldt:
    mar 2008

#32   25. apr 2013 Hvis DU feks spurgte på forhånd om en pris kunne forhandles så tror jeg at JEG ville svare at det kom sørme an på så meget , om jeg kunne lide dig, om du ville det samme som mig med hesten ,hvilke forhold du havde at tilbyde min hest og hvad du havde at tilbyde mig af penge FØR du kom , ellers tror jeg slet ikke at jeg gad at du kom .

• #34   25. apr 2013 Du læser jo ikke hvad det er jeg skriver hvis du mener at jeg påstår at der er en fast pris - jeg siger at sælger har lov til at sige nej, prisen er fast hvis spørgsmålet kommer - det betyder jo ikke at de gør det ...

Så nej, du læser jo ikke hvad det er jeg skriver når du svarer på noget jeg slet ikke har sagt ... Hvis du havde læst hvad det var jeg skrev ville du jo også forstår hvorfor jeg synes det er okay - og i hvilke situationer ...

Hvis du havde læst præcis hvad det var jeg skrev ville du også se at jeg ikke ser et spørgsmål om prisen kan forhandles som et bud på hesten, men for at se hvor køber og sælger står i forhold til hinanden ...

Dem der byder på hesten FØR de har prøvet den har jeg intet til overs for, men det kan virkelig ikke få mit pis i kog at man stiller et pænt formuleret spørgsmål om prisen før man går videre med evt. at komme ud og prøve den.

• #36   25. apr 2013 Jeg er så en af den der ringede til sælger og aflagde bud, sagde det var det jeg havde. De skulle minimum have ....... , 14 dage senere ringede jeg igen og sagde jeg havde skaffet nogle flere penge, ikke helt beløbet men tæt på (o: Sælger sagde heldigvis ja og så gik turen endelig til nordjylland med trailer, så drømme hesten jeg aldrig havde set live før det kunne komme med hjem. Hesten var færdig handlet inden jeg overhovedet havde mødt hende. Hun var alt det jeg ville have og er stadig, dog lidt lavere en forventet. Jeg blev nødsaget til at byde da jeg ikke havde mere end det, men det blev bestemt ikke gjort i annoncen, kun via tlf. var så bange for hun røg væk inden jeg havde samlet penge nok.

Hun er og bliver min lille drømmehest, jeg bare vidste jeg skulle have. Havde været hel vild med den allerede et halvt år tidligere inden, hvor avler solgte den. Havde dog en anden hest på daværende tidspunkt. Heldigvis for mig blev hun sat til salg igen (o:

• #37   26. apr 2013 Der er forskel på at lave en forspørgsel, og så rent faktisk handle.
    Det er bare et sprøgsmål som alle andre, så det er der ik noget at blive fornærmet over.
    Jeg ville heller ha de useriøse sorteret fra, inden de kommer ud at kigger.
    Så hvis min hest ikke var til forhandling, men køber kom og prøvede, men ville forhandle, ville jeg være træt af, at ha spildt min tid.
    Så jeg synes det er rart af vide, hvilken slags køber jeg har med at gøre.

• #38   26. apr 2013 syntes at hvis man har for eks. 20000,- kr at handle for så er det omsonst at kigge på en hest til 60000 kr for eks. hvorfor genere sælger med lattelige bud, som mange andre siger kan der godt være snak om afslag i alt under 10000 kr fra kost prisen, men der syntes jeg så også grænsen er.

• #39   26. apr 2013 Synes så også tit at folk kan finde på at byde langt under pris hvis der står bud modtages,
    Feks fik jeg et bud på 6000 til min hest der da stod til 25000....
    Jeg blir sindsyg. Hvad tror folk egentlig. det handler som der også er skrevet længere oppe HVEM du er som person. Jeg ville feks ikke sælge min til en der ville bruge hende til bidløs og hyggeridning. (nu skal der ikke stilles spørgsmål til hvorfor jeg ikke vil det da det ikke er det tråden handler om)

• #40   26. apr 2013 Jeg sys det et fair spørgsmål..

Hvis hesten nå stil til 3000-6000 kr mere end jeg har råd til pt er det vel ret relevant og vide om prisen kan forhandles for ellers så er det jo spild af tid for køber og sælger at tage ud og prøve eller kigge på hesten hvis køber så ikk har råd alligevel..

Så jeg sys det yderst relevant

• karina k
    karina k Tilmeldt:
    mar 2008

#41   26. apr 2013 Ej come on altså og ind i kampen . Man ringer /sms sgu da ikke til folk og spørger om de på forhånd vil gå ca 3-6000 kr NEd i prisen .
    Den tager man da face til face med en køber EFTER man har været der og se/evt prøvet hesten .
    Ved sgu ikke lige hvad folk er så sindsygt bange for ved at KIGGE folk personligt ind i øjnene .
    Man kan jo KUN risikere at få et NEJ tak .Hvis man kommer med et bud .
    NU må I sgu tage jer sammen . SMIL .

• #42   26. apr 2013 Karina - så man skal spilde både sin egen, og sælgers tid ved at tage ud og kigge på en hest som er lige i overkanten af ens budget, uden at vide om sælger overhovedet vil gå ned i pris?
    Dét synes jeg er useriøst og spild af sælgers tid.

• #43   27. apr 2013 Jeg havde en hest annonceret til 55.000 på et tidspunkt. Der var nogen ude at prøve ham, og de kunne godt lide ham. Så begynder vi at snakke pris, og de fortæller så at de ikke havde mere end 35.000 at købe hest for. Der ville jeg sgu godt have haft at de havde spurgt i forvejen om prisen var til forhandling! Jeg havde brugt flere timer på at gøre hesten klar og vise den frem, og så forventer de et nedslag på 20.000!!!! Båtnakker!!!! Jeg var villig til at gå ned til 45, fordi de kunne tilbyde hesten et rigtig godt hjem og rytteren var dygtig, men 20.000 i nedslag, aldrig i livet!!!! smiley

• #44   27. apr 2013 Stine: Det er det jeg mener.
    Men der er tilsyneladene mange her i tråden, der har tid nok til den slags tidsspilde.
    For jeg har det præcis som dig.

• #45   27. apr 2013 Søpølsen: jeg synes virkelig det er mangel på respekt! Hvis jeg kun har 40.000 at købe hest for, tager jeg sgu da ikke ud og prøver en til 100.... Folk er bindegale.... En af mine veninder skulle sælge hest. Den var annonceret til 50.000 men til forhandling til rette køber. Hun fik et bud på 20, da hesten havde været til salg i 4 fage! Hvad går der galt i hovedet på folk???

De mulige købere til min egen, jeg fortalte om, ævlede om, at det overben hesten havde, jo gjorde at den ikke var 55.000 værd. Øøøøh, der stod i annoncen, at den havde et overben (som endda var røntgenfotograferet og vurderet til at være uden betydning) Og for at det ikke skal være løgn, havde hesten ikke engang været til salg i 14 dage smiley

• #46   27. apr 2013 Stine: Nej, det vil jeg heller ik mene.
    Jeg ved ik hva folk nogen gange tænker på...
    Har selv lige været ude at købe hest, jeg kigge en smule dyre, men hverken 15 eller 40000 mere.
    Og jeg forhørte mig inden, ved dem lidt over, for ik at spilde noges tid.
    Men over det halve i nedslag, ku jeg aldrig finde på.

Ha ha, det er en klassiker, lige at finde en lille fejl eller 2, og tro det ka gi, åbenbart, et kæmpe nedslag.
    Ik engang hvis den havde været til salg i 1 år, havde jeg solgt til den pris.

Tror folk tænker gavebod og " den ka vi sagtens prutte ned"

• #47   7. maj 2013 Da jeg købte Georg, stod han til lidt mere end mit budget.
    Derfor ringede jeg og forklarede, og spurgte om hvis han viste sig interessant, om hun ville sælge til mine penge.
    Omvendt er det også frækt at vise interesse for hest jeg ikke havde råd til. Derfor snakkede jeg m sælger før vi aftalte prøve.

Kommentér på:
"Forhandle pris?" Uden beset hest

Annonce