{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jeg vil have en pony!
  • #2   26. apr 2013 Du lader være. En hest er meget dyr, både i indkøb og derefter og det er ikke sikkert at dine forældre har råd til det.

• #3   26. apr 2013 Hvis de har sagt nej, må du acceptere det. Der kan være mange gode grunde til at du ikke må få en hest.

• #4   26. apr 2013 Siger dine forældre nej så venter du til du er 18 smiley

• #6   26. apr 2013 du far dig bare en mor der kan lide heste smiley

• #7   26. apr 2013 Hej min mor siger det er ikke at skaffe en pony men hvis den bliver syg og opstaldning osv.... Men de siger om noget tid kunne je måske få part med rideskolen men jeg vil gerne have ponyen er tryg ved mig og tror det ikke rigtigt når der er en masse andre der riddder den men vil gerne have flere råd;)

• #8   26. apr 2013 Men på min rideskole hvis man har part skal rideskolen også bruge den lidt og mine forøldre vil gerne betale den men de siger det er et stort ansvar blablablabla osv..

• #9   26. apr 2013 Som Limserne siger, få part hos en privat (:

• #10   26. apr 2013 Hvad med at få part på en privat pony/hest? smiley
    Så er der en max to der rider den og du slipperfor dyrelægeregninger og er ikke forpligtet til noget, hvis den får en en skade.

Men HUSK nu for dælen at få noget undervisning på den! ^^

• #11   26. apr 2013 Det er et stort ansvar at have hest, min forældre skulle også bruge lang tids overtalelse, men der har endnu ikke været en dag de er blevet glemt eller forsømt på nogen måde;)

Du må bare vise dine forældre at du er ansvarsfuld nok til også at tage anscar for en anden:)

• #13   26. apr 2013 Desuden skal du ikke kalde det dine forældresiger, for blablablabla. Lyt dog til hvad de siger! De har altså helt klartfat i noget. Er du ikke klar til at lytte, er du helt sikkert ikke klar til en hest. Havde d et været en hund, havde det været n oget andet, men at have en hest er et kæmpe ansvar.

Hvis du er en af dem der tror, at det at have e n hest, er lige som på film, så tro om igen. Det er abnormt hyggeligt men ikke en dans på roser. Så tag en ordenlig snak med dem og din underviser - så kan i sammen finde ud af hvad dig passer dig bedst.

• #14   26. apr 2013 Hej som sagt så på min rideskole hvis man har part skal rideskolen bruge den lidt og jeg tænkte også at få part på en og så købe den helt når jeg må men er bange for den jeg har part med ikke vil det men jeg må heller ikek få part dsv. og hvordan beviser jeg at jeg tar ansvar?

• #16   26. apr 2013 Der er sikkert en grund til at du ikke må få pony eller part. Det kan være at de synes at du er for ung til at skulle tage ansvar for en hest/pony.

• #17   26. apr 2013 Men hvordan viser jeg at jeg kan tage ansvar?

• #18   26. apr 2013 Start med en part et sted, hvor der er folk der kan hjælpe dig.

• #19   26. apr 2013 Man kan ikke bare sige jeg vil ha! Jeg har lige sparet 12.500,- op til min hest fordi jeg har redet i 9 år har lavet en aftale med hun betaler opstalding og jeg betaler alt andet smiley

• #20   26. apr 2013 Du skal huske at det er et stort ansvar at have en pony/hest.
    Inden du tænker på at anskaffe dig en så prøv og tænk på om du overhovedet er klar til at få en pony og husk at det er et levende dyr og skal behandles ordenligt og med respekt. Det ville jo være en skam hvis du fik en pony også du syntes det var sjovt de første uger smiley men hvis du mener du selv er klar kan du jo tage en snak med dine forældre om en part eller egen pony, eller så må du jo vente til du bliver 18. Det er jo også fint du gerne vil have en pony, men det ville jo være synd hvis hesten blev syg og i ikke havde råd til at få den til dyrelæge eller råd til medicin smiley men jeg håber da det lykkes for dig men husk og tænk lidt over hvilke konsekvenser det kan have at eje en pony/hest.

• #21   26. apr 2013 I følgende sætning: "mine forældre vil gerne betale den men de siger det er et stort ansvar blablablabla osv.. " beviser du allerede der at du ikke er klar til at tage et ansvar for en pony selv. Du har brug for at forstå at der er virkelig meget mere i det at have din egen pony end bare at købe den og passe den/ride den.

Det KOSTER en masse penge, der er de månedlige udgifter som er faste såsom opstaldning, foder, smed (6-8 uge ca), undervisning, forsikring. Derudover er der vaccinationer og tandraspning som osse foregår min 1 gang årligt. OG så kan din hest gå hen og blive syg/skadet, og den slags uforudsete udgifter er hårde.
    Dine forældre siger jo ikke nej for at genere dig, men fordi de ved hvad der er på spil.

Nu kan jeg ikke se din alder så ved ikke hvor gammel du er, men når du kan, så få dig et fritidsjob, og så kan du jo igen tale med dine forældre om muligheden for at få din egen hvis du selv bidrager økonomisk.

• #22   26. apr 2013 Synes du skulle tage at være glad for at dine forældre er ansvarfulde nok til at sige nej til at købe en pony til dig når de ikke synes det er noget de har overskud til.
    Tag og respekter deres valg og så prøv at finde en part du kan lide.
    Drop plageriet for det kommer du ingen vejne med og det er synd for dine forældre at du ikke forstår deres side af sagen.

Heste er en af de dyreste hobbier man kan have og så længe du ikke tjener dine egne penge og betaler dine egne regninger, så synes jeg du skal tage og slappe af og nyde dit liv som det er.

• #24   26. apr 2013 Tror de fleste har haft part før de fik hest, så de kan bevise de kan klare at muge ud og klare hesten helt selv.

altså må heller ikke få hest, men fik tilbudt en part og Fabius er jo ligesom min helt egen pony når jeg har ham smiley

• Thea A
    Thea A Tilmeldt:
    sep 2012

Følger: 7 Følgere: 6 Svar: 68
    #26   26. apr 2013 Er enig syntes du skal søge en part på en privat hest
    Der er nok en grund til du ikke må få part
    Det der overtalte mine forældre var jeg spurgte hvorfor jeg ikke måtte
    Få en part og det hjalp så nu må jeg
    Det kan være dine forældre syntes det er for dyrt eller i ikke har tid nok eller.
    Så snak om det og find en løsning vis dine forældre ikke syntes du har tud nok skal du måske stoppe til fodbold f.ekx eller hvis det er for dyrt så må du jo hjælpe med diverse ting. Der var i hværtfald mit råd. smiley

• #28   26. apr 2013 Problemet ligger nok meget i at når man rider på en rideskole har man ingen idé om hvad det indebære at have en hest. Jeg begyndte tidligt på private parter for jeg lærte MEGET mere! Jeg havde et ansvar der og mugede 4 bokse hver gang jeg var og ride. Efter jeg fik fritidsjob købte jeg min egen pony, men selvom at jeg havde lært meget var der stadig en masse ting jeg ikke vidste.
    Et eksempel var vaccination. Min pony udløb i vaccine næsten lige da jeg købte hende, og det resulterede i at jeg måtte betale mange ekstra penge fordi jeg ikke var klar over det.

Alle dyr er et kæmpe ansvar, men specielt heste og hunde. Accepter dine forældres valg og vent. Stil dig tilfreds med det du har. smiley det skal nok komme en dag!

• #29   26. apr 2013 Nu siger du "ansvar blablabla". Det gjorde mig faktisk lidt sur, for det ER et stort ansvar! Også selvom det "kun" er en part, så forventer ejeren at du tager sig godt af deres dyr. Og du beviser ikke at du tager ansvar ved at sige blablabla.

Få da part på en privat, men sørg for at have godt styr på din grundridning, evnt få undervisning på parten.

Derudover så kan jeg altså ikke forstå problemet med at have part på en rideskole pony?

• #30   27. apr 2013 Hej det er ikke noget kretik af jer men syntes ikke i skal begynde at skrive jeg ikke tar ansvar osv.. jeg har tænkt over nogle råd jeg fik og jeg fandt en rigtig sød fjordest i samme by som mig så den skal jeg ud at kigge på i dag så tak for rådende!

• #31   27. apr 2013 Hej det store problem med det er at når jeg bliver ældre skal jeg jo have en større pony/hest og min mor er bange for jeg ikke vil af med den fordi at vi er elsker dyr i min familie men tror jeg kan kommme af med den til den tid fordi har prøvet at samenligne med en pige i min rideklub hunn fandt en sød veninde nede i rideklibben som overtog hendes.

• CSF
    CSF Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.917
    #32   27. apr 2013 Sidespring, men hvis man ser bort fra det økonomiske, så kræver det da langt mere at have hund. smiley

• #33   27. apr 2013 Hvad med at starte med at kæbe en stor pony eller hest som du kan beholde hele livet? smiley

• #34   27. apr 2013 Den kan jeg jo ikke ride nu

• #35   27. apr 2013 Hvorfor ikke? smiley Jeg købte en pony på 148 da jeg var en bette skid på 9 år.. smiley

• #36   27. apr 2013 Ja men når jeg bliver voksen kan jeg jo ikke passe den

• #37   27. apr 2013 Man SKAL ikke have en større pony når man bliver ældre. Man kan måske ikke ride den så ofte hvis det f.eks er en lille en på 105cm, men så kan man lave så meget andet.
    Jeg har en pony på 134,5 og jeg selv er 17 år og 162. Jeg kan fint ride hende, selvom hun ikke er vildt høj. Jeg laver så også en masse andet med hende, men selvom hun er lille skal jeg ikke have ny hest, medmindre jeg får råd til at købe og holde to heste.

• #38   27. apr 2013 Jah, jeg er 172 cm og rider min pony på 148, og vil da også gøre det når jeg bliver voksen og 180? smiley

• #39   27. apr 2013 Først kan dine forældre se dig ride og muge osv ude på din rideskole så kan de bedømme om du er klar til at få hest eller part hvis de så siger nej prøver du bare igen om et år så de heller ikke bliver sure eller stresset af at du hele tiden plager dem. Til sidst synes de at du er klar og det bliver måske først om 5 år

• #40   27. apr 2013 Præcis P(i)MP! Så længe hesten ikke lider overlast og kan bære en, kan man sagtens ride sin pony :). Og hvis det bare er derhjemme, gør det jo ikke noget man ser lidt for lang ud til dyret :).

• #41   27. apr 2013 jeg er 161, og jeg rider sommetider på min mors hest på 183 smiley

og en fjordhest kan du sku godt ride hele livet smiley hvad med voksen ryttere på islændere ?

bare min mening smiley

• #42   28. apr 2013 I din profil står der da at du har en pony som hedder Tarzan??

• #43   2. maj 2013 Ja, hvis du gerne vil ride, skal du have en større pony/hest senere hen.
    Men hvis du er smart, så får du dig en part nu, og køber først en pony, når du kan passe en 1'er eller 2'er pony. Og hvis du er rigtig smart, så venter du til du skal have hest, for så er du fri for at skulle af med din pony. Indtil da kan ud sagtens have parter. I starten kan det bare være på rideskolen, men med tiden vil det være bedst for dig, at få en privat part, altså ikke på en rideskolehest. Måske kan du på et tidspunkt så låne en hest, så I ikke skal købe hesten, men kun betale udgifterne til den. Så lærer du endnu mere, om at have egen hest, og du har den helt som din egen. Mange kan godt blive forskrækket over hvor svært det faktisk er at have hest, også selvom man har haft part osv. Så det kan være en god idé at få en lånehest, før man køber sin egen.

• #44   3. maj 2013 Jeg havde part på en rideskolepony smiley Og det var skam rigtig hyggeligt, det er ikke det samme som at have sin egen selvfølgelig smiley Jeg red 3 gang om ugen, og jeg er rigtig glad for at jeg først havde part, og synes det var fint at det var en rideskolepony smiley
    Nu ejer jeg ham så smiley Kunne ikke undvære ham, så pokker i ponyår, så længe ponyen har det godt og man selv er glad smiley

• #45   4. maj 2013 Shade - Måske skulle du lige tjekke datoerne, før du sender sådan en besked afsted. smiley

• #46   10. maj 2013 Hvis du vil starte konkurrencer så skal du have hest når du er 16.

• #47   10. maj 2013 Emma - Kommer an på hvor høj ponyen er Jeg kan starte springstævner på min 2'er selvom jeg er 17.

Kommentér på:
Jeg vil have en pony!

Annonce