{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.526 visninger | Oprettet:

Køle hestens ben? Køler gel - gamacher?? {{forumTopicSubject}}

Hej HG

Har desværre en hest som er lidt små halt (har været i kontakt med dyrlægen) og jeg skal køle hendes ben.
Hun har muligvis overbelastet sit forben eller fået en forvridning.
Det eneste jeg kan gøre som er kølende, er at proppe hende i vandspiltorv og så skylle hendes ben, men tænkte at jeg vil have fat i nogle gamacher eller noget kølergel/ ler, men hvad vil i anbefale og som er til en overkommelig pris=

Håber i kan hjælpe (:

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Køle hestens ben? Køler gel - gamacher??
  • #1   3. jun 2013 Du skal kun køle når skaden lige er sket, derefter er det varmebehandling

• #2   3. jun 2013 hei mine erfaringer fra taverne som man køler meget er.... koldt vand er rigtig rigtig godt det kan man jo ikke blive ved med. køle gele virker os godt men vil mene ler køler længere tid efter man har kommet det på end gele. så jeg ville komme koldt vand på så ler dagen efter skal leret af med koldt vand og så nyt ler på. gamager brugte vi ikke til traverne kunne os forestille mig de er dyre

• #3   3. jun 2013 Det er dyrlægen der siger at jeg skal køle det.

• #4   3. jun 2013 men ja ville personligt også mene som team grafik skriver køle først og varme dagen efter men hvis din dyrlæge anbefaler andet.......

• #5   3. jun 2013 Drømmehesten: Tak for svar. Ved du hvor man kan få det der ler, og om der er noget nestemt mærke man skal gå efter? Har aldrig brugt noget af det før.

• #6   3. jun 2013 Lyder altså meget mystik, det er normal viden at køle er ved akut skade (for at tage hævelse og stoppe evt blødninger) og derefter er det varme for at øge blodcirkulationen som fremmer healingsprocessen.

• #7   3. jun 2013 Han sagde bare at jeg skulle sørge for at køle det.
    Gjorde det samme sidst hun var halt også.
    Der havde hun overbelastet sit bagben efter en ridetur, hvor hun måske har trådt forkert.
    Men der skyllede jeg hendes ben flere gange dagligt og min tidligere chef gav hende kølergamacher på, og det virkede fint.

• #8   3. jun 2013 Okay, det er bare ikke den korrekte måde at behandle, for køling er kun for at tage hævelse og stoppe blødning. Desuden må man kun køle i 20 minutter af gangen, ellers får risikere du forfrysninger.
    Det er ikke anderledes end hos mennesker.

• #9   3. jun 2013 Synes godt nok det er forkasteligt at mennesker her på HG pludselig kan være klogere end dyrlægen selvom de hverken har set hesten eller ved hva der er galt!

Synes du skal lytte til din dyrlæge, er du i tvivl om din dyrlæge har styr på tingene så få en anden DYRLÆGE ud.

• #10   3. jun 2013 Lyt til din dyrlæge smiley
    Men med vand skal man køl i 20 min før det virker, ellers er der som du siger ler el. Hot and cool det kan du også bruge efter ridning forbygger galle, og det er bare en gel man putter på og så kølere og varmer det.
    Men når den ikke er hævet mere så kan du putte en varme keramisk gamache på, det hjælper på at få det hele igang igen smiley Men meget vigtig første når benet ikke er hævet mere da det kan forværres ellers.

Har nemlig haft en unghest som ikke kunne styre sine ben smiley Men det var det råd jeg fik af 2 dyrlæger og min ven som også er dyrlæge smiley og det tog under 1 uge så var der igen ting smiley

Kommentér på:
Køle hestens ben? Køler gel - gamacher??

Annonce