{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.298 visninger | Oprettet:

kan han lugte min menstruation ? {{forumTopicSubject}}

noget vi alle piger har er jo menstruation... det mest almene for os... jeg kom så til at tænke på om min hingst Santos kan lugte det? om i hele taget hingste kan lugte når vi har vores lort (som mange kalder det i daglig omtale) Santos passer altid på når mit er der, og som regel går han væk fra mig som om han ikke vil mig noget ondt overhovedet og er bange for han ikke kan styre sig selv, så han går simpelthen sin vej... i dag løb jeg så rundt med Telle mens Santos spiste færdig, og Telle syntes det var vældig sjovt, men da Santos kom ud af løsdriften stoppede telle op og gik hen og græssede ved Santos, som om Santos bad ham stoppe, og Santos selv gik lidt væk fra mig, og i det jeg var på vej ud af hegnet og var ved at lukek kommer han hen som om det passede ham meget bedre at der var en sikkerhed mellem os... han opføre sig sådan HVER gang jeg har min lorte uge og KUN når jeg har mit lort... så jeg er begyndt at overveje om han kan lugte det ?
jeg gør intet for at skjule lugten da jeg mener han bør lære at styre sig hvis han mærker nogen ændring, og det lære han jo kun ved at blive skubbet ud i det, og han har kun vist sig fra sin positive side smiley

men tror du eller ved du om heste (hingste, som vallaker, som hopper) kan lugte når vi har menstruation?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kan han lugte min menstruation ?
  • #1   7. jun 2013 det tror jeg godt de kan smiley

• #2   7. jun 2013 Sikke et spørgsmål, hahahhahhahaha

• #3   7. jun 2013 Det tror jeg bestemt ikke de kan hahahaha smiley

• #4   7. jun 2013 det tror jeg faktisk godt de kan og jeg tror også de kan mærke det for den gang jeg havde mit og jeg havde kraftig blødninger så ville min hoppe ikke jorde da jeg ente med at bløde igennem første gang jeg jordede på hende i mens jeg havde det..

men jeg tror 100% de kan lugte og mærke det på en smiley

• #5   7. jun 2013 Jeg er lidt usikker på om de kan lugte det eller ej, men hvis de kan så tror jeg at din hest reagerer som han gør fordi lugten af blod gør han nervøs smiley
    Jeg tror bestemt ikke han er bange for at gøre dig noget. smiley

but I don't know smiley

• #6   7. jun 2013 Det kan du vide dig helt sikker på at de kan. Jeg snakkede engang med en hingste ejer og hun havde også været i tvivl en gang og det fandt hun ud af at de sagtens kunne så det er jeg overbevist om at de kan smiley

• #7   7. jun 2013 Heste har bestemt skærpede sanser, så jeg er heller ikke i tvivl om at han kan lugte det. Mht det du siger om at han ikke kastyre sig, mener du så i forhold til at se dig som en hoppe i brunst? For det tror jeg tilgengæld bestemt ikke. En hingst vil heller ikke hoppe på en hund i løbetid. Men det kan være at han ikke er tryg ved de ændringer han fornemmer;-)

• #8   7. jun 2013 Hunde kan lugte det, og de kan lugte når kvinder er gravide, hvorfor skulle heste så ikke kunne smiley kender en hanhund der går helt amok når den møder gravide kvinder, så jo, hvorfor ikke

• #9   7. jun 2013 Tror jeg godt de kan, jeg ved da at en hund kan sagtens lugte det... smiley

• #10   7. jun 2013 tak for svar alle sammen og ja det var lige sådan et spørgsmål jeg havde brug for andres mening om smiley

# Line T. Sieg # - jeg ved nu ikke, fordi han reagere først når jeg er ved at stoppe... hvilket lyder underligt... nu bløder jeg så kun 2 dage så det er ikke så nemt at reagere med det samme jo smiley

men ja ja, jeg snakkede med min mor om det og vi blev enig om at det var en regression fra hans side vi godt kunne lide, fordi han heller vil gå væk end at tage an chance.. men hvad ved jeg, det er svært at vide hvad de søde dyr der tænker smiley

• #11   7. jun 2013 Tror sagtens de kan lugte det, altså når vi mennesker kan så kan de vel også, og ja har tit mødt kvinder hvor det var tydeligt i deres lugt at de havde det :S specielt dem der bruger bind kan jeg tydeligt lugte det på..

Men har aldrig oplevet at en hest har reageret på det

• #12   7. jun 2013 De kan godt lugte det. Deres lugtesans er bedre end vores.

Men tror det er forskelligt fra hest til hest, om det er noget de reagerer på.. Og hvorfor de evt reagerer? Det skal jeg heller ikke kunne sige. Måske som en nævner, at de er nervøse fordi det er en blodlugt. Eller også kan de mærke, at man har et ændret humør - selv en lille ændring kan de jo mærke.

• #13   7. jun 2013 Jeg kalder det pis:P

• #14   7. jun 2013 men du kan være 100 % sikker på at han IKKE ser dig som en hoppe i brunst smiley Dét skal du altså ikke tro han gør smiley Han er bare bange for at der er rovdyr i nærheden eller at rovdyr bliver tiltrukket lugten af blod smiley Det forklarer også hvorfor han går væk fra dig, han vil ikke være der hvor der kan være rovdyr smiley

• #15   7. jun 2013 jeg vil ikke begynde at passe på i den uge det er der, fordi så vil han jo selv blive nervøs over at jeg ændre total adfærd, mig og hestene lever et farligt liv! smiley (Y) masser af leg på folden selv med kastede bolde, bukken og springen rundt om ørene på mig smiley så for mig er det vigtigt ikke at ændre mig, for han skal stadigvæk vide hvor han har mig henne smiley

• #16   7. jun 2013 Rebecca: Hesten bør heller ikke i den periode man har menstruation reagere seksuelt på os. Det er jo ikke vores "brunstperiode". Den ligger ca 1-2 uger før, hvor vi har vores ægløsning.

Så skulle dyr uanset art reagere på os seksuelt er det ikke i vores menstruationsuge.

• #17   7. jun 2013 Tror godt de kan lugte det..
    Men tror din hest reagere sådan, fordi lugten af blod skræmmer ham smiley

• #18   7. jun 2013 heste bliver somregl forsigtige med en efter min opfatning af mine

min vallak kan også lugte det og når jeg har det er han en helt andet men der er jo lugten af blod der skræmmer dem lidt da de tror man er kommet til skade..

jeg plejer at lade som ingen ting når jeg har det og bare gør som jeg plejer smiley
    det enste der er ændret er jeg ikke kan jorde når jeg har det for så bløder jeg igennem smiley

men har det så ikke så meget mer da jeg er på en p sprøjte smiley

• #19   7. jun 2013 Jah de kan sagtens lugte blod.. Men det kan alle heste.. det ikke ne hingste ting da det jo intet har med sexuelt og gøre.. at vi har vores lort har jo intet med ægløsning og gører..

Men jah.. det kan godt lugte blod..

• #20   7. jun 2013 Jeanette: hvis du lige læser mit indlæg igen engang, så skriver jeg netop at hvis det er det hun frygter, så tror jeg det bestemt IKKE! Og ellers tak for lektionen om ægløsning, det er dejligt med vise ord. Mvh en mor til 2;-)

• #21   7. jun 2013 Skønt, lad han snuse til dig smiley ahahaha..

• #22   7. jun 2013 Rebecca: Aha.. Så misforstod jeg dit indlæg. Det er min fejl smiley Men jeg er glad for jeg kunne hjælpe, hvis nu du ikke skulle være klar over det, trods de to børn smiley

• #23   7. jun 2013 Det har jeg fået af vide de kan. havde en hingst ude ved mig der var en rigtig satan og han er stor og jeg var gået hen og blevet bange for ham.. så snakkede jeg med smeden om det og hvad man skulle gøre osv. han fortalte at man skulle passe ekstra på når man havde menstruation for de kan lugte din cyklus - han gik aldrig foran en hingst hvis han så meget som lugtede af hoppe på ryggen og han fortalte det værste tilfælde han havde hørt var en hingst der havde forgrebet sig på en kvinde.. om det passer ved jeg jo ikke, men jeg er ekstra opmærksom på at den hingst ikk kommer bag mig, når min tid på måneden er der smiley

• #24   7. jun 2013 Danielle C - jeg har nemlig også hørt at nogen hingste hopper på kvinder under deres mens. uge, og har oplevet nogen stykker som var ret hysteriske når jeg selv havde det, men santos er bare ikke sådan, og håber lidt på han aldrig bliver det smiley selvom jeg godt ved det går hen og bliver lidt værre en dag smiley

• #25   7. jun 2013 Det er nogle meget fantasifulde svar, synes jeg smiley

1: menstruation er ikke blod smiley der kan være blodrester i, men det er ikke blod. Så den der med "blodlugt" og "blod, der skræmmer heste" hænger ikke sammen med mens.

Og 2: heste og hundes lugtesans kan slet, slet, slet ikke sammenlignes. Hunde er et rovdyr og har derfor en 100 gange bedre lugtesans end heste.

Når det så er sagt, er jeg da mere end sikker på, at hestene godt kan lufte det - men tror ikke hingste f.eks. ligger mere i det end hopper. Du lugter vel bare anderledes end du plejer, og så digter I selv videre som om de kan "mærke" mens.smerter osv. Det er jo heller ikke en lugt de kender eller kan forbinde med noget - og heste aner heller ikke hvad det vil sige at "bløde i gennem" smiley

• #26   7. jun 2013 der er optagelser fra hvor en hingst har bedækket et menneske så jo de kan de nu sagtens finde på..

• #28   7. jun 2013 jeg har tilfældigvis også haft en veninde hvor hendes hingst hoppede på en krafti kvinde til et hingstekåring..

men smutter ud af dette her igen syntes der er for mange der ikke tænker bare lidt realistisk

• #29   7. jun 2013 Jeg ville godt nok blive bange hvis en hingst sprang på mig en dag....:o

• #30   7. jun 2013 De kan godt lugte det, men de forbinder det altså ikke med en brunstig hoppe for det er bestemt ikke samme hormoner der udskilles.

• #31   7. jun 2013 At en hingst hopper på en som har sin mens har intet med bedækning og gører... For det ikke der vi har cyklus det er der vi skilder os af med ægger som ikke er befrugtet så en hingst vil IKKE have nogen interesse i os..

Og at en hingst bedækker behøver ikke betyde at det er seksuelt.. det kan være dominans eller leg.. Jeg har også prøvet en hingst hoppede på ryggen a mig men det var ren leg fordi han gik alene på fold og ville s gerne lege og sådan.. han hoppede dog af med det samme da jeg sank i knæ.. også stod han bare 2 meter fra mig og kiggede på mig som om hvad laver du dernede..

Lige som en hund den humper hellere ikke et menneske for seksualle lyster men dominans..

• #32   7. jun 2013 jeg tror heller ikke det er for sexuelitet, men nu er Santos jo ikke så gammel (2 den 27-5) og er for nyligt begyndt at "lege rundt" (forstå mig nu ret! han er begyndt at fornemme noget nyt) med de hormoner der er kommet i kroppen af ham, den første gang han ændrede adfærd var i vinters hvor han simpelthen laver en "mad-parring" og siden har han reageret på at jeg havde min mens, jeg jeg VED at man lugter anderledes da min kæreste kan lugte når jeg har det, simpelthen en lugt kroppen udskiller når vi har mens, selvom man går i bad osv er den der stadig...

Kommentér på:
kan han lugte min menstruation ?

Annonce