{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  bomløs sadel
  • #1   8. jun 2013 På min rideskole bruger vi dem kun til små ponyer og de er helt fine som nybegynder sadel og til dressur men vil overhovedet ikke anbefale den som spring sadel fordi den tit glider frem når du springer:-)

• M K
    M K Tilmeldt:
    feb 2013

Følgere: 2 Emner: 6 Svar: 323
    #2   8. jun 2013 Meget afhænger af typen af sadel, altså hvor god vægtfordelingen er, samt af din egen vægt. Men samtlige hestefys'er og osteopater jeg har hørt udtale sig, er mere til en god, TILPASSET bomsadel end de bomløse af hensyn til vægtfordeling og frihed til rygraden. Men skal ikke udelukke, at andre fagfolk kan ha en anden holdning.

• #3   8. jun 2013 Man kan godt få bomløse sadler, som er specielt beregnet til spring og dressur. Min egen Barefoot Stella bruger jeg til tur og dressur, men den fungere ikke særlig godt til spring smiley

• #4   8. jun 2013 Ok, men er der ikke nogle bomløse sadler det er mere velegnet til f.eks spring inden andre;-)

• #5   8. jun 2013 Der er bomløse sadler i prislejer fra 1000kr og helt op i en 15-16000kr, jo dyrere, jo bedre som hovedregel. Barefoot, som laver de billigere sadler, er virkelig noget hø efter min mening, dårlige underlag, dårlig trykfordeling, elendige sæder. Jeg har selv en Sensation Harmony, som jeg har været rigtig glad for, men må skille mig af med, fordi den bare er en tusadel, der ikke giver mig den støtte, jeg har brug for, når jeg rider unghest med mere power og større bevægelser. Overvejer en Baloun C2, fordi C1'eren er for lang, men denne ville passe.
    Der er lavet bomløse springsadler, ja, og ellers kan man få sadler med læderbom, somer en mellemting mellem en bomsadel og en bomløs.

• #6   8. jun 2013 Månehestene: der var du lidt hurtigere end mig:-)

• #7   8. jun 2013 Ok:-)

• #8   8. jun 2013 Har en Baloun C1 - dvs. en dressur bomløs sadel. Den ligner 100% en normal dressur sadel, og den kan også fås i spring modellen :P!
    Man sidder bare lækkert i den, tilgengæld er den langt dyrere end fx. barefoot - som jeg personligt også syner er noget hø, jeg kan ikke side i dem ^^! Og tvivler på at du kan finde en god bomløs sadel hvis du går efter dem til 1-6000 ..'! Man skal desværre en del længere op, lige som med sadler :)!
    http://hest.webgallerier.dk/album/1767/628/471/8834150-diverse-pony-billeder-p
    Et billede af min bomløse sadel smiley

• #9   8. jun 2013 Maria: det ligner godt nok meget en rigtig dressur sadel!!

Men hvis de er så dyre så har jeg og min søster nok ikke råd:-(

• #10   8. jun 2013 Nej, det er altid problemet, men hellere have en god sadel end en der kan ressikere at skade hesten :P!
    På den anden side har jeg også hørt en del godt om barefoot - så kan man finde en sadel som du selv kan sidde i og hesten kan passe, er det jo også en muligthed :P! Så må man bare ikke starte stævner i dem smiley

• #11   8. jun 2013 Hej..
    Jeg har haft en bomløssaddel lige siden jeg fik min hest... Jeg springer i den, og alt afhænging af balance, ryger man ikke forover. Selvfølgeliig skal man kunne spænde meget med sine ben, men jo mere du springer jo flottere kommer det til at se ud.. og den er fantastisk til at ride i dressur i. Og altså hvis du skal til stævne findes der også bomløse 'rigtige' dressursadler nogen der er lidt støtte i og ja.. men prøv at tjekke nogen af mine billeder ud der kan du se at jeg springer og rider dressur i den.. Men som sagt afhænger det kun af lige at lære sin bomløse sadel at kende og øve sig en masse i det der er svært med det.... smiley
    og jeg har trykfordelene underlag på..

• #12   8. jun 2013 Ok men det er ikke fordi jeg har en dårlig sadel til Ditte, den et faktisk rigtig god og den er tilpasset og det hele, men jeg har bare hørt at bomløs sadel er mere behagelig for hesten;-)

• #13   8. jun 2013 Amalie: Når du springer skal du ikke klemme med benene? :P! Vægten skal være i bøjlerne, så du ikke sidder tæt til hesten hvis springet bliver for voldsomt :3

• #14   8. jun 2013 Personligt har jeg de holdning at en sadel med bom der er tilpasset rigtigt er bedre for hesten end en bomløs der ligger godt ;3!
    Anskaffede mig også gerne selv en bomsadel, men gider ikke at gå igennem sadeljagten igen, min pony har en besværlig størrelse og rygform ^^

• #15   8. jun 2013 Sensation sadlerne er fantastiske smiley

• #16   8. jun 2013 Har brugt en midlertidigt til jeg fandt en bomsadel der passede . Den var en "springmodel" men elendig at springe i . På 50 cm spring gled den ekstremt. Men hun var glad for den frihed der var til rygsøjlen og absolut bedre end at ride med en forkert sadel til man fandt en ny. De dyre af dem kan man godt bruge permanent (sensation, contact)

• #17   8. jun 2013 Ok;-)

Kommentér på:
bomløs sadel

Annonce