{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.937 visninger | Oprettet:

Gamle heste kan ikke lære.... {{forumTopicSubject}}

Som overskriften siger.
Gamle heste kan ikke lære, den fik jeg lige smidt i hovedet!....
Shaman har fundet ud af at han kan slippe af med tingene med at stejle, men næppe med mig, derfor er det blevet meget mere bedre, til at starte med kunne han ikke stå stille på en staldgang, nu står han helt uden noget på, står helt stille, han kunne ikke komme over en bro vi har nede i vores skov, nu kan han komme over den uden problemer, han kunne ikke rides alene, nu er han ti gange bedre alene og med andre, han kunne ikke ride forrest på tur, nu rider han næsten kun forrest.

Han lære mine tricks på maks 5 gange, så sidder den fast! smiley

Da jeg startede på ham kunne han godt rides bidløst, men ikke søge ned med hovedet, nu går han stabilt og er ved at blive samlet lidt mere op.
Han kunne ikke stoppe på mit signal med at puste ud, nu stopper han næsten lige som western hestene, brat op.

Hvad er jeres holdning til at gamle heste ikke kan lære? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fix en lampe 620 kr.
  • Opsætning af stikkontakt til vaskemaskine 500 kr.
  • Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gamle heste kan ikke lære....
  • #1   9. jul 2013 Når jov, og så er han meget tæt på at komme til de evige græs marker da han er så gammel.

i min verden er han ikke gammel endnu, i hvert fald ikke oppe i sit hovedet! han har næsten lige redet 60 km, til dristrance! smiley

• #2   9. jul 2013 Min holdning er at alle kan lære uanset alder smiley Og det er uanset om vi snakker mennesker, hund eller hest eller andet smiley

• #3   9. jul 2013 Helt enig med dig christine! smiley

• #4   9. jul 2013 Er den ikke "kun" 20 år? smiley

Jeg har arbejdet i en stald, hvor de havde en pony til at gå dagligt med de børn der kom, og den var af dyrlægen anslået til at være omkring 35 år.
    Man kunne da godt se på den, at den var gammel og tyd/slap i huden, ligesom gamle mennesker. Men den både var og så noget så sund og rask ud! smiley

• #5   9. jul 2013 Ja heste kan lære uanset alder smiley
    Jeg trænede en hest på 29 år, uden problemer.
    Han kunne intet længere, var bange for alle, ville ikke have smed, ville ikke i nærheden af tov og grime, sadel eller noget som helst.
    Det gik et halvt år, så kom han frivilligt hen for at sige hej, havde smed uden problemer (tror næsten de blev venner), løb ikke 'skrigende' væk når man gik på folden med et tov eller en pisk og man kunne få grime, hovedtøj, bid og saddel på ham uden problemer.

Så jo, gamle heste kan helt uden problemer lære! smiley

• #6   9. jul 2013 Hold da op du læser imellem linjerne hvad du selv vil.....
    Jeg har ALDRIG sagt at gamle heste IKKE kan lære....Det kan de skam godt. Men at afvænne de fra deres dårlige uvaner er svært især når de har gjort det og sluppet af med det hele livet!
    Så gamle heste kan godt lære nye trick men at vænne de af med ting er værre og laaangt mere tidskrævende:-)

• #8   9. jul 2013 Team Tindur: Det er ikke direkte til dig dette! da jeg har fået SÅ mange pb med at det er synd at jeg rider rundt på ham, lære ham ting og at han bare skal på pension! op til flere gange.
    Og med at afvænne dem fra deres uvaner, JOV man kan så! ellers kunne han ikke stå sådan på en staldgang som han gør nu, eller ride alene, eller alle de andre ting.
    At han stejler, VED jeg at han kommer a med om cirka et halvt til et helt år.

Hønsemusen: nope han fyldte 21 år, den 25 juni smiley

Lassie: hold da op, sikke et arbejde i så har lagt i ham! smiley Han ser da godt ud i forhold til han er 33 år! smiley

• #9   9. jul 2013 Hvor ved du det fra? smiley
    Det er jo ikke hvad Anne-Dorthe siger smiley

• #11   9. jul 2013 Cirkushesten: Dig har jeg efterhånden fulgt i lang tid inde på fb, og synes simpelhen at det er fantastisk at se nogen flere at træne med "gamle" heste! smiley

Lisa: Jep, den fik jeg smidt i hovedet for han har ondt når han stejler smiley

• #12   9. jul 2013 Josephine: Er meget spændt på at høre, hvordan du ved det smiley Har du ejet ham tidligere, eller?

• #13   9. jul 2013 Altså der er ingen skam i at have en gammel hest. Min egen er 22, og han er stadig stævneaktiv! - Når han er ude i byen er han som en 4 års i knolden og han kan STADIG finde på at lave numre med mig i ridehallen smiley Det er svært at lære ham nye ting, han ved GODT hvilken galop han skal i hvornår, og hvilken vej der er den hurtigste på en springbane, hvilket resulterer i nogle meget korte vendinger;D Nu er vi begyndt at øve kontragalop som han faktisk ikke er helt med på, da det nok virker en smule unaturligt for en 22 årig pony der har været springpony hele livet. Men han lærer skam hurtigt, og det samme gør jeg:)

• #14   9. jul 2013 Hønsemusen: hvem er anne-dorthe? smiley

• #16   9. jul 2013 Hvad vil folk så sige om min pony han er 21-25 år gammel springer engang imellem MA højder og gik stævner sidste år, bliver redet 5 gange om ugen, nogengange ture på 15km og hygger sig ellers med at passe føl, han er desværre også begyndt at stejle når man holder ham tilbage eller presser ham:(

profilbillede
  • #17   9. jul 2013 Øhm, hende der ejer stedet han står. Ved ikke om hende og Jørgen ejer ham, eller hun blot underviser en masse på ham, fordi han er opstaldet der. Det lød som om du kendte ponyen, siden du siger den kun er 21? smiley
    Det er jo ikke det dyrlægen siger smiley

• #18   9. jul 2013 Jeg taler altså om min part shaman? smiley

• #19   9. jul 2013 Der har ejeren altså ejet ham siden han kom til danmark da han var 3 år smiley

• #20   9. jul 2013 Nåå, på den måde smiley
    Det der var hele pointen i min første linje var ordet "kun". Altså at vi ikke snakkede om en hest på 40 år. For mig er det ret "ligemeget" om den er 20 eller 22, i min verden er det stadig "ungt" for en hest til normalt ridebrug smiley

• #21   9. jul 2013 Selvfølgelig kan de det. Men nogle mennesker er høj røvede og er hesten over 15 er den uduelig til alt - kender typen -.-'
    - total underordnet spørgsmål, men bed mig lige fast i det med broen og skoven, står du i Karlslunde? smiley

• #22   9. jul 2013 Haha okay blev lige helt forvirret der hvad vi snakkede om smiley for Shamans ejer har ejet ham siden han kom til Danmark da han var 3 smiley

Cirkushesten: Ja nemlig, at stadig holde dem bare lidt igang er vigtig! smiley

Jer to andre: det er så dejligt med nogen lidt ældre heste der stadig kan og kan holde sig i god form og tilstand! smiley

• #23   9. jul 2013 Mato: er glad for at vide jeg ikke er den eneste det synes det i hesteverden smiley
    Ja det gør jeg smiley den lille privat gård med store folde helt ned til broen smiley der oppe passer jeg Shaman og missya smiley oppe på karlslundegården rider jeg part på skalle smiley
    Hvorfor da? Kender du den eller hvad? smiley

• #24   9. jul 2013 21 år er da ikke gammel smiley
    Jeg har selv en hest på 21 og ham kan du i hvertfald ikke se er gammel, han er ofte 4 år i hovedet smiley
    Vi starter både dressur, spring, jagter og distance på lavt plan godt nok, men det er fordi at jeg passer rigtig godt på hans ben, da han har spat i det ene bagben, plus stive bagben om vinteren smiley

• #25   9. jul 2013 Passer en pony på, 23 år og ham har jeg lært spanske skridt, neje, kysse, smile og ryste så han kan godt lærer og det mener jeg alle heste kan! Unge som gamle

• #26   9. jul 2013 Selvfølgelig kan gamle heste lære nye ting, men dårlige vaner kan være rigtig svære at pille ud, men det er uanset om det er en ung eller gammel hest. Har den lært at få sin vilje ved f.eks at stejle så tager det meget lang tid at få hesten til at stoppe med det.
    Min er blot 8 år men har en masse adfærds problemer som han har tillært tidligt i sit liv, nu har jeg haft ham i et år og først nu er han ved at forstå at det er mig der bestemmer og det ikke nytter at stikke af og stejle.

• #27   9. jul 2013 Shaman har ogs haft spat godt nok kun i det ene bagben men er kommet super godt over det smiley

• #28   9. jul 2013 Josephine - søndergården? smiley hvor sjovt. Ja da, rider selv i den skov - jeg har hest på nordmarksvej, ved kalkgraven smiley

• #29   9. jul 2013 Altså min dreng på 21 kan lære nye ting ligeså hurtig som min hoppe på 2 smiley men han tror også selv han er 4 år til tider, men jeg griner som regel hvis der står en hårdnakket og siger han ikke kan lære noget nyt:-)

• #30   9. jul 2013 Mato: ja det er søndergården, ej hvor sjovt at vi står så tæt på hinanden! smiley så er det da lige før at vi så skal ride nogen ture sammen en gang i mellem smiley
    Hvad hedder den gård du er oppe på? smiley

• #31   10. jul 2013 Det kunne da være hyggeligt! Det burde vi finde ud af, ja!
    - den har ikke noget navn, haha. Det er en lille privat gård:)

• #32   10. jul 2013 Mato: ja, det må vi altså finde ud af efter sommerferien, da jeg lige nu er i USA smiley

Haha okay, det er dejligt med privat gårde, søndergården er jo også privat smiley

• #33   10. jul 2013 Josephine - aha! Jamen kanos det. Ansøger dig lige smiley
    - ja det er det nemlig! Så er der ikke så meget stress, jeg skulle også have været på søndergården og kigge på boks da jeg flyttede min hest, men nåede det aldrig. Det ligger jo perfekt;D

• #34   10. jul 2013 Mato: det lyder super! Så er det en aftale efter ferien smiley
    Du kan også ansøge mig på facebook hvis det er, der svare jeg nemlig med det samme næsten smiley
    Nemlig ingen stres overhovedet, kan godt mærke når jeg er oppe hos skalle at der er neget stres oppe på karlslundegården, men det er dejligt med ridehus, det mangler vi nemlig ret meget oppe på søndergården smiley

Ej hvor sjovt at du skulle have været ude og kigge på søndergården, æveligt at det ikke blev til noget smiley

• #35   10. jul 2013 Fedt, jeg har ansøgt dig! smiley
    - ja det er rigtigt. Jeg har lært at prioritere ridehuset fra, og må så hygge, nusse og forkæle alt det jeg ikke gør om sommeren, hvor det meste går ud på ridning og selvfølgelig også alt det andet;D både mig og min hest fungere bedst små steder, for han er en lidt nervøs hest ved nye ting, og stresser hurtigt sig selv op. Så selvom det kunne være fedt for mig med ridehus, er det hesten der skal i første række når det jo er ham der skal bo der ;D
    - men ja, lad os finde ud af det:D

• #36   11. jul 2013 Lige præcis, selvom at der intet ridehus er, så finder man bare på noget andet om vinteren f.eks smukke billeder! smiley
    Heldigvis går det ikke ud over min træning som sådan da vores bane faktisk holder rigtig godt om vinteren og plus vi har ridehus så tæt på smiley
    Men ja hesten SKAL i den første række i forhold til opstaldnings steder! smiley

Bare en ulempe for mig altså, det er at der er SÅ langt ned til sommerfolden eller hvis de står helt nede i den anden ende af foldne, nøøøøj der er langt der ned! smiley

Jeg synes helt klart at vi skal finde ud af noget! smiley det kunne nemlig være SÅ hyggeligt smiley du må bare lige bære over med at der er nogen ting mig og shapper lige skal have styr på ude på tur smiley

• #37   11. jul 2013 Ja nemlig, sådan er det nødt til at være.
    - aha så du tager billeder også. Så kunne det være jeg også kunne spørge pænt om ikke du ville tage nogle af mig og min hest, trænger sådan til nogle nye fine billeder!
    Uha jamen sorli prøver jeg såvidt muligt at holde på skridt/trav/tølt plan når jeg rider med andre, han har det meget med, at når det går for stærkt så løber han og er ret svær at stoppe - så medmindre det er på en stooooor mark eller noget, så tør jeg ikke tage risikoen at lade ham løbe, det er for farligt. Så når jeg rider med andre er det for at hygge, snakke evt. Slå sig ned et sted med en grime og sidde og hygge - og rider jeg alene kan jeg race skoven igennem haha. Så det er kun positivt hvis du har det på dén måde, for min er ufattelig ivrig, så vil klart foretrække rolige ture ;D

• #38   11. jul 2013 Ja, altså skal lige have købt mit eget da jeg har lånt min mors kamera smiley så Jov det kan vi da godt finde ud af smiley ved bare ikke lige hvor gode de bliver,
    Men øvelse gør mester smiley
    Altså det er bare mere med nye farlige ting som vi skal til at øve og da han har sommerferie nu og kun ejer rider ham, så skal jeg lige starte en smule forfra smiley men ellers er han rolig, han er utrolig nok dristrance hest, selvom at man ikke skulle tro på det nogen gange smiley

• #39   11. jul 2013 Når ja okay, ellers kan du kl bare låne mit ;D
    - aha! Jamen lad os da finde ud af noget og se hvordan det går smiley

• #40   11. jul 2013 Ha ha jamen okay smiley Skal ihvert fald købe et når jeg kommer hjem, som også kan tage videoer så jeg kan få lavet en masse nye videoer smiley

Ja, jeg tager i hvert fald min nye hackamore på, så har jeg mulighed for at styre ham smiley

Kommentér på:
Gamle heste kan ikke lære....

Annonce