{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.915 visninger | Oprettet:

Vil ikke stå bundet? {{forumTopicSubject}}

Halløj alle sammen!

For to måneder siden fik jeg ny hest i fødselsdage gave, super sød og dejlig hest .... Men han vil ikke stå bundet.
Vi har en træ bom til at have den stående ved om sommeren, og han har efterhånden både ødelagt den, 11 grimer og 7 træktorve, og løbet ud foran en bil, så personen var ved at køre galt.

Nu er jeg så nået der til hvor jeg ikke tør lade ham stå bunden, og simpelhen står og sadler ham op i hånden hvilken er lidt besværligt når han ikke vil stå stille.

Har i prøvet det? Og hvad har i gjordt ved det? For ved ikke hvad jeg skal gøre, så gode råd ville være dejligt! smiley

Fortsat god onsdag.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vil ikke stå bundet?
  • #1   24. jul 2013 det er hårdt men virker. ta et tov rundt om halsen og bind det går så den ikke kan få luft det skal du måske to gange så det over så kan du binde den normalrt


  • #2   24. jul 2013 Min mors hest ville heller ikke stå bundet da hun fik ham.
    Men efter at hun stille og roligt har trænet med
    ham, kan han nu stå bundet.


  • #3   24. jul 2013 stutteri maunsholt .: Det var da det dummeste jeg længe har hørt.. Har du slet ikke overvejet hvor galt det kan gå?? Håber virkelig ikke trådstarter har tænkt sig at lytte til det råd.. Hold da op...

  • #4   24. jul 2013 Jeps. Det ville min vallak heller ikke, og ødelagde trailer, træktove, grimer, og ja også en træbom rev han op, dvs. alt hvor han kunne mærke, at det gav efter. Med rigtig god undervisning og træning i rebgrime, blev min træner og jeg enige om, at han nok ikke ville komme til at stå bundet, og så indfandt vi os med det. Det viste sig dog at blive anderledes, efterhånden som han blev bedre opdraget og trænet. Det skal lige nævnes at min altså ikke var bange, men havde lært, at han kunne blive fri, når han blev ved, såfremt der var noget der gav efter (han stod bomstille, hvis man bandt ham til et træ i rebgrime, men det skal man ikke lige gøre, hvis man ikke ved, hvad man laver).
    Hvis jeg var dig, ville jeg stille og roligt lære den at stå stille uden den er bundet, og så kommer resten måske senere.


  • #5   24. jul 2013 Min gamle hest gjorde det samme, så jeg anskaffede mig en stærk grime, og et stærkt tov, og så bandt jeg hende.
    Så kunne hun egentlig stå, og spille fandango alt det hun ville, men fri kom hun ikke.
    Efter det stod hun altid pænt bundet smiley


  • #6   24. jul 2013 mie hvordan tror du lige de fleste lære en hest det? bare rolig den rykker lige mærker presset og gå frem igen og så slipper presset det virker altså sig hvad vil heller det end den løber ud foran biler og render folk ned.

  • #7   24. jul 2013 Stutteri maunsholt, tænk at du er villig til at kvæle en hest, hvordan ville du selv have hvis jeg gjorde sådan på dig, det er ved at tvinge en hest og ikke lære den at gøre det.
    min kunne heller ikke stå bundet, jeg startede med at stå inde i boksen, så tog jeg et træk tov i grimen og lage enden op på gitteret i boksen, da hun begyndte at acceptere det, så snoede jeg torvet engang rundt om stangen og til sidts kunne jeg binde hende uden problemer uanset hvor det er.


  • #8   24. jul 2013 den bliver jo ikke kvælt for pokker du lægger et pres på halsen af den og trækker den for meget springer det jo det andet er sq mere synd

  • #9   24. jul 2013 den kan da ikke hænge sig selv det skal kun gøres hvis man ved hvad man laver alle mine har lært det på den måde og der aldrig sket noget de trukken en gang mærket presset og gået frem og så har jeg kunne binde i normal grime

  • #10   24. jul 2013 du siger selv, at det kun skal gøres hvis man ved hvad man laver, så det jo dumt at foreslå det til andre smiley

  • #11   24. jul 2013 derfor gøres sådan noget jo ike af børn og en kniv er nødvendigt siger bare det kan man gøre og det virker det var det hele

  • #12   24. jul 2013 Hvis det springer så lærer hesten jo at den kan slippe og den vil altid kæmpe for at komme fri..
    Jeg hopper på vognen med flertallet og vil vænne den stille og roligt til det. Bare start med et halvt minut og så løsen hesten og ros den, evt. Træk en tur væk fra bommen. Så tilbage og prøv igen..
    Lige så stille forlænge tiden den står bundet uden den trækker..
    Og som Katrine skriver så bliver det helt sikkert også bedre når dig og hesten Kender hinanden endnu bedre og træningen går godt.
    Held og lykke med det.. smiley


  • #13   24. jul 2013 Få en til og holde heste som den tror den er bundet til bommen nå den så rykker sig så få den et ryk nå den stå stille ros,,

    starter altid med og stå med hesten i hånden inde det jeg begynder og binde den fast da det hurtigt kan ende galt.

    og begyndt min og bakke mens den stå fast så få den et godt klap i numsen.



  • #14   24. jul 2013 maria j kan rigtig godt lide din metode smiley

  • #15   24. jul 2013 Stutteri maunsholt

    Undskyld mig, men det er da et af mest værste råd jeg nogensinde har hørt. Jeg har engang set på et marked, en hest der var bundet til en lastbil - meget normalt - den hest havde så fået viklet torvet rundt om halsen og den kæmpede for sit liv for at komme fri. Den var rædselsslagen og blev ved med at trække hovedet bagover og gik fuldstændig i panik - forståeligt.
    Så det synes jeg ikke er måden at løse det på smiley

    Men ellers er jeg helt enig med hvad Kamilla&Mona skriver smiley


  • #17   24. jul 2013 Stutteri maunsholdt:
    Ville aldrig i mit liv gøre det du skrev der .. Dog ville jeg gøre meget for han ikke skal gøre det, men når han vil fri så vil han fri, det kan jo ende med at han hænger sig selv? Det er, undskyld mit sprog, men noget af det dummeste jeg længe har læst ..

    Til jer andre, mange tak for jeres råd. Vil selfølgelig prøve at gå stille og roligt frem.
    Men kan desværre ikke stå i grimen med ham - han er ca. 185 cm. Måske højere, og jeg er selv kun 1.64 cm. Så når han vil væk, så kan jeg ikke gøre noget hverken med grime eller træktorv.
    Men prøver at gå stille og roligt til hværs med det, og håber på det bedste smiley


Kommentér på:
Vil ikke stå bundet?

Annonce