{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.175 visninger | Oprettet:

Vil ikke stå stille? {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Jeg har en shetlænder, som jeg hver aften strigler(næsten hver aften....)

Men hver gang hun lige er kommet ind og er bundet, vender og drejer hun sig. Og når hun så står stille, løfter jeg stille hendes ene forben for at rense hove, men så trækker hun hoven ned igen og vender sig igen? Og når hun så står stille igen, gør jeg det samme, og hun flytter sig igen... Der går som regel lang tid før jeg får lov og rense hendes hov.

Men hvad skal jeg gøre når hun flytter sig? Skal hun bare trænes i at løfte ben? Eller noget helt andet?

Bare stil spørgsmål hvis der er noget! smiley

På forhån tak! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vil ikke stå stille?
  • #2   30. dec 2013 Har haft samme problem med min unghest. Hun er så bare en stor belgier-blanding, så det burde være liiidt nemmere med din. Men som Ada siger, bed den stå stille og løft så hoven. Hvis den står og "danser", når du holder hoven, så venter du bare til den står stille og begynder at rense hoven. Så snart den bevæger sig, så stop med at rense, men hold forsat fast. Sådan at du kun renser op hoven, når den står stille. Så forstår den til sidst, at hvis den står stille, så er det "ubehagelige" hurtigere overstået smiley

  • #3   30. dec 2013 Ada S: Tak det vil jeg prøve! smiley Har nemlig tænkt på lidt det samme, men har haft lidt svært ved at holde hende... smiley

    Hippie: Tak, for hjælpen, og ja er vist heldig med det er en lille (dog stærk) Shetlænder! smiley Ville også rigtig gerne lære hende at det er hurtigere overstået uden det ''danseri'' Så det lyder til at være en god metode smiley

    Men hvad gør jeg hvis det lykkedes hende at får hoven til sig? Skal jeg så tage den op med det samme, eller flytte hende lidt? Eller hvad? smiley


  • #5   30. dec 2013 Snakker lidt til jer begge smiley Okay, og 1000 tak for jeres hjælp. Dejligt at få noget hjælp man føler man kan bruge til noget, og nogle råd man stoler på der virker! smiley smiley

  • #7   31. dec 2013 Jeg ville tage hoven op med det samme igen, hvis hun får trukket den til sig. Så hun ikke får en "belønning" ved at trække den til sig. Det er ligesom, hvis din hest stejler, og du ryger af. Så er det også op igen, så hesten ikke lærer at stejl er lig med pause for den smiley

  • #9   31. dec 2013 Ja selvfølgelig Ada, da er mange måder at gøre tingene på smiley

  • #10   1. jan 2014 Ada S: Jo, det vil jeg da gerne! smiley Har desværre ikke prøvet endnu, men glæder mig til at have noget og gå ud fra! Så er det bare spændende hvor lang tid det tager for hende at lære! smiley

    Hippie: Ja, det kan godt være det er lidt nemmere? Hun vælger nemlig selv at bakke i andre situationer hvor vi ''diskutere'' lidt... Og så er det heller ikke helt nemt at bakke når den står bundet... Men det må jeg lige finde ud af hvad der fungere bedst! smiley


  • #12   1. jan 2014 Ada S: Smart! smiley Hun bakker nemlig ufattelig meget! -.-
    Og det med at bakke eller hive hoven op igen, er vel bare hvad man selv synes virker bedst? Ligesom du siger at du bedst kan lide bakke metoden smiley


Kommentér på:
Vil ikke stå stille?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce