{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.139 visninger | Oprettet:

"Du skal ride på LB/LA/LC niveau" whaat?? part.. {{forumTopicSubject}}

Ja altså, jeg sidder tit og kigger på part annoncer (totalt nyttesløst) og 2 ting sidder jeg altid og tænker for meger over, den første: I vildt mange annoncer står der noget i retning af "Jumper er en super sød og nem hest der kan rides af alle men jeg forventer at du er en erfaren rytter og rider mindst på LB niveau!" hvorfor skal man nærmest have vundet en gran prix for at må ride folks hest? Der sååå mange krav! f.eks "Du skal være over 18! Du skal have erfaring med ungheste! Du skal have erfaring med hingste! Du skal have bil! Du skal have vundet en LA! Du skal være en erfaren rytter! Du skal kunne betale 1000 kr for én dag i ugen! Du skal kunne udanne på hende! osv osv osv.. Selvom hesten er 27 år gammel, hedder Lotte og bare skal traskes en tur i skoven med fra tid til anden. Selvfølgelig skal ejeren have 100% lov til at sætte de krav h*n vil, hvis h*n kun vil have mørkhårede parter så skal h*n have lov til det, men hvorfor? hvorfor er der sååå mange krav om hvad man skal kunne? Man tør jo slet ikke skrive på nogen annoncer..
OG hvad gør man hvis man ikke aner hvilet niveau man rider på? (LB/LA/LC/MA Wtf?..) jeg har absolut ingen ide om hvad man skal kunne for at ride på f.eks LA niveau, jeg aner ikke engang hvilket der er højest (som i sikkert har fundet ud af tidligere i min tekst) det er totalt pinligt når 9 årige sidder og smider om sig med "Man skal ride en fejlfri LC for at starte LB1" (det ved jeg ikke om man skal, jeg ved bare der er noget der hedder LB og LC og satte dem bare lige sammen) og jeg sidder bare "øhhh??" og hvis jeg så fandt ud af hvad de alle sammen betyder og hvilken rækkefølge de er i så ville jeg stadig ikke vide hvilket niveau jeg er på, jeg har ALDRIG været til stævne i de år jeg har reddet.. hvordan finder man ud af det??
smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  "Du skal ride på LB/LA/LC niveau" whaat?? part..
  • #1   28. aug 2013 det er da klart? De forventer da at hesten ikke bare skal tøffe rundt i skridt og trav med en amatør? smiley selvfølgelig har de da krav til den rytter der evt skal have part?
    Undskyld, men det er da noget mærkelig noget det du skriver..

• #2   28. aug 2013 Ville da aldrig have en til at ride min unghest hvis ikke de aner hvad de laver, fordi de ikke er vant til ungheste f.eks. Det vel for at sikre sig bedst muligt. Og hvis man som ejer af hesten har en forventning og et ønske om at ens hest skal frem nytter det jo ikke de bare er en hyggerytter der rider den smiley

• #3   28. aug 2013 Og mht 5års, så vil de da ikke overlade en unghest til en der ingen erfaring har med sådanne heste.

• #4   28. aug 2013 Wops rettede lige lidt i det så det er nemmere at forstå hvad jeg mener^^

• CSF
    CSF Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.917
    #5   28. aug 2013 Det er vel fordi, de søger en part, de ikke behøver at lege børnehavepædagog for. smiley

- Det med, at man skal være over 18, kan have noget med forsikring at gøre - så ejer ikke står med ansvaret, hvis parten kommer til skade med hesten.

- At man skal have kørekort, er vel mange gange fordi, det er besværligt at komme derud med offentlig transport.

- At man skal have erfaring med ungheste og hingste, giver lidt sig selv, synes jeg.

• #6   28. aug 2013 Du kan starte med at skimme reglementerne her: http://www.rideforbund.dk/Ridesport/Reglementer.aspx

og se dressurprogrammerne her:
    http://www.rideforbund.dk/Ridesport/Discipliner/Dressur/Dressurprogrammer.aspx

• #7   28. aug 2013 Jeg snes det er MEGET vigtig at have erfaring med ungheste når hesten er 5, Du kan ikke bare sætte dig op på en 5 års og ride den so var det en rideskole hest, du skal tage meget hensyn og ikke alle ejere har tiden til at sætte parten ind i hvordan det skal forgår. Der ud over er der mange der ikke ønsker deres hest ødelagt af en pige der måske rider på lavt niveau, for de kan ødelægge alt det man har brugt år på at bygge op,Man skal stille høje krav, Og jeg tager 700 kr for 2 dage om ugen på min 4 års. smiley

• #8   28. aug 2013 Syntes der er mange gode grunde. Ens hest er ens hjertebarn.
    Nogle har en hest, de måske ikke lige har tiden til, men gerne vil have uddannet. Så er det da ideelt, at finde én der super gerne vil ride og evt. Kan det som man ikke selv har tid til.
    Desuden har man hørt mange historier om parter der har lavet lort i den, evt. Unge piger der ikke ved hvordan de skal gøre når hesten reagere på de måder den gøre og måske får slået den, revet den i munden eller andet. Hvis man som hesteejer skal overlade ansvaret for ens hest, til et andet menneske skal man også være 100% tryg, og det bliver man ved nogle bestemte krav. smiley

• #9   28. aug 2013 Jeg siger ikke at det er urimeligt eller noget jeg spørger bare hvorfor smiley
    Det jeg mener er bla at hvis du altid skal have erfaring med at ride hingste før du må ride en hingst så kan du jo aldrig sætte dig op på en, man er jo nødt til at starte et sted for man kan jo ikke få erfaring med noget før man har prøvet det. Jeg siger heller IKKE at folk skal lade deres heste være prøveklud eller noget, jeg undre mig bare lidt:)

• #10   28. aug 2013 Jeg ville nok vælge gratispart til min. Det er ikke lige nemt at komme ud til mig (nærmeste offentlig transport går 2,5 km væk og ikke særlig ofte) og min hest kan ikke det store. Men jeg ville have krav til erfaring i forhold til unge heste, fordi det er hvor han er mentalt. Han er en god hest, men ja. Jeg ville have mine krav, ligesom at man de første gange ville skulle være ude ved ham sammen med mig så jeg kan se håndteringen og lære vedkommende ponys signaler. smiley

• #12   28. aug 2013 Anita - Elevtimer er faktisk sygt dyre mange steder og bliver hvis man ser på hvor meget man har hesten dyre end det er at have part.

• #13   28. aug 2013 Selvfølgelig skal man startende sted smiley men der nok mange der ikke ønsker det sted er på ryggen er ders heste

• #15   28. aug 2013 Tro mig elevtimer er meget billigere end private timer ved en dygtigt træner . Hos os hvor jeg underviser på rideskole tager vi 320 kr for 30 min på 2 mandshold pr måned. Og hvis jeg skal ud og havde god undervisning giver jeg 200,- og gerne mere for EEN ENKELT undervisningstime smiley

• #16   28. aug 2013 Anita - Jeg er skam ikke forarget, jeg syntes det er for dyrt i forhold til hvad hesten kan nogle gange men jeg syntes kun det er rimeligt at ejer tager penge for at lade andre ride deres hest.

• #17   28. aug 2013 En halvpart burde jo betale halvdelen af udgifterne på hesten, hvis de forlanger at ride på hesten halvdelen af ugen smiley

• #18   28. aug 2013 For det første ville jeg slet ikke have ridepart på min 4 års smiley (mindre detalje)
    - Men når det så er sagt, så kan jeg godt forstå din frustration som partsøger.
    MEN, Jeg er selv en af dem der har mange grav. Jeg ville eks. ikke have en ridepart, men gerne klappe part hvis det skulle være. Men også her ville jeg gerne have en over 18, der har ungheste erfaring, har en vis forståelse for korrekt ridning,. osv osv smiley

Så som du skriver så er ejer i sin gode ret til at have krav. Det er jo ofte folk "kæreste eje", og man ligger ansvaret fra sig, og skal derfor være sikker på at de bliver passet som man ønsker de dage man ikke selv kommer.
    Der er lige så mange måder at holde hest på som der er folk der har heste. Derfor også lige så mange forskellige ønsker(krav om man vil) om hvordan og hvor ledes ens hest nu skal passes - af en anden.

• #19   28. aug 2013 Jeg synes virkelig at det er noget mærkeligt noget, du skriver.
    Ejeren af hesten har sin fulde ret til at bestemme over, hvilken rytter de vil have på deres hest. Hvem gider have en sjasket, urutineret rytter på ens hest? De kan jo nærmest ødelægge den.

• #20   28. aug 2013 altså jeg tænker hvi sman forventer noget af sin hest og gerne vil have parten skal kunne hjælpe med at uddanne den så er det klart der er visse krav smiley

Men skal hesten bare tuller en tur i skoven engang i mellem og ellers ikke lave det store måske en lille tur i sandkassen, så nej så kan jeg ikke forstå det med krav til niveau smiley

Men det er jo også bare min holdning smiley
    Jeg har det modsatte problem jeg havde søgt en masse parter hvor jeg enlig bare søgte en skovturs part som kunne give mig et par ture i skoven og måske en tur engang i mellem i sandkassen, men da jeg før har redet h'jt dressur (M niveau) har de parter som henvendte sig til mig ville have mig til at uddanne deres heste hvilket IKKE var det jeg søgte smiley

Jeg søger så ikke part mere skal det lige siges smiley

• #21   28. aug 2013 Julie - Ja det er klart at privat timer hos en dygtig træner er dyre end rideskole timer:P Jeg har også haft kontaktet en underviser der ville have 465 kr pr time! oO
    det er 1860 kr om måneden! Og igen, det er ikke unfair det er bare for dyrt for folk som mig smiley

• #22   28. aug 2013 Line Sophie - LÆS da hvad jeg skriver! jeg siger jo netop at ejer selvfølgelig må stille alle de krav h*n vil, jeg undre mig bare over dem nogle gange.

• #23   28. aug 2013 De fleste ejere mener vel at de er de aller bedste i hele verden til at passe lige netop deres hest - inklusiv mig selv smiley Derfor leder man nok efter en der er lige så god, tæt på at være det eller bedre ..

• #24   28. aug 2013 Michell - Ja man kan selvfølgelig godt få part på elevhestene, men det er mest hvor man rider 2 gange om ugen, en undervisnings time og så en dag men selv har den.
    JEG ville dog aldrig vælge at få part på en rideskolehest:)

• #25   28. aug 2013 Vejen frem er vel at få part på en rideskolehest , de har næsten ingen krav !:) og så må du blive dygtigere den vej .

• #27   28. aug 2013 Hvis det var mig der søgte part til min hest hvis jeg altså havde en ville jeg da aldrig søge på nettet til at starte med, jeg ville spørger de forskellige dygtige ryttere rundt omkring jeg kendte til.
    Dog ville jeg da også nogen krav.

Nu rider jeg ikke lige selv på det højeste niv. Men dette er fordi jeg har reddet problem heste op til at kunne rides nogenlunde.
    Da jeg blev tilbudt part på skalle viste både ejer og jeg hvad vi begge gik ind til, dette gør man ikke her inde på nettet derfor kan det da være at folk her inde sætter så mange krav så bare de fleste af dem holder smiley

Men i hvert fald hvis jeg fik en unghest så ville jeg også have part der havde styr på ungheste eller hingste hvis det var en hingst.
    Og en rytter der vidste hvad h*n lavede.

• #28   28. aug 2013 Hvis jeg skal have oart på mine igen forventer jeg en rytter der kan ride og dermed minimum La rytter. Samt jeg forlanger betaling der ikke bare er 500kr og så forlanger jeg også alder på minimum 16 år fordi jeg ikkr ønsker børn omkring mine heste.

Mine heste skal ikke 'ødelægges' men højest videre uddannes, derfor de krav. De skal ikke lege lære hest.

• #29   28. aug 2013 Det med at det koster mange penge at have part har jeg oplevet at det er folk der er i pengenød f.eks de ikke har nok penge til staldlejen så få de en part der betaler et beløb der gør at de så for råd til det smiley men kender godt dit problem har selv været der smiley synes dog det er urimeligt at man f.eks skal betale 1.000 kr for en dag og 1.700 for to som jeg har set nogle steder smiley det var også derfor jeg fik min egen til sidst smiley

• #30   28. aug 2013 Jeg tror meget af det ligger i trykhed fra ejerens side. Hvis jeg havde egen hest ville jeg også helst have en rytter til min part der ved hvad det vil sige at håndtere hesten på en ordentlig måde, har visse færdigeheder med hensyn ridning.
    Den der med at have bil, det kan være der er så ringe transportmuligheder til stedet at det er nødvendigt med bil.
    Men lige frem at sætte et bestemt niveau på det ville jeg ikke gøre, jeg er selv hygge rytter, har redet i knap 10 år men har aldrig så meget som set et stævne (det bliver dog snart lavet om) Så jeg har ingen idé om hvilket plan jeg ligger på

• #32   28. aug 2013 Hvis jeg skulle have part, ville jeg da også være interesseret i en der kunne ride på et vis niveau, simpelthen fordi jeg forventer at den bliver ret fornuftigt.. Man ser gang på gang folk der smækker chambon og lignende på" for at få den til at bukke nakken" efter min mening mangel på viden/erfaring, og det skal min hest ikke stå model til. Det kunne være et enkelt eksempel.. Kan godt forstå man sætter krav, når man låner sit kæreste eje ud

• #33   28. aug 2013 tror det er svært at finde en LA rytter til at videreuddanne sin hest på 4 og så endda skulle betale for det. kravet til min halvpart er, at hun skal behandle ham ordentligt og ikke ride vildt

• #34   28. aug 2013 Nu har jeg ikke læst alle kommentarer igennem - men jeg kan faktisk godt forstå dig..
    Jeg har lige fået part til min hest og mit eneste krav var at rytteren skulle have et roligt temperament, være god ved min hest og skal modtage undervisning af mig eller en anden udefra. Færdig bum.

Jeg mangler hjælp til mine heste fordi jeg ikke selv har tid og så kan jeg ikke tillade mig at stille høje krav.

Jeg vil hellere have en uerfaren pige med massere af hjerterum end en med massere af erfaring som ikke lytter til hesten og bare trumfer igennem hvad hun vil have den til.

Jeg har fundet en sød pige som har redet en 4 måneder 1 gang om ugen på en rideskole - og ja, hun skal lære mange ting og have hjælp, men nøj hvor er hun sød og blid ved min hest! Hun nyder bare at ride og vil gerne lære at træne klassisk/akademisk - jamen perfekt! Jeg har en sød og rar hoppe som er god til at lære fra sig. Selvfølgelig ville det være Nice med en som kunne videreuddanne hende - men et eller andet sted synes jeg måske det er endnu federe at hun kan lære en ny rytter at ride godt og så kan de have det godt sammen et par gange om ugen. Det er da fantastisk!

Ja jeg havde ikke ridemæssige krav til en part - hvis nogle vil give min hest lidt ekstra kærlighed og holde hende lidt i gang mens jeg skal studere så er det somendt kun fint med mig smiley

• #36   28. aug 2013 Jeg giver A. Marie Petersen ret.
    Kan man ikke forstår hvorfor man skal give mellem 500-1000 kr om måneden for en par skal man ikke have en part.. At have hest er lige så meget en livsstil som det er en sport.
    Man ligger rigtig mange penge, timer og kærlighed i sine heste.
    Og derfor har man også ret til at bestemme hvem eller hvilke der skal ride den.

Jeg er så heldig at kan have dem hjemme og min mand beskær og skoer selv. Så det er mange penge man spare på opstaldning, men ikke i Timer.

RIDNING ER EN DYR SPORT.

Men en part eller udlån er da en fantastisk mulighed for at "prøve" at have sin egen hest - hvis man ikke har råd til det hele selv eller gerne vil se hvordan det er at have sin egen.

JEg synes selv det er stort at nogle folk låner deres heste ud. JEg har selv kun haft meget dårlige erfaringer med lige netop dette.

Ville du ikke selv stille krav til den person der skulle ride din hest?? prøv at tænk over det smiley

• #38   28. aug 2013 Nu er LB jo ikke noget vildt og voldsomt svært.

• #39   28. aug 2013 Jeg vil have det på samme måde .. Jeg HAR haft en part på min pony, hvilket faktisk krævede enormt ekstra arbejde til mig selv de dage hun ikke havde ham.

Hun var en ung pige som kom fra rideskoler, osv. Kunne selvfølgelig det grundlæggende. Men heller ikke mere. De kom og red han 3 gange om ugen, men de andre 4 dage kunne jeg så kæmpe med ham igen.. Hun red ham ikke ned og igennem eller forlangte det helt vilde af ham, så ja.. Jeg kunne sætte mig op på en stiv pony der skulle arbejdes igennem igen. Det var så træls.

Så skal jeg ud og finde en part til Saxo eller Pandoer engang, så vil jeg også have krav om, at de skal være på samme ridemæssigt niveu som mig... Ellers får jeg jo intet ud af det, end dobbeltarbejde den dag jeg skal ride igen.

• #40   28. aug 2013 Åh gud hvor er der mange der ikke fatter hvad jeg har skrevet.
    Jeg har INTET sted sagt at parter burde være gratis og at ejer skal holde op med at stille så mange krav om hvem der må ride deres heste. Det eneste jeg SPØRGER til er hvorfor man nærmest skal være top professionel for at ride en tur 2 gange om ugen og hvorfor prisen på en utrænet hest kan være 700 kr for 2 gange i ugen.
    Ingen grund til at blive så skide sure så mange af jer, jeg spurgte af (måske dumt) uvidenhed, men det er der åbenbart ikke plads herinde.

Pernille - Igen, som det fremgik af det jeg har skrevet så ved jeg ikke hvor højt et niveau f.eks LB er.

• #41   28. aug 2013 Den sorte pinto - Og det er en tråd om hvordan man rider perfekt ikke? selv undskyld, men hvad skal jeg dog bruge den kommentar til?..

• #42   28. aug 2013 Årh.
    Jamen, programmerne til de forskellige klasser (niveauer) kan ses på www.rideforbund.dk

• #43   28. aug 2013 Pernille - Ok, tak for det:)

• #44   28. aug 2013 Du kan jo se lidt dit niveau på de dressur-programmer, så kan du se det der lidt indebærer i dit niveau.
    Jeg ville helt klart heller ikk have en til at ride min unghest, eller bare håndtere den, hvis de ikk har prøvet før at håndtere eller ride ungheste.
    Jeg har også en pony der kan rides af en del, men det betyder jo så ikk at den går som den ska, det betyder bare den, nok ikk smider dig af, jeg gider absolut ikk have en part, hvor de bare tøffer rundt, så har jeg en stiv hest næste dag, hvilket hverken gavner mig eller min hest, så er det som at starte sit arbejde fuldstændig forfra.
    Jeg synes absolut det er godt med krav, det er sådan set både for, rytter, hest og ejers skyld.
    smiley

• #45   28. aug 2013 Da jeg søgte part skrev jeg at man skulle være på LB niveau, og det gjorde jeg af flere grunde. For det første er han 175 og et ORDENLIGT lokum, der var flere der prøvede ham som syntes han var for stor, deraf kom jegvfrem til LB fordi at så kan man godt ride og bliver måske ikke helt så overrasket. Anden grund til at man skulle være på det niveau er at man netop kan lidt, LB er for mig ikke et som sådan svært program, men man ved lidt smiley

• #46   28. aug 2013 Altså nu er LB jo ikke ligefrem "grand prix" niveu som du beskriver det smiley
    Kan godt forstå folk vil ha folk ved bare en snert om hvad det handler om før de overlader det dyrebareste de har til en fremmed?

Hvem er int i at betale for at få ødelagt sin hest?

Personligt er jeg så sær at ingen får lov at ride mine heste andet end min underviser - hvorfor?
    Fordi der skal så lidt til før måneders ridning kan blive ødelagt smiley

• #47   29. aug 2013 jeg har så lige taget imod det helt og aldeles fuldstændig omvendte smiley

Jeg har hele tiden sagt jeg ikke ville have andre til at ride min pony/hest for jeg følte en ret stor stolthed over at det hun kan har jeg lært hende...men øhmmmmm....jeg fik hende som 3 år hvor hun blev sendt 1 mdr i ridning...så stod hun det meste af et år efterfølgendende...dels fordi hun skulle have voksepause men nok mest fordi jeg var en kylling....jeg kom så godt igang med hende on/off....jeg har et fuldtidsjob, 2 piger på 8 og 10 som har ret unge uerfarne ponyer som derfor har taget en del af min tid og ja så har jeg også bare hovedet fuld af dårlige undskyldninger....så hun har været trænet op, holdt pause, trænet op holdt pause, holdt pause osv....og i forrige uge ringede en veninde så og spurgte om ikke hendes 14 årige datter måtte komme og ride på den....tjoooooo....som sagt så gjort...så nu har jeg en 14 årig pige der aldrig har redet et stævne, som umiddelbart heller ikke har lyst til at ride stævne og som indtil nu kun har redet rideskoleponyer...og ved I hvad....jeg er super glad for hende...dels så holder hun min pony igang, så når jeg har tid så kan jeg med god samvittighed sætte mig på den og forlange koncentration og god ridning i 45-60 min. (når den engang er helt i form igen). Jeg kan have god samvittighed de dage jeg ikke når det og mon ikke jeg snart selv kan komme til stævner på hende...jeg var bekymret for om pigen nu kunne ride den rigtigt og til bidet osv. på den rigtige måde...men jeg har erfaret at når man selv har gjort et rigtig godt forarbejde på hesten og jeg selv stadig rider den indimellem, ja så er det jo ingen problem for hende at ride den rigtigt smiley

• #48   29. aug 2013 Jeg synes ikke, det fremgår helt klart hvad dit spørgsmål er? smiley

Nu er LB niveau jo ikke så voldsomt højt, og de fleste mennesker ønsker vel bare en part, der er så kvalificeret som muligt til at ride og passe deres øjesten.

• #49   29. aug 2013
    Det jeg syntes er sværest med det niveau halløj er, hvad niveau man er på hvis man ikke starter stævner så meget.

Det højeste jeg har redet er en LC1, men det betyder ikke at jeg ikke aner hvordan man laver en schenkelvigning i trav, forpartsvending eller anspring fra skridt.

• #50   30. aug 2013 Da jeg søgte part til min Emma (gør jeg aldrig mere, men det er en anden side af snakken), havde jeg et krav på at parten skulle være mindst 18 år gammel. Det krav havde jeg, fordi mange tror at en Tinker bare er sådan en man sætter sig op på, og så rider man bare derud af, uden at den så meget som vrikker med et øre. Det er altså ikke altid tilfældet for en Tinker smiley Det er en stor hest, og når den først siger "RØVHUL" og skrider, så kan du bue og bæe. Og jeg vil ikke have ansvaret for Tulle på 13 år, der nok er en dygtig rytter, som rider ud på Emma, og der så alligevel sker et eller andet. Gider ikke sure mødre smiley Så derfor havde jeg en aldersgrænse.

• #51   31. aug 2013 Da jeg søgte part var det vigtigste man havde en rolig hånd og havde lært at støtte på udvendig. Min hest var en meget følsom hest og kunne nemt blive forvirret hvis den ikke fik de rigtige signaler. En pige der havde redet på rideskole i mange år kom ud for at prøve den, min hest blev meget forvirret på grund af hendes manglende støtte og uklare signaler og det så ud som om den kunne rejse sig hvert øjeblik. Nogle heste kan ikke rides af alle og kræver man er på et hvis niveau hvor andre kan rides af alle.

• #52   3. sep 2013 Det da klart her hvor jeg bor er det nogen meget dyre opsaldingsteder derfor er det også meget dygtige rytter/heste der er her der forlanger noget! Jeg synes aldersgrænsen er irreterende for man kan sarktens være en gode rytter uden at være 18 eller 20, men jeg synes det er meget ret færdigt at skrive at man skal kunne ride lb/la da folk jo forlanger at hesten også udvikler sig!:-)

• #55   7. sep 2013 Jeg kan nu sagtens forstå trådstarter.
    Jeg forstår heller ikke hvorfor man skal kunne en hel masse, blot for at ride skovture. Der vil det for mig være nok at parten kan det allermest grundlæggende.
    Det betyder for mig, at rytteren kan sidde i balance og derved ikke bumpe hesten i ryggen eller hive i tøjlerne for at holde balancen.

Jeg har netop en af de der søde, rare hyggeponyer som alle kan ride. Og hun har også fået en supergod part.
    Ikke en dygtig rytter, men derimod en begynder som rigtig gerne vil lære. Mit eneste krav har været at de skulle have undervisning. Og ved I hvad? Jeg er så super glad for hende og hendes mor, som er med HVER gang.
    Nu har de lige været til deres 3 fælles stævne (LD1 + LD2) og sørme om de ikke vandt. 66% i LD2
    Så blæse være med at hun ikke kan uddanne min hest. Det har alligevel aldrig været meningen med part for mig. Det vigtigste for mig er at jeg kan stole på parten og at hun er ivrig efter at lære.

stald lille t
    Jeg ville have ELSKET dig som part til min traver.
    Hun var super følsom for alle hjælpere og derfor MEGET svær at ride hvis man ikke havde HELT styr på det selv.
    Men en rytter som ville ride nogle gode ture på hende og derved holde hende i gang så hun ikke bare stod og kedede sig ville jo være perfekt. Hvis du så oven i købet øvede lidt dressur eller spring en gang imellem, ville det da bare være et plus, men intet krav.
    Hvis jeg havde haft dem stående hjemme, ville jeg have beholdt hende og bare ledt efter en rytter som kunne ride hende. Men nu skulle jeg desværre betale for opstaldning, så havde ikke pengene til at have en hest gående jeg ikke selv kunne bruge

Kommentér på:
"Du skal ride på LB/LA/LC niveau" whaat?? part..

Annonce