{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.166 visninger | Oprettet:

2 ? om farver {{forumTopicSubject}}

ja, mit mål er at fylde en hel side med emner kun oprettet af Pauline P... Sorry, but here we go again...
Jeg er faldet over, flere stder, kommentarer om broget/ikke broget og farver i det hele taget. Sig mig, er der 'trends' i tinkerfarver/farvekombinationer? Og hvad siger trend forecast i så fald? Det er ren nysgerrighed, ikke fordi det vil præge min holdning til hvordan min hyp skal se ud, men jeg gad godt vide det??

Og, vores rarbarber (og andre heste jeg har arbejdet med) har tendens til skoldning på hvide muler - specielt hvis pigmenteringen er hvid/lyserød... Er det også udpræget ved Tinker hyp's? Solcreme 2 gange dagligt? Hele sommeren?

SE! Jeg KAN godt gøre det lidt kort.

Men så til bonus-spørgsmålet: Der er GODT NOK mange stutterier... Kan alle med en hingst og en hoppe kalde sig stutteri?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  2 ? om farver
  • #1   29. jan 2009 ang solskoldnign:

    pretty for en meget slem solskoldning hvis ikke hun får klud på grimen (et firkantet stykke stof syet på grimen så den dækker den sarte mule)
    solcreme virker ikke på hende da hun er verdensmester til at tøre det af i gærsset :S


  • #2   29. jan 2009 det er kun en af vores som får sår på mulen.. menså skal solen også være slem i flere dage..

  • #3   29. jan 2009 Begge mine tinkere har lyserøde muler og de har på intet tidspunkt været solskoldet selv om jeg har holdt godt øje med de lyserøde muler og de er IKKE blevet smurt med solcreme...

    hilsen laila


  • #4   29. jan 2009 Der er heller ingen af mine der bliver skoldede på mulerne.

    Mht. farvede/brogede:
    Så er de fleste man ser jo sorte/hvide brogede, personligt kan jeg bedre lide dem brun brogede eller lidt specielle i farven, som min lille Kenya der har et kobber skær i pelsen. Men hånden på hjertet, de er jo alle super smukke uanset farve på hver deres måde.

    Karina


  • #5   29. jan 2009 Vores føl fra 2008 fik lidt sol creme på mulen i sommers..
    Der kom ikke sår, men det var jo også dette jeg prøvede at undgå smiley

    De 2 andre vi har, er sorte, så ingen problemer med solen hos dem smiley


  • #6   29. jan 2009 Jeg vil tro den farve kombination som er mest på mode er sort/hvide IC det i alt fald dem man ser flest af eller brune med hvide sokker som mine.
    jeg synes selv bedst om en hel hvid eller en grå IC, eller nogen som har en speciel farve smiley

    Victor bliver let solbrændt på mulen om sommeren, så han får hverdag solcreme på.

    Giga får det ik rigtig, men jeg giver hende alligevel en smule på, bare for at være på den sikre side smiley


  • #7   29. jan 2009 Begge mine har hvid/lyserød mule og de fik solcreme på hver dag hele sommeren og alligevel blev de solskolede og begyndte at skalde

  • #8   29. jan 2009 Ja tinkeren fåes i alle farver nu om dage. Det er jo et spørgsmål om smag og behag. Jeg har det dog sådan at bare den er sød og rar så pyt med hvad tøj den har på smiley

    Ang solskoldning ja så har vi også et par sarte muler. De får Helosan Solfaktor et par gange om ugen og så er de fine igen smiley


  • #9   29. jan 2009 hvor køber man så nået godt solcreme til mulerne henne?

  • #10   29. jan 2009 Jeg køber det hos Matas eller Land & Fritid

  • #11   29. jan 2009 og hvad hedder det creme i bruger?

  • #12   29. jan 2009 Ja vi er blandt dem der kalder os stutteri...
    Og det er jo egentlig misvisende, for det er vi jo ikke...

    Vi lod os gribe lidt af vores fremtids drømme mm. og nu hvor de ikke bliver til noget, ja så er jeg ved at finde ud af at ændre "navn" på vores hjemmeside...

    Så lige en forklaring fra os, som er nogle af dem der kalder sig stutteri uden at have noget at have det i smiley


  • #13   29. jan 2009 Jeg er iøvrigt VILD med de sorte (men jeg har jo også 2 af slagsen)..
    Og så synes jeg at dem med en lidt speciel farve er lidt spændende...
    Der er nogle der virkelig har nogle fantastisk smukke farver og farve kombinationer!

    Men som flere andre har skrevet, er det jo nogle smukke dyr, uanset farve, jeg har bare af en eller anden grund en forkærlighed for de sorte smiley


  • #14   29. jan 2009 hey, ingen fordomme her om hvor stor man skal være... Hvis man føler sig som stutteri i maven, så er man et stutteri! ALtså, nu er jeg jo i reklamebranchen, og sidder på et ganske lille bureau (blev trær af at være ansat på et af de store)... Men selvom at vi er et lille bureau, har vi banket mange af de store til bureau-konkurrencer, og vi har kunder, som de store børn ville ligge på knæ for at få... Så er man vel et bureau/stutteri? Hvis man præsterer og har check på det... det er vel ikke størelsen, men gørelsen, ik'? Eller?
    Og, sig til hvis du skal have en hånd med det logo... du har hjulpet mig så meget, så jeg kaster gerne noget lækkert op til dig smiley


  • #15   29. jan 2009 Altså vi har pt en hoppe, en ung vallak og et føl, så det er måske lige ambitiøst nok for os at kalde det stutteri smiley
    2 af dem er endda til salg... Sååå...

    Ved ikke hvor meget man skal have for at kalde det stutteri, men man skal vel have mere end en hoppe til avl... Eller.... Nææ jeg ved ikke helt, det må jeg lige tænke over smiley



  • #16   29. jan 2009 Kijofreg : Ha ha ha jamen det skulle vi have vidst for et par år siden smiley At man fik krav på et ridehus smiley




  • #17   29. jan 2009 banner coming right your way. Stik mig billeder og lidt input på www.pauline@addeluxe.dk (arbejdsmail) eller pauline@stalddeluxe.dk (heste-mail) eller www.artdeluxe.dk (sidstnævnte er mailen til hjemmesiden med mine grafiske collager)

  • #18   30. jan 2009 Ang solcreme så bruger vi Helosan gul med solfaktor. Det er super godt. De får en ordentlig klat på snuden.

    Ang stutteri : Der er ingen juridiske regler for at kalde sig stutteri. Vi hedder det på momsbilletten fordi revisoren har registreret os som det.
    Det var noget med at vi havde over 4 avlsdyr (han/hun incl) og ingen ridehus smiley he he


  • #19   30. jan 2009 Helosan kopatte salve, den GULE er fantastisk til mulerne... der er solfaktor i og er ganske venlig for børn, mennersker og dyr.

    Vi er et stutteri og MOMS registreret som et. Det blev vi da vi havde 4 avlsdyr og 3 føl på vej.... nu har vi 12 heste og 3 føl på vej.
    Vores heste var alle avlsgodkendte inden vi blev moms registreret og kaldte os Stutteri.

    Pøj pøj med de rosa muler til sommer.

    OK: Kaja...jeg sku nok ha læst dit indlæg før jeg selv skrev... men vi er jo helt enige, så der må jo være noget om snakken. :-))


  • #20   30. jan 2009 Hero bliver også frygtelig forbrændt på mulen om sommeren. Jeg giver ham simpelthen den samme solcreme på, som mine børn bruger: Nivea solfaktor 30 eller 50 (sunblock), der ligeledes er vandafvisende.

    Er uheldet sket og han er blevet slemt forbrændt, så smører jeg ham med Helosan salve eller en gel med aloe vera.

    Min tinker er ensfarvet rød med kobberstænk i, og har 4 hvide sokker samt sølvfarvet hale og man. Jeg faldt for ham, fordi han netop ikke var broget, og derved var en smule speciel (set med mine øjne).

    Men alle tinkere er jo specielle, da man jo ikke finder 2 aftegninger der er ens. Jeg synes, at det er spændende at se, hvor forskellige de kan være i mønstrene. Er dog personligt vild med de heste, der ikke er al for spraglede.


  • #21   31. jan 2009 altså ang farver har jeg en hang til dem der er alt andet end sort og hvid brogede. Er helt tosset med de unikke farver og dem der bare skiller sig helt ud. Fx Sjors smiley Eller Romeo http://www.djwwgypsyhorses.com/Romeo.html

    Meen altså.. temperamentet er jo også vigtigt. Jeg synes dog at udseendet er lige så vigtigt som temperamentet.. og med udseendet mener jeg også mængden af hår og kropsbygningen.
    Det ender nok med noget helt andet når jeg endelig skal have min egen end det jeg sidder og skriver nu.. ^^


Kommentér på:
2 ? om farver

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce