Skel m.m. i "haserne" på forben? {{forumTopicSubject}}
Min Frieser har i noget tid døjet med noget underligt skelagtigt i haserne på forbenene. Det er nogle hårde skorper, som går af i små flager og nogle gange ryger der også hår af. Det er ømt. Jeg har spurgt flere forskellige dyrlæger hvad det kan skyldes og hvordan det behandles. Den ene dyrlæge gav mig noget Fucicort på flaske, som jeg skulle smøre med, dette havde ingen effekt. Den anden dyrlæge forklarede, at det var et meget alm. problem ved f.eks. Friesere og Jyske heste. Han siger, det er hvad de i gamle dage kaldte "raspe". Han siger, at det eneste jeg kan gøre er at smøre det med babyolie og holde det smidigt på den måde. Han fortalte, at de hos andre heste med samme problem havde forsøgt at behandle med midler mod skab, men at der ingen effekt havde været.
Nu har jeg så "behandlet" med babyolie i noget tid men det har slet ikke ændret på det. Det eneste jeg har set en effekt med er Skin Healer og så holder jeg det rent med Hibiscrub sæbe (ikke hver dag).
Hesten har ikke muk i koderne, så det er ikke sådan at det har bredt sig helt dernede fra. Det er kun et problem i haserne foran.
Er der nogle Frieserejere herinde, som har et bud på hvad det kan være og hvordan det kan behandles?
Vh. Rikke
dec 2007
Følger: 31 Følgere: 31 Heste: 1 Emner: 23 Svar: 115
maj 2007
Følger: 23 Følgere: 53 Heste: 5 Emner: 33 Svar: 230
jan 2008
Følger: 56 Følgere: 52 Heste: 2 Emner: 176 Svar: 978
sep 2008
Følger: 50 Følgere: 55 Heste: 3 Emner: 21 Svar: 446
aug 2007
Følger: 110 Følgere: 96 Heste: 3 Emner: 352 Svar: 7.709
Det er umiddelbart mit bedste bud, hvis salver og des lige ikke har haft nogen effekt...
sep 2007
Følger: 77 Følgere: 146 Heste: 12 Emner: 501 Svar: 2.247
maj 2007
Følger: 99 Følgere: 102 Heste: 5 Emner: 106 Svar: 481
hvis det er så kan du behandle det med Sebacil det virker ihvertfald på min.
maj 2007
Følger: 23 Følgere: 53 Heste: 5 Emner: 33 Svar: 230
Skel m.m. i "haserne" på forben?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside