{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.084 visninger | Oprettet:

Skel m.m. i "haserne" på forben? {{forumTopicSubject}}

Min Frieser har i noget tid døjet med noget underligt skelagtigt i haserne på forbenene. Det er nogle hårde skorper, som går af i små flager og nogle gange ryger der også hår af. Det er ømt. Jeg har spurgt flere forskellige dyrlæger hvad det kan skyldes og hvordan det behandles. Den ene dyrlæge gav mig noget Fucicort på flaske, som jeg skulle smøre med, dette havde ingen effekt. Den anden dyrlæge forklarede, at det var et meget alm. problem ved f.eks. Friesere og Jyske heste. Han siger, det er hvad de i gamle dage kaldte "raspe". Han siger, at det eneste jeg kan gøre er at smøre det med babyolie og holde det smidigt på den måde. Han fortalte, at de hos andre heste med samme problem havde forsøgt at behandle med midler mod skab, men at der ingen effekt havde været.

Nu har jeg så "behandlet" med babyolie i noget tid men det har slet ikke ændret på det. Det eneste jeg har set en effekt med er Skin Healer og så holder jeg det rent med Hibiscrub sæbe (ikke hver dag).

Hesten har ikke muk i koderne, så det er ikke sådan at det har bredt sig helt dernede fra. Det er kun et problem i haserne foran.

Er der nogle Frieserejere herinde, som har et bud på hvad det kan være og hvordan det kan behandles?

Vh. Rikke

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skel m.m. i "haserne" på forben?
  • #1   2. okt 2009 Jeg har bøvlet med det altid.. det sætter sig op langs benene (bag på) og op omkring kastanjerne.. så når jeg strigler benene falder der noget hvidt skel-agtigt ned.. Og så klør det rigtig meget på ham. Han er også behandlet mod mider og svamp, men tror ikke han slipper af med det..

• #2   2. okt 2009 Hm interessant. Men også frustrerende at høre at der er flere der ikke kan slippe af med det. Jeg vil sige at det forsvinder nok 95% ved daglig brug af Skin Healer.

• #3   3. okt 2009 Min har det også, og det klør helt vildt på hende.. smiley Jeg har købt noget skælshampoo fra Horze mener jeg .. Og det hjælper et par dage, men så kommer det igen smiley .. Så det er rigtig irriterende ..

• #4   3. okt 2009 hejsa hej kender det ikke lige fra friesere men har prøvet noget i den stil på travere der brugte jeg alm olie eller noget salve der hedder ( super bra hesta salva ) salven er super god til mange ting og især mug i koderne os på friesre smiley

• #5   3. okt 2009 Hm... ud fra beskrivelsen lyder det jo som noget mug-agtigt... så jeg ville da spørge dyrlægen, om en antibiotikabehandling måske ville kunne hjælpe? Jeg ved godt, man ikke bare skal give antibiotika mod alt, men jeg har læst i en af mine hestehåndbøger, at i svære tilfælde med mug bør der behandles med antibiotika, så måske det også kunne hjælpe her?

Det er umiddelbart mit bedste bud, hvis salver og des lige ikke har haft nogen effekt...

• #6   5. okt 2009 min frieser har det også... jeg strigler det også det klør ikke rigtig på ham.. tror jeg vil prøve med olie og se om det hjælper på min

• #7   7. okt 2009 Det er ikke skab din hest har fået?
    hvis det er så kan du behandle det med Sebacil det virker ihvertfald på min.

• #8   17. okt 2009 Så fik jeg sørme has på det! Har smurt godt med Blue Hors Skin Healer dagligt og hver anden dag vasket grundigt med medi-scrub klorhexidinsæbe (det er det samme som Hibiscrub). Hvad end det har været, så er det i hvert fald væk. Godt der er noget der virker smiley

Kommentér på:
Skel m.m. i "haserne" på forben?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce