{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
733 visninger | Oprettet:

Hvad ville I gøre? (ifol? træning?) {{forumTopicSubject}}

ja, jeg har nu tænkt godt og grundigt.

Jeg er i august 2009 startet på Gymnasiet og er dermed færdig i juni 2011, jeg har lang transport frem og tilbage og er sjældent hjemme før kl. 16.00. Jeg har Giza, som er en 5 årig dansk varmblod med gener i både fuldbold, trankener, hannover og dermed kåret i DV med 8 i heldhed som føl og 7 i helhed som 4-årig med hendes første føl ved siden.

Hun har været redet rigtigt siden marts-2009 (jeg købte hende i feb-09). Hun står pt. herhjemme hvor jeg har gratis opstaldning, betaler kun foder for ca. 500 kr. hver anden måned, som jeg selv har valgt at hun skal have, det kunne være helt gratis. jeg har ingen mulighed for at få undervisning eller ridehal herhjemme eller her i nærheden, det kræver en trailer hvilket vi ikke har.

Efter at det er begyndt at blive mørkt rigtig tidligt er træningen gået mere eller mindre i stå og jeg har valgt at indstille den seriøse ridning til omkring feb-marts 2010, hvor vejret og lyset igen egner sig til ridning herhjemme på udendørs bane :).

Jeg har så overvejet lidt frem og tilbage, her er nogle forslag:
1. sætte Giza ifol igen (hun havde føl som 4 års) således at hun bliver ifolet slutningen af april 2010 og dermed har føl i slutningen af marts-oktober 2011 således at jeg stadig kan nå at ride hende igen når jeg starter i 3.g.

2. tage hende med over på rideskolen og betale de ca. 1500 kr. i opstaldning + yderligere 1200 kr. for undervisning pr. måned, i fx. marts-april 2010, så vi kommer ordenligt igang igen og kan starte stævner i maj-juni-august og september 2010.

3. lade hende være hjemme, ride hende det jeg kan, starte det vi sådan bliver klar til også bare lade stå til som det nu engang står til, med tid, penge osv smiley .

- jeg får SU på ca. 1140 kr. pr. januar 2010 + har en gennemsnitlig indkomst på omkring 2000 kr. om måneden fra arbejde ved siden af gym.

Pausen fra omkring november-marts vil hun få igen i år 2010-2011 fordi perioden bare ikke egner sig til seriøs kvalificeret ridning når det skal foregå udendørs efter kl. 16.00.

- Hvad ville I gøre?
og evt. hvilken hingst kan jeg smide på hende? smiley (helst fra nordjylland?)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad ville I gøre? (ifol? træning?)
  • #1   9. dec 2009 hun er jo en ung hest, så hun ville såmænd ikke tage skade af at stå lidt, med den smule hyggeridning der nu er tid til..
    kender dit problem alt for godt..
    hm.. men jo, ville nok smide en hingst på hende.. du skal bare være sikker på at du har tid til føllet også. Det kommer jo lige op til eksamen i 3.g. smiley
    men held og lykke.


  • #2   9. dec 2009 Føllet skulle gerne komme i slutningen af 2.g (: .
    - men jo, det har jeg, jeg har hele sommerferien til det :). vi har selv føl herhjemme hvert eneste år (min mor avler fjordheste) så føllet er nok det mindste problem smiley


Kommentér på:
Hvad ville I gøre? (ifol? træning?)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce