{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
563 visninger | Oprettet:

Lære hesten at elske smeden {{forumTopicSubject}}

Ja kan man det?
Eller i det mindste lære hesten at synes at smeden er bare ok?

Min hest er på ingen måde en problemhest, når han får smed. Han står så fint som en utålmodig 4 års nu engang kan, men han haaaaaaaaader smed.

Normalt er min hest altid glad, kan faktisk ikke komme i tanke om andre situationer, hvor han er sur. Men lige så snart smeden går i gang lægger han ørene ned, ser hamrende sur ud og begynder at små-nappe i mig (han napper ellers ALDRIG).
Har haft lidt forskellige smede, og nogle hader han mere end andre, men har endnu ikke mødt den smed som han brød sig om.
Så mit spg er.Kan jeg lære min hest, som hader smed, at synes det er en ok oplevelse at få smed, eller skal jeg bare acceptere at han er en surmule, når smeden er der?
Nytter ikke noget at jeg selv træner smed med ham, for mig hader han ikke, selvom jeg pille, roder, rager ved hans hove.
Nogle bud?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lære hesten at elske smeden
  • #1   4. jun 2010 eftersom han ikke siger noget hvis du lader som om du ordner hans hove.. bliver han så nogen sinde omgået af andre mennesker ? altså som træner med ham og sådan? i så fald hvad siger han til det? smiley

    For det kan jo godt være han bare er mest tryg ved moooaaar smiley


  • #2   4. jun 2010 Næ, han bliver faktisk kun trænet af mig nu du siger det..

    Jeg har ham direkte fra opdrætter, så det er kun mig og opdrætter, der nogensinde har trænet ham.

    Min kæreste er med derude en gang hver 2 mdr eller noget i den stil og der strigler han ham og renser hove uden problemer, men det er jo ikke en presset situation for ham som smeden er..


  • #3   4. jun 2010 Så tror jeg MÅSKE det er det smiley Så er han bare mor syg smiley

  • #4   4. jun 2010 Kunne også godt forestille mig det som Sofie siger.

    Ellers, hvor lang tid vil smeden have ham til at holde hoven? skal der sko på (mange hesten HADER det, måske fordi de har prøvet at den bliver slået forkert i, og at det gunger i benet?).

    Hvis det ikk skyldes sko, så skal du måske øve med at raspe lidt på hovene selv (man holder en del hårdere fat, måske bryder han sig ikk om det, og hvis nu du gør det...?), eller få din kæreste til at gøre det ind i mellem?

    Jeg tror generelt også det kommer meget an på hvem der kommer ! Min hoppe står skam fint nok, men hun har ALDRIG været så rolig, tilfreds, ligeglad, ..., som hun er nu, men trimmeren vi har. Så måske gælder det om at finde en god smed? - og evt snakke med ham inden om, at hvis du lægger en 50'er oveni prisen, så bruger i lidt ekstra tid på at gøre din hest glad for situationen? - mange smede har en tendens til at tænke, at det bare "skal" overståes i en fart, så de kan nå næste kunde (=hvis du måske giver lidt flere penge synes han det er okay...?)


Kommentér på:
Lære hesten at elske smeden

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce