{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
817 visninger | Oprettet:

2 års. - rigtig fræk! {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg har en ung plag på 2 år, der er blevet rigtig fræk.
Hun er begyndt at trække, snappe(Har dog altid været et problem, og der bliver arbejdet på det), og hun er bare rigtig træls. Jeg lige påbegyndt longetræning og hun forstår bare ikke princippet.. Hun løber lige pludselig væk fra mig, eller stopper op og går ind til mig. Nogle gange går hun pænt andre gange gør hun de ting som jeg nævner ovenover.
Kan i hjælpe mig med nogle gode råd til hvad jeg skal gøre??
Det skal lige siges, at hun kun bliver longeret i skridt.
Det skal lige siges, at da hun var 1 år var hun den sødste lille engel da bare gjorde hvad hun fik besked på:)
På forhånd tak:)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  2 års. - rigtig fræk!
  • #1   20. jul 2011 Ja en god grund til at hun er strid i longe er at hendes krop ikke er klar til den form for træning, også selvom at det kun er i skridt. :o) Lav noget god groundworks træning med hende, stå, gå, bak, kom, efterfølge, støj, vand osv. :o)

  • #2   21. jul 2011 Få evt. en til at hjelpe dig med longeringen ved at trække hende i en sirkel rundt dig... Men det kan sagtens være at den ikke er klar til det, eller at den er meget klar til det og synes skridt er kedeligt...
    -TR


  • #3   21. jul 2011 Altså kropsmæssigt er hun godt med, hun er ikke høj bagtil og hun er nu næsten ligeså høj som sin mor. Hun er godt sat sammen:)

  • #4   21. jul 2011 Har hun bid i munden når du longere?, det virkede på min at den fik bid i munden, hun blir dog kun longeret meget sjældent, men op til roskilde blev hun longeret 2 gange om ugen da jeg var højgravid og derfor ikke kunne løbe med hende...



  • #6   21. jul 2011 Jeg har longeret hende en enkelt gang med bid i munden også stoppede jeg da hun gjorde det samme med bid som uden bid, og jeg vil helst ikke stå og rykke i hende med bid i munden..


  • #8   21. jul 2011 Tja der bliver foreslået god og grundig groundwork, og det vil jeg også foreslå dig. Simpelthen lære hende at flytte sig for et let pres. Både for og bagpart, frem og bak. Lær hende at stoppe når du stopper, (bak hende hvis hun fortsætter med at gå, når du stopper).

    Jeg ved ikke om du giver hende godbidder eller anden foder fra hånden. Men det KAN være derfra snappe problemet kommer. Så stop al håndfodring, og ignorer hende hvis hun tigger. Sørg for hun ikke får muligheden for at snappe efter dig. (eller i hvert fald at hun ikke får fat på dig).

    Håber det kan være en hjælp smiley


  • #9   21. jul 2011 Longen kan jeg ikke lige hjælpe med. Men måske at det hele løser sig, ved hjælp af gruondwork....

    Det kan handle om balance og det kan være fordi hun ikke forstår hvad du vil have hende til. Og det kan være fordi det er nyt og "farligt", der er et langt longe-tov, og du er ligepludselig længere væk...


  • #10   21. jul 2011 Longe: Dels må du hverken bruge grime eller trense, men kapsun, da den er retningsgivende. Ungheste blive sk*de forvirrede over det andet, kapsunen hjælper dem rundt på volten.

    Og så skal du træne at gå med den, hvor træktovet bliver længere og længere, og du skal kunne dreje den, når den er langt fra dig. Så er du klar til at putte et longe-tov på. Sådan har jeg gjort ved min, hun kunne trave i longe efter 5 gange, fordi jeg ikke har bedt hende opfinde den dybe tallerken, men har vist hende vejen, stille og roligt.


Kommentér på:
2 års. - rigtig fræk!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce