{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
867 visninger | Oprettet:

føl og dækken. {{forumTopicSubject}}

Jeg har et traverføl på 10 mnd. Jeg har jo fået at vide en gang at man ikke normalt giver føl dækken på. Hvorfor? Men hvad gør i når det er dårlig vejr som nu? Han går på sommerfold uden le men får halv foder rasjon inklusiv hø. Føler mig som en hønemor men er bange han bliver syg. Og er det ikke først når de begynder at arbejde man giver de dækken på efter behov?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  føl og dækken.
  • #1   11. aug 2011 for at opbygge et immunforsvar.

    Jeg har altid forsøgt at undgå dækkener, selv når hesten har været i god træning. Fordi de så mister deres egen beskyttelse, og bliver mere udsat - hvis dækkenet bliver vådt, hvis den får det af i noget tid, etc.

    Det er også derfor, man siger, at hvis det først kommer på, skal det ikke af igen. og at folk med klippede dækkenheste rider med skridtdækkener.
    Af frygt for nyreslag etc.


  • #2   11. aug 2011 Lone- giver du ikke vinter/overgangs dækken på hellere? Og hvordan heste race har du? Jeg ønsker at min hest skal klare sig mest mulig uden. Men hvorhen går grænsen. Jeg havde forestillet mig at når jeg begynder ridning så skulle han få et svededækken på når det var koldt hvis han var sved når han kom ind/hvis han var våd og kom ind om natten når det regnet og var koldt. Overgangsdækken når det kolde efterår kom og vinterdækken til vinteren. Men det er måske ingen god ide så? medmindre han har svært ved at holde huld.

  • #3   12. aug 2011 Min 1 års får ikke dækken på selv om det regner, hun fryser ikke og skal have lov til at sætte det pels hun skal bruge til vinter. Skulle det blive vildt kold og hun ikke kan holde varmen, må jeg jo ud og købe et, men er generelt imod dækkener og indpakkede heste.

  • #5   12. aug 2011 Jeg har den opfattelse at det er synd for en ung hest at for dækken på. Imens de vokser udvikler de jo også deres pels og imunforsvar. Det kan være meget sundt for en hest at fryse og blive våd..
    Nu har vi haft føl og ungheste i en del år efterhånden og ingen har haft dækken på.. De har stået ude i alt slags vejr, også snestrom, og vi har aldrig haft en syg hest..


Kommentér på:
føl og dækken.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce