{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
999 visninger | Oprettet:

Afmagret hoppe m føl {{forumTopicSubject}}

Hejsa smiley
Jeg ved ikke lige om det hører hjemme her, men håber på lidt gode råd.
Min hoppe har et stort fint hingsteføl i fin foderstand ved siden lige nu som tager meget energi og sul af hende.
Jeg er løbet lidt tør for gode ideer på hvordan jeg hjælper hende bedst. smiley
Lige nu gør jeg følgende:
- fold med godt græs i døgnets lyse timer + adgang til hø, og vitaminer
- boks med hø ad libitum
- fodring 4xdgl med Thjørnhøj Mølle Breeder + majsflager+travo vit + lige startet med hørfrøkager (hun får 4kg Breeder ca 2 kg majsflager og 1 dl hørfrøkager, fordelt over de 4 måltider)

Jeg rider hende hver 2. dag (dressur + tur)

tilmed får føllet lidt foder af det den spiser for sig selv + den er god til at spise både græs og hø

Gør jeg det helt forkert?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hænge et 85” TV op i stuen. Gasbeton mur beklædt med gipsplade. 400 kr.
  • Opsætning af reol, hylder, stor billedramme og TV 1.800 kr.
  • Rengøring 1.500 kr.
  • Fjernelse hvepsebo 500 kr.
  • Oprydning og rengøring i havestuen 2.000 kr.
  • 12 volts LED lys i have 1.300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Afmagret hoppe m føl
  • #1   3. okt 2011 Ved ikke hvad du ligefrem gør forkert.. smiley men nogle hopper de taber sig ekstremt når de har føl uanset hvad man propper i dem.

Men du kunne evt. prøve at give hende noget olie?

• #2   3. okt 2011 Giv den olie og Lad være med at ride dressur og tage en skidt tur
    Tag evt at gå en tur med hende hvor hun får lov at græsse vd græs kanten
    så hun får lidt andet græs
    giv evt fiberblandning kan fås i grovarecenter og andre fodre dog hold øje med de majs flager for der er to forskillige og den ene er grover end det andet. giv hende Byg smiley

• #3   3. okt 2011 dog efter en uge kan du starte med dressur igen
    men fjordhest havde samme ploblem med at tabe sig da hun havde føl så gav vi hende byg og olie og fiberblandning

• #4   3. okt 2011 Team Steinskog: okay smiley hun ser skrækkelig ud sys jeg. Hvilken slags olie? raps eller?

• #5   3. okt 2011 hvor gammelt er føllet????
    Jeg har samme problem med min ene hoppe, hende har jeg fravænnet føllet. Gi hoppen en masse luccerne med olie det er godt at bygge op med, min får Horselux plus,byg,pelletter og al det hø og wrap hun gider uden at få tynd mave.. Føllet går med et andet føl og hoppe, de blir fodret 2 gange om dagen.

• #6   3. okt 2011 HMS Rytter K - jeg har gået ture, og skridtet på hende i 2 uger og er stille begyndt med dressur max 30 min. og 1 gang ugentlilg lidt hård træning med lille galop på marken. Men tak for ide til andet foder smiley

• #8   3. okt 2011 Bare alm. olie. F.eks. rapsolie. smiley
    Bare det der billige noget som man kan købe i næsten alle butikker smiley

• #9   3. okt 2011 Han er fra 3. maj så præcis 5 mdr smiley
    Sys ikke han er moden nok til det? og skal de ikk gå til 6 mdr som min?

• #10   3. okt 2011 Du skal bestemt ikke stoppe med at ride.. Ridning = Muskelopbyging = Bedre foderoptagelse..
    Jeg ville give wrap og ensilage.. Kraftfoder går lige i mælken til føllet, mens grovfoder er "til hppen" og der er mere kraft i wrap end hø..

• #11   3. okt 2011 Min er lige kommet fra sim mor som 5 mdrs, det var på tide, både føl og mor var ved at blive lidt ranglet. Så fravænning vil ´jeg godt nok sige smiley

• #13   3. okt 2011 ENIG med Cawani.
    Endelig rid og byg muskler op.
    De bliver tynde og benede af at tabe muskler.

Og jeg er ikke til Byg og havre, hellere en fuldfoder uden.

Held og lykke.

• #14   3. okt 2011 Vi har engang fået anbefalet noget som hedder: Grøn kalv valse.
    som er et fedefoder til kalve. Hesten tager ingen skade af det men i længden kan det skade nyrene hvis hesten ikke optager næringen, i foderet, men i det hesten er tynd vil den optage næringen!

Der er ingen mineraler og vitaminer i.

Kender nogle som bruger det og min søster bruger det også til hendes pony! Dem jeg kender har brugt det i mere end 3 år og nok mange flere, men deres heste fejler ingenting.

Men man kan tage det fra hesten langsomt når den har taget på selvfølgelig.

Det ''virker'' ikke på alle heste, men syntes da det er et ''kig'' værd smiley

Håber da din hest bliver lidt tykkere! smiley

KH Jose smiley

• #15   3. okt 2011
    Jose - R.I.P Miss Magic</3 !
    Hvor i al videste verden har du fået at vide, at kalvevalse kan skade nyrerne på en hest?
    Selvom hesten ikke er tynd, vil den da stadig optage næringen i foderet, det er da kun, hvis hesten fejler noget, den ikke optager det, tynd eller ej.

• #16   3. okt 2011 Fedt at for de mange råd smiley Tusind tak smiley
    Jeg har bestilt dyrelæge smiley og sendt gødningsprøver ind selvom det kun er 4 mdr siden hun fik sidst (plejer at gi 2 x årligt)

Jeg stopper aldeles ikke med at ride - hun nyder det smiley

Jeg vil gå over til et andet fuldfoder først og fremmest smiley

• #17   3. okt 2011 Linamix fra Equifirst er et supergodt tilskudsfoder, der feder godt. Det indeholder de sunde olier med omega 3 og 6 fedtsyrer. Min veninde brugte det med succes til at fede en gammel vallak op, der var skind og ben og han blev rigtig flot - ikke vommet.
    Det fås også som fuldfoder

• #18   3. okt 2011 Jose - R.I.P Miss Magic</3 !
    At der ikke er vitaminer og mineraler i kavle valse passer vidst ikke. Der er vitaminer og mineraler i alt foder. Ja i alt organisk.

• #19   3. okt 2011 Hej
    Ville give olie i fodret det er ren fedt energi. Kan du evt tage føllet fra om natten, i boks lige ved siden af hoppen, det plejer de begge at være glade for når lige de er faldet til ro. Jeg har oplevet at man næsten kan se hoppen puster ud når føllet er"væk". Alene den energi og uro føllet laver kan godt stresse hoppen lidt, og især hingste vil gerne springe op af hoppen og det kræver sin hoppe døgnet rundt, specielt når de er inde på stald

• #20   4. okt 2011 MiTho´s heste . :

Det var en i den forretning hvor vi køber det en af de damer havde fået det afvide, af nogen andre, og rådedet os til at bruge islænder foder til min søster's pony smiley

- Men det kan da godt være at det ikke passer, min pony fik det i næsten 2 år, og hun tog ikke skade og min søsters pony har også fået det i 2 år den har heller ikke taget skade, så det kan da godt være at det ikke passer...

Men det har vi bare fået afvide af en der også selv havde brugt, det smiley

• #21   4. okt 2011 Du kan godt stille og roligt begynde at vænde den lille fra. Som Lise forslår f.eks. ved at de har hver deres boks om natten. Så kan de stadig være sammen på fold om dagen, og han kan stadig patte der. Det vil være synd lige meget hvad at skille dem brat over en dag. smiley

Mange hoppe tager først på, når junior bliver vænnet fra, uanset hvor meget du propper i hovedet på dem. smiley Så måske du skulle overveje en babyboks til den lille ved siden af mor, så han ikke er helt alene. smiley

• #22   6. okt 2011 Så vidt jeg har forstået så er det fuldkommen normalt at hoppen taber sig efter en fødsel. ude i naturen skal følet jo blive stærkt hurtigst muligt så hoppen giver føllet det meste af sin næring smiley bare pas på at hoppen ikke blive faretruende tynd.

• #23   6. okt 2011 Mads
    Jow det er fuldstændig naturligt, så lang tid hoppen er glad og rask er der ingen problemer. Det er jo egentlig os der er lidt forfængelige på vores hestes vegne. Vi vil jo gerne at vi kan ride den så den får flotte muskler de steder vi syntes, og vi vil jo heller ikke ride rundt på skeletter

• #24   6. okt 2011 enig smiley ... vi er alt for forfængelige med vores heste idag og ikke bare på dette område på de fleste ...

• #25   6. okt 2011 Mads
    JA

• #26   6. okt 2011 Jah men kan stikke en finger mellem ribben - det er ikk normalt tynd hun er - dog blevet bedre efter et super råd jeg har fået med mælkepulver smiley

Kommentér på:
Afmagret hoppe m føl

Annonce