{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
719 visninger | Oprettet:

Jeres holdning. {{forumTopicSubject}}

Rigtig mange her inde inklusive mig selv går meget op i foder og vil fodre sin/e egne hest/e. Men hvordan stiller I jer hvis nogen i kender, ikke går så meget op i det og I kan se hesten/e ikke holder huld da det fodres forkert til trods for at I har kommet med gode råd og vejledning?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeres holdning.
  • #2   10. okt 2011 jeg har læst rigtig meget om fodring etc, men er ikke stivelsesforskrækket som mange er. Derfor fodrer jeg stadig med det som jeg mener er bedst for mine heste.
    Det er meget svært at overbevise folk om noget andet... især når folk mener at de ved meget om emnet, men ikke vil lytte til hvad andre siger... Har selv lige været igennem det med nogen... (slet ikke slemt, men man skulle lige vise ens holdning smiley


  • #3   10. okt 2011 Hvis det er noget hesten tager skade af (bliver tynd, syg, ect) og ejeren ikke vil tage imod venlige råd eller hjælp, ville jeg ikke tøve et sekund med at melde det!

    Der skal jo selvfølgelig være en meget god grund, det er ikke noget man gør bare for at gøre det.

    Det var sådan jeg feks fik min den ene hest, Hideaway.
    Det var en ældre mand der havde hende + en mass flere, og mig og en veninde havde i måneder (!!) prøvet at hjælpe ham med at passe hestene og stalden.
    Han nægtede at købe foder, der gik ca 15 heste på marken der slet ingenting fik, og 6 i stalden der fik malet byg. Hvilket er svinefoder!!
    Han fik hverken passet deres hove eller vaccineret nogen af dem, og det endte med at jeg samme dag som jeg købte og hentede hide, meldte ham for vanrøgt!

    Jeg holdte en god kontakt med damen fra hestens værn, og fik at vide 3 uger senere at 6 af hestene var i så dårlig forfatning at de måtte aflives!!
    De fik ham til at sælge yderligere 5 så han havde 10 tilbage.

    Jeg fik så at vide at det var 3. gang de havde fat i ham, og at de pga manglende støtte fra politiets side, ikke kunne give ham et permanent forbud mod at holde dyr. smiley

    Det var altså lige et skræmmende eksempel på et virkelig alvorligt tilfælde. Det sker desværre hver eneste dag, så det kan godt betale sig at gribe ind hvis man mener at hesten/e ikke bliver passet ordenligt!
    Selvfølgelig skal man passe på med at dømme for hurtigt, da der jo kan være en god grund til at hesten ser ud som den gør. smiley


  • #5   12. okt 2011 Er der ikke please nogle der kan hjælpe mig! Har den sødeste 2'er pony som jeg skal sælge straks da jeg hverken har tid eller penge til den! den går LA dressur og spring og er totalt idiot sikker men pisse god energi! pleeeease help me!

Kommentér på:
Jeres holdning.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce