{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
692 visninger | Oprettet:

Når hopperne er "hingstet" {{forumTopicSubject}}

Min drøm har altid været at få en hingst, og må sige jeg var utroligt skuffet, da jeg måtte opgive Fonzie, som jo ellers skulle have været min avlshingst.

Men istedet fik jeg så Pearl, som har vist sig at supplere op for manglen på min hingst. Hun er nemlig selv enormt "hingstet".
Hun har et typisk hingstesind - Hun er et legebarn (både overfor os og de andre heste), hun prøver grænser og hun har fuld fokus på mig under træningen.

Alt dette kan sagtens være en del af en hoppe også, men der er noget hingstet over måden hun gør det på. Når hun leger med de andre heste, er det bid i rumpen eller i benene. Hun knejser rigtig meget med halsen og vil rigtig gerne markerer sig ved at knejse, løbe ind mod os med små hop, og så stoppe lige foran os.

Man skulle næsten opleve hende - Det er lidt sjovt.
Havde jeg ikke kendt hende, ville jeg have skudt hende til at være hingst, blot ved at studere hendes adfærd.

Har I oplevet lignende med jeres hopper?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når hopperne er "hingstet"
  • #1   5. jan 2012 åh ja der er noget ved de hopper der "ter" sig sådan.

    min gamle fjordmule fossia troede ofte at hun var 3 år gammel og en farlig flot araberhingst, hun glemte ofte at hun var en gammel gigt plaget fjordhoppe


  • #2   5. jan 2012 Jep rebella som er 15 år gammelm bider også u rumpen på de andre. Og når hun bliver longeret er det rejst hals, masser af prust, de virkelig voldsomme. Og stejl, mens hun løber lige imod en og når lige at rende udenom. 3 år og hingst skulle man tro smiley

  • #3   6. jan 2012 Isabella var på et tidspunkt så hingstet, at hun "bedækkede" en lille pony som hun gik på fold med.....?

    Jeg kontaktede doktor dyr, som sagde at det KAN være pga cyster på æggestokkene, som laver ubalance i hormonerne..

    Hun blev scannet (lige som når man scanner for drægtighed), og der blev konstateret at hun ingen cyster havde...

    Derfor sprøjtede dyrlægen hende i brunst, for at "genstarte" hormon balancen, og lige siden har der intet været smiley


  • #4   6. jan 2012 ja, jeg tænker også at de vel er lige så påvirket af hormonforstyrerrende stoffer som alle andre arter efterhånden er smiley og at noget af det måske "bare" er meget hoppet ..
    men sjov adfærd giver det da smiley


  • #5   7. jan 2012
    Det er ikke uden grund at jeg kalder min venindes fjordhoppe for "hingsten Freja" xD


Kommentér på:
Når hopperne er "hingstet"

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce