{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.367 visninger | Oprettet:

Erfaringer med diverse fodermærker? (: {{forumTopicSubject}}

Hej Alle HG'er smiley

Jeg tænkte om der var nogen som havde lyst til at dele erfaringer om diverse fodermærker både godt og dårligt!

- Hvad foder bruger du til din hest? (Fodermærke og produkt)
- Hvorfor bruger du dette?
- Hvordan har du fundet frem til præcist det produkt? (F.eks. efter aftale med dyrlæge, andres erfaringer, egne valg osv.)
- Hvilke fodermærker har du dårlige erfaringer med og hvorfor?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Erfaringer med diverse fodermærker? (:
  • #1   29. mar 2012 Hvad foder bruger du til din hest? Equifirst basic omega 3
    - Hvorfor bruger du dette? var ude i fodrebutikken da jeg købte ny pony og de sagde at dette var godt, jeg prøvede det og faktisk fungere min pony super på det! Herken for meget eller lidt tænding, fin pels osv.

• #2   29. mar 2012 Hvad foder bruger du til din hest? (Fodermærke og produkt) Jeg bruger pavo - Pavo Sportsfit og Dagro organisk vitaminer + Saline korn.
    - Hvorfor bruger du dette? Jeg var nedei foder buikken og spørge ogde sgadat det var godt + der en anden samme sted som min hes står som brugte det smiley
    - Hvordan har du fundet frem til præcist det produkt? (F.eks. efter aftale med dyrlæge, andres erfaringer, egne valg osv.) spurgtehvad de syntes nede i butikken og en jeg kender bruger det smiley
    - Hvilke fodermærker har du dårlige erfaringer med og hvorfor? Hr ikke rigtig nogen dårli erfaring med nogle mærker :O)

• #3   29. mar 2012 Jeg bruger eggersman vit./min. blanding og Alfalfa lucerne. Jeg vil gerne vide hvad jeg putter i min hest og derfor har jeg valgt selv at sammensætte mit foder. Selvfølgelig ved man også hvad man giver i foderblandinger, det er bare ikke så præcist..og der skal hesten have en vis mængde for at være dækket ind - her kan jeg selv styre mængden. Ved at han få vit./min. for sig, kan jeg skære ned og sætte op på det andet han får alt efter årstid og huld. Det synes jeg er lækkert.
    Der ud over får han roepiller for hans tarmsystem, som natmad og morgenmad (sammen med lucerne og vai./min.), så hans tarme også har noget at arbejde med i løbet af formiddagstimerne og om natten når han sover. Ud over det, har hans mave også trukket sig op fra følmave til ponymave på roepillerne. Og så selvfølgelig for at han får nogle gode, sunde fibre :o)
    Sidst men ikke mindst får han mynte, hyben, ingefær, hvidløg og kalk tilsat sin natmad..

Jeg brugte før Regulator Complete, som jeg også var super glad for. Det var dækket med vit./min. og urter, men da jeg opdagede Eggersman tiltalte det mig mere, for at min hest, når han bliver gammel nok (er nu knap 2 år), kan leve kun på vit./min. og hø.
    Jeg hørte om Eggersmann fra en anden i min stald som også altid har været super tilfreds med det - hvilket jeg bestemt også er.

Et plus ved eggersmann er at det er så billigt at fodre med.

Jeg fodrede min gamle pony (for 5 år siden) med Tjørnehøj mølles islænder- og ponymusli. Var egentlig rigtig tilfreds med det og min fjordhest fungerede rigtig fint på det. Det jeg var utilfreds med, var at den var så "klistret" og "fugtig" at den nåede at mukne i bunden! Da jeg ikke ved hvordan deres udvikling er i dag, kan jeg ikke udtale mig om hvordan den er i dag :o)

Jeg vil gerne fodre korn - og sukkerfrit og derfor vælger jeg heller ikke en plag-müsli til min dreng, da jeg synes der er et overraskende højt stivelses - og sukkerindhold i de fleste plagmüslier.
    OGSÅ til islænder - og ponytyper!

Rigtig godt indlæg, det er altid sjovt at læse folks erfaringer :o)

• #4   29. mar 2012 Anna og guldklumpen: Hvilket fra eggersman bruger du?

• #5   29. mar 2012 Jeg mener den hedder Horse Vital Plus :o) Ret pinligt jeg ikke kan huske hvad den hedder :o)

• #7   29. mar 2012 Hende jeg i sin tid købte min hest af brugte St Hippolyt - så det er jeg bare fortsat med - og jeg er super tilfreds! han fungere super på det og er så flot i sin pels!
    Jeg bruger deres senior foder da min hest snart bliver 23 år smiley

• #9   3. apr 2012 Hejsa spændende emneområde, altis sjovt at læse om andres erfarringer. Har selv været godt og grundigt omkring på fodermarkedet.

Fodre således: Fuldfoder fra eggersman Krauter muslie, vitaminer (eggersman) lucerne og roepiller. Har fået lagt en individuel fodervejledning fra firmaet.
    Har valgt dette foder, fordi jeg rigtigt godt kan lide deres produkter og min ox vallak trives rigtigt godt på denne blanding. Har fået skræddersyet en vejledning hvor der er taget højde for at jeg gerne vil kombinere med lucerne og roepiller og dermed en meget mindre mængde fuldfoder.

Han trives: er super sund og rask, skinnende pelslag og pæn stand. Han er arbejdsvillig og har rigeligt energi, men tænder ikke.....som regl:O)

Kommentér på:
Erfaringer med diverse fodermærker? (:

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce