{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Reaktion på vaccine??
  • #1   3. maj 2013 min den unge gjorde sidst hun var lidt syg med stivhed 2-3 dage efter måtte hente hende på folden ,plejer ellers at komme når jeg kalder men var meget stiv og dinglede lidt ,spiste det hun plejede men virkede mere modløs.

  • #2   3. maj 2013 Det, du beskriver, Susser, lyder præcist som min Jack... sådan har han det også lige nu. Faktisk havde jeg dyrlægen herude i dag, da den er "gal" med både Jack og Stuntman efter vaccine i onsdags... Stuntman er så "bare" meget hævet og øm på den side af halsen, hvor han blev vaccineret, mens Jack er stiv og sløv og dingler rundt. Stakkels basser. smiley

    Jeg prøvede noget tilsvarende med den ene af vores små "krudtmuler" for 3 år siden... og det er egentlig derfor, jeg er nysgerrig efter, om jeg bare har været uheldig, eller om det der med reaktion på vaccine måske i virkeligheden er mere almindeligt, end jeg tror.


  • #3   3. maj 2013 syntes jeg har læst en del har haft de reaktioner desværre ;( men det gik over efter et par dage hos min imens den anden var som hun plejer. min var dog slet ikke hævet og øm bare meget stiv og svimmel at se på når hun gik. men sagde dyrelægen ikke det var nogle gange den reaktion de får på vaccine ?

  • #4   3. maj 2013 Jeg er ikke sikker på, hun har set Jacks reaktion før (så blev faktisk lidt lettet over at høre, at andre også har oplevet sådan en reaktion)... Men selv om Stuntman er noget mere hævet og øm end "sædvanligt" i den type tilfælde, så ligner hans mere en typisk reaktion ifølge dyrlægen...

    Det pudsige er, at Stuntman er vaccineret med nøjagtig samme slags vaccine fra samme producent tidligere uden at udvise nogen reaktion.

    Jack er også kun vaccineret med denne type vaccine fra samme producent, men eftersom han først flyttede ind hos mig for en måned siden, skal det retfærdigvist siges, at jeg ikke ved, om han har haft reaktioner tidligere...

    Dyrlægen, som var ude for at kigge på dem i dag og gav smertestillende, bad mig holde særligt øje med Jacks hals, for selv om hans "bule" var den mindste, var det den, hvor der umiddelbart ville være størst risiko for, at der dannes en byld inde under. Stakkels lille Jack-pus! smiley


  • #5   3. maj 2013 Godt du er opmærksom på det med bylden!! Kendte en der i sidste ende blev nødt til at aflive sin hest, efter et meget langt sygdomsforløb og det startede alt sammen med en byld på halsen efter en vaccination smiley de var så bare ikke opmærksomme på det i tide....

  • #6   3. maj 2013 Jamen jeg har jo desværre tidligere oplevet byld pga. vaccination, så jeg er nok lidt "ekstra hysterisk"... Men jeg er nu generelt lidt af en hønemor, som tjekker mine heste grundigt hver aften og generelt hellere ringer efter dyrlægen en gang for meget end en gang for lidt. smiley

  • #7   3. maj 2013 Har aldrig haft reaktioner og ej heller min omgangskreds. (:

  • #8   3. maj 2013 det sker hvis de er allergiske overfor den

  • #9   3. maj 2013 Michelle, det pudsige er bare, at begge mine drenge tidligere er vaccineret med nøjagtigt samme slags vaccine fra præcist samme firma uden at vise nogen reaktion??

  • #10   3. maj 2013 vi havde os en pony på gården som havde fået samme i 5år 6 gang den får den bliver den syg

  • #12   3. maj 2013 Jeg håber også snart, mine drenge er ok igen, og at vi slipper for bylder... for man får sig da godt nok en forskrækkelse, når de pludselig reagerer på den måde.

  • #13   4. maj 2013 Miniature hestene bliver ofte sløje af vaccine!
    Hvis de er ifol kan man også risikere at de mister deres føl.


  • #14   4. maj 2013 Meget kunne tyde på, at det faktisk er oftere, end dyrlægen gav udtryk for, at heste bliver sløje af deres vaccine. På den ene side er det jo trist, men på den anden side må jeg indrømme, at det også gør mig en smule lettet, eftersom jeg blev lidt forskrækket over, at både Stuntman og Jack blev sløje, når nu det skulle være så sjældent, at der kom en reaktion (ifølge dyrlægen).

    I dag har begge drengene det umiddelbart lidt bedre, men vi fortsætter med det smertestillende weekenden over og lader dem holde fri... bare for en sikkerheds skyld.


  • #15   4. maj 2013 Min pony på snart 6 plejer aldrig at reagere på vaccine, men da hun blev vaccineret i onsdags var hun godt nok lidt øm og træt dagene efter. Dog ikke så meget som i beskriver smiley

  • #16   12. maj 2013 Jeg har en der får det helt skidt efter vaccinationer. Hun hæver helt ved injektionstedet, og bliver dårlig og øm på halsen. Så øm, at hver berøring er en pine for hende. smiley Dyrlægen siger dog, at det bare er hendes krop der reagere på vacciner på denne måde, og derfor ikke har nogen betydning, men hun bliver godt nok syg af det smiley Der plejer at gå 3-5 dage fra selve injektionen, til at hun er ovenpå igen smiley

  • #17   14. maj 2013 Jeg har aldrig oplevet noget lignende som i beskriver, min, da den fik det værst, var den lidt sløv to timer efter, det var alt.. Men det giver jo sådan set god mening, da det er lidt sygdom man giver hesten, så det er jo logisk nok at nogle hyppere reagere kraftigere på det end andre, og hvis de så har bare lidt i kroppen i forvejen de kæmper med (ikke sikkert de viser tegn på det) så har de jo bare det mere at sloges med..

  • #18   14. maj 2013 Jeg har undersøgt lidt nærmere og tror, jeg har fundet årsagen til, at Jack reagerede, som han gjorde...

    Han blev egentlig vaccineret i februar måned hos tidligere ejer, men jeg ville jo gerne køre ham sammen med mine andre drenge, så jeg spurgte dyrlægen, om det kunne gøre noget at vaccinere ham igen. Det kunne det ikke, lød svaret. Så han fik en vaccine igen den 1. maj... og i begge vacciner har der været stivkrampe. Eftersom hans symptomer mindede rigtig meget om en mild udgave af stivkrampe, gætter jeg på, at det er den "dobbelte" stivkrampevaccine, som har været lige i overkanten for ham.

    Heldigvis var både han og Stuntman helt frisk igen i løbet af få dage (allerede om lørdagen var der tydelig bedring at spore hos dem begge), men det var alligevel en ubehagelig forskrækkelse.


Kommentér på:
Reaktion på vaccine??

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce