{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
741 visninger | Oprettet:

Det der med sadler og sadelmagere? Hjælp {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen
Vi er to piger der står og skal til at låne en hest smiley
Når men problemet er så at hun (hesten) kun har en springsadel og jeg er 100% dressurrytter, så jeg kunne godt tænke mig at få anskaffet mig en dressursadle.
Men hvordan gør man så lige det bedst? Jeg har søgt efter anbefalinger af sadelmagere herinde der også sælger brugte sadler, da jeg ikke har planer om at bruge 20.000 kr på en sadel. Den skal selvfølgelig ligge ordentligt på hesten, men jeg ved man kan få fine sadler for 5000 og mindre, så det er det vi går efter smiley når jeg så kigger rundt synes jeg bare ikke de har særlig stort udvalg af de brugte sadler.
Jeg har jo så også kigget på brugte sadler rundt omkring på nettet, og man kan få fine sadler for ikke voldsomt mange penge. Jeg indrømmer gerne jeg ikke har forstand på sadler og det eneste jeg ved er at hun har en kortere ryg end "normalt". Så jeg vil bare heller ikke gå ud og købe en sadel der så viser sig slet ikke at passe hende når den så skal tilpasses!

Så hvordan gør jeg det bedst? Og kan nogen evt. anbefale en sadelmager?
På forhånd tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Det der med sadler og sadelmagere? Hjælp
  • #1   13. okt 2013 har ejer ikke nogen mål i kan gå efter ? smiley

• #2   13. okt 2013 du smider hesten i en trailer og køre ud til en saddelmager og får ham hende til at måle og finde en sadel som passer og får den tilpasset så den sidder helt rigtigt

• #3   13. okt 2013 Det er bare når jeg kigger på de forskellige hjemmesider har de et meget lille udvalg af brugte sadler og dem de så har ligger stadig mellem 8-10000 kr smiley
    Så hvad? få nogle mål af hesten og så købe sadel ud fra de mål? smiley

• #4   14. okt 2013 Hvis du får sadelmager Charlotte fra Saddlefitter.dk ud (og hende kan jeg varmt anbefale), så ligger hun forskellige sadler på, og fortæller, hvad der passer godt på hesten. Hvis du synes, sadlen er for dyr fra ny, kan du finde en brugt (hun har også brugte sadler), og så kommer hun ud og tilpasser den smiley Det er vigtigt at huske, at en brugt sadel skal tilpasses, da den jo har taget form af tidligere hest smiley

• #5   14. okt 2013 altså jeg låner selv pony lige nu, jeg fandt en sadel her på hg, sendte anoncen til ejeren som så godkendte den. Jeg er ikke så pyldret, så jeg købte den og den er helt fin osv smiley

Den ligger dog ikke perfekt grundet noget ukendt, men tror det er noget med hans form. Men ellers er jeg meget tilfreds. Synes folk nu om dage er alt for pyldrede smiley

• #6   14. okt 2013 Jeanne N - så hun skulle komme ud to gange? Har godt læst rundt omkring at mange har gode erfaringer med hende. Men løber det ikke hurtigt op hvis hun skal ud flere gange? smiley er selvfølglig helt med på at sadlen skal tilpasses, sadler der ikke ligger ordentligt har jeg fået nok af smiley

Celine - Nej er heller ikke på vej ud efter en sadel der koster 20.000, det ville jeg aldrig give for en sadel, og slet ikke til en hest der ikke er min egen. Men har dårlige erfaringer med sadler der ikke ligger ordenligt, så det er vigtigt for mig at sadlen ligger som den skal smiley men du tog så bare chancen?

• maya n
    maya n Tilmeldt:
    jan 2012

Følger: 1 Svar: 1
    #7   14. okt 2013 det er min erfaring at de fleste sadelmagere har flere brugte sadler til billige penge. De reklamere bare ikke så meget med dem. Jeg har selv købt 2 brugte sadler gennem 2 forskellige sadel forhandlere. Jeg gav omkring 6000 kr stk inkl. besøg og tilpasning. De spurgte inden besøget om mit prisniveau. De havde10 - 15 sadler med ud som de prøvede og vejledte udfra.

• #8   14. okt 2013 Jeg har fornylig fået en ny ung hest som aldrig har haft en sadel
    Og jeg har lånt et par sadler med hjem fra sadelmager
    For et give et finger prej om hvor vi er type messig.
    Og på Onsdag kommer hun her om
    Det bliver en brugt som tilpasses til min hest
    Til omkring 3000,- kr
    Hvordan låner og ejer går indbyrtes ved jeg ikke jeg har aldrig lånt en hest
    VH
    Annette

• #9   14. okt 2013 Jeg havde Kit Hansen ude ved min. Hun havde nogle forskellige demosadler med, som hun afprøvede.
    Hun lyttede til, hvad jeg selv gerne vil have i en sadel, og kom så med nogle bud på sadler, der kunne passe til hestens bygning og mine krav. Så var det bare at gå i gang med at lede på nettet efter en brugt. smiley
    Jeg fandt en og hun kom så ud og lavede nogle små justeringer.

• #10   14. okt 2013 Jeg bruger . Maria Morgensen. Super dygtig

• #11   14. okt 2013 Jeg bruge Kit Hansen fra hestens saddelmager. Hun kom ud og vi prøvede forskellige sadler på min hest, til vi fandt ud af hvilken saddel der passede både mig og hesten. (det er jo også vigtigt at det er en saddel man kan lide at ride i ) der efter fandt jeg selv den pågældende saddel på nettet brugt. Så kom hun igen og tilpassede sadlen efter hesten. mener hun tager 1500 kr. for tilpasning og stopning. og 500 plus kørsel for at komme og finde ud af hvilken saddel man skal have.

• #12   14. okt 2013 Tak for hjælpen alle sammen. jeg har et lidt større overblik over det hele nu smiley

• #13   14. okt 2013 Ja det gjorde jeg vel smiley

Jeg ved godt det uden betydning, men jeg bruger den heller ikke så tit smiley Jeg er springrytter og ridder endelig mest uden sadel når jeg så ridder alt andet. Så jeg gad ikke bruge mega mange penge på en sadel som jeg højst bruger en gang om ugen smiley

Kommentér på:
Det der med sadler og sadelmagere? Hjælp

Annonce