{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
608 visninger | Oprettet:

Idræt i skolen? {{forumTopicSubject}}

Well.. Nu vil jeg gerne høre andres mening om det her jeg står i lige nu. Sagen er det at jeg har idræt hver fredag i skolen, om morgnen kl. 8. Vi har siden 7-8 klasse (går i 9 nu) spillet volley, HVER gang. Da vi lærte det, var jeg der ikke, eftersom at jeg var blevet opereret i min fod. - Men volley interessere mig generelt ikke, og slet ikke eftersom at de fleste går meget op i det, og får totalt kamp gejst, så de bare skal vinde. Når jeg så ikke lige rammer bolden, eller ikke saver ordenligt, bliver de ret så skuffede = ikke fedt. Så jeg prøver at holde mig væk fra gymnastik, og heldigvis er min far ret forståelig eftersom jeg i forvejen nok er den der dyrke mest sport i klassen. Men i morgen skal jeg altså afsted, selvom jeg ikke er meget for det, men hvad skal jeg gøre..? Min lære virker til at stoppe med at tale om det når jeg kommer i skole efter, måske fordi han er ligeglad efterhånden.. Hvad mener i? Er det forkert af mig at blive hjemme, eller forstå i situationen?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af Philips Hue Simirue panel på soveværelse (lampe) 590 kr.
  • Nedrivning 1.000 kr.
  • rengøring 100m2 900 kr.
  • Min ene stikkontakt virker ikke 600 kr.
  • Elektriker 1.200 kr.
  • Tilslutning af opvaskemaskine 510 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Idræt i skolen?
  • #2   21. nov 2013 Spiller i volley HVER gang?

Jeg havde nok taget en snak med min lærer om det, og sagt hvordan jeg havde det med, at det stod til som det gør.
    Er der ingen der har det på samme måde som dig?

• #3   21. nov 2013 Altså, jeg forstår dig. Jeg hader generelt idræt i skolen og mine lærere er også begyndt bare at lade mig være. Nu har vi så en sær aftale, om at jeg skal være med, når jeg kan osv.. Men altså, synes du skal gøre som Nikoline foreslår. Snakke med læreren om det og foreslå at i laver noget andet.
    Hvad du gør lige i morgen, ved jeg ikke, andet end hvis du lige fik muligheden for at snakke med ham om det i morgen?

• #4   21. nov 2013 Det har jeg desværre allerede prøvet i lang tid nu, men jeg kan ikke se hvorfor jeg skal være med når jeg ødelægger det for de andre, og jeg selv syntes det er mega ufedt. smiley

Hver evig eneste gang. Både jeg og mine forældre har talt med ham om det, men han lader til at ignorere det, pga. at alle andre er totalt vilde med det, og eftersom det er hans ynglings sport som han har spillet i lang tid, nyder han det jo..
    Der er en anden, men han står med vores anden lære og spiller badminton, og de er også virkelig gode.. så jeg står sådan lidt imellem det, og de sidste par gange er jeg blevet hevet ind til volley ball af mine veninder.. smiley

• #5   21. nov 2013 Han skal jo igennem et pensum, det går jo ikke at han bare laver det samme hver gang. Hvis han ikke reagerer, så gå evt. til rektor, det er slet ikke acceptabelt, at i har lavet det samme i så lang tid. smiley

• #6   21. nov 2013 Hvad med måske kun at spille det med veninderne? Går de ligeså meget op i det som de andre?
    Ellers kan jeg godt forstå, at det er surt for dig, hvis han virkelig ikke vil lytte og du "ødelægger" det for de andre. Så ville jeg personligt selv fortsætte med at blive hjemme.
    Eller skrive til inspektøren om situationen?

• #7   21. nov 2013 Jeg synes, dine venner er nederen, hvis de bliver decideret sure over, at du ikke er god til det. Jeg er en spade til alt, der hedder sport, men jeg er pisse ligeglad med, hvad alle de andre siger (det skal lige pointeres, at min klasse er højrøstet og ekstremt konkurrenceorienteret, og de er ikke bange for at svine hinanden til med grimme ord, når man ikke rammer eller mister bolden), og gør mit bedste alligevel. Bare sig "op i røven med, hvad de andre tænker" - uanset hvor dårlig du er til det, I laver. Det er fejt at blive hjemme efter min mening, medmindre man ikke KAN spille. Evt. bed din lærer om at tage en snak med de andre, hvis du føler, det er meget slemt, men ellers bare vær ligeglad - de siger det nok ikke for at såre dig alligevel. Nogle mennesker tænker bare ikke over, hvad de siger.

• #8   21. nov 2013 tag en snak med din lære og sig af du ikke gider og spille volley men sig det på en pæn måde for ellers bliver læren nok bare SUR
    smiley

• #9   21. nov 2013 Det er en meget lille skole, og derfor er vores fysik, biologi, matematik og idræt lære er vores inspektør. smiley

Mine veninder siger at de ikke rigtig gider, men alligevel dukker de op og er med - dog har de jo også været med fra starten. smiley

• #10   21. nov 2013 Så ville jeg enten blive væk eller skrive til nogen der er højere end inspektøren. Kommunen, er det dem man skriver til? Eller er det at gå for langt? :S

• #11   21. nov 2013 Altså, folkeskolens idræt skal bare overståes, og så lyder dine venner da lidt nedern, hvis de bliver så "sure" over ingenting.
    Dog skal det ingen hemmelighed være, at jeg knapt har været til 10 lektioner med idræt i hele 9 klasse osv. Da jeg også selv dyrker meget sport, og altid kom op at skændes med vores idrætslære om træningsmetoder. smiley

-Tag en snak med lærerne, og se om i ikke kan lave noget andet! smiley
    Vil dog bare sige, at de fleste ikke gider at vi skal ud og ride smiley smiley

• #12   21. nov 2013 vi har spillet basket siden efterårsferien og jeg er fint tilfreds med at det slutter nu!
    Men men, det kan da ikke være rigtigt at i skal spille det samme hver gang i flere år? jeg kan forstå man har et forløb på 2-3 mdr. men flere år! smiley

Jeg går i idrætsklassen, men vi er så ni der har en aden linje, de andre idrætsfreaks bliver også hurtigt sure, men altså jeg prøver bare at lade den ligge, eller jeg prøver ikke det har heldigvis bare aldrig ligget til mig, at tage sådan noget til mig smiley

• #13   21. nov 2013 gå her ind og HJÆLP mig http://www.hestegalleri.dk/forum/Traaening/1010997-_skole_hjaelp_

• #14   21. nov 2013 Men du bliver jo aldrig bedre hvis du ikke prøver? smiley

• #15   21. nov 2013 så vidt jeg har forstået er det hele klassen der spiller - du kunne jo prøve at sige noget til din klasselære og så kunne han/hun tage en snak med hele klassen om at man ikke skal svine hinanden til bare fordi man ikke lige er så fantastisk god eller lige misser et par gange. Har stået i din situation før vi skulle næsten altid spille A mod B og tja vi er 8 piger med mig og de andre er 12 eller noget.. de vandt altid og et par stykker var altid at vi var dårlige og skreg ud over hallen WUUUUU B ER DE BEDSTE!!!! men prøv at snakke med din klasselære:)

Håber du finder ud af noget:)

MHT i morgen hvis du allermest bare har lyst til at blive hjemme så kan du jo lige gøre det igen og så snakke med klasselæreren i timerne efter eller mandag, men hvis du føler du trænger til at møde op så da det, og der var vidst noget med i også kunne spille Badminton så gør da det og når veninderne så siger "kom volley det skal vi da spille" siger du bare "nej det gider jeg ikke er ikke speciel god til det og bliver svinet til," i badminton spiller du bare mod en, måske en af dine rigtig gode veninder. smiley

ELLERS ER DE DA NOGEN NEDERN VENINDER HVIS DE SLET IKKE KAN KLARE MAN IKKE ER SÅ GOD TIL DET

• #16   21. nov 2013 De går meget op i det, og vender øjne. Jeg må være ærlig og sige at jeg egentlig bare står og står i den sidste halv time når vi spiller kamp. Ingen spiller til mig, og hvis bolden kommer over i mod mig, er der en det hopper ind foran mig.. Derfor er jeg med tiden også stoppet med at prøve at nå bolden, fordi de gange jeg prøvet, har jeg banket ind i en som ville tage bolden, også "ødelægger" jeg det igen. smiley Så jeg føler mig egentlig lidt nytteløs.. Står bare og står, og min lære ligger alligevel ikke mærke til at jeg ikke er der. smiley Jeg har prøvet i alt den tid vi har spillet, og nu føler jeg ikke jeg kan gøre mere..

• #17   21. nov 2013 De sviner mig ikke til, men vender øjen, siger "psssh" og jeg kan mærke de bliver sure.. Jeg tager det dog ret seriøst, efter noget mobning på min tidligere skole, så det skal ikke meget til at slå mig ud. smiley Btw. er det både 8 og 9 klasse der spiller sammen, og det er både drenge og piger.

• #18   21. nov 2013 Altså, jeg har slet ikke haft idræt i både 8. og nu i 9. klasse, jeg har en aftale med min mor og skole, så jeg må bare sidde og kigge på istedet for.. smiley

Men vil ikke mene at det er iorden at i skal lave det samme hvergang? smiley

Kommentér på:
Idræt i skolen?

Annonce