1.192 visninger
|
Oprettet:
2013. Hvordan har dit år været med hesten? {{forumTopicSubject}}
Hej HG
Hvordan har 2013 været for jer? Mest ang. hestene.
Jeg har haft et fantastisk år med Maxim (min ponyhoppe) Vi har virkelig udviklet os. Og jeg er blevet meget mere tryg ved at ride stærkt på tur!
Tak søde pony
http://www.hestegalleri.dk/galleri/206755-dsp_maxim___ponyen_der_goer_mig_glad___3ony
jul 2005
Følger: 55 Følgere: 62 Heste: 5 Emner: 359 Svar: 4.356
Vi togen hård afsked med vores hingst, som pludselig døde af uforklarlige årsager. Det viser sig nu, et halvt år efter, at han døde af en muskelforgiftning.
Jeg har fået tilredet Nantino, som bare har vist sig at indeholde så meget mere end forventet. Vores første stævne blev DM for 4-5 års haflingere. Her endte vi om nr. 8. Om lørdagen lå vi kun2-3 point fra nr. 1, så jeg var rigtig godt tilfreds.
Glæder mig sindssygt til jeg kan starte stævne sæsonen næste år. Tror vi tager et par klub stævner, og så suser vi til C-stævnerne derfra. Håber jeg kan nå et C-stævne inden jeg må sætte ridningen i bero.
jul 2012
Følger: 16 Følgere: 18 Heste: 2 Emner: 22 Svar: 397
mar 2013
Følger: 98 Følgere: 88 Heste: 1 Emner: 17 Svar: 210
Det hele så sort ud indtil juni, hvor jeg fik den dejligste part, han kunne dog intet og har spat, nu er vi noget rigtigt langt og jeg glæder mig til at fejre vores halvårs dag den 6/13
aug 2012
Følger: 38 Følgere: 29 Heste: 2 Emner: 18 Svar: 281
Jeg fik i maj min egen hest, som har rykket sig virkelig meget. Fra at jeg kun kunne ride i skridt og lidt trav, til nu hvor vi snart kan starte stævne godt nok ´´kun´´ ld, men er meget stolt over hendes fremskridt.
Har også været virkelig heldig at få hende opstaldet et fint sted med ridehal. Uheldigvis blev den hest jeg havde redet i 2 år aflivet begrund af at hendes astma blev rigtig slemt
maj 2008
Følger: 183 Følgere: 400 Heste: 8 Emner: 629 Svar: 4.372
jul 2005
Men har sagt de må tage mig af med kran tilsidst.
jan 2011
Følger: 115 Følgere: 120 Heste: 1 Emner: 60 Svar: 1.004
jun 2013
Følger: 12 Følgere: 10 Heste: 1 Emner: 1 Svar: 142
dec 2011
Følger: 187 Følgere: 255 Heste: 7 Emner: 763 Svar: 2.235
Vi startede året ud med at Pearl fik en hovbyld, og var slemt halt. I maj fik hun sin tredje, som var meget slem (kunne knap stå på benene i en uge, og halt i 3 uger efter), og på daværende tidspunkt var hun drægtig i 10. måned, og kunne sådan set få føl hvornår det skulle være.
Men så gik det fremad. Vi flyttede i hus, hvor vi kunne have hestene hjemme, Pearl fik det skønneste lille hoppeføl i juni, og derefter fik vi hestene hjem. Vi har siden fået en shetlænder hoppe (muligvis drægtig), så nu er hele familien samlet.
nov 2009
Følger: 128 Følgere: 121 Heste: 2 Emner: 19 Svar: 798
jul 2012
mar 2008
Følger: 46 Følgere: 41 Heste: 7 Emner: 56 Svar: 644
maj 2010
Følger: 92 Følgere: 119 Heste: 4 Emner: 25 Svar: 401
Så er jeg begyndt at ride Bølle på fuld tid igen (en lille prikket pony) som vil sige at jeg rider ham og har ham som min egen. Han har rykket sig så ufattelig meget at man skulle tro det var løgn. Fra springpony som INGEN ting kunne i dressur og havde den største underhals fordi han var blevet redet forkert. Til nu at være dressur pony fordi han ikke må springe mere (hans ben kan ikke tåle at springe mere) vi øver til træning LA4 og LA6 øvelser og starter LB i dressur til stævner.
Så er jeg blevet tilbudt at ride en hest som hedder Thassilo, han er fantastisk, han går LA øvelser og vi har også startet et stævne hvor det gik SÅ godt!
Og sidst men ikke mindst har jeg passet en masse heste og ponyer på den rideskole jeg "går" på.
Så jaaaa fantastisk heste/pony år for mig
(Billed er fra både mig og Bølles første bade tur)
jul 2012
jul 2012
Følger: 20 Følgere: 19 Heste: 2 Emner: 198 Svar: 1.974
feb 2009
Følger: 43 Følgere: 43 Heste: 2 Emner: 26 Svar: 1.886
De første 8 måneder af i år, har bestemt ikke været noget at råbe hurra for- Men det er heldigvis vendt, og 2014 kan næsten kun blive en succes!
jun 2009
Følger: 61 Følgere: 65 Heste: 5 Emner: 112 Svar: 1.151
apr 2012
Følger: 10 Følgere: 7 Heste: 3 Emner: 3 Svar: 30
jun 2011
Følger: 20 Følgere: 20 Heste: 3 Svar: 842
Min part og bedste ven gennem 7 år Milano døde pludselig af nyrekolik.
Men i år har jeg også fået/købt min aller første hest Nátttröll
jul 2012
jul 2012
jan 2013
Følger: 3 Følgere: 9 Heste: 1 Svar: 298
Er ked af at høre om alle de aflivninger
Blogger
Følger: 71 Følgere: 2005 Heste: 6 Emner: 69 Svar: 744
jul 2012
Følger: 18 Følgere: 18 Heste: 4 Emner: 54 Svar: 953
Jo tak, det startede ud sort, og så fik jeg det ved hjælp at nogle striber her og der ned i en mere brun/rødlig nuance, som jeg egentligt ikke rigtigt ved om jeg kan lide, men på den anden side ved jeg heller ikke rigtigt hvad jeg vil have, så lige nu lader jeg det bare være sådan her....
Håber 2014 bliver bedre..
apr 2013
Følger: 50 Følgere: 51 Heste: 12 Emner: 29 Svar: 122
men vi har fået naranja martini og Flame så det har været blandet
sep 2007
Følger: 181 Følgere: 203 Heste: 7 Emner: 68 Svar: 6.065
Har ryttertilvænnet min unghest jeg har haft fra føl, og er nu igang med tilridningen så at sige, han har været stjerne hele vejen og jeg elsker selv at lære ham det hele
Han fik fjernet lidt OCD på Ansager for nogle måneder siden, det forløb så fint og han er nu tilbage i alm form
Lillebroren er blevet så stor og fin, sund og rask... Han har bevist at han er cool i sit hovede ud over alle grænser og er en fryd at arbejde med!
De heste jeg galoptræner, har gjort det rigtig godt på banerne...
Og så har vi stået det bedste sted ever, siden April, og her bliver vi nok nogle år endnu.. Det er deres heste jeg træner også... www.teamholmer.dk
sep 2007
Jeg er også MEGET glad for at være der, mine drenge STORtrives, under de bedst tænkelige forhold og det giver de bedste træningsmuligheder med deres flere km lange stisystem, skov og alle maskinerne... Det er REN luksus... Idag kunne jeg f.eks efter en fed ridetur på smukke Biggen, stille ham på en gang massagebånd med lidt lækker sol til
Det var velfortjent efter han endnu en gang gav den fedeste, kontrollerede, korte galop på vores galopstrækning efter en dejlig tur i skoven
apr 2010
Følger: 100 Følgere: 93 Heste: 6 Emner: 80 Svar: 2.000
Det første ½ år måtte jeg ikke ride pga et brækket lårben efter et fald fra Petroleum. Da min mor ikke følte sig tryg ved ham, måtte jeg modstræbende gå med til at sælge ham :-(.
Heldet og lykken vendte dog tilbage da jeg midt i juni fik skønne Milky. Og det er ikke blevet mindre skønt, efter jeg er begyndt at måtte springe på ham
jul 2005
Har først termin i maj, så regner med at have nogle måneder i sadlen endnu. Heldigvis er min kæreste beslagsmed, så han synes det helt i orden, at jeg rider indtil jeg skal hjælpes af hesten.
-Men er nu begyndt at lede efter en part til kræet, så han kan holdes ordentligt i gang, mens jeg ikke kan så meget.
Satser på at komme i top 3 til DM for 4-5 års haflingere næste år.
jul 2005
Har først termin i maj, så regner med at have nogle måneder i sadlen endnu. Heldigvis er min kæreste beslagsmed, så han synes det helt i orden, at jeg rider indtil jeg skal hjælpes af hesten.
-Men er nu begyndt at lede efter en part til kræet, så han kan holdes ordentligt i gang, mens jeg ikke kan så meget.
Satser på at komme i top 3 til DM for 4-5 års haflingere næste år.
nov 2011
Følger: 22 Følgere: 144 Heste: 3 Emner: 124 Svar: 5.745
Det går frem af med hende, men jeg ville nogengange ønske, at det gik lidt "stærkere". Sådan er det jo altid.
okt 2013
Følger: 7 Følgere: 6 Heste: 2 Emner: 16 Svar: 98
Jeg har redet Jack i 3 måneder og vi har rykket os LANGT
I dag var 1. gang vi kunne ride galop helt 100% uden hjælp
Jeg elsker "min" dejlige "pony" helt sygt højt !
Blogger
Følger: 65 Følgere: 72 Heste: 10 Emner: 147 Svar: 765
Den første i januar efter 4,5 turbulente år med sygdom on/off. Den anden for 3 uger siden på mandag og min unghest på 6 for 2 uger siden som jeg ellers selv havde tilredet og lært alt og var ved at videreuddanne. Det alt sammen fortid. Aldrig flere ride heste til mig. Holder mig til shetlænderavl nu.
maj 2011
Følger: 148 Følgere: 114 Heste: 8 Emner: 45 Svar: 1.177
- Jeg fik ikke nok ud af min undervisning, synes jeg. Så jeg fik ny underviser og begyndte at ride en ny hest, men vi matchede bare ikke, selvom jeg elsker hende så utrolig højt. Jeg fandt dog først ud af det efter over et halvt år, og så måtte jeg også erkende for mig selv, at min træners metoder heller ikke stemte overens med mine meninger. Jeg savnede også min lille Jones så utrolig meget, så nu er jeg tilbage på ham, og jeg rider 1 gang om ugen hos den samme træner, men vi leder efter noget nyt. Evt. en træner der kører ud.
Udover det har jeg ikke rigtig være tilstedeværende under ridningen, men har bare været som en robot og når undervisningen så var ovre, kunne jeg ikke huske en disse. Det er noget møg.
- Men igen er det nok fordi den undervisning jeg fik, ikke var rigtig .. Mig. Nu må vi se om en ny underviser kan gøre det bedre.
jan 2009
Følger: 73 Følgere: 58 Heste: 2 Emner: 151 Svar: 3.091
Det har da været et godt år, men jeg er sikker på det kan og vil blive bedre. Vi har udviklet sig meget, og har haft en masse gode stunder sammen. Men jeg er helt sikker på at 2014 bliver SÅ meget bedre! :')
nov 2006
Følger: 42 Følgere: 885 Heste: 16 Emner: 75 Svar: 1.780
Jeg har grædt skreget og smilet meget lidt
Min dejlige Augusta fungerede ikke da vi endelig kom igang efter en lang vinter.
Så Tove Due og bahanling for noget som sad i ryg og bag ende.
Masser at sadel tilpasning intet hjalp
Til sidst en tur på Ansager dyrehospital og min søde hest fik dommen Hade shaiking i sådan en grad den ikke kunne laves.
Jeg gik i et sort hul og jeg forsøgte at få mig en ny hest
og det dur ikke må jeg indse
så fik en gammel fjordhoppe som går her ude sød dejlig hest men hun kan ikke holde til meget ridning.
Jeg så mig om højt og lavt efter ny hest til ridning.
Og fandt til sidst Trunte 4½ år og rå men rigtig rigtig sød hest.
Desværre har det vist sig at hun har en meget problematisk gjordkrampe
Det gør at hun får et slags Black out selv med en elastik gjord.
Hun bliver ikke spået mange chancer hvis ikke det bliver inden 9 dage fra i dag , så bliver hun ikke ridehest.
Jeg ved stort set ikke hvad der sker alle de hest jeg får bliver syge så man ikke kan rede dem.
Pernille tillykke med maven.
Rigtig mange gange held og lykke med 2014 til alle her inde.
VH
Annette
jan 2013
Følger: 13 Følgere: 5 Heste: 2 Emner: 66 Svar: 590
Min lille dreng har været opstallet tre forskellige steder i år, det første flygtede jeg fra, da jeg fandt ud af at de fodrede deres egne heste med mit foder og ikke engang gad at fodre min! (Det var ellers aftalen) Han var nemlig meget for tynd da jeg fik ham i 2012 og i oer et halvt år gik han bare og sultede endnu mere!!!! Blev så sur på demda jeg fandt ud af det, kunne have sparet fem dyrlægeregninger!
Det andet sted blev han jagtet igennem hegnene flere gange om dagen og de andre heste nægtede at acceptere ham, så efter to måneder bad de mig fjerne ham...
Og nu står han som belgierblanding på et araberstutteri, som mener at heste skal opdrages med hård hånd (slag), hvilket har resulteret i at han er begyndt at bide... Men prøver desperat at træne ham fra det igennem klikkertræning og det går også okay, selvom dem på stedet spolerer det dagligt -.-'
så nu er der kun tilbage at håbe at næste år bliver bedre!
aug 2008
Følger: 80 Følgere: 100 Heste: 7 Emner: 259 Svar: 7.247
Min store hest har ikke lavet andet end at smide mig af, stejle, bukke og være træls. Efterfølgende er hun så blevet erklæret uridelig..
Ponyen har jeg været til to stævner med, været på dyrskue med, været ved hingst med (så hun venter føl :D) og været til kåring med.
Det har været fantastisk med hende. Bortset fra, at hun har stået en del halt, så jeg har ikke fået redet så mange stævner som jeg ville. Men hun er okay nu, og d er det vigtigste
jun 2008
Følger: 114 Følgere: 100 Heste: 7 Emner: 176 Svar: 3.493
aug 2011
Følger: 25 Følgere: 54 Heste: 19 Emner: 1 Svar: 195
Startede ud med at have part på den sødeste ismule, som så 3 måneder senere blev aflivet pga. gaffebåndsskade
Inden der red jeg på en frieser og oldenborg, som jeg så vendte tilbage til, og dét fortryder jeg overhoved ikke.
Har haft en af de bedste somre i mit liv, lært så mange nye ting. Har lært at ride bidløst, springe, bedre dressur, været på horsemanship ridelejr osv!
Havde "the time of my life", men selvfølgelig sku det ende og pga. uenigheder og at jeg gerne vil videre med min ridning, tog jeg afsked til min højt elskede Branco (efter 2 år) i oktober!:-( Savner ham ubeskriveligt meget..
Men så har jeg været så heldig at få part på den skønneste frieser hoppe som jeg skal tilride færdig og så skal hende og jeg ud på stævnepladserne i 2014, jaa!:-D
- Hvad angår mine helt egne heste har det været en fantastisk år!
Min lille shetter har lært en masse nye ting, bla. at gå for vogn, han er så dygtig.
Vi har fået en ny unghoppe som vi er ved at tilride, en lille bandit, men sød er hun (hende fik vi i august).
Og så min gamle dreng på 30 er li' pludselig levet op og vi har virkelig lavet en masse hms og det så rart.
- Jeg kan sige at 2013 var et fantastisk år, med både op og nedture, men jeg er sikker på at 2014 nok skal blive li' så god, hvis ikke bedre. Kommer ud på stævnepladserne og får hue på til sommer, juhuu
jan 2009
Følger: 51 Følgere: 46 Heste: 2 Emner: 201 Svar: 1.945
Desværre styrtede vi på tur for 2 uger siden og jeg har så fået hjernerystelse og må derfor ikke ride. Men mit ponydyr fik kun overfladiske skrammer og ser ud til at have det fint. Han får dog massør i morgen, det kan være han finder noget.
Men ja, stille og roligt
jul 2012
sep 2007
Jeg er der kun fordi jeg kan træne deres heste
jun 2013
Følger: 23 Følgere: 21 Heste: 3 Emner: 13 Svar: 381
Jeg fik min nye elskede pony Chika
aug 2006
Følger: 42 Følgere: 44 Heste: 2 Emner: 16 Svar: 1.698
jul 2012
feb 2006
Følger: 111 Følgere: 116 Heste: 6 Emner: 65 Svar: 1.076
Starter ud med at vores stald skal lukke, og vi bliver tvunget til at haste finde et nyt sted, det nye sted ligger desværre for langt væk fra mig til at min hverdag kunne hænge sammen, så måtte flytte hesten igen efter kort tid..
Vi får så ny underviser der bare får Marti og mig til at rykke for vildt i ridningen, men hans astma driller i ridningen, så stævneåret blev aflyst..
Det blev dog til en tredjeplads i klubmesterskabet i spring i foråret
Så kom sommeren, Marti står fra den ene dag til den anden stok halt, og det blev værre og værre, pludselig er han halt på et andet ben, så vi sender ham til dyrlægen og røntgen.
Diagnosen halt på alle fire ben, det tog tre dage at udrede hvor smerterne lå, og billederne viste svære knogleforandringer i alle 4 ben..
"Skaden" startede i starten af juni, grundet vanskeligheder med forsikringen blev Marti desværre først aflivet sidst i oktober.. Han blev 15 år, Vi nåede at eje ham i 4 1/2 år, fuck det var hårdt
Lidt senere finder vi så vores nye dame (på billedet), få dage efter vi har købt hende, startede vi hendes debutstævne der endte med en 1. Plads så hende forventer vi rigtig mange gode oplevelser med
dec 2010
Følger: 40 Følgere: 40 Heste: 1 Emner: 37 Svar: 504
maj 2007
Følger: 29 Følgere: 27 Heste: 2 Emner: 104 Svar: 1.388
okt 2008
Følger: 96 Følgere: 85 Heste: 3 Emner: 60 Svar: 686
Vi er kommet et sted hen, hvor han er fuldstændig tilpas, og får alt den foldtid som han har manglet! Vi er begyndt at ride bidløst efter vi er flyttet også, og det går bare rigtig godt! Så et godt år
maj 2013
Følger: 29 Følgere: 31 Heste: 2 Emner: 3 Svar: 252
Men mest gode opture, hun er simpel hen blevet så meget bedre i dressuren
Vi har lige pt lidt nedtur men krydser fingre for lidt optur
dec 2007
Følger: 175 Følgere: 166 Heste: 3 Emner: 19 Svar: 170
Kom af med min part igennem 4 år, som var og stadig er min bedste ven. Det var utroligt og jeg var ufattelig ked af det. Samtidig stod min store hest alvorligt skadet og chancerne for at hun blev klar igen var meget dårlige. Og vi måtte desværre aflive hende tilbage i Juni.
Men vi hyggede os meget indtil hendes aflivning og vi tilbragte meget tid sammen. Jeg kom også af med min lånepony tilbage i April. Så det første halve år var skide hårdt og jeg var meget ked af det og vildt uheldigt. Kom af med 3 heste på et halvt år
Men der er også sket mange gode ting, især efter at jeg fik min dejlige ponyhingst i maj. Vi har haft så mange fantastiske oplevelser og han har båret mig fra La1 på klubplan til La5 på C-plan på 5 måneder
Og så har jeg redet min gamle træners store dejlige hest og haft mange fede oplevelser og ser heldigvis stadig min gamle part hverdag!
Så det sidste halve år har været fantastisk!
apr 2012
Følger: 25 Følgere: 22 Heste: 2 Emner: 13 Svar: 101
I sommers startede jeg min første LB(2) dressur og d. 8 december skal jeg starte igen
jul 2009
Følger: 268 Følgere: 2185 Heste: 5 Emner: 138 Svar: 1.543
Herefter gik det kun op af bakke! Vi fik startet et par stævner i foråret med super fine resultater, og både jordtræning, skovture og baneridning kørte på skinner. Min part stoppede, og nåede at finde en ny, rigtig sød og dygtig pige. I Juli blev han halt, og var halt med forværing, indtil han blev aflivet i oktober, da han havde uhelbredelig hovsenebensbetændelse. Så det kan vidst roligt siges at have været et af de dårligere år
maj 2008
Følger: 43 Følgere: 37 Heste: 7 Emner: 2 Svar: 959
jul 2012
2013. Hvordan har dit år været med hesten?