{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.123 visninger | Oprettet:

P piller.... {{forumTopicSubject}}

Jeg sidder her og er så skide sur at jeg kunne eksplodere... XDD

Jeg er for et måned siden startet på p piller det mærke mine p piller er nu er Maonetta... da jeg er ved at løbe tør for dem nu spurgte jeg min mor om hun ikke ville bestille nye. smiley

Hun ringer til apoteket og nævner hverken noget om dem jeg har nu hun siger bare jeg skal have nogle p piller.. -.-

Nu har jeg fået et heeelt andet mærke af dem jeg har nu nogle helt helt andre nogen...

Jeg prøver at få min mor til at forstå at da jeg var til samtale med lægen om p piller der sagde hun til mig at man ikke bare kan skifte mærke hele tiden... det er som at starte forfra med p piller..

eksempel: Nu har jeg været på de Malonetta i et måned og vis jeg så starter med at spise de nye der er helt anderledens så mister de Malonetta jeg har spist de mister deres virkning og kroppen skal til at optage et nyt helt andet stof ... det vil sige jeg ikke er beskyttet....

Nu er jeg bare kommet til det stykke at jeg på ingen måder gider spise de nye for jeg vil faktisk bare gerne holde mig til dem jeg har nu fordi jeg selv føler mig mere tryg med dem... -.-

Hvad vil i mene er det ikke rigtigt at man ikke bare kan skifte mærke/pakke ... det er jo også derfor man ikke bare kan låne en pille af sin veninde.. fordi de piller er netop forskelige :I

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samling af garderobeskab - reol og boksmadeas 205 kr.
  • Have anlæg 15.000 kr.
  • Opmåling og opstart på montering af ikea køkken. 2.000 kr.
  • Bartender 1.000 kr.
  • VVS hjælp til trykket på varme vand 1.200 kr.
  • Vinduespudsning 940 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  P piller....
  • #1   23. nov 2013 i princippet er det lige meget hvilket mærke du bruger, da det er de samme indholdstoffer der er i

jeg bruger dog det samme mærke, da andre mærker giver mig kraftigere blødninger (og de er slemme nok i forvejen -.-) så jeg har fået min læge til at sætte kryds i at jeg kun skal have samme mærke

eller udlevere de det billigste mærke

• #2   23. nov 2013 Jo, du skal beholde samme mærke, MEN apoketen skal faktisk sende en billigere version med samme virkning hvis de kan det - medmindre man siger, at det SKAL være samme mærke hver gang. Det er sikkert det der er sket og så kan du sagtens bruge dem du har fået tilsendt (:

• #3   23. nov 2013 Du har garanteret fået en recept fra lægen på et år af dine p-piller, eller udleverer apoteket ikke pillerne til dig. Og det der er sket er så at de piller du har fået nu er billigere end malonetta, men de indeholder samme stoffer i samme mængde, så det sker der intet ved.

Apoteket kan og må ikke udlevere nogle andre piller til dig end lægen har ordineret, kun kopi præperater med samme indhold. Det er det samme som at pamol og panodil er præcis det samme

• #4   23. nov 2013 Nadia: Det er ikke helt rigtigt. Jo, der er måske nok de samme indholdsstoffer i, men det er forskelligt hvor meget der er i, af hvert indholdsstof. Så nej, det er ikke lige meget, hvilke man tager. Hvis alle p-piller fungerede ens, var der jo ingen grund til at lave så mange forskellige.

• #5   23. nov 2013 Jeg oplever dog lige som Nadja selv bivirkninger når mine skifter navn, derfor beder jeg også om at få samme mærke hver gang, men hvis du lige er startet syne sjeg du skal se om ikke du godt kan skifte efter billigst, da der faktisk nogle gange er meget at spare. Har oplevet 50 kr.

• #6   23. nov 2013 Det er altså så ligemeget som det kan værei følge min læge.
    Jeg skifter mærke ca hver eneste måned, fordi de altid lige har noget nyt. Har været på dem i 4 år nu, og der er absolut intet sket.

• #7   23. nov 2013 Sandra; ikke af de virksomme stoffer, ellers må apoteket ikke udlevere dem

Ville også forsøge at bruge forskellige mærker hvis jeg var dig TS smiley for det meste koster de 30-40kr men har flere gange måtte betale 80-90kr fordi jeg vil have det samme mærke

• #8   23. nov 2013 DayDreamer, det er super at det er ligemeget for dig, men for nogle af os andre er det altså ikke. Og hendes læge har ret, man kan ikke bare skifte hele tiden - hvis man skifter mellem forskellige indhold. Det du skifter imellem er garanteret det samme som vi andre siger - samme indhold i samme mængder, nyt mærke

• #9   23. nov 2013 Nadia: Det har du ret i - tror jeg har misforstået dig. Troede du mente at alle mærker var ens (;

• #10   23. nov 2013 Da jeg var på P-piller tog jeg kun novynette da det var dem der gjorde mindst skade

• #11   23. nov 2013 Og TS, så synes jeg lige du skal sige til din læge at han/hun er nødt til at udtrykke sig lidt tydeligere, da det helt sikkert er det vi andre siger personen har ment, men du har misforstået smiley

• #12   23. nov 2013 Jeg er skiftet fra Novynette til Malonetta da Novynette havde en større risiko for at få en blodprop.
    Det gjorde jeg uden problemer - og det var ikke som at starte forfra smiley

Jeg skifter lidt mellem Molonetta og Rigvedon alt efter hvad der er billigst. Jeg har kun oplevet ET mærke der ikke fungerede for mig.

• #14   23. nov 2013 i følge min læge er mærkerne lige meget (til generation 2 p-piller), i forbindelse med prævention, som jeg gætter på er det der bekymrer dig TS, siden du ikke vil tage det nye mærke?
    Det er fuldstændig lige meget hvilket mærke du tager, eller skifter imellem, for at undgå graviditet. Det er simpelthen fordi de alle indeholder de samme aktive stoffer og hormoner. Mængden af disse kan variere, og det er det der kan gøre forskellen. F.eks. for jeg uren hud af nogen mærker, men ikke af andre, det har altså noget med balancen er de aktive stoffer at gøre, men de forhindrer alle sammen at jeg ikke bliver gravid! smiley
    Jeg skifter stort set hver måned, medmindre det er et af de mærker der giver mig uren hud der er det billigste, og nogen gange skifter jeg fra dag til dag, da min kæreste har en "nødpakke" hos ham, hvis jeg har glemt at tage mine egne med hjem til ham. Og der er altså endnu ikke sket noget hos mig smiley

Så hvis det er graviditet der bekymrer dig, så kan du altså sagtens skifte til et andet mærke! smiley

• #15   23. nov 2013 jeg fik af hvide af lægen at der kun var to forskellige p-piller, men der var mange forskellige mærker smiley

• #16   23. nov 2013 De nye hedder Femicept smiley

Og grunden til jeg reagere såden er at jeg på INGEN måde vil blive ung mor ... :I

• #17   23. nov 2013 altså p-piller er jo p-piller i sidste ende.. det er forskelligt hvor meget der er af hvad, i de forskellige mærker og hvis du er følsom kan det give ændringer i hvor meget man bløder, hvor kraftige smerterne er og/eller humør f.eks. .. MEN jeg har også haft skiftet et par gange og min læge har ALDRIG fortalt, ved skift til nyt mærke, at nu er man ikke beskyttet.. Der er jo stadig de stoffer i pillerne som gør dig beskyttet.. og der skete i øvrigt ikke noget hos mig (: Jeg holder mig til det samme mærke fordi at jeg er følsom og får humørsvingninger og smerter ved skift til nyt mærke

• #18   23. nov 2013 apoteket må ikke give dig et nyt mærke, men nogle med det samme i som dem du i forvejen får - altså en billigere udgave med det samme i. som og fx panodil og pinex
    Der er stor forskel på p-piller fra mærke til mærke, men apoteket har kun givet dig nogle der er det samme i, da de ikke må give dig nogle andre, det er kun din læge der må det.

• #19   23. nov 2013 alle p-piller beskytter lige godt mod graviditet, hvis du tager dem ens smiley

• #20   23. nov 2013 jamen hvis det er derfor, så tag du bare de nye p-piller smiley

• #21   23. nov 2013 Jeg forstår ikke du kun har fået til 1 måned? Mine er der til 12 uger.

• Julie  J
    Julie J Tilmeldt:
    dec 2016

Følger: 11 Svar: 1
    #23   15. dec 2016 Hej FF Oliven

Man kan som hovedregel sagtens skifte imellem de forskellige mærker af p-piller. Ofte hedder de blot noget forskelligt, fordi det er forskellige medicinalfirmaer, som laver dem til trods for, at de indeholder fuldstændig det samme. Jeg har fundet denne artikel på nettet, som jeg synes beskriver det rigtig godt:
    https://www.practio.dk/artikler/kan-man-skifte-p-piller

Oftest er det blot vigtigt, at du holder dig til samme generation inden for p-pillerne.

Jeg håber, at det kunne hjælpe dig.

MVH Julie

• #24   15. dec 2016 Kig på etiketten.
    Der er to linjer med fed skrift.
    Øverst mærkevare navnet. Fx pinex, panodil, pamol, mv.
    Nedenunder indholdstoffet. Fx Paracetamol.

Hvis indholdstoffet og dosis er det samme, er det det samme du har fået. (Hvis jeg har forstået dit problem korrekt.) Apoteker udleverer billigste version af ens præparat.
    Men spørg din egen læge hvis du er i tvivl. Og det er du jo.

• #25   15. dec 2016 Artiklen er 3 år gammel venner!!! smiley

Kommentér på:
P piller....

Annonce