{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
964 visninger | Oprettet:

hvordan ville i forholde jer til denne køber ? {{forumTopicSubject}}

JA sagen er den jeg har sat mine to dejlige piger til salg, da jeg venter banr til marts, og derfor synes det er lidt akut at komme a med dem (ikke så meget akut at jeg ikke tænker på hvor de kommer hen deraf også dette forum)

Jeg har sat mine to piger til salg til et "januar udsalg" på under den halve pris af den oprindelige, der er så en dame der kontakter mig via FB (hvor de også står til salg på div sider) at hun er meget interesseret i den ene, måske dem begge.

Jeg skriver til hende at det lyder godt, og hvis det var betalingen som var et problem for hende (det var det hun sagde mellem linierne at det var derfor hun ikke kunne tage dem begge) kunne vi sagtens enten finde en løsning der hed afbetaling eller udlån med forkøbsret smiley Jeg skrev i så til hende at hvis hun valgte afbetaling på den ene ville prisen for januar ikke gælde (men hun kunne få den til januar prisen uden føllet i maven som så kunne købes ved siden af eller jeg kunne holde udgifter på og hente hjem når det var klar) Dette svare hun ikke på, og der går et par dage hvor jeg ikke rigtig hører fra hende.

Lige pludselig en dag skriver hun at hun gerne vil komme og hente begge damer weekenden d 24-26 jan, jeg tænker hmmm du har ikke set dem, jeg har kun skrevet over FB med dig, og du virker ikke til at ville udlever dit tlf nr. Jeg søger efter hende på 118.dk for at finde hendes nr, så jeg kan ringe til hende, da jeg helst vil snakke med de folk som køber mine heste smiley Men jeg finder ingen nr smiley

Jeg skriver så om vi ikke lige skal aftale en dag hvor hun kan komme og møde pigerne + mig, og vi kan få os en snak om dem (hun bor ikke langt fra mig ) Hertil svare hun at hendes chaffør ikke er hjemme de næste 14 dage derfor hun også først kan hente hestene på det givende tidspunkt
Jeg skriver så til hende, at jeg gerne vil tilbyde GRATIS at komme og hente hende og kører hende hjem så hun kan hilse på hestene og mig, da jeg stadig er af den overbevisning at jeg ikke vil sende mine heste ud til nogle som jeg ikke ved om de har kemi med, samt hvordan hun er personligt.

Dette svare hun ikke på før 2 dage sener, hvor jeg har haft skrevet 3 beskeder til hende, både om det var noget for hende, om hun regnede med at betale kontant ved afhentningen (da det jo betyder noget for en evt kontrakt) samt om det var seriøst da jeg jo skulle opsige mine bokse (har en måneds opsigelse)

Hun skriver tilbage at nu var hun ikke sikker på hun ville have begge, men var helt klar på den ene, og hun var ved at finde ud af noget med hendes mor som skulle kører hende ned og besøge mig og hestene. Nå tænker jeg så, du har for ikke mange dage skrevet at du ville hente begge to, men nu vil du kun have en ? Jeg skriver så til hende og spørger om hvornår hun ved om hun vil have den anden også, da jeg jo har en opsigelse at skrive til min stald udlejer, og jeg ikke gider betale for at have nogle bokse som jeg ikke bruger.
Igen intet svar smiley

Får dog lokket hendes tlf nr ud af hende, hvortil hun svare hun først kan snakke i aften, okay tænker jeg, det var dejligt at hun i det mindste efter flere dages skriveri (hvor hun har fået mit nr flere gange og er blevet bedt om at ringe eller skrive til mig på mobilen.) endelig har givet mig hendes.

Hvordan ville i forholde jer til hende? Hun skriver i hendes sidste besked hun har en sygdom som gør det lettere for hende at have det på skrift, hvilket er helt ok for mig, men derfor vil jeg stadig gerne snakke/se personen som har tænkt sig at købe mine prinsesser...

Er jeg helt galt på den ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvordan ville i forholde jer til denne køber ?
  • #1   9. jan 2014 VENT til hun dukker op og hold fast i du vil se hvor hestene skal hen... Alt det der med afdrag og bytte osv... drop det, hvis folk ikke kan betale for hesten, har de sikkert dårligt råd til at holde den. Og du får sikkert ikke dine penge. Synes det lugter langt væk.

  • #3   9. jan 2014 har ikke så meget imod afdrag og lån, men synes bare mere hendes måde at svare på (eller manglen på samme) er underlig... men det kan måske være mig ?

  • #4   9. jan 2014 har spurgt om jeg måtte være fræk og spørge ind til sygdommen (er ved a uddanne mig pædagog, så kender lidt til de forskellige "alm" sygdomme, som mange folk lider af smiley )

  • #6   9. jan 2014 Det var ikke en køber jeg ville spilde min tid på. Det lyder simpelthen for useriøst smiley

  • #7   9. jan 2014 da jeg købte min hest , lavede jeg aftale med sælger at jeg overførte halvdelen af pengene og de sidste fik hun i hånden , da hun afleverede hesten hos mig . og hun så mit kørekort så da jeg var ude ved hesten første gang hvor jeg skulle prøve hesten, også for at se om den var noget for mig . så hun kunne se at det passede med mit navn på kortet , da der er nogle som snyder ind imellem . og vi har stadigvæk kontakt , for jeg havde det godt med at hun godt måtte komme forbi og se at hesten havde og stadigvæk godt. så sælg den ikke bare lige med det samme , lad hende komme og se på den , det er jo ikke sikkert at de passer sammen . hvad siger din mave fornemmelse dig , omkring den køber

  • #8   9. jan 2014 Ville ikke stole på hende. Aldrig låne ud el. andet! Lige pludselig er hun væk, har skiftet nr; er flyttet og kan ikke findes på nettet. Så kan du være ret så sikker på aldrig at se dine heste igen. smiley

    Har hørt så mange historier om det!

    Hvis du absolut vil låne ud hvor hun så skal betale af, ville jeg skrive en HELT klar kontrakt med hende, hun ikke kan rende fra i en evt. retssag smiley

    Prøv at få hende ud til dig og se hestene. Det kan jo være at hun er helt fin.

    P.S Kan godt lide din indstilling til at du skal kende hende, se hestenes ny hjem osv. smiley



  • #9   9. jan 2014 det er en "dame" da hun har børn smiley

    Jeg tænker jeg ringer i aften også ser jeg hvad der sker smiley kan jo ikk blive ved med a udskyde a snakke med hende hvis hun er seriøs om a hente dem weekenden d 24-26 jan


  • #11   9. jan 2014 masalo>> jeg er halv desperat smiley jeg har selv termin i marts, og den ene pony har termin i april (ikke skide godt planlagt, eller rettere det var slet ikke planlagt fra min side af, for så havde jeg aldrig sat mine piger ifol og betalt så mange penge for det!)

    Men synes nu hellere ikke man bør flytte på en høj drægtig hoppe, og vi er ved a nå de sidste 3 måneder hos den ene, hvilket for mig er sidste udkald for a flytte/sælge hende til efter føllet er kommet til verden og er ovenpå fødslen...


  • #12   9. jan 2014 Det kan være en svær en. Men hvis du vil sælge på afdrag så behold hesten til sidste afdrag er betalt. Jeg ville personligt ikke lave andre afdrags ordninger.

Kommentér på:
hvordan ville i forholde jer til denne køber ?

Annonce