{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
836 visninger | Oprettet:

Hvordan bor i? :) {{forumTopicSubject}}

Hej folkens!
Jeg sidder hjemme ved den kære moder og hygger mig med at fantasishoppe i Ikea efter møbler.
Sagen er den, at jeg for nyligt er blevet single efter et års parforhold til en fyr, som jeg heldigvis stadig er gode venner med smiley

MEN!

Eftersom jeg stadig er studerende er indkomsten endnu ikke så stor. Jeg har på en uge formået at få et job og en aftale om et kig på en 1 værelses, som passer perfekt til min økonomi. Den er DOG kun 33 kvm.

Jeg sidder så lidt og tænker hm... Jeg VILLE jo helst have separat soveværelse, men lejligheden lægger i et dejligt område med nem adgang til metro, og så ér det jo "bare" Nanna og jeg. Derfor ville jeg eventuelt høre lidt om, om der er andre herinde som har boet på begrænset plads, men alligevel kunne fungere fint? Hvilke overvejelser havde i mht. indretning? Eventuelt gode fif og indretningsideer?

Jeg er snart 25, og det er første gang jeg skal bo alene og klare det hele selv smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan bor i? :)
  • #1   20. mar 2014 Nu er der jo lidt tid til for mig smiley
    Men har hørt meget godt om at bruge en seng uden ben? (y)

    Og så en anden ide er at designe værelset/værelserne i størrelsesforhold - Det kan give en okay ide om plads og sådan smiley

    Held og lykke!


  • #2   20. mar 2014 Kan du komme til det, så lav aftale med din mor om opbevaring af eks. Ekstra sko og vintertøj. Brug al plads under seng, lav vertikale opbevaringsløsninger, skær ned på ejendele og lav madplan hvis du ikke har så meget opbevaringsplads

  • #3   20. mar 2014 Mia H: Ja jeg havde selv set på et sengestel med mulighed for opbevaring til fx vintertøj, men så er det et fast stel, hvorimod andre taler for sovesofaer og senge som kan trækkes ud smiley

    Har jo endnu ikke set lejligheden, men forestiller mig den er rummelig, eftersom der bor et par i den nu smiley


  • #4   20. mar 2014 Når den er så relativt stor ville jeg nok sætte en rumdeler som klædeskab, så man ligesom fik et separat soveværelse. Ellers ville jeg købe en seng der med lidt god vilje kan bruges som sofa, og så lægge et flot sengetæppe og puder over om dagen.
    Jeg boede på 10 kvm i 4 år, men til sidst savnede jeg også noget plads smiley


  • #5   20. mar 2014 Du kunne også finde dig en sovesofa, hvor det du trækker ud kan være skuffer til opbevaring.. Sådan en har min søster i hvertfald. smiley

  • #6   20. mar 2014 Når jeg har været på besøg ved et par kammerater, så synes jeg at det er enormt praktisk at sengen kan bruges som sofa på en eller anden måde. To af mine klassekammerater bor i meget ens ungdomslejligheder, her har den ene prioriteret et lidt større spisebord. Det er altså en god arbejdsplads. Der har vi altså siddet godt til gruppearbejde smiley

    Jeg selv er nok ikke til meget. Jeg har boet næsten alene i en måned nu, men det er en lidt speciel situation. Jeg bor i ca. 130 kvm plus udbygninger, på hjemmeboende SU.


  • #7   20. mar 2014 Bor alene, også i en et værelses, dog på 48 kvm.. Jeg har spisebord + fire stole, tæt ved "køkkenet", hvor jeg så har en kommode til at "skille" rummet lidt. Bag kommoden står min dejlige dobbeltseng, ved siden af den et natbord. Tæt ved natbordet står så min sofa og sofabord. Til sidst, i en vinkel så det både kan ses fra sofa og seng, står mit fjernsyn. Uden det ser proppet ud, er der stadigvæk en del plads, hvor jeg jeg har nogle reoler og hylder hængende smiley

  • #8   21. mar 2014 jeg har i 5 år boet på 29 kvm med min kæreste, vores kat og to terrarier med slangerne i. Det kan sagtens lade sig gøre:)

  • #9   21. mar 2014 Hold da op Wickie, har du billeder af det?


  • #10   23. mar 2014 Har lykkeligt ingen billeder af det:) efter 5 år med hver sin hobby så der ikke pænt ud

Kommentér på:
Hvordan bor i? :)

Annonce