{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.029 visninger | Oprettet:

Føler mig faktisk svigtet.. {{forumTopicSubject}}

Hej Hg.

Ved det er lidt fjollet, især i min alder, men må bare ud med det...
I aften var jeg og Tindur igen på græsmarken så han bliver græsset lidt ind før han kommer på døgn på fredag. smiley
Så lidt over en times tid blev han virkelig forårskåd og begyndte at løbe og hoppe rundt og lave krumspring..Dejligt.. Jeg gik så nedad marken på rundtur og på vej op igen til ham så jeg ham hoppe rundt igen og galopere, når jeg kommer på toppen så jeg kan se resten af folden, så står der en bil over ved vejen og han kommer galoperendes i mod mig i fuld fart, bremser op og stiller sig med fronten imod hegnet. Jeg går så over imod ham for at få ham til at falde ned og han laver et bukkespring og rammer mig i armen(som jeg automatisk holdt op foran mit ansigt) og så sætter han af gårde igen... Det gjorde ikke ret ondt fysisk... Men psykisk..... Jeg føler mig vildt såret over at han kunne finde på det... Jeg stoler så meget på den hest og har aldrig forestillet mig at han nogen sinde skulle skade mig med vilje..Ja han ved jo ikke hvor stor han er da han er en hest og han tænker jo ikke sådan som mig... Men stadigvæk...Blev så ked af det....

Mvh den fjollede TT der føler sig svigtet af sin bedste ven...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Føler mig faktisk svigtet..
  • #1   23. apr 2014 Kender følelsen. Blev den anden dag væltet om kuld og trådt på af min hest. Hun blev bange da jeg lukkede hende på fold, og det var simpelthen bare så uheldigt. Jeg er da sur over, at hun ikke kunne tænke sig om og løbe uden om, men på den anden side, så tror jeg ikke hesten tænker over det.
    Din hest har sikkert bare lavet et glædeshop, og så stod du tilfældigvis i vejen. smiley


  • #2   23. apr 2014 Jeg kunne jo have forstået det hvis han ikke så mig men det gjorde han, så derfor føler jeg som jeg gør... smiley Underlig at have det sådan pga. en hest...

  • #3   23. apr 2014 kan godt se hvad det mener smiley men når det er dyr og de bliver sådan der, så siger det "klik" og de "tænker" bare ikke lige altid over det, kan kunne jo i princippet lige så godt have sparket til hegnet eller et træ eller andet som han i princippet heller aldrig ville gøre. For som du selv siger ved han jo ikke hvor stor han er, og det var helt sikkert ikke med vilje smiley

    Vær glad for du ikke har en lige som den ene af mine, som er lige glad med om du står i vejen, skal den forbi, så skal den forbi! og så bliver du bare tromlet ned smiley


  • #4   23. apr 2014 Åh, den tanke kender jeg godt, TT.
    Da jeg skulle lære ponyen at longere mens hun var sådan stadigvæk hvad jeg ville betegne som rå, sparkede hun også ud efter mig, hvis blot jeg kom lidt for tæt på hende, mens hun var i longen. Det blev jeg ret ked af, selvom hun ikke ramte mig, for hun gjorde det jo med vilje.

    Så jeg kan godt følge dig i det.. Det er underligt og mærkeligt at blive ked af sådan noget, for den tænker jo ikke: "Nu skal jeg kraftedme vise den so, hvad mine bagben kan!!"-agtigt smiley


  • #5   23. apr 2014 tja min hest har både smadret 3 tænder (2 gange) og brækket mit kraveben, men jeg elsker sku det møgdyr alligevel. Man er nød til at huske det er en hest man har med at gøre og den gjorde det nok ikke med vilje, den var kåd og så kommer bukkespringene. Jeg syntes det lyder som om du slap MEGET billigt.

    Man skal altså liige tænke sig om hvordan man kommer ind på sin hest når den er på fold og du kommer bag fra. Jeg går aldrig hen til min hest når den er frisk uden den minimum liige har kigget op og set jeg kommer og for det meste venter jeg til den har vendt sig så den enten har fronten mod mig, eller siden til så jeg ikke er i kanon rækkevidde. Tja for den sagsskyld er det det samme i boksen, kender en der lige endte i sygeseng i 3 mdr. fordi hesten pludselig sparkede hende da hun bare gik ind til den.,


  • #6   23. apr 2014 Madsen - Jeg ved han ikke ville lange ud efter mig..Og han så lidt skyldsbetynget ud bagefter da jeg sagde til ham at jeg blev ked af det fordi han lavet det nummer smiley

    Maria - Ja jeg slap utrolig billigt, men det var heller ikke et surt jeg vil skade dig spark. Han så jeg kom men tror han måske ville lege..Som jeg sagde til ham så er jeg altså ikke en hest han kan lege sådanne lege med, da jeg ikke er så stor som ham. smiley


  • #8   23. apr 2014 Hehe ja efter min mening er det ganske sjældent en hest sparker for at skade mennesker. Det kan godt være han lige troede det var en af de andre heste der kom lidt tæt på eller bare fordi der altså liige skulle være et bukkespring der, han havde sikkert tænkt sig at galoperer lidt tilbage det er ikke unormalt de skal hen og kigge så bukke og vende om og tage en ordentlig galop igen smiley

  • #9   23. apr 2014 Jeg og Tindur har oplevet mange "farlige" ting sammen smiley Og de to gange han panikken og hjernen slog fra faldt han til ro når jeg berørte ham..Da vågnet han og stod helt stille smiley Så derfor var jeg da sikker på at dette ikke var farlig. Da han kom tilbage bagefter gik jeg på nyt hen til ham og tog ham i grimen..Han var stadig urolig og gik rundt om mig men jeg fik ham hurtig ned igen og så begyndte han at græsse smiley

  • #10   23. apr 2014 Han har da bare været super glad over at være lukket på græs. Jegtror bestemt ikke, han har gjort det for at skade dig smiley

  • #11   24. apr 2014 Hesten er et primitivt dyr. Den "tænker" ikke på konsekvenser i den forstand. Nok er han måske din bedste ven, men har du en sund, rask og socialt velfungerende hest, så er du ikke hans bedste ven smiley


    De færreste heste er "ondskabsfulde", og det er et hændeligt uheld fordi du måske ikke tog dine forholdsregler, mens han var kåd.

    Min prinsesse-hest nikkede mig en skalde (smukt smukt blåt øje jeg modtog), fordi hun var kåd. Hun er ellers utrolig blid. Jeg blev irriteret, men følte bestemt ikke svigt - heste er dyr, og når de er kåde er de jo egentlig en form for "overgearet glade" og så kan de være en sæk lopper, der ikke liiiiiige tager hensyn (det burde vi så istedet).


  • #12   24. apr 2014 Han har 100% sikkert ikke gjort det for, at skade dig. smiley

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #13   24. apr 2014 Hvorfor skulle hesten sparke dig bevidst? Højst sandsynlig sket skaden fordi du går for tæt på en "vild" og "ivrig" hest (som lige har hoppet og danset rundt)..

    Så for mig at se, mærkelig at blive så skuffet over det..


  • #14   24. apr 2014 Louise K - Selvfølgelig ved jeg at jeg ikke er min hest sin bedste ven smiley Han er en hest smiley Og tænker langt fra som mig... Ja det var min egen skyld og det var jo ikke med vilje fra hans side smiley Jeg blev ikke engang sur.. Faktisk bare lidt ked af det som skrevet da han vidste jeg var der...
    Astrid - Læs hvad jeg skriver...Det var ikke et nu skal du fanden mig have spark... Men han ved jeg var der.. Og desuden bestemmer man ikke over hvordan man skal føle selv om det havde været praktisk smiley Og jeg følte mig desværre svigtet.. smiley

    Mvh TT


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #16   24. apr 2014 Ts: forstår det ikke helt - sorry.

    Føler du dig svigtet fordi du mener at du gør alt for hesten, og at "det eneste du for til gengæld" er et spark eller hvordan?


  • #17   24. apr 2014 Kender godt følelsen. Når man har brugt tid på at muge pænt ud, nusse og hygge inden ridningen. Når man så hopper op er hesten den største ko i verdenen eller smider en af.
    Men tag det ikke så tungt. Den har jo ikke gjort det for st skade dig, men bare fordi du lige var "i vejen." smiley


  • #18   24. apr 2014 Men jeg forstår godt hvad du mener. Engang da jeg skulle strigle min gamle parts bagben, mens han stod ved siden af en anden hests boks (som han ikke kunne lide), så fik han også sparket mig ret hårdt. Det var jo ikke fordi han ville sparke mig, men nærmere den anden hest. Jeg blev da lidt chokeret, da jeg i alle andre situationer havde kunne stole på ham, og været tryg ved ham. Men altså, det er jo dyr, og dem vil man aldrig kunne stole 100% på, det ville stride imod deres natur. Det skal vi lige huske. smiley

  • #19   25. apr 2014 Astrid - Jeg har haft min hest fra han var 7 mdr. Det er jeg der har trænet ham og lært ham alt hvad han kan. Jeg der tager mig ad ham og vi er sammen hver dag. Når man har et så tæt forhold til sin hest (ja det er en hest og man kan ikke stole 100% på instinkter) og man aldrig nogen sinde tror på at denne hest ville gøre en ondt, så er det sårende at blive ramt da man regnet med at hesten ikke kunne finde på at lave de numre når man er så tæt på. Min hest har løbe mig ned da han blev bange.
    Der blev han bange og han endte med en halthed da han tumlet rundt for ikke at træde på mig. Denne gang var han ikke bange og han burde "tænke" klart. (Læg mærke til "") Så derfor følte jeg mig svigtet over at han ikke tog mere hensyn....


Kommentér på:
Føler mig faktisk svigtet..

Annonce